Dit, en je calorieën dagelijks bijhouden met bijv myfitnesspal oid, anders gaat het je niet lukken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:13 schreef Oriente het volgende:
Aantal calorieën per dag dat je nodig hebt berekenen (TDEE calculator), op basis van lengte, gewicht en activiteit(en). Geen exact getal maar een goede indicatie.
Vervolgens is ~7000 kcal gelijk aan ongeveer één kilo vet, dus als jij 2 weken lang 500 kcal per dag minder binnenkrijgt dan je verbruikt (bijvoorbeeld 1600 in, 2100 uit) val je pak hem beet 1 kilo per 2 weken af, dus 2 kilo per maand. Dat is vol te houden.
85, 1.70 mquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoeveel weeg je TS en wat is je lengte en is dat inclusief lichaamshaar of zonder?
Ja, ik dacht het snel te doen door te vasten maar ik houd dat niet volquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:32 schreef onlogisch het volgende:
• Stop met dieeten.
• Verander je levenstijl.
• Ga bewegen.
• Weest consequent.
• Motivatie komt en gaat.
• Discipline geeft resultaten.
Vasten is niet de manier. Echt niet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:39 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ja, ik dacht het snel te doen door te vasten maar ik houd dat niet vol
Dit. En doe het in kleine stapjes (gebruik magere yoghurt in plaats van halfvolle yoghurt, geen suiker meer in je koffie, et. dat soort kleine stapjes) , dan is het beter vol te houden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:32 schreef onlogisch het volgende:
• Stop met dieeten.
• Verander je levenstijl.
• Ga bewegen.
• Weest consequent.
• Motivatie komt en gaat.
• Discipline geeft resultaten.
Ik drink vooral water, innocent sapjes en halfvolle melk. Idd myfitnesspalquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:18 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Dit, en je calorieën dagelijks bijhouden met bijv myfitnesspal oid, anders gaat het je niet lukken.
Geen calorieën drinken, genoeg calorievrije dranken te koop tegenwoordig.
Ga niet met shakes werken, dat geeft je geen verzadigd gevoel nu je minder gaat eten.
En dus niet dieeten, dat is geen duurzame manier om op (je nieuwe, gezonde) gewicht te blijven.
Is goed!quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dit. En doe het in kleine stapjes (gebruik magere yoghurt in plaats van halfvolle yoghurt, geen suiker meer in je koffie, et. dat soort kleine stapjes) , dan is het beter vol te houden.
Geef jezelf een jaar of twee om 20 kilo af te vallen. Zodra je dat aanhoudt, is het veel makkelijker vol te houden.
Ja ik ben aangekomen door antidepressiva.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:41 schreef maily het volgende:
Moet jij ook niet rekening houden met medicatie?
innocent sapjes zitten vol suiker. Het is wel beter dan frisdrank, maar bouw dat ook rustig af.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:40 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ik drink vooral water, innocent sapjes en halfvolle melk. Idd myfitnesspal
Ja ik zag het op reddit en het leek me iets dat het zou versnellen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:40 schreef Oriente het volgende:
[..]
Vasten is niet de manier. Echt niet.
Het is een marathon, geen sprint. Geloof niet in wonderen. Ze bestaan niet. Het komt aan op vasthoudendheid. Schrijf een realistisch doel op. Verbind er een datum aan. Put in the work. Wees consequent. En de resultaten komen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:45 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ja ik zag het op reddit en het leek me iets dat het zou versnellen.
Ja, het punt is dat ik fruit niet lekker vind (vaak zurig) en anders alleen groenten binnenkrijg. Ik kan wel gewoon bananen en aardbeien in de blender pleuren, of wat gezondere sapjes kan googlen. Maar in fruit zit toch altijd suiker?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
innocent sapjes zitten vol suiker. Het is wel beter dan frisdrank, maar bouw dat ook rustig af.
Het zal het proces ook wel versnellen, alleen dan moet je het wel volhouden en blijven bewegen. Als je vast en vervolgens geen energie meer hebt om te bewegen heeft het geen zin. Echt structureel vasten en afvallen is maar voor weinig mensen weggelegd. Wat je wel zou kunnen overwegen is intermittent fasting. Er zijn meerdere topics over, en anders zou je het eventueel even kunnen googlen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:45 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ja ik zag het op reddit en het leek me iets dat het zou versnellen.
Ja, ik zal idd gewoon proberen 90 dagen 2x per week te sporten en gezond te eten eerstquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:49 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het is een marathon, geen sprint. Geloof niet in wonderen. Ze bestaan niet. Het komt aan op vasthoudendheid. Schrijf een realistisch doel op. Verbind er een datum aan. Put in the work. Wees consequent. En de resultaten komen.
Niet morgen of overmorgen of volgende week. Maar over 90 dagen kan de wereld er al heel anders uitzien.
Ja dat heb ik geprobeerd, ik was doodmoe tegen de middag en at dan veel met lunchquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:54 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Het zal het proces ook wel versnellen, alleen dan moet je het wel volhouden en blijven bewegen. Als je vast en vervolgens geen energie meer hebt om te bewegen heeft het geen zin. Echt structureel vasten en afvallen is maar voor weinig mensen weggelegd. Wat je wel zou kunnen overwegen is intermittent fasting. Er zijn meerdere topics over, en anders zou je het eventueel even kunnen googlen.
Ja, er zit altijd suiker in fruit, maar dit zijn wel natuurlijke suikers. Je moet er ook niet al te veel van binnen krijgen, maar gewoon met mate is dit erg gezondquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:53 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ja, het punt is dat ik fruit niet lekker vind (vaak zurig) en anders alleen groenten binnenkrijg. Ik kan wel gewoon bananen en aardbeien in de blender pleuren, of wat gezondere sapjes kan googlen. Maar in fruit zit toch altijd suiker?
Ik las dat een vrouw 2000 kcal moet eten en als ik rond de 1600 blijf is dat al onder het normalequote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:13 schreef Oriente het volgende:
Aantal calorieën per dag dat je nodig hebt berekenen (TDEE calculator), op basis van lengte, gewicht en activiteit(en). Geen exact getal maar een goede indicatie.
Vervolgens is ~7000 kcal gelijk aan ongeveer één kilo vet, dus als jij 2 weken lang 500 kcal per dag minder binnenkrijgt dan je verbruikt (bijvoorbeeld 1600 in, 2100 uit) val je pak hem beet 1 kilo per 2 weken af, dus 2 kilo per maand. Dat is vol te houden.
Ja, 1600 lijkt mij prima. Dan is het goed vol te houden, en ben je binnen 2 jaar zeker op jouw streefgewicht.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:56 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ik las dat een vrouw 2000 kcal moet eten en als ik rond de 1600 blijf is dat al onder het normale
Te kort door de bocht aangezien elke vrouw een andere mate van inspanning heeft en een andere lengte/gewicht, maar 1600 zou inderdaad echt wel tot gewichtsverlies moeten leiden. Veel lager dan 1600 moet je ook niet gaan imho.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:56 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ik las dat een vrouw 2000 kcal moet eten en als ik rond de 1600 blijf is dat al onder het normale
Dat is waar. Het is aan te raden om naast 2x per week zwemmen nog 2x per week een andere sport te gaan doen. Bijvoorbeeld lang stuk fietsen. Of heb je al heel veel lichaamsbeweging elke dag? Dan is dit misschien niet nodig.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:59 schreef Oriente het volgende:
[..]
Te kort door de bocht aangezien elke vrouw een andere mate van inspanning heeft en een andere lengte/gewicht, maar 1600 zou inderdaad echt wel tot gewichtsverlies moeten leiden. Veel lager dan 1600 moet je ook niet gaan imho.
Betaal jij het?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:57 schreef Alloch87 het volgende:
Van je luie reet afkomen en volle bak gaan sporten.
Ik heb door medicatie nog weinig energie dus ik begin eerst met 2x per week en daarnaast wandelen. De dag na zwemmen ben ik doodopquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:02 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Dat is waar. Het is aan te raden om naast 2x per week zwemmen nog 2x per week een andere sport te gaan doen. Bijvoorbeeld lang stuk fietsen. Of heb je al heel veel lichaamsbeweging elke dag? Dan is dit misschien niet nodig.
Hoeft geen tot weinig geld te kosten.quote:
Nog meer excuses! Dit gaat helemaal goed komen hoor.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:04 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ik heb door medicatie nog weinig energie dus ik begin eerst met 2x per week en daarnaast wandelen. De dag na zwemmen ben ik doodop
Dit ook vooral. Vaak denk je dat je wel zo’n beetje weet waar de calorieën inzitten en hoe en wat maar dan valt het toch vies tegen. Zelfde met hoeveelheden: afwegen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:18 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Dit, en je calorieën dagelijks bijhouden met bijv myfitnesspal oid, anders gaat het je niet lukken.
Geen calorieën drinken, genoeg calorievrije dranken te koop tegenwoordig.
Ga niet met shakes werken, dat geeft je geen verzadigd gevoel nu je minder gaat eten.
En dus niet dieeten, dat is geen duurzame manier om op (je nieuwe, gezonde) gewicht te blijven.
Ja, twee soorten. En nee ik ben van nature vrij tenger, nu vooral erg op buik aangekomenquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:04 schreef Ponsai het volgende:
Slik je nog antidepressiva?
Dan wordt het denk ik sowieso wat lastiger omdat dat ook iets met de hormonen doet.
Ben je een rubens vrouw?
Dus gewoon zware botten etc.
Of heb je veel vet?
Ok hoeveel mensen in dit topic sporten elke dag intensief? Ik vind 2x per week al best intensief.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:04 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Ah kijk, het al oude excuus van dikkertjes.
Sinds wanneer is hardlopen of fietsen zo duur?
Ik eet vrij kleine porties, ik krijg niet veel op in 1xquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:06 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dit ook vooral. Vaak denk je dat je wel zo’n beetje weet waar de calorieën inzitten en hoe en wat maar dan valt het toch vies tegen. Zelfde met hoeveelheden: afwegen.
Elke dag doet vrijwel niemand. Maar als je dergelijke hoeveelheden af wilt vallen zul je veel regelmatiger moeten gaan bewegen/sporten en rekening houden met 4-5x sporten per week.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:10 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ok hoeveel mensen in dit topic sporten elke dag intensief? Ik vind 2x per week al best intensief.
Hoeveel mensen in dit topic stellen zelf een vraag over afvallen?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:10 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ok hoeveel mensen in dit topic sporten elke dag intensief? Ik vind 2x per week al best intensief.
Ik wil best elke dag een stukje fietsen/wandelen of yoga doen, maar zoals ik al zei ben ik door medicatie te moe om 7 uur per week intensief te sporten.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Elke dag doet vrijwel niemand. Maar als je dergelijke hoeveelheden af wilt vallen zul je veel regelmatiger moeten gaan bewegen/sporten en rekening houden met 4-5x sporten per week.
Voedingscentrum zegt 2x per week intensief en calorie deficit.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:12 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen in dit topic stellen zelf een vraag over afvallen?
2x per week sporten is de basis, als je af wilt vallen zal je vaker moeten gaan.
Afvallen kun je ook zonder sporten. Kwestie van minder calorieën eten dan dat je verbrandt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:10 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ja, dat is mij ook verteld door mijn arts, zeker toen ik nog een stuk vermoeider was. Nu wil ik gaan sporten om me beter in mijn vel te voelen én sneller af te vallen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:17 schreef SwJ het volgende:
[..]
Afvallen kun je ook zonder sporten. Kwestie van minder calorieën eten dan dat je verbrandt.
https://www.youtube.com/@ZUMBAwithDovydasquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:21 schreef Purrito het volgende:
Ik wil vooral lichte workout tips, bijv lichte zumba
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |