abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212004848
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 14:49 schreef freaky40 het volgende:
Ik denk dat de makers een beetje af willen dat het feit dat GTST altijd in het fictieve Meerdijk afspeelde. Je ziet tussen de scenes door steeds meer Amsterdamse tafrelen, in De Koning werden zelfs Amsterdamse smartlappen gedraaid, sommige acteurs spreken met een Amsterdamse tongval, zoals Slaby (Marwan), Henk en Julian. Denk toch dat het meer die kant op gaat. Net als jaren geleden met ONM (Onderweg naar Morgen) wat eerst in een niet benoemde plaats zich afspeelde werd dat later toch gewoon ook Amsterdam.
jammer wel :Y
pi_212014061
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 13:57 schreef tgnsqw het volgende:

[..]
Ik weet niet of je het weet, maar waarom is Van der Sande gestopt? Idse was in de 90s ook actief bij GTST, eveneens Susan. Je zou dan toch beter schrijfwerk verwachten.

Het is zelfs erger: Pia Blanco is inmiddels weer hoofdschrijver, terwijl Susan Stam een stapje terug heeft gedaan sinds oktober 2023 (volgens Linkedin).
Pia Blanco, de vrouw waaronder GTST zich ging focussen op verhaallijnen als vloggende jongeren, de ene na de andere "maatschappelijk relevante" verhaallijn door de strot van de kijker werd geduwd en verhaallijnen ook lukraak werden afgekapt, met dalende kijkcijfers tot gevolg. Onbegrijpelijk dat iemand die zulke resultaten heeft behaald opnieuw zo'n positie kan en mag bekleden. En het toont ook aan dat er in zo'n schrijfteam bar weinig nieuw bloed een kans krijgt.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zaterdag 13 januari 2024 @ 15:03:10 #278
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_212014710
Is dat die vrouw die ruzie kreeg met erik de vogel?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_212016824
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 13:51 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Het is zelfs erger: Pia Blanco is inmiddels weer hoofdschrijver, terwijl Susan Stam een stapje terug heeft gedaan sinds oktober 2023 (volgens Linkedin).
Pia Blanco, de vrouw waaronder GTST zich ging focussen op verhaallijnen als vloggende jongeren, de ene na de andere "maatschappelijk relevante" verhaallijn door de strot van de kijker werd geduwd en verhaallijnen ook lukraak werden afgekapt, met dalende kijkcijfers tot gevolg. Onbegrijpelijk dat iemand die zulke resultaten heeft behaald opnieuw zo'n positie kan en mag bekleden. En het toont ook aan dat er in zo'n schrijfteam bar weinig nieuw bloed een kans krijgt.
Merkwaardig, de laatste jaren van Susan Stam waren echter niet goed. Wie weet zorgt Pia voor een nieuwe impuls?
pi_212017549
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 18:53 schreef tgnsqw het volgende:

[..]
Merkwaardig, de laatste jaren van Susan Stam waren echter niet goed. Wie weet zorgt Pia voor een nieuwe impuls?
Eerlijk gezegd betwijfel ik dat. Niet alleen om de voorbeelden uit het verleden (ik vergat nog de hele Jan Maes-lijn, ook een pareltje onder Blanco), maar ook omdat dit eigenlijk stuivertje wisselen is geweest: Pia zat de afgelopen jaren ook in het kernteam dat de verhaallijnen bedacht, alleen was Susan Stam het hoofd. En dat is eigenlijk wat mij nog het meest stoort: deze schrijvers zitten er al ruim twintig jaar en ze. Gaan. Maar. Niet. Weg.
En natuurlijk, ervaring is nodig in zulke schrijfteams. Maar dat het kernteam van GTST momenteel bestaat uit mensen die allen al ruim twintig jaar in de soapschrijverij zitten helpt voor mijn gevoel niet om het inhoudelijk fris en verrassend te houden.
pi_212036598
Billy’s dood…

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 15 januari 2024 @ 12:36:51 #282
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_212036809
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 12:15 schreef tgnsqw het volgende:
Billy’s dood…

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
prima toevoeging
pi_212036869
Ik vind het echt raar dat Marwan die manager is in de rozenboom _O-
SPOILER

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2024 12:48:29 ]
pi_212042050
Waardeloze comeback. Zijn rol is nu wel uitgespeeld, hopelijk zeer tijdelijk!
Allemaal cabaretteketet!
pi_212044515
Prima dat Marwan terug is wel zeer ongeloofwaardig dat hij nu werkt als manager in de Rozenboom zonder enige hotel ervaring.
Hij voegt verder ook weinig toe . Maar heb liever dat Linda op hoepelt,
India, ga er na toe!
pi_212044603
Ja mensen worden manager zonder enige opleiding of kennis
  maandag 15 januari 2024 @ 22:46:01 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212044748
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 22:26 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Prima dat Marwan terug
Hij voegt verder ook weinig toe
Prima acteur, maar na het vertrek van Demi voegt z'n rol nu net zo veel toe als die van Marcel.
pi_212045814
Ik vind zijn chemie met Nola anders best leuk. Volgens mij wordt hier alvast een lijntje gelegd om Nola te laten ontdekken dat zij eigenlijk de eigenares van de Rozemboom is/wordt.

Benieuwd waar het verhaal met Shanti heen gaat
SPOILER
't Echte en 't ware!
  dinsdag 16 januari 2024 @ 00:54:29 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212045914
Ik ben benieuwd of we hem weer overal zullen zien eten en espresso'tjes drinken _O-
pi_212048347
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 00:54 schreef James1988 het volgende:
Ik ben benieuwd of we hem weer overal zullen zien eten en espresso'tjes drinken _O-
SPOILER
pi_212048932
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 22:26 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Prima dat Marwan terug is wel zeer ongeloofwaardig dat hij nu werkt als manager in de Rozenboom zonder enige hotel ervaring.
Hij voegt verder ook weinig toe . Maar heb liever dat Linda op hoepelt,
Ik vind dat nu net één van die dingen die je in soaps/series/whatever door de vingers moet zien. En zoals wel vaker in GTST worden karakters nu eenmaal van het ene op het andere moment in een verhaallijn gedropt.
pi_212049100
quote:
Hij is nog steeds voortvluchtig toch ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2024 11:29:39 ]
  dinsdag 16 januari 2024 @ 12:36:01 #293
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_212049685
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 11:29 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
binnen no time zal dat dan wel teniet gedaan zijn gtst kennende.
pi_212049877
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 11:29 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Hij zit in De Rozenboom, meest ideale plaats om onder te duiken als voortvluchtige _O-
pi_212055509
quote:
Letterlijk zijn eerste handelingen zijn koffie zetten en een schaal roomservice naar binnen werken _O-
't Echte en 't ware!
  dinsdag 16 januari 2024 @ 21:09:06 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_212056090
_O-
pi_212066676
Ik zit seizoen 6 te rewatchen (Peter is terug O+) maar mijn god. Elke scéne waar Suzanne inzit is een boehoe jank scéne. Hoe Ingeborg na 5 seizoenen die rol al niet zat was is mij echt een raadsel :')
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_212071277
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 16:29 schreef Nexum het volgende:
Ik zit seizoen 6 te rewatchen (Peter is terug O+) maar mijn god. Elke scéne waar Suzanne inzit is een boehoe jank scéne. Hoe Ingeborg na 5 seizoenen die rol al niet zat was is mij echt een raadsel :')
Oef, ja. Het is niet voor niets dat Suzanne Huilebalk een bijnaam voor haar was onder de fans :X
Overigens is het op dat punt nog amper voor te stellen dat Suzanne in het begin tot dezelfde lichting behoorde als Arnie, Peter, Annette etc. In seizoen 1 trok ze bijvoorbeeld nog vriendschappelijk op met Arnie, maar al gedurende seizoen 2 en zeker seizoen 3 kwam ze steeds meer terecht bij de 30+ generatie en was ze uiteindelijk closer met Daniël, Janine en Helen dan met haar eigen generatiegenoten in de serie :P
  donderdag 18 januari 2024 @ 15:12:09 #299
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_212078487
Wat een afgekapte verhaallijnen de laatste tijd. Alsof de schrijvers zichzelf steeds in een hoek schrijven, het niet meer weten en de boel dan maar snel overboord gooien. Het is verre van nieuw maar het blijft irritant. Eerder was het tenminste niet bij iedere verhaallijn, zoals nu. Ik ben niet rouwig om het vertrek van Mats, maar wat een onbenutte mogelijkheden weer: een ongeschikte (gevaarlijke) vader, geleefd op straat, ongure vrienden, ouderschapsproblemen voor Rik en Shanti, geldzorgen, slechte jeugdzorgwerker, contractbreuk, ruzie met Nina, maar nee: mode is voor zo'n irritant flamboyant stereotype DE oplossing voor alle problemen. Wat een investering zonder resultaat weer. Personage sloeg niet aan, maar dan nog: wat een ballast overboord!

Zelfde geldt voor Demi en Saskia, die juist wel populair waren. Weg na de cliffhanger, lang afwachten, enkele afleveringen terug en dan definitief weg. Vorig jaar was Julian ook al zolang weg en werd Steef vervangen, dus een echte hereniging was er nauwelijks. Jammer voor een gezin dat jarenlang de kar heeft getrokken. Maakt het voor kijkers knap lastig om aan Elisa te wennen nu, als 'vervanger' voor Saskia. Had als makers beter je best gedaan om dat gezin compleet te houden, als je serie er min of meer op loopt. Saskia is niet zo snel vergeten en na die zwakzinnige afronding kan ik geloven dat veel kijkers hoop houden, dat Tamara Brinkman zo snel mogelijk terugkeert (geef desnoods meer salaris).

Zit nog steeds te wachten op die winter cliffhanger, want... Was dat het nou? Vroeger kon dat gewoon op een vrijdagavond gebeuren om de week mee af te sluiten. Vervolgens is Kaan dood (geen geloofwaardige rol, matig neergezet), Wies nooit meer gezien en lag Linda maar liefst twee afleveringen in het ziekenhuis. Ook weer afgekapt, zoals Monica, Mats, Kaan, Saskia, Demi, Billy, Magriet en vele anderen eerder. Favorieten of niet? Dat maakt niks uit.

Personages kunnen ook met gemak een poosje verdwijnen. Wat maakt het uit, als ze toch niks meemaken: 'New York, Baby!' (X3) Magriet heeft het gedaan, Ludo zegt wat en dood is ze. Niet in beeld geweest, net als de dood van Billy en Kaan. Er gebeurd de laatste tijd wel veel 'buiten beeld'. Wie vind dat spannend? NIEMAND! Net als een schurk die meteen dood is zonder afrekening of resultaat. Over een jaar is iedereen deze zoutloze verhaallijn al vergeten. Het is niet erg memorabel allemaal, wat zelfs in een soap belangrijk is.

Het lijkt wel alsof ze niet meer weten hoe een verhaal schrijven werkt: introduceren > ontwikkeling > resultaat en gevolgen. Dus niet: introduceren > ontwikkeling > volgende. De kwaliteit van de verhalen en spanning kelderen zo. De binding valt ook weg met steeds wisselende rollen. Als kijker investeer je ook in die verhalen. Boeit het niet, dan haakt men af. Klinkt allemaal zo simpel, maar blijkbaar vergeten ze het iedere keer weer. Voorstel van een naam voor het volgende topic:

GTST #651: Waar we... Afgekapt!

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Pomtip op 18-01-2024 15:28:27 ]
pi_212079618
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 21:24 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Oef, ja. Het is niet voor niets dat Suzanne Huilebalk een bijnaam voor haar was onder de fans :X
Overigens is het op dat punt nog amper voor te stellen dat Suzanne in het begin tot dezelfde lichting behoorde als Arnie, Peter, Annette etc. In seizoen 1 trok ze bijvoorbeeld nog vriendschappelijk op met Arnie, maar al gedurende seizoen 2 en zeker seizoen 3 kwam ze steeds meer terecht bij de 30+ generatie en was ze uiteindelijk closer met Daniël, Janine en Helen dan met haar eigen generatiegenoten in de serie :P
Ze hebben iedereen sowieso best wel snel laten opgroeien vind ik. Peter ziet er ook ineens uit alsof die al jaren in het vastgoed zit bij wijze van spreken wanneer die terug is, Arnie wordt gewoon Robert 2.0 en Linda is ineens super volwassen en zakelijk maar verblijft wel in Hotel Dendermonde wat door Dian (die overigens ook ineens van 0 naar Martine Hafkamp streken gaat in 3 seconden) wordt neergezet als een doos onder de brug _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')