Zitten denk ik wel bij koelvriescombinatie en wasmachine.quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:55 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Huizen zijn vaak scheef. Heb je onder je koelkast van die kleine ronde pootjes zitten? Daar kan je aan draaien en zo je apparatuur recht zetten.
Zie het linkje van Coolblue:
https://www.coolblue.nl/a(...)elkast-waterpas.html
Koelkast en vriezer vriezen aan, bij de laatste logisch maar heb veel ijsvorming. Mijn wasmachine heeft een eigen leven. Bij de kookplaat brandt mijn eten rechts aan.quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat merk je daaraan dan?
Je kan het ook nog anders controleren. Als je bijv. een knikker op de vloer of tafel of koelkast legt en die rolt na loslaten steeds dezelfde kant op: scheef. Als je een touwtje aan een voorwerp bindt met een beetje gewicht en je laat het hangen, dan hangt dat touwtje in principe loodrecht. Houd je het nu naast bijv. een muur of kast en de afstand tussen je touwtje en muur/kast is bovenaan anders dan onderaan: scheef.
En ja, een huis kan scheef zijn.
Als het goed is welquote:Op vrijdag 5 april 2024 13:00 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zitten denk ik wel bij koelvriescombinatie en wasmachine.
Waarschijnlijk bij de rest ook
Nee.quote:Dus ik ben niet de enige met een scheef huis?
Het is belangrijk dat je eerst dat belletje lucht eruit blaast anders gaat het niet werken.quote:Op vrijdag 5 april 2024 09:52 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik wil zo erg graag ook dingen alleen oplossen maar hoe weet ik hoe een waterpas werkt
Klojoquote:Op vrijdag 5 april 2024 13:09 schreef Houniet het volgende:
[..]
Het is belangrijk dat je eerst dat belletje lucht eruit blaast anders gaat het niet werken.
quote:
Neemt niet weg dat ik echt aan mijn zelfredzaamheid moet gaan werken.quote:
Je doet het goed toch, en wat hier boven al wordt aangegeven is dat alles te googlen is. Ik leer veel op YouTube bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ik echt aan mijn zelfredzaamheid moet gaan werken.
En als ik het niet geleerd heb dan hebben mijn zusjes het ook niet geleerd
En dat zit hem erin dat je niet geleerd hebt hoe een waterpas werkt?quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zelfredzaamheid wordt overschat. Je kunt beter een handige vader en lieve vrienden hebben! Als de wereld vergaat, wil je het sowieso niet in je eentje redden.quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
De waterpas zelf kan je controleren door het ding 180 graden te draaien en dan kijken of de bel op de zelfde plek uitkomt. Als dat niet zo is dan zit je glaasje scheef in waterpas.quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:10 schreef mascara-klodder het volgende:
Is die waterpas kapot of dit huis?
Door de waterpas zie ik nu pas dat echt alles scheef staatquote:Op maandag 8 april 2024 17:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De waterpas zelf kan je controleren door het ding 180 graden te draaien en dan kijken of de bel op de zelfde plek uitkomt. Als dat niet zo is dan zit je glaasje scheef in waterpas.
en ja, veel huizen zijn wat scheef gezakt in de loop der jaren. Geen zorgen om maken.
edit:
Staan je koelkast e.d. inmiddels recht?quote:Op vrijdag 12 april 2024 06:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Door de waterpas zie ik nu pas dat echt alles scheef staat
Een beetje scheef staan is voor een hoop dingen niet een keiharde voorwaarde, als het maar wel met alle voetjes goed op de vloer staat zodat het niet aan de wandel gaat. Echt scheef staan kan de werking wel beïnvloeden en zelfs extra slijtage veroorzaken maar dan moet je het al erg bont maken. Die knikkerproef vind ik wel een goede tip.quote:Op vrijdag 12 april 2024 06:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je hebt twee soorten 'recht': waterpasrecht en 'voor het oog'-recht. Je spullen staan waarschijnlijk alleen scheef als je de eerste filosofie aanhangt. En de oplossing is simpel: kies voor de tweede.quote:Op vrijdag 12 april 2024 06:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dit! Onze afzuigkap hangt voor het oog recht, want toen er hem recht wilden hangen met de waterpas zag het er erg scheef uit...quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hebt twee soorten 'recht': waterpasrecht en 'voor het oog'-recht. Je spullen staan waarschijnlijk alleen scheef als je de eerste filosofie aanhangt. En de oplossing is simpel: kies voor de tweede.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2024 08:05:06 ]
jouw vaderquote:Op donderdag 25 juli 2024 07:54 schreef mascara-klodder het volgende:
Jullie gaan het niet geloven maar morgen wordt mijn vader 75 jaar![]()
Mijn plan is om volgende week kleine klusjes aan te pakken waar hij niet nog meer vermoeid van wordt.
Maar eerst op zondag Warmdraaien op de Kaai en maandag gaat vriend meedoen aan de voorrondes van het NK langzaamrijden.
Alles staat in het teken van het wielrennen vanaf zondag hier om de hoek
If you can't beat them: join them
quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:04 schreef mascara-klodder het volgende:
Hoe is het nu met je stiefmoeder?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Van harte gefeliciteerd MK met jouw vader!quote:Op donderdag 25 juli 2024 07:54 schreef mascara-klodder het volgende:
Jullie gaan het niet geloven maar VANDAAG wordt mijn vader 75 jaar![]()
Kan ik me ergens aanmelden?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:13 schreef mascara-klodder het volgende:
Morgen is de vrouw van mijn vader 2 weken naar haar oudste zus in Californië.
Mijn vader 2 weken alleen.
Ik zou hierover moeten vloggen
Het pa-klodderhuisjequote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:13 schreef mascara-klodder het volgende:
Morgen is de vrouw van mijn vader 2 weken naar haar oudste zus in Californië.
Mijn vader 2 weken alleen.
Ik zou hierover moeten vloggen
Het begon al met toen ik inschatte dat hij zou bellen als hij zijn vrouw op Schiphol had afgezet.quote:
quote:Op zondag 4 augustus 2024 21:44 schreef mascara-klodder het volgende:
Maargoed hij komt morgen lunchen.
Daarna naar de huisarts want ik had iets stoms gedaan een ongelukje gehad. En nou kan ik niet zo heel erg goed meer lopen
Is een keukenkastje willen ruimen wel een ongelukje te noemen?quote:
O jee ..... jij dacht dat doe ik even ....quote:Op zondag 4 augustus 2024 21:50 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Is een keukenkastje willen ruimen wel een ongelukje te noemen?
Dat drempeltje van een paar weken geleden was wel een ongelukje. Met wonden en bloed![]()
![]()
Ohhhh had je niet meegekregen, zal het voor de rest ook even postenquote:Op zondag 4 augustus 2024 21:59 schreef maily het volgende:
[..]
O jee ..... jij dacht dat doe ik even ....
Hopelijk niks geks
Tof dat je weer updates plaatst. Je geniet echt van zijn gezelschap en kluskunsten. Heerlijk om te lezenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:24 schreef mascara-klodder het volgende:
En toen vroeg ik of ik mijn sleutels mee moest nemen.
De laatste keer dat hij me ergens had afgezet ging hij in een coma.
Inmiddels veilig thuis. Vader doet het nog steeds![]()
Benalmadena![]()
De vakantie waar ik niet van wist dat ik het nodig had![]()
Terug bij Jeroentje
De knak was een scheurtje in mijn knieband oid. @sp3c heeft mijn keukenkastje nog leeggehaald, zo liefquote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:00 schreef lipje het volgende:
[..]
Tof dat je weer updates plaatst. Je geniet echt van zijn gezelschap en kluskunsten. Heerlijk om te lezen![]()
Ben stiekem wel benieuwd wat de knak in je knie was
Mooi hoor! Die gore vloertegeltjes weg en lichte kleuren!!quote:Op zondag 11 augustus 2024 18:30 schreef mascara-klodder het volgende:
Dus moeders is in Californië en mijn vader gaat gewoon een PVC-vloertje leggen![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Toilet staat inmiddels op zijn plek. Alles ook gekit.
ik had knak in de knie en kon er niet meer op staan. Waren 2 van de 4 de pezen van de quadriceps gescheurdquote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
De knak was een scheurtje in mijn knieband oid. @:sp3c heeft mijn keukenkastje nog leeggehaald, zo lief
De dag voordat ik naar Spanje ging dacht ik dat ik doodging van de pijn.
Maar ik ben een behoorlijke doorzetter en heb gemiddeld elke dag 14.000 stappen gezet in Benalmadena
(Gibraltar was 21.000 stappenmaar daar heb ik wel aapjes gezien)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |