abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210481821
https://www.nu.nl/buitenl(...)baja-op-scholen.html

Frankrijk gaat de abaja, een gewaad dat sommige moslimvrouwen over hun kleren dragen, op openbare scholen verbieden. Het kledingstuk is volgens de autoriteiten in strijd met de Franse wetgeving. In Frankrijk wordt een strikte scheiding van staat en religie gehanteerd.
i op televisie dat de abaja vanaf 4 september niet meer mag worden gedragen op school. Op die datum begint het nieuwe schooljaar.

Niet mijn OP

Volgens de minister biedt hij zo "duidelijke regels op nationaal niveau" aan schoolhoofden. "Als je een klaslokaal binnenloopt, mag het niet zo zijn dat je de religie van leerlingen kunt vaststellen door alleen maar naar hen te kijken."

Frankrijk hanteert een streng verbod op religieuze tekens in openbare scholen. Dat verbod geldt sinds wetten in de 19e eeuw een einde maakten aan alle traditionele katholieke invloeden op het onderwijs.

In 2004 werden hoofddoekjes op scholen in Frankrijk al verboden en in 2010 werd een verbod op gezichtssluiers in het openbaar aangenomen. Dat was tot grote woede van een deel van de vijf miljoen moslims in Frankrijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210481887
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 22:34 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Althans er bestaat zo'n idee, anders waren de cijfers van seksuele delicten niet zo hoog in het westen.
Zo veilig hier dat pedofielen met de lichtste straffen ermee wegkomen ja. Welk kind is veilig binnen een land waarvan het strafsysteem zo zwak is dat misdadigers zelfs erom lachen?

Ik kan jouw ophef nergens anders aan koppelen. Je voelt jezelf aangevallen als we de vuile was van het o zo vrije en veilige westen tevoorschijn halen.

De gevolgen van immoraliteit is inderdaad verwoestend. Daarom geloof ik ook dat liberalisme gedoemd is te falen.

De rest van je onzin laat ik even voor wat het is.
Bij wie bestaat zo'n idee?

En kom eens met die cijfers.

Ik voel me niet aangevallen, want er is geen enkele grond om me aangevallen te voelen, omdat ik weet waar je hele argumentatie op is gebaseerd. Reden ook dat ik niet briesend en schuimbekkend loop te stampvoeten nu dat een conservatieve religieus me even tussen neus en lippen door tot voorstander van incest en pedo's bestempelt. Ik kan er enkel flauw om lachen, en de academicus in mij zet graag grove leugens en onwaarheden recht: West-Europa is geen hell-hole van immoraliteit en onveiligheid en misdaad, integendeel, het is het meest vrije, welvarende, veilige deel ter wereld met het beste bereik tot het democratisch proces, onderwijs, de rechtsspraak en de gezondheidszorg.

Dat jij hier vooral naakte lijven en seksuele uitspattingen ziet, ligt echt aan jezelf en je eigen hobby's.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 30-08-2023 22:47:25 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210482046
Heb op de landkaarten van vroeger ondertussen ook nog geen Nieuw Zweden in Afrika of Deense Aziatische Republiek kunnen ontwaren, maar dat komt nog denk ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210482217
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bij wie bestaat zo'n idee?

En kom eens met die cijfers.

Ik voel me niet aangevallen, want er is geen enkele grond om me aangevallen te voelen, omdat ik weet waar je hele argumentatie op is gebaseerd. Reden ook dat ik niet briesend en schuimbekkend loop te stampvoeten nu dat een conservatieve religieus me even tussen neus en lippen door tot voorstander van incest en pedo's bestempeld. Ik kan er enkel flauw om lachen, en de academicus in mij zet graag grove leugens en onwaarheden recht: West-Europa is geen hell-hole van immoraliteit en onveiligheid en misdaad, integendeel, het is het meest vrije, welvarende, veilige deel ter wereld met het beste bereik tot het democratisch proces, onderwijs, de rechtsspraak en de gezondheidszorg.

Dat jij hier vooral naakte lijven en seksuele uitspattingen ziet, ligt echt aan jezelf en je eigen hobby's.
Eerder beveel jij een ander aan om een cursus begrijpend lezen te volgen maar uit jouw woorden begrijp ik dat jij zelf er niets van snapt. Mijn ''hele'' argumentatie is niet op hetgeen wat jij denkt gebaseerd. De voorbeelden zijn slechts het topje van de ijsberg. Ik bestempel niemand. Ik probeer alleen te begrijpen waarom het onderwerp seksuele delicten in het vrije westen jou irriteert en in een aanvallende positie plaatst.

Ja hele mooie woorden, net zoals de slager ook zijn eigen vlees keurt niet?
pi_210482268
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Heb op de landkaarten van vroeger ondertussen ook nog geen Nieuw Zweden in Afrika of Deense Aziatische Republiek kunnen ontwaren, maar dat komt nog denk ik.
Moet dit een grap voorstellen? Wat maakt het uit als zij wel of geen andere landen hebben gekoloniseerd? Ze hoeven niet zelf landen te hebben gekoloniseerd om te kunnen profiteren van het feit dat andere landen lager staan doordat ze gekoloniseerd werden door niet-Scandinavische landen.
pi_210482289
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 22:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Eerder beveel jij een ander aan om een cursus begrijpend lezen te volgen maar uit jouw woorden begrijp ik dat jij zelf er niets van snapt. Mijn ''hele'' argumentatie is niet op hetgeen wat jij denkt gebaseerd. De voorbeelden zijn slechts het topje van de ijsberg. Ik bestempel niemand. Ik probeer alleen te begrijpen waarom het onderwerp seksuele delicten in het vrije westen jou irriteert en in een aanvallende positie plaatst.

Ja hele mooie woorden, net zoals de slager ook zijn eigen vlees keurt niet?
Dat irriteert me niet, wat me irriteert is dat je het enkel over seks kunt hebben, en daarmee poogt 'het Westen' af te schilderen als een verderfelijk oord van immoraliteit en dan ook nog de ernstige vormen, natuurlijk. Je hebt het nu al de hele tijd over cijfers, maar geeft er geen. Ik heb je er legio gegeven, om je aan te geven dat je wanstaltige karikatuur van Nederland en het Westen enkel is gebaseerd op je conservatief religieuze overtuiging en niet op feiten.

En de feiten zullen je ook nooit overtuigen, want die druisen in tegen een onweerlegbare Waarheid die enkel in je hoofd geldig is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210482314
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 22:58 schreef Brussel het volgende:

[..]
Moet dit een grap voorstellen? Wat maakt het uit als zij wel of geen andere landen hebben gekoloniseerd? Ze hoeven niet zelf landen te hebben gekoloniseerd om te kunnen profiteren van het feit dat andere landen lager staan doordat ze gekoloniseerd werden door niet-Scandinavische landen.
Jajaja, ook IJsland en Finland moeten dekoloniseren.

De echte grap is dat het bijna voorspelbaar is hoe je reageert.

Is er ergens een probleem? Pak de Brussel checklist:

- Het ligt aan het Westen
- Het ligt aan de V.S.
- Het ligt aan het Imperialisme
- Het ligt aan het Kapitalisme
- Het ligt aan het Secularisme

Samenvattend: alles is de schuld van de ongelovige Westerse witmans.

Repeat ad infinitum.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210482497
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 23:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jajaja, ook IJsland en Finland moeten dekoloniseren.

De echte grap is dat het bijna voorspelbaar is hoe je reageert.

Is er ergens een probleem? Pak de Brussel checklist:

- Het ligt aan het Westen
- Het ligt aan de V.S.
- Het ligt aan het Imperialisme
- Het ligt aan het Kapitalisme
- Het ligt aan het Secularisme

Samenvattend: alles is de schuld van de ongelovige Westerse witmans.

Repeat ad infinitum.
Nee, jij pronkt met allerlei lijstjes en laat al die punten weg waardoor ik je moet bijscholen.

Waarom slikken meer Nederlanders dan ooit (1,2 miljoen) antidepressiva als men o zo gelukkig is, in het paradijs op aarde Nederland, "God created earth but Dutch created Holland" (lachen, brullen, gieren geblazen).

Nederland stond er niet eens bij in je top 20 lijstje, terwijl Maleisië (een "islamitisch land") er wel tussen staat.

Geluk in een ongelovige maatschappij is sowieso van korte duur en dopamine-gedreven. Vroeger zeiden ze nog dat welvaartsstaat Nederland je van het wieg tot het graf zou bijstaan, terwijl het inmiddels flink is afgebroken. Het verschil met een islamitisch land is dat je van het wieg tot het eeuwige paradijs wordt bijgestaan, dat laatste wordt weggelaten in een ongelovige maatschappij, je geluk is op lucht gebaseerd en het lachen vergaat je op het einde. En daarom zijn er moslima's te vinden die een abaja dragen omdat ze van het wieg tot het eeuwige paradijs een betere levensvisie vinden (poging om ontopic te gaan).
pi_210482574
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 23:18 schreef Brussel het volgende:

[..]
Nee, jij pronkt met allerlei lijstjes en laat al die punten weg waardoor ik je moet bijscholen.

Waarom slikken meer Nederlanders dan ooit (1,2 miljoen) antidepressiva als men o zo gelukkig is, in het paradijs op aarde Nederland, "God created earth but Dutch created Holland" (lachen, brullen, gieren geblazen).

Nederland stond er niet eens bij in je top 20 lijstje, terwijl Maleisië (een "islamitisch land") er wel tussen staat.

Geluk in een ongelovige maatschappij is sowieso van korte duur en dopamine-gedreven. Vroeger zeiden ze nog dat welvaartsstaat Nederland je van het wieg tot het graf zou bijstaan, terwijl het inmiddels flink is afgebroken. Het verschil met een islamitisch land is dat je van het wieg tot het eeuwige paradijs wordt bijgestaan, dat laatste wordt weggelaten in een ongelovige maatschappij, je geluk is op lucht gebaseerd en het lachen vergaat je op het einde. En daarom zijn er moslima's te vinden die een abaja dragen omdat ze van het wieg tot het eeuwige paradijs een betere levensvisie vinden (poging om ontopic te gaan).
Ah, dus dat kan ook in een Protestantse of Katholieke maatschappij.

En wat typisch weer: een dreigement over het 'einde'. Dat vind ik nog het magerste aan fundamentalisten. God en religie is niet een systeem waarin waardigheid van God en Zijn schepselen centraal staat, barmhartigheid, de naakten kleden, de hongerigen voeden, de zieken verzorgen, goed zijn voor je naaste en jezelf, omdat die liefdadigheid IN ZICHZELF waardevol is hier op aarde terwijl je er bent, nee, wat domineert is HET EINDE, de beloning van het paradijs of de hel en de straf. Waardoor je je kunt afvragen hoe oprecht al die zogenaamde naastenliefde en moraal en ethiek echt is. Liefde voor God? Eerder angst en eigenbelang. Je eigen hachje redden, waarbij je naaste vooral een instrument is. En als 'ie niet gelooft als jij, een waardeloos stuk stront en waarschijnlijk seksueel enorm immoreel. Ik zei al: je bent voorspelbaar.

Verder uitermate hilarisch dat je werkelijk denkt dat depressie vóór secularising niet bestond, en in religieuze landen niet bestaat.

PS: ALs je het over bijscholing hebt, leer dan in ieder geval het verschil tussen Holland en Nederland, al helemaal als je over kolonialisme begint.

[ Bericht 10% gewijzigd door EttovanBelgie op 30-08-2023 23:41:23 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 30 augustus 2023 @ 23:28:04 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210482581
quote:

[..]

Dat gaat over het feit dat we de polders hebben.
_O-
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210482643
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat irriteert me niet, wat me irriteert is dat je het enkel over seks kunt hebben, en daarmee poogt 'het Westen' af te schilderen als een verderfelijk oord van immoraliteit en dan ook nog de ernstige vormen, natuurlijk. Je hebt het nu al de hele tijd over cijfers, maar geeft er geen. Ik heb je er legio gegeven, om je aan te geven dat je wanstaltige karikatuur van Nederland en het Westen enkel is gebaseerd op je conservatief religieuze overtuiging en niet op feiten.

En de feiten zullen je ook nooit overtuigen, want die druisen in tegen een onweerlegbare Waarheid die enkel in je hoofd geldig is.
Minder hallucineren, dan zie je ook dat er andere punten voorbij kwamen.

Cijfers dat westen oftewel landen die het liberalisme volgen, koplopers zijn in verkrachtingen? Die hoef ik niet hier te laten zien, internet staat er vol van. Ik zou zeggen zoek en gij zult vinden.
pi_210482646
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 23:41 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Cijfers dat westen oftewel landen die het liberalisme volgen, koplopers zijn in verkrachtingen? Die hoef ik niet hier te laten zien, internet staat er vol van. Ik zou zeggen zoek en gij zult vinden.
Noem die andere punten eens.

En nee, natuurlijk hoef je die niet te laten zien. Die zijn er namelijk niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 30 augustus 2023 @ 23:44:55 #13
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210482658
Ach, discussiëren met gelovigen, of het nu moslims zijn, christenen of hindoes is sowieso zinloos.

Die mensen zijn zo gehersenspoeld, al vanaf hun geboorte. Dat het eigenlijk praten tegen een muur is.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 23:45:53 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210482668
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 23:44 schreef BMW1993 het volgende:
Ach, discussiëren met gelovigen, of het nu moslims zijn, christenen of hindoes is sowieso zinloos.

Die mensen zijn zo gehersenspoeld, al vanaf hun geboorte. Dat het eigenlijk praten tegen een muur is.
Hilarische post, uit jouw toetsenbord.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210482674
quote:

[..]

Dan kan je ook argumenteren dat cijfers in niet westerse landen niet of niet zo nauwkeurig bijgehouden worden als in westerse landen.

Argumentatie op basis van niet te verifiëren cijfers is dan ook de grootste kul die er is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_210482972
quote:

[..]

Nee, laat eens zien.

Ik geloof het wel hoor. Zeker na oud en nieuw 2015, toen bleek hoe de massa import van de noord afrikaanse/islamitische jonge mannen zorgde voor nieuwe bedroevende piek van meisjes en vrouwen die te maken kregen met seksueel ontoelaatbaar gedrag.

Maar laat eens zien.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 23:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hilarische post, uit jouw toetsenbord.
Topic vol met praat zoals ''misselijkmakende homoseksualiteit'' en opgedwongen immoraliteit en dit is jouw bijdrage?
:') _O- :')

quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 22:34 schreef Brussel het volgende:

[..]
Wees consistent en vertel ons wat je allemaal in de bijbel kunt vinden, over het stenigen van vrouwen bijvoorbeeld.
Ik heb geen idee want religie in zn algemeen kan me aan mn reet roesten, ik heb er geen last van.

Voor de islamitische ideologie ligt het anders, want wat betreft die ideologie; daar vinden mensen (zowel islamitisch als niet-islamitisch) ernstige hinder van in de vorm van sociale druk tot aan met barbaars geweld.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 09:11:15 #17
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_210484127
Stenigen van vrouwen werd door Jezus afgewezen met de woorden * Wie zonder zonden is werpe de eerste steen* :P
Jammer dat moslims het nieuwe testament afwijzen dan zouden zij net als de christenen deze akelige manier van vrouwenmoord niet meer beoefenen.
Ik volg de discussie hier echt om eens goed te kunnen lachen over de argumenten van sommige users.
Ook de bewering dat er een hoger percentage verkrachtingen plaats zou vinden in het westen. Dat is toch logisch want een verkrachting aangeven in een islamland is gevaarlijk voor het slachtoffer. Dat is dan dader aan seks buiten het huwelijk kan zomaar de bak indraaien. De eigen familie zal niet blij zijn met de schande en het meisje is nu waardeloos voor de huwelijksmarkt. Het komt zelfs voor dat de vader zijn dochter vermoord als ze verkracht is. Kortom een moslima gooit haar eigen glazen in door een verkrachting te melden. Dat drukt het percentage verkrachtingen in de moslimlanden natuurlijk behoorlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 31-08-2023 09:17:02 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 31 augustus 2023 @ 09:18:11 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210484183
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 09:11 schreef deedeetee het volgende:
Stenigen van vrouwen werd door Jezus afgewezen met de woorden * Wie zonder zonden is werpe de eerste steen* :P
Jammer dat moslims het nieuwe testament afwijzen dan zouden zij net als de christenen deze akelige manier van vrouwenmoord niet meer beoefenen.
Ik volg de discussie hier echt om erns goed te kunnen lachen over de argumenten van sommige users.
Ook de bewering dat er een hoger percentage verkrachtingen plaats zou vinden in het westen. Dat is toch logisch want een verkrachting aangeven in ern islamland is gevaarlojk voor het slachtoffer. Dat is dan dader aan seks buiten het huwelijk kan zomaar de bak indraaien. De eigen familie zal niet blij zijn met de schande en het meisje is nu waardeloos voor de huwelijksmarkt. Het komt zelfs voor dat de vader zijn dochter vermoord als ze verkracht is. Kortom een moslima gooit haar eigen glazen in door een verkrachting te melden. Dat drukt het percentage verkrachtingen in de moslimlanden natuurlijk behoorlijk.
Precies. Ze hebben hun vrouwen onder de duim. Dat is het. Verkrachting bínnen het huwelijk bestaat daar niet. En die huwelijken kunnen al op jonge leeftijd gesloten worden.

Allemaal schone schijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 09:20:49 #19
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_210484208
Koplopers in verkrachting vind je binnen de islam waar het nog heel normaal is om meisjes tegen hun zin uit te huwelijken. IMO zijn degenen die dat overkomt dus allemaal verkrachte meisjes en vrouwen. :Y
O ik zie nu dat dit onderwerp al in de post boven is aangekaart. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 31 augustus 2023 @ 09:52:46 #20
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_210484436
Ik zie dat de religekkies dit topic ook alweer gevonden hebben. :') en ik zie dat ze ook zoals gewoonlijk aan alle kanten om de oren geslagen worden met feiten, en zelf beweren cijfers te hebben maar er nooit mee komen? Lekker voorspelbaar weer. Vermakelijk ook hoe dit soort relikneusjes elke keer weer de oren gewassen wordt. Dat ze daar zelf niet eens moe van worden en gaan nadenken. Stiekem zijn het allemaal masochisten denk ik. :')
pi_210484584
quote:
Wie wordt er niet depressief als je tussen hordes criminele en radicale moslims in moet wonen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 10:33:50 #22
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_210484804
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 09:52 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik zie dat de religekkies dit topic ook alweer gevonden hebben. :') en ik zie dat ze ook zoals gewoonlijk aan alle kanten om de oren geslagen worden met feiten, en zelf beweren cijfers te hebben maar er nooit mee komen? Lekker voorspelbaar weer. Vermakelijk ook hoe dit soort relikneusjes elke keer weer de oren gewassen wordt. Dat ze daar zelf niet eens moe van worden en gaan nadenken. Stiekem zijn het allemaal masochisten denk ik. :')
Je ziet vooral het totale gebrek aan zelfreflectie. Zodra er een punt aangesneden wordt, begint direct het wijzen naar anderen. Ja, maar hullie! Dat maakt een discussie met gelovigen in het algemeen en moslims in het bijzonder, compleet zinloos.
pi_210486466
Met andere woorden blanke dames mogen een lange jurk dragen en gekeurde dames niet. #Egalité :D

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210486526
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:39 schreef Slayage het volgende:
Met andere woorden blanke dames mogen een lange jurk dragen en gekeurde dames niet. #Egalité :D

[ twitter ]
Matig voorbeeld, die jurken die je ziet in die tweet zie je echt nergens.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 13:49:10 #25
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210486542
Tsja, datzelfde kan je zeggen over het verschil tussen een kruisje en een ketting of een keppeltje en een muts.

Of dat de rokerskerk niet serieus is genomen als religie met hun religieuze statuten maar de Islam als religie wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')