abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211165218
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 20:52 schreef Schanu het volgende:
Op zoek naar ervaringen en tips :)

Wij overwegen om in de meivakantie een weekje met onze dames van (dan) ruim 5 en 7 naar een Center Parcs of Landal park te gaan. We zien zoveel parken die ons echt wel leuk lijken (Huttenheugte, Meerdal, Kempervennen) maar weten niet wat het leukste zal zijn voor kinderen van 5 (dan bijna 6) en 7. Ze zijn beide dol op zwemmen dus dat vormt de belangrijkste activiteit. Maar dan zie ik weer fantastische waterparken waarvan ik onderdelen zie waarbij ik vermoed dat onze kinderen te oud zijn, en weer andere waarvoor ze te jong zijn. En we hoeven er ook niet direct de hoofdprijs voor de betalen, ik schrik best een beetje van de prijzen.

Heeft iemand met wat CP/landal ervaring een idee qua park? :)
Molenheide in Houthalen vind ik leuk voor de kinderen.
pi_211165250
Heel leuk Shanu!
Wij zijn afgelopen meivakantie geweest. Mijn neefje van toen 12 was ook mee (hoog sensetief en heel snel overprikkeld) en verloofde die nog niet 100% hersteld was van haar burn out from hell. Wij hadden een rustiger schema dan anderen wellicht zouden doen.

Mijn tips (kijk zelf of je het duur vind worden.....)
Boek een club kamer in Newport Bay of Sequoia. Deze hotels zitten op loopafstand waardoor je makkelijk de prikkels uit kan gaan.
Ontbijt zit bij de club kamers inbegrepen en je hebt seated ontbijt, dus geen rij en elke ochtend dezelfde tafel.

Tussen 16 en 18 uur heb je in de lounge het 4 uurtje. Hapjes en drankjes maar vooral heel rustig en echt een topmoment om bij te komen. Wij gingen daar dan even Uno'en, even kletsen even ontprikkelen.

Je kan de hele dag als club kamer logee die lounge in overigens. Het is daar echt heel rustig en fijn om samen tot rust te komen.

Wij boekten 2 nachten Newport Bay en 1 nacht vooraf in Grand Magic net buiten Disney. Zo konden we een dag vantevoren rustig rijden en de volgende dag meteen het park in.

Extra voordeel aan de clubkamers is dat je valetparking hebt. Wij kwamen dus 's ochtends vroeg aan vanuit Grand Magic, parkeerden de auto bij de ingang en gingen naar het park. Je auto wordt uitgeladen en alles in je kamer gezet.
pi_211166305
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:07 schreef Schanu het volgende:
Bedankt voor alle tips! We gaan ook eens even internationaal kijken, Allgau lijkt ons ook erg leuk O+
Wij zaten deze zomer in centerparcs Hochsauerland. Vonden wij heel geslaagd!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 2 november 2023 @ 12:28:58 #79
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_211166316
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Molenheide in Houthalen vind ik leuk voor de kinderen.
die kan ik me nog herinneren van toen ik klein was O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_211228926
Wij vliegen in januari met een baby van 5.5 maand naar Aruba (vlucht van kleine 10u). Nu hebben wij een babybedje toegewezen gekregen van KLM. Iemand nog tips om de reis beetje dragelijk te maken voor de baby en onze medepassagiers?
pi_211229176
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:10 schreef dudewhereismycar het volgende:
Wij vliegen in januari met een baby van 5.5 maand naar Aruba (vlucht van kleine 10u). Nu hebben wij een babybedje toegewezen gekregen van KLM. Iemand nog tips om de reis beetje dragelijk te maken voor de baby en onze medepassagiers?
Babybedje is wel fijn, dan heb je soms ook je handen vrij. Als de kleine borstvoeding krijgt, kan het voor eventuele oorpijn helpen om aan te leggen tijdens opstijgen en landen (als dat is toegestaan). Met flesvoeding zou dat natuurlijk ook kunnen, maar is wellicht iets lastiger plannen.

En verder: go with the flow. Ja, baby’s huilen nu eenmaal weleens. Je kan hopen dat er geen asshole naast/voor/achter je zit. Zo wel, tja niks aan te doen. Wij hebben wel eens gevlogen met iets oudere kinderen (rond 1 jaar), dat ging prima met een speeltje en afleiding met eten en drinken. Al was dat niet 10 uur.

Luier verschonen vond ik wel irritant. Nergens voldoende ruimte :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211230097
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Babybedje is wel fijn, dan heb je soms ook je handen vrij. Als de kleine borstvoeding krijgt, kan het voor eventuele oorpijn helpen om aan te leggen tijdens opstijgen en landen (als dat is toegestaan). Met flesvoeding zou dat natuurlijk ook kunnen, maar is wellicht iets lastiger plannen.

Heb er niet gevlogen met kleine baby dus weet niet zeker of er verschil in zit, maar wel met kind van 1,5 dat nog op schoot moest. Die moest tijdens het opstijgen en het landen met gezicht naar voren. Ze lag tijdens de reis op me te slapen (in de gordel) maar ik moest haar voor de landing omdraaien. Voor de veiligheid. Volgens mij had het te maken met de krachten die op het lichaam komen te staan als het zou misgaan tijdens opstijgen of landen, maar het is al ruim 8 jaar geleden dus weet het niet meer zeker.

Maar voor je uit gaat van het geven van borstvoeding zou ik het even checken. Een fles kan natuurlijk wel wat makkelijker zittend. Al is dat niet ideaal misschien.

Verder helaas geen tips
pi_211230303
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]

En verder: go with the flow. Ja, baby’s huilen nu eenmaal weleens. Je kan hopen dat er geen asshole naast/voor/achter je zit. Zo wel, tja niks aan te doen. Wij hebben wel eens gevlogen met iets oudere kinderen (rond 1 jaar), dat ging prima met een speeltje en afleiding met eten en drinken. Al was dat niet 10 uur.

Luier verschonen vond ik wel irritant. Nergens voldoende ruimte :').
Wij geven inmiddels alleen nog maar de fles, dus dat is een hobbel minder.

En idd, go with the flow. Al zal ik het huilen wel echt verschrikkelijk vinden voor de medepassagiers....
pi_211231037
Nou, de zomervakantie in nederland is geboekt. Kreeg een tip dat met mijn eisen ik eens bij de zandstuve moest kijken. Prima totaalpakket waar mijn dochter (7) helemaal los kan gaan en ik een paar boeken kan lezen.

https://www.zandstuve.nl/zomervakantie

Nu nog iets vinden voor het voorjaar, dat hoeft niet zo'n spektakel te zijn, dus ik dacht aan kamperen bij de boer. Heeft iemand hier daar ervaringen mee?
pi_211232597
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 07:56 schreef blessed19 het volgende:
Nou, de zomervakantie in nederland is geboekt. Kreeg een tip dat met mijn eisen ik eens bij de zandstuve moest kijken. Prima totaalpakket waar mijn dochter (7) helemaal los kan gaan en ik een paar boeken kan lezen.

https://www.zandstuve.nl/zomervakantie

Nu nog iets vinden voor het voorjaar, dat hoeft niet zo'n spektakel te zijn, dus ik dacht aan kamperen bij de boer. Heeft iemand hier daar ervaringen mee?
Wij hebben in 2020 gekampeerd op Hoeve Vrij & Blij op Texel: https://hoevevrijenblij.nl/kamperen/

Dat was echt ontzettend leuk! Kleinschalig, maar wel genoeg te doen. We hebben fietsen gehuurd en dan kan je ook makkelijk overal komen. De kampeerplekken zijn ook lekker ruim en door de struikjes heb je ook voldoende privacy. Echt een aanrader :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  Manager PR/Moderator maandag 13 november 2023 @ 12:08:27 #86
269689 crew  Viv
pi_211280689
Misschien zitten hier ervaringsdeskundigen voor deze TS? :) Gaat vooral over het formaat baby ten opzichte van het babybedje van KLM.

OUD / Alleen vliegen met baby
pi_211312326
Nog bedankt voor jullie tips en adviezen trouwens, ik heb mijn nier verkocht en voor volgend jaar meivakantie 4 dagen Disneyland Parijs geboekt O+ We vertellen het de kinderen pas in de 1e week van de meivakantie omdat Jewel de spanning anders niet aan zal kunnen.

Vrouwlief had al ontdekt dat je een speciale access card kan krijgen op vertoon van een autipas, dus dat gaan we sowieso regelen. Dat zal misschien al een hoop voor Jewel schelen O+
pi_211312981
Leuk @Schanu! *O* Waar logeren jullie?

Komende zomer gaan wij een rondreis maken, waarschijnlijk wordt het Slovenië, Kroatië en met een korte stop in Italië voor we weer naar huis gaan. We zijn nu nog aan het puzzelen met de plaatsen die we willen bezoeken en hoe lang we daar willen blijven. Via AirBnB heb ik al wat leuke adresjes gevonden. Maar tips zijn nog altijd welkom!

Op dit moment staan grofweg deze plekken op onze lijst:
- Duitsland, makkelijk overnachtingshotel rond München
- Slovenië, in de buurt van Tolmin
- Kroatië, in de buurt van Plitvice meren
- Kroatië, in de buurt van Sibenik (mogelijkheid om een dagtocht naar Split in te plannen; is deze stad een bezoekje waard?)
- Kroatië, ergens aan de kust in Istrië (vanaf hier een dagtocht Venetië met de boot)
- Italië, in de buurt van Bolzano
- Duitsland, makkelijk overnachtingshotel rond Stuttgart

In totaal willen we ca. 3 weken weg, in de huidige planning komen we op 19 dagen. Maar wellicht schuiven we nog hier en daar voor we dingen gaan vastleggen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211313247
@Phaidra, we logeren in het Sante Fe hotel :)

En dat klinkt als een heerlijke reis! Ik heb helaas geen tips voor je, maar anderen hopelijk wel O+
pi_211313290
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 13:31 schreef Phaidra het volgende:
Leuk @:Schanu! *O* Waar logeren jullie?

Komende zomer gaan wij een rondreis maken, waarschijnlijk wordt het Slovenië, Kroatië en met een korte stop in Italië voor we weer naar huis gaan. We zijn nu nog aan het puzzelen met de plaatsen die we willen bezoeken en hoe lang we daar willen blijven. Via AirBnB heb ik al wat leuke adresjes gevonden. Maar tips zijn nog altijd welkom!

- Kroatië, in de buurt van Sibenik (mogelijkheid om een dagtocht naar Split in te plannen; is deze stad een bezoekje waard?)
- Kroatië, ergens aan de kust in Istrië (vanaf hier een dagtocht Venetië met de boot)

In totaal willen we ca. 3 weken weg, in de huidige planning komen we op 19 dagen. Maar wellicht schuiven we nog hier en daar voor we dingen gaan vastleggen.
Ik lees even mee voor tips! Wij gaan wel meer zuidelijk Kroatië, en ook naar Bosnië. Maar moet alles nog boeken.
Met een meidenkwartet
  donderdag 16 november 2023 @ 14:12:55 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211313318
Mijn tip is om af en toe een hele maffe of bijzondere locatie er tussendoor te plannen. Zo sliepen wij in een nachtje in een gevangenis, onze kinderen vonden het te gek :D.
KuikenGuppy
pi_211313466
quote:

Wij hadden voor onze rondreis door zuid-Engeland afgelopen zomer zoveel mogelijk geprobeerd hotels en huisjes te zoeken die tot kort voor vertrek te annuleren zijn. Dat is opvallend vaak mogelijk. We hebben dat voor aankomende zomer ook weer gedaan en dat geeft toch wel echt wel een fijn gevoel, vind ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211313560
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij hadden voor onze rondreis door zuid-Engeland afgelopen zomer zoveel mogelijk geprobeerd hotels en huisjes te zoeken die tot kort voor vertrek te annuleren zijn. Dat is opvallend vaak mogelijk. We hebben dat voor aankomende zomer ook weer gedaan en dat geeft toch wel echt wel een fijn gevoel, vind ik.
Dat is een goede tip! Het aanbod is momenteel nog heel ruim, dat geeft ons ook wel de nodige speling om kritisch naar de annuleringsvoorwaarden te kijken :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211313565
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat is een goede tip! Het aanbod is momenteel nog heel ruim, dat geeft ons ook wel de nodige speling om kritisch naar de annuleringsvoorwaarden te kijken :Y.
Er is echt heel veel dat tot een week of twee ervoor te annuleren is, zeker als je nu boekt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 16 november 2023 @ 14:52:25 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211313696
quote:

Zeker tips!
München: niet heengaan op een zondag. Dan is werkelijk ALLES gesloten. Geldt eigenlijk voor heel Duitsland, op zondag ligt alles op z'n gat.
Slovenië: Bled is natuurlijk idyllisch om even langs te gaan maar zelf zou ik echt een dag + nacht Ljubljana toevoegen. Een van mijn favoriete steden in Europa! Klein genoeg om in 1 dag te verkennen. Goed betaalbaar, je kunt er leuk shoppen en als je veel energie hebt kun je het kasteel bezoeken.
Kroatie: als je dan al een beetje omrijdt voor Ljubljana kun je ook meteen Zagreb meepikken. Prachtig oud centrum! Wel even goed zoeken want ik dacht dat het de meest deprimerende (nieuwe) stad ooit was en pas op de ochtend van vertrek ontdekte ik het oude deel. Beetje jammer :')
Split is ook zeker een bezoek waard maar na een paar uurtjes heb je het wel gezien. Plitvice is prachtig maar wel mega druk en toeristisch. Net als Dubrovnik (maar altijd doen als het kan, ZO mooi O+) Minder bekend en bijna net zo mooi als Plitvice is Krka national park met mooie watervallen. Oh en ga naar Brac, eilandje voor Split. Super idyllisch O+

Zoals je kunt lezen ben ik Balkan fan dus ik kan nog wel even doorgaan :P

Edit: toevallig Game of Thrones fans in het gezin? Dan heb ik nog wel wat tips, veel is gefilmd in Kroatie :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211313860
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:52 schreef MaJo het volgende:

[..]
Zeker tips!
München: niet heengaan op een zondag. Dan is werkelijk ALLES gesloten. Geldt eigenlijk voor heel Duitsland, op zondag ligt alles op z'n gat.
Slovenië: Bled is natuurlijk idyllisch om even langs te gaan maar zelf zou ik echt een dag + nacht Ljubljana toevoegen. Een van mijn favoriete steden in Europa! Klein genoeg om in 1 dag te verkennen. Goed betaalbaar, je kunt er leuk shoppen en als je veel energie hebt kun je het kasteel bezoeken.
Kroatie: als je dan al een beetje omrijdt voor Ljubljana kun je ook meteen Zagreb meepikken. Prachtig oud centrum! Wel even goed zoeken want ik dacht dat het de meest deprimerende (nieuwe) stad ooit was en pas op de ochtend van vertrek ontdekte ik het oude deel. Beetje jammer :')
Split is ook zeker een bezoek waard maar na een paar uurtjes heb je het wel gezien. Plitvice is prachtig maar wel mega druk en toeristisch. Net als Dubrovnik (maar altijd doen als het kan, ZO mooi O+) Minder bekend en bijna net zo mooi als Plitvice is Krka national park met mooie watervallen. Oh en ga naar Brac, eilandje voor Split. Super idyllisch O+

Zoals je kunt lezen ben ik Balkan fan dus ik kan nog wel even doorgaan :P

Edit: toevallig Game of Thrones fans in het gezin? Dan heb ik nog wel wat tips, veel is gefilmd in Kroatie :)
Steden vind ik wel enorm leuk maar ik sleep ook twee kinderen mee die echt wel voldoende hebben aan max 2 grote steden. Dus daar moeten we ons een beetje in beperken helaas. En ja, ik en vriendlief zijn GoT fan, maar ook hier geldt dat het de kinderen niks zegt. Daarbij vind ik het vanuit mijn studie een beetje heiligschennis dat het paleis van Diocletianus nu vooral bekend staat als filmlocatie van GoT :@.

Thanks voor het meedenken! Ik kan hier wel wat mee, in ieder geval in de prioritering en verblijfsduur.

Oh en we zijn niet van plan om daadwerkelijk München in te gaan, alleen een goedkoop hotel zoeken vlakbij de autobahn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator donderdag 16 november 2023 @ 15:25:41 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211313961
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:12 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Steden vind ik wel enorm leuk maar ik sleep ook twee kinderen mee die echt wel voldoende hebben aan max 2 grote steden. Dus daar moeten we ons een beetje in beperken helaas. En ja, ik en vriendlief zijn GoT fan, maar ook hier geldt dat het de kinderen niks zegt. Daarbij vind ik het vanuit mijn studie een beetje heiligschennis dat het paleis van Diocletianus nu vooral bekend staat als filmlocatie van GoT :@.

Thanks voor het meedenken! Ik kan hier wel wat mee, in ieder geval in de prioritering en verblijfsduur.

Oh en we zijn niet van plan om daadwerkelijk München in te gaan, alleen een goedkoop hotel zoeken vlakbij de autobahn.
Ljubljana voelt niet groots aan, Split ook niet trouwens. Beetje vergelijkbaar met respectievelijk Utrecht en Zeist :P

Weet je dat ik er nu pas achter komt dat het paleis van Diocletianus gebruikt werd in GoT? :D Die vibe had ik daar gek genoeg totaal niet. Dubrovnik wel, dat is echt alsof je over de set loopt. Ook al zegt het de kinderen niets, sommige locaties zijn wel interessant om te bezoeken denk ik. Klis Fortress (bekend van Meereen/de lijken op die palen) en Arboretum van Trsteno (tuinen van Kings Landing) zijn ook zonder fan te zijn best een bezoekje waard :)

Wij verbleven in Munchen zelf dus daar heb ik verder geen tips. Ken je trouwens de Romantische Straße in Duitsland? Als je een hotelovernachting daaraan boekt zit je altijd goed :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 16 november 2023 @ 15:30:40 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211313984
Het kasteel van Ljubljana is fantastisch om te bezoeken, want er heeft 'een echte draak' gewoond. De bergen in de omgeving van Bohinj zijn de mooiste die ik ooit gezien heb, prachtig wandelen en voor kinderen is het eilandje bij Bled met de kerkbel waar je aan mag leuren na een boottochtje ook fantastisch.

De stadsmuur van Dubrovnik kun je helemaal bewandelen, absurd mooi uitzicht en voor kinderen ook erg goed te doen. Is namelijk maar een mini stadje. Veel te zien onderweg en ze kunnen nog even een cel in gegooid worden ook (of de papa of mama :+ ).

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 16-11-2023 15:37:02 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211314030
Thanks!! Qua wandelen kunnen de kinderen wel wat hebben, ze hebben met veel plezier afgelopen zomer wandeltochten gedaan in Oostenrijk (7-8 km met behoorlijk wat hoogtemeters).
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator donderdag 16 november 2023 @ 16:06:51 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211314315
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 15:30 schreef Molo het volgende:
Het kasteel van Ljubljana is fantastisch om te bezoeken, want er heeft 'een echte draak' gewoond. De bergen in de omgeving van Bohinj zijn de mooiste die ik ooit gezien heb, prachtig wandelen en voor kinderen is het eilandje bij Bled met de kerkbel waar je aan mag leuren na een boottochtje ook fantastisch.

De stadsmuur van Dubrovnik kun je helemaal bewandelen, absurd mooi uitzicht en voor kinderen ook erg goed te doen. Is namelijk maar een mini stadje. Veel te zien onderweg en ze kunnen nog even een cel in gegooid worden ook (of de papa of mama :+ ).
Ja die wandeling is geweldig :Y

Dubrovnik is sowieso de moeite waard. Gewoon zorgen dat je er ‘s ochtends of ‘s avonds bent, dan zijn de cruiseschepen weer weg :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')