abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210471135
twitter

Weer 40 miljoen dollar de lucht in.
pi_210471139
Laatste post van vorige topic:

quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 01:10 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Dat is een lange lijst. Maar om dit te benoemen is de eerste stap in de juiste richting. De volgende stap is natuurlijk deze mensen van hun plek te halen en te vervolgen.
Vervolgen? Welnee, gewoon een mes op ze richten en zeggen: Bakhmut.

Maar idd mooi dat dit nu concreet aangepakt wordt.
pi_210471140
quote:
NOS.nl 01:15

Aanval met drones gemeld op Russisch vliegveld
Bij een droneaanval op een vliegveld in de stad Pskov in het westen van Rusland zijn vier transportvliegtuigen beschadigd geraakt, meldt het Russische staatspersbureau TASS. Het gaat om vier vliegtuigen van het type Iljoesjin Il-76. Twee ervan zouden in vlammen op zijn gegaan.

Volgens de gouverneur van de regio lijkt het erop dat er geen gewonden zijn gevallen. Op beelden die hij op Telegram heeft geplaatst zijn dikke zwarte rookwolken te zijn. De functionaris stelt dat het Russische leger bezig is de aanval af te slaan.

Volgens berichten op Telegram waren luchtafweersystemen rond de stad in actie. Pskov ligt in de buurt van de grenzen met Letland en Estland, twee NAVO-lidstaten.

[ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2023 02:13:35 ]
  woensdag 30 augustus 2023 @ 02:29:21 #5
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210471146
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 01:10 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Dat is een lange lijst. Maar om dit te benoemen is de eerste stap in de juiste richting. De volgende stap is natuurlijk deze mensen van hun plek te halen en te vervolgen.
Ik vraag mij af of de mensen op de bok zittend en dan flink van de waar meepikken, het zelf zien als corruptie of meer als een officieuze gelegenheid om hun inkomen op te werken. ?
Kortom hoe is cq was in de praktijk de mores in Oekrane en is het niet meer een kwestie van een (snelle) opvoeding naar nieuwe normen ?

Van vroeger herken ik dat in het Oostblok er vaak twee betalingen waren, eentje voor de handel en eentje voor de wandel van de persoon die iets regelt en/of mede mogelijk maak(te).
Punt hier is dat de EU - terecht - een rode lijn trekt dat de regels er voor iedereen zijn. De kandidaat moet dan aantonen dat ze voortaan serieus paal en perk stellen aan corruptie en die actief bestrijden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_210471150
https://www.reddit.com/r/(...)tonight_3_confirmed/
quote:
Drone attacks in Russia tonight - 3 confirmed airfields hit with the losses still being calculated

https://www.reddit.com/r/(...)_the_pskov_airfield/ (video)
quote:
At least 2 burned planes at the Pskov airfield — confirmed
https://www.reddit.com/r/(...)spetsnaz_hit_with_a/ (video)
quote:
Quarters of the Russian GRU's spetsnaz hit with a drone in Pskov
https://www.reddit.com/r/(...)ighrise_russian_man/ (video)
quote:
“ There is a hit, they hit a high-rise! “ Russian man records as drone hits target in unspecified region somewhere in Russia
https://www.reddit.com/r/(...)ting_that_ukrainian/ (video)
quote:
Russian Sources are reporting that Ukrainian Drones are currently attempting to Strike the Druzhba Oil Depot in the Bryansk Region, with 2 Drones already claimed to have been Shot Down by Air Defenses.
https://www.reddit.com/r/(...)_after_drone_attack/ (Video)
quote:
Bryansk airfield in Russia after drone attack
https://www.reddit.com/r/(...)_pskov_russia_after/ (video)
quote:
Plan "Edelweiss" introduced in Pskov, Russia after drone attacks
Het lijkt haast wel of er een oorlog gaande is daar. Volgens mij zijn dit beelden die nog niet gepost zijn. Maar het zou kunnen dat er een dubbele tussen in geslopen is.
pi_210471216
twitter
  woensdag 30 augustus 2023 @ 03:39:38 #8
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210471224
https://www.reddit.com/r/(...)ntrolled_deminer_to/

The Swiss were famous for not letting other countries export weapons they sold to them to Ukraine, because they didn't want to upset the Russian oligarchs who invest in Switzerland, and lose that sweet cashflow under their bank secrecy laws.
==============
No, it's quite more complex than that.

Until around 2010-2015 it was perfectly fine to resell swiss weapons to other countries.

But they found them with the IS and in other civil war zones.

It was an alliance forged in Switzerland from Swiss Citizens to ban the export of swiss weapons, all the export.

The government feared that and made stricter laws. We voted to ban selling weapons, it got rejected by the swiss Citizen but like always, fearing the backlash the government made stricter weapon export laws and informed every country who bought Swiss weapons to forbid them to resell them or to get supply in case of a war.

Countries still bought since years Swiss weapons don't caring about the contract. I asked myself all the time: Wtf?

Now it's a War in Europe and because it's a law written in our constitution we need to collect 100'000 signatures or the government changes the law. In both cases it can take like 4-8 years to pass. Our government is very, very, slow.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 06:38:58 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210471433
Een nieuw topic en een nieuwe dag. Prima moment om weer even Zelensky te adoreren :Y

O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210471537
Is de roebel al gezakt?
Vakman pur sang
pi_210471543
twitter
pi_210471545
twitter
pi_210471547
twitter

quote:
This has never happened before. At least 6 Russian regions and one annexed peninsula were attacked by drones this night ...

1) Attacked the airport "Crosses" in Pskov. According to the Ministry of Emergency Situations of the Russian Federation, two military transport aircraft Il-76 caught fire. According to Mash, four aircraft were damaged. The Edelweiss plan was introduced in the city, and the remaining aircraft were taken away from the airfield.
2) In the Bryansk region, three drones were shot down, assures the Ministry of Defense of the Russian Federation. At the same time, one of them fell on the territory of the Kremniy EL plant, one of the largest Russian microelectronics enterprises.
3) The head of the Orel region said that two drones were shot down over the region.
4) Around 2:00, the Ministry of Defense reported on the destruction of one drone over the Kaluga region.
5) In addition, a drone was shot down over the Ryazan region.
6) An aircraft-type UAV was intercepted at 3:30 in the morning over the territory of the Ruzsky district of the Moscow region, the Moscow Region assures.
7) So-called. The “governor” of Sevastopol announced the repulsion of a drone attack from the sea in the area of ​​​​the Sevastopol Bay.

Everything goes according to plan.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 08:12:00 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210471777
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 07:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Is de roebel al gezakt?
Jep, althans zakt langzaam weer verder terug naar de stand van voor de ingrepen vorige week.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210471976
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 07:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Is de roebel al gezakt?
2/10 voor je trolpoging.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 woensdag 30 augustus 2023 @ 09:04:46 #17
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210472152
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 00:34 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik denk niet dat die bestelling van 100 Phz2000's door is gegaan. Zoals we wel vaker hebben gezien, neigen Duitse zware wapens naar te ingewikkeld en te zwaar (55,8 ton)? Logistiek wordt het dan ook zo moeilijk, zeker voor een ex-soviet land dat lichter materiaal gewend is. Treinen, bruggen, reddingsmaterieel, alles moet erop aangepast worden.

RCH155 is minder dan 39 ton. Scheelt nogal. En de wielen versterken het sterkste punt van deze tank: schieten tijdens manoeuvreren. Dit is hypermobiele artillerie.

Maar ja, er is zeer, zeer veel keus op de markt (Archer, Ceasar, Krab, 2e hands, etc), en kosten en politiek spelen natuurlijk ook mee.
Ze hebben genoeg westers spul op het moment, die logistiek is er onderhand wel.

En dat Duitsland verkoop zou tegenhouden maar wel dezelfde systemen doneert klinkt ongeloofwaardig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210472160
quote:
Zou echt een Benny Hill moment zijn als de Chinezen hem oppakken en uitleveren aan Den Haag. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210472273
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 05:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, wel logisch dat Trump weer even dat soort dingen roept. De volle aandacht is nog steeds op Oekrane, maar hij heeft ook aandacht nodig :(
Waarom heb je deze reactie verwijderd, want nu is er een reactie daarop gekomen en kan ik de context niet vinden, waar vraagt Trump om zijn aandacht?
  woensdag 30 augustus 2023 @ 09:18:54 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210472325
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 09:05 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zou echt een Benny Hill moment zijn als de Chinezen hem oppakken en uitleveren aan Den Haag. :')
Laten we het hopen! :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210472336
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 02:03 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Weer 40 miljoen dollar de lucht in.
Ik vind de prijs van dat oorlogstuig altijd fascinerend. Voor ongeveer dat geld bouw ik een verpleeghuis van 120 plaatsen plus een hospice van 12 plaatsen en daarbij ook nog een aanleuncomplex van 33 driekamerappartementen.

Dat zit dan in 1 vrachtwagen met een radar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 30 augustus 2023 @ 09:22:03 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210472351
Police and National Guard troops surrounded the Porokhovskoye cemetery in St. Petersburg, Russia, where the mercenary boss Yevgeny V. Prigozhin was buried on Tuesday

Credit...Nanna Heitmann for The New York Times

quote:
Rumors and Misdirection Keep Crowds Away From Prigozhin Burial

The burial of the Wagner mercenary group boss, two months after his mutiny, was shrouded in misinformation, preventing a public display of support the Kremlin did not want to see.
Hele artikel:
https://www.nytimes.com/2(...)0xD7f&smid=url-share
Gifted link :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210472361
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 09:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik vind de prijs van dat oorlogstuig altijd fascinerend. Voor ongeveer dat geld bouw ik een verpleeghuis van 120 plaatsen plus een hospice van 12 plaatsen en daarbij ook nog een aanleuncomplex van 33 driekamerappartementen.

Medische apparatuur is anders ook bepaald niet gratis ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210472368
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 09:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Tja een verpleeghuis heb je niet een onderzoek nodig van tig jaren wat al miljoenen/miljarden kan kosten voor je berhaupt kan beginnen met bouwen. En er zit meer elektronica in 10 cm van die vrachtwagen dan in heel een verpleeghuis + 33 huisjes zit :P En dan geen goedkopen elektronica maar de duurste chips
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 09:29:13 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210472406
Sinds de dood van Prins Alte Bennie is het in NL wel een stuk goedkoper geworden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')