We vormen een spiegel voor elkaar. Alleen de labels verschillen.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:56 schreef HeatWave het volgende:
Nee, een sjiiet en een soeniet (of hoe die vage aftakkingen ook heten) die gaan lekker door 1 deur.
Mijn smaak islam is beter dan jouw smaak islam!!! DOOD!
Er staan best wel wat dubieuze dingen in de bijbel en koran. Kun je zeker weten dat in dat enthousiast in die boeken geloven niet juist het falen voor god zijn test is?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:58 schreef Brussel het volgende:
[..]
We vormen een spiegel voor elkaar. Alleen de labels verschillen.
Daadwerkelijke liefde voor God gaat niet gepaard met hoop op een beloning of angst voor straf, maar is intrinsiek en alomvattend. De rest is poppenkast, eigenbelang en zelfbevrediging.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er staan best wel wat dubieuze dingen in de bijbel en koran. Kun je zeker weten dat in dat enthousiast in die boeken geloven niet juist het falen voor god zijn test is?
De bijbel is geen 2000 jaar oud.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zeg dat er meer dan genoeg bewijzen zijn voor het bestaan van God, dat is heel wat anders dan het moeten voelen van God
Zo zie je aan bomen ook dat er wind is, zonder het te voelen.
Ik zou er niet wereldberoemd mee worden, de Bijbel geeft al 2000 jaar veel bewijs voor het bestaan van God.
Weet je waar je beroemd mee zou worden? Het bewijzen van evolutie.
Het staat er ondubbelzinnig Etto en ik sta best open voor een andere interpretatie.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en het gaat niet over Jezus van Nazareth die in het christendom beleden wordt.
Het 'staat' er niet gewoon; er is, zeker in combinatie met voorgaande teksten m.b.t. Bileam, geen enkele grond om aan te nemen dat het hier de Jezus van het christendom betreft. Misschien op die website ook even doorlinken naar de overige vertalingen. En verhip: daar staat uberhaupt niet eens 'de Nazarener'.
Opnieuw: http://talmud.faithweb.com/articles/jesusi.html
http://talmud.faithweb.com/articles/jesus.html
http://talmud.faithweb.com/articles/jesusnarr.html
Dat je 'twijfelde' geloof ik verder ook voor geen moer; meer een confirmation bias. Zit haast inherent ingegoten bij fundamentalistische antisemieten.
Of je leest gewoon de reeds gegeven links, en snapt waarom de samentrekking helemaal nergens op slaat.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:17 schreef Tobiasaurus het volgende:
[..]
Het staat er ondubbelzinnig Etto en ik sta best open voor een andere interpretatie.
Op sefaria.org staat er in het Hebreeuws de tekst: יֵשׁוּ הַנּוֹצְרִי uitgesproken als: yesjoea ha-notsri = Jezus de Christen/Nazarener. Er staat 'Jezus' én 'Nazarener'.
Wat je gelooft moet je zelf weten. Ik twijfelde aan de tekst van user Brussel door jouw post, echter zijn joodse bron bevestigde toch wel wat hij stelde.
Verder ben ik geen "fundamentalistische antisemiet", je kan ook gewoon eerlijk toegeven dat je verkeerd zat ipv anderen te demoniseren en denken dat je daarmee alsnog je gelijk kan behalen, "beste debater".
De natuur.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Noem er 1, en nee, de bijbel is WC eend, 1 echt bewijs.
En toch kan jij niets inbrengen, ra ra hoe kan dat.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:08 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je kunt in je eentje optreden als Bassie én Adriaan.
Iets wat opgeschreven is zegt inderdaad nog niets.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:16 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Wat iemand opgeschreven heeft is geen waterdicht bewijs, het kan ook pure fictie zijn.
En je metafoor van wind en God is ronduit raar. Met rook kun je prima luchtstromen zichtbaar maken.
Welk bewijs denk je te hebben waaruit blijkt dat er een God is?
En stel dat je dat kunt: als je kunt aantonen dat er 1 god is, kun je niet uitsluiten dat er meerdere goden zijn.
Nee, iets meer dan 1900 jaar.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De bijbel is geen 2000 jaar oud.
Jonger...quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, iets meer dan 1900 jaar.
Ook goed.
Heel veel is ten eerste niet alles. Dergelijke argumentatie is gewoon niks.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De natuur.
[..]
En toch kan jij niets inbrengen, ra ra hoe kan dat.
[..]
Iets wat opgeschreven is zegt inderdaad nog niets.
Alleen worden heel veel Bijbelse verslagen en gebeurtenissen door de archeologie gewoon bewezen als historisch.
Inclusief enkele profetieen.
En theoretisch wellicht niet nee. Het bestaan van een ID staat gewoon helemaal vast.
Echter als je dan dieper gaat onderzoeken kom je erachter dat de Bijbel ook gewoon kloppende is en die leert over 1 God (en ook niet een 3-enige god).
Ja, je kunt het natuurlijk blijven erkennen maar ik kan jouw angst bijna vanaf hier ruiken. Angst, intolerantie, haat, foute denkbeelden. De lijst kan zo uren doorgaan.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nogmaals, geen fobie. Een op dagelijks aantoonbare feiten bewezen aversie.
Er is geen land ter wereld waar de islam een positieve invloed heeft gehad, overal werden bestaande rechten met de voeten getreden, mensen vervolgd, vrouwen gestenigd en ongelovigen vermoord.
Van wijk tot stad tot land, overal heeft het voor dood en verderf gezorgd en er is 0 bewijs voor een verlichting.
Maar nee, ik ga geen leraren onthoofden, tijdschriften overhoop schieten, metro's opblazen, tramgangers neeersteken of journalisten vermoorden. Da's toch echt jullie hobby..
Gebeurtenissen die de bijbel beschrijft kunnen natuurlijk kloppen. Maar een gebeurtenis betekent nog niet dat er een God is.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:03 schreef bianconeri het volgende:
Alleen worden heel veel Bijbelse verslagen en gebeurtenissen door de archeologie gewoon bewezen als historisch.
De natuur is op geen enkele wijze het bewijs voor het bestaan van een god. En wat verhalen uit een bijbel, een boek wat door anderen geschreven is, al helemaal niet.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De natuur.
[..]
En theoretisch wellicht niet nee. Het bestaan van een ID staat gewoon helemaal vast.
Echter als je dan dieper gaat onderzoeken kom je erachter dat de Bijbel ook gewoon kloppende is en die leert over 1 God (en ook niet een 3-enige god).
Overal waar moslims zijn is het oorlog. (of hele dikke ellende)quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:23 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja, je kunt het natuurlijk blijven erkennen maar ik kan jouw angst bijna vanaf hier ruiken. Angst, intolerantie, haat, foute denkbeelden. De lijst kan zo uren doorgaan.
Eng figuurtje.
Iedereen, elk mens ter wereld eindigt na de dood op dezelfde plek.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:35 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
De natuur is op geen enkele wijze het bewijs voor het bestaan van een god. En wat verhalen uit een bijbel, een boek wat door anderen geschreven is, al helemaal niet.
Ik ga niet roepen dat er geen god bestaat, want ik kan dat simpelweg niet aantonen. Net zoals niet aan te tonen is dat er wel een bestaat. Ook niet door jou. Ik acht de kans op het bestaan van een god alleen verdomd klein, zo niet onmogelijk.
De makkelijkste die na te gaan zijn alle profetieën rondom de val van Babylon.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:14 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Heel veel is ten eerste niet alles. Dergelijke argumentatie is gewoon niks.
Ten tweede, zélfs als er wat profetieën zijn uitgekomen (benieuwd welke), dan zegt dat ook geen reet. Talloze profetieën komen niet uit. Zelfs een stilstaande klok geeft wel eens de juiste tijd aan. Ook niks dus.
quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:32 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Gebeurtenissen die de bijbel beschrijft kunnen natuurlijk kloppen. Maar een gebeurtenis betekent nog niet dat er een God is.
Ik kan beschrijven dat in Florida een enorme tornado overheen trekt en dat ik dat enkele honderden jaren geleden nog niet kon verklaren en het dan maar aan een zelf bedachte god toeschreef. Dat die tornado is over getrokken klopt, de conclusie dat het werk van God is is bedacht.
Dus kun je iets laten zien wat onweerlegbaar het bestaan van een God aantoont?
Zoals ik al zei:quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:35 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
De natuur is op geen enkele wijze het bewijs voor het bestaan van een god. En wat verhalen uit een bijbel, een boek wat door anderen geschreven is, al helemaal niet.
Ik ga niet roepen dat er geen god bestaat, want ik kan dat simpelweg niet aantonen. Net zoals niet aan te tonen is dat er wel een bestaat. Ook niet door jou. Ik acht de kans op het bestaan van een god alleen verdomd klein, zo niet onmogelijk.
Heb je een voorbeeld van dat archeologische bewijs? Want ik zie nu alleen maar aannames in je post.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Zoals ik al zei:
Natuur en profetieën.
In de natuur en alle fossielen zie je bv een plotselinge komst van soorten.
En alle soorten zitten zo in elkaar, ook bv het universum dat er wel een ID (God) achter moet zitten.
Profetieën? Mensen kunnen dingen niet tot in de details voorspellen voor over tientallen, honderden of duizenden jaren.
Toch staat dat wel in de Bijbel, waarbij bewezen is archeologisch dat het lang voor de gebeurtenis zelf opgeschreven is.
Die pijnlijke ironie.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En nee dus niet zoals een Nostradamus die hele vage dingen voorspelde die je op alles van toepassing kan brengen.
Das geen angst maar een opsomming van droge feiten. En dan -als moslim zijnde- de ander van angst, intolerantie, foute denkbeelden enz verwijten. Met een persoonlijke aanval als toetje.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:23 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja, je kunt het natuurlijk blijven erkennen maar ik kan jouw angst bijna vanaf hier ruiken. Angst, intolerantie, haat, foute denkbeelden. De lijst kan zo uren doorgaan.
Eng figuurtje.
In al die landen zijn Amerikanen, Europeanen en Russen ook betrokken bij het geweld en het tegen elkaar opstoken van die mensen. En in moslimlanden als Maleisië, Qatar, Brunei, Oman, Bahrein, etc. is er geen oorlog.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:37 schreef BMW1993 het volgende:
Overal waar moslims zijn is het oorlog. (of hele dikke ellende)
Afghanistan
Yemen
Libanon (burgeroorlog geweest)
Egypte (christenen onderdrukt)
Syrië (christenen onderdrukt en verdreven)
Irak (burgeroorlog soennieten vs sjiieten en christenen verdreven)
Somalië (al shabaab)
Noord Nigeria (boko haram)
Je mate van domheid verbaast me keer op keer.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:37 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Overal waar moslims zijn is het oorlog. (of hele dikke ellende)
Afghanistan
Yemen
Libanon (burgeroorlog geweest)
Egypte (christenen onderdrukt)
Syrië (christenen onderdrukt en verdreven)
Irak (burgeroorlog soennieten vs sjiieten en christenen verdreven)
Somalië (al shabaab)
Noord Nigeria (boko haram)
Er zijn triljard problemen in elk moslim land, uiteindelijk beland Europa ook in een burgeroorlog als het te veel moslims binnen haalt, daarom ben ik ook voor het militair beschermen van de buitengrenzen.
Besteed al die miljoenen die nu naar Oekraïne gaan, nou ook eens voor extreem hoge muren en patrouille boten voor grenswachten.
Dit gaat niet om scheiding van kerk en staat, het gaat om secularisme.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 18:12 schreef Brussel het volgende:
"de bemoeienis van de Franse staat met hoe de islam wordt beleefd is juist het tegenovergestelde van de scheiding van de kerk en staat"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |