Ajax koopt 12 spelers en geeft iets van 120 miljoen euro uit. Dan moet je altijd titelfavoriet zijn in Nederland.quote:Op vrijdag 1 september 2023 23:46 schreef TheVulture het volgende:
Wel fijn dat PSV vanaf nu definitief de favoriet voor de titel is, kunnen die calimerohoedjes mooi de kast in.
Nee nee, de barkeeper kan het niet in 1 window oplossen.quote:Op vrijdag 1 september 2023 23:48 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ajax koopt 12 spelers en geeft iets van 120 miljoen euro uit. Dan moet je altijd titelfavoriet zijn in Nederland.
PSV, Feyenoord en Ajax moeten altijd voor de titel gaan, je speelt maar 2 tegen elkaar en de rest is allemaal een slok minder qua begroting.quote:Op vrijdag 1 september 2023 23:48 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ajax koopt 12 spelers en geeft iets van 120 miljoen euro uit. Dan moet je altijd titelfavoriet zijn in Nederland.
PSV heeft ondertussen ook een flinke smak geld uitgegeven, daarnaast zijn er bij Ajax meer spelers vertrokken dan bij PSV.quote:Op vrijdag 1 september 2023 23:48 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Dan krijg je Veerman op 6, leuk tegen Go Ahead Eagles maar serieuzere wedstrijden moet je dat niet willen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 01:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alleen hopen dat Schouten niet geblesseerd raakt.
Met Jan van Halst als algemeen directeur en Steijn als trainer mag je blij zijn als je linkerrijtje staat in de winterstop.quote:Op vrijdag 1 september 2023 23:48 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 september 2023 23:48 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben zowel VI als Elferink al een aardige analyse gedaan dat het, zelfs als de CL niet gehaald zou worden, allemaal wel mee valt met de risico's.quote:Op zaterdag 2 september 2023 08:15 schreef Bugno3 het volgende:
Iemand met een beetje financiele achtergrond die zin heeft om de implicaties van deze transferperiode op de begroting en balans van PSV even te duiden? MIjn gevoel zegt dat er serieuze risico's zijn genomen, maar gezien de (recente) historie daarmee kan ik me dat eigenlijk niet voorstellen. Er is natuurlijk ook flink verkocht in de afgelopen drie jaren.
Voorlopig moet ik Stewart en Brands wel complimenten maken. Het is ze gelukt om redelijk bewezen kwaliteitsspelers te halen en te overtuigen van PSV, terwijl ze normaalgesproken ook zat andere opties hadden. Verdediging uiteraard zorgelijk, één lange blessure kan al voor serieuze problemen zorgen (Teze of Schouten bv).
Dat is dan een prima situatie. Chapeau.quote:Op zaterdag 2 september 2023 08:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Volgens mij hebben zowel VI als Elferink al een aardige analyse gedaan dat het, zelfs als de CL niet gehaald zou worden, allemaal wel mee valt met de risico's.
Volgens mij komt het er op neer dat er nu een lopend tekort op de begroting is van minder dan 15 miljoen dat dit jaar goed gemaakt moet worden met prijzengeld of een verkoop van een speler voor het boekjaar afloopt.
Dat is voor PSV een hele acceptabele positie en daarmee staan ze er veel beter voor dan de afgelopen seizoenen in september. Zeker als je ziet wat er nu op het veld staat.
PSV heeft financieel denk ik een heel goed 22/23 gehad vanwege verkoop Gakpo en Madueke, nu weet ik niet of er aankopen zijn gedaan voor 1 juli, die zouden dan nog in dat jaar vallen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 08:37 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Dat is dan een prima situatie. Chapeau.
Ik vermoed dat de salarissen sowieso flink hoger liggen dan vorig boekjaar. En met wat oudere spelers erbij schrijf je daar per jaar waarschijnlijk ook meer op af. Met Sangaré erbij samen met Gakpo en Madueke de transferbalans nog positief staan, hoewel dat altijd lastig te becijferen is met alle fees van zaakwaarnemers, bonusregelingen en dergelijk. Financieel wordt het voor PSV pas echt interessant als ze tenminste een paar potjes winnen in de CL en overwinteren in de EL of CL.quote:Op zaterdag 2 september 2023 09:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
PSV heeft financieel denk ik een heel goed 22/23 gehad vanwege verkoop Gakpo en Madueke, nu weet ik niet of er aankopen zijn gedaan voor 1 juli, die zouden dan nog in dat jaar vallen.
Zo niet dan verliezen ze wat op transfers en de afschrijvingen zijn ook weer een stuk hoger dan eind juni, salarissen ook wel denk ik. Het tradititionele tekort van 30? worden nu wel gedekt door CL deelname, dus het zou redelijk breakeven moeten zijn dit seizoen en het kan beter worden als er goed gepresteerd wordt in de CL.
Gakpo en Madueke vallen in het vorige financiele jaar dus qua transferopbrengst kan je dat niet meetellen voor aankomend seizoen, dat betekent niet het geld weg is, er zou zo'n miljoen of 25-30 buffer over moeten zijn daarvan.quote:Op zaterdag 2 september 2023 09:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de salarissen sowieso flink hoger liggen dan vorig boekjaar. En met wat oudere spelers erbij schrijf je daar per jaar waarschijnlijk ook meer op af. Met Sangaré erbij samen met Gakpo en Madueke de transferbalans nog positief staan, hoewel dat altijd lastig te becijferen is met alle fees van zaakwaarnemers, bonusregelingen en dergelijk. Financieel wordt het voor PSV pas echt interessant als ze tenminste een paar potjes winnen in de CL en overwinteren in de EL of CL.
Ben je nog weer een jaar verder hè, al zal vCL ook wel redelijk te doen zijn voor alledrie.quote:Op zaterdag 2 september 2023 09:31 schreef RamboDirk het volgende:
De verkoop van Sangare dekt bijna alle transfers. Daar komen de CL gelden nog bovenop.
Plus gezien de coefficientenpolonaise en de waarschijnlijk 4 CL plekken (3 direct 1x kwalificatie) in seizoen 2025/2026 hoef de top 3 zich financieel de komende jaren geen zorgen te maken. Als ze gewoon normaal doen.
Dat klinkt mooi maar daar zit voor de iets langere termijn een groot risico. Extra uitgaven om mee te kunnen in de CL en als je dan terug valt op de ranglijst en terug gaat naar vooral EL en ECL plaatsen zit je meteen met een probleem. Uiteindelijk hebben we vooral de polonaise ingezet inde ECL en iets minder in de EL. Als je de groepsfase CL overleeft en minimaal EL speelt na de winter is het prima maar als je straks jaren hebt dat 3 clubs er kansloos uit gaan in de groepsfase gaat het hard met de punten alleen dan malaise.quote:Op zaterdag 2 september 2023 09:31 schreef RamboDirk het volgende:
De verkoop van Sangare dekt bijna alle transfers dit jaar. Daar komen de CL gelden nog bovenop.
Plus gezien de coefficientenpolonaise en de waarschijnlijk 4 CL plekken (3 direct 1x kwalificatie) in seizoen 2025/2026 hoef de top 3 zich financieel de komende jaren geen zorgen te maken. Als ze gewoon normaal doen.
Je moet je sowieso niet blind staren op de coefficientenranglijst. Het is en blijft een golfbeweging. En je zult nooit kunnen concurreren met de top 4 competities. Wat dat betreft zul je eerder naar onder moeten kijken. Desalniettemin komt er de komende jaren vanuit Europa veel geld binnen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 09:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat klinkt mooi maar daar zit voor de iets langere termijn een groot risico. Extra uitgaven om mee te kunnen in de CL en als je dan terug valt op de ranglijst en terug gaat naar vooral EL en ECL plaatsen zit je meteen met een probleem. Uiteindelijk hebben we vooral de polonaise ingezet inde ECL en iets minder in de EL. Als je de groepsfase CL overleeft en minimaal EL speelt na de winter is het prima maar als je straks jaren hebt dat 3 clubs er kansloos uit gaan in de groepsfase gaat het hard met de punten alleen dan malaise.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |