Keniaan op de hak trappen terwijl je ploeggenoot demarreert?quote:
Afleidingsmanoeuvre.quote:Op zondag 27 augustus 2023 08:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Keniaan op de hak trappen terwijl je ploeggenoot demarreert?
Gebresilase werd in 2021 derde in Amsterdam en vorig jaar tweede in Rotterdam en Londen.quote:In 2022 he won a gold medal at the Commonwealth Games in the men's marathon event, despite taking a wrong turn close to the end of the course.
Nu toch Kissa RIPquote:
Nee, het is echt.quote:
Ga lekker zelf meedoen danquote:Op zondag 27 augustus 2023 09:01 schreef GwaiLow het volgende:
Waar is onze grote ster opeens? Loopt Appie nog wel ergens? Schandalig dit..
Ineens, zit je niet op te letten ofzo. Die is al 15 kilometer geleden uitgestapt.quote:Op zondag 27 augustus 2023 09:01 schreef GwaiLow het volgende:
Waar is onze grote ster opeens? Loopt Appie nog wel ergens? Schandalig dit..
Nee, moest even wat doen. Waarschijnlijk net voor het moment dat hij uitstapte. Triest.quote:Op zondag 27 augustus 2023 09:03 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ineens, zit je niet op te letten ofzo. Die is al 15 kilometer geleden uitgestapt.
Ik draai me nog een keer om.quote:Op zondag 27 augustus 2023 09:08 schreef Nober het volgende:
Bijna klaar dan kunnen we zelf gaan lopen.
Thanks! Ik denk dat ik die 3:02 pace net niet aan ga tikken.quote:
Paar maand? Meeste toppers lopen maar een paar marathons per jaar.quote:Op zondag 27 augustus 2023 12:04 schreef TAmaru het volgende:
Ik heb weinig verstand van de marathon, maar is het zo dat die Tola als hij hier een hele marathon op volle snelheid zou lopen, over 3 weken in Sydney niet 100% aan de start zou kunnen staan? Hoeveel tijd hebben die lopers nodig om te recupereren dan? Of past zoiets gewoon niet in een voorbereiding om 100% te kunnen zijn?
Beiden, denk ik. Tussen twee marathons op topniveau zit doorgaans echt wel een paar maanden, niet drie weken. Op dit niveau loopt men er vaak één in het voorjaar en één in het najaar. Zowel om te herstellen van ene als op te bouwen naar de andere. Nou ging het niet loeihard, dus tot een kilometer of 30 zou je nog wel als training kunnen zien, maar doorlopen tot 36km gaan ze niet heel fijn vinden gok ikquote:Op zondag 27 augustus 2023 12:04 schreef TAmaru het volgende:
Ik heb weinig verstand van de marathon, maar is het zo dat die Tola als hij hier een hele marathon op volle snelheid zou lopen, over 3 weken in Sydney niet 100% aan de start zou kunnen staan? Hoeveel tijd hebben die lopers nodig om te recupereren dan? Of past zoiets gewoon niet in een voorbereiding om 100% te kunnen zijn?
Toch wel interessant als je dat vergelijkt met het wielrennen bijvoorbeeld, waarin het zo normaal is om drie weken lang top te zijn in een grote rond en dan daarna of daarvoor nog klassiekers te doen, een WK, evt. nog een grote ronde, etc. Atletiek vraagt natuurlijk op een andere manier wat van het lichaam, waardoor goed recupereren waarschijnlijk ook wel echt noodzakelijk is, maar het verbaast me toch wel dat die toppers maar een paar keer per jaar kunnen pieken.quote:Op zondag 27 augustus 2023 12:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Beiden, denk ik. Tussen twee marathons op topniveau zit doorgaans echt wel een paar maanden, niet drie weken. Op dit niveau loopt men er vaak één in het voorjaar en één in het najaar. Zowel om te herstellen van ene als op te bouwen naar de andere. Nou ging het niet loeihard, dus tot een kilometer of 30 zou je nog wel als training kunnen zien, maar doorlopen tot 36km gaan ze niet heel fijn vinden gok ik
Nou ja, Tola kan dan nog altijd zeker winnen natuurlijk in Sydney, maar de kans op een echte toptijd wordt dan wel kleiner.
Hoezo mógelijk?quote:Op zondag 27 augustus 2023 10:09 schreef Zipportal het volgende:
Avondprogramma
• 21.37 uur: 4x400m (m), finale - mogelijk met TeamNL
• 21.47 uur: 4x400m (v), finale - mogelijk met TeamNL
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |