quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wat, van wie?is her name
she's with me every daytakes good care of me
as strong as can be
quote:
Zeker wel!quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 15:51 schreef iggyinthehouse het volgende:
Het zal wel niet Noordkaap zijn wat je zoekt?
Allemaal oud zangers en zangeressen van welke band?quote:Esther Lybeert (1995-1996)
Liesje Sadonius (1996-1997)
Kyoko Baertsoen (1997)
Noémie Wolfs (2010-2015)
Kimberly Dhondt (2016-2017)
Nina Sampermans (2016-2017)
Pieter Peirsman (2016-2017)
Luka Cruysberghs (2018-2020)
Hermes house band of zo?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 16:56 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Allemaal oud zangers en zangeressen van welke band?
Je bent er eentje vergeten, of nietquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 16:56 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Allemaal oud zangers en zangeressen van welke band?
Je mist Geike?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 18:24 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je bent er eentje vergeten, of niet
Bewust, anders te makkelijkquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 18:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je mist Geike?
Die was én is de zangeres van Hooverphonic...
Nee, maar:quote:
quote:is a single by British pop-rock group
![]()
It was released in July 1985 as the first new single from their self-titled debut studio album (an album consisting of part new material and part compilation of several of the band's earlier singles). The female vocals on the song are performed by Heidi Lea.
The single became the band's only major hit, reaching number one in New Zealand, number four in Australia, number 11 in South Africa, and number 12 on the US Billboard Hot 100. It was a comparative failure in the group's native United Kingdom, peaking at number 77 on the UK Singles Chart. The music video for the song features Lemmy Kilmister of English rock band Motörhead.
Killing an Arab ?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:36 schreef cafca het volgende:
Het is een vervolgvraag, en de bandnaam is een nummer van the Cure
quote:Op zondag 27 augustus 2023 11:30 schreef NotSourButSweet het volgende:
Boys don't cry i wanne be a cowboy?
quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:49 schreef cafca het volgende:
[..]
Stand:
pipster 1
iggyinthehouse 1
MadMaster 1
n00biedoobiedoo 1
cafca 1
NotSourButSweet 1
Mijn dochter is fan: She Wants Revenge.quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:34 schreef NotSourButSweet het volgende:
Welke band zong het nr 'tear you apart'
Nummer was te horen in de serie "American horror story".
jaaa!!quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:03 schreef Berkery het volgende:
[..]
Mijn dochter is fan: She Wants Revenge.
Uit de OP:quote:
quote:Hoe laat ik merken dat iemand een punt heeft verdiend?
Als vraagsteller quote je het goede antwoord, het punt geven doe je door de actuele stand van het topic te kopiëren en bij de juiste gebruiker een punt op te tellen. Geef dit duidelijk aan, bijvoorbeeld dikgedrukt. Wanneer een gebruiker nog niet in de lijst staat, voeg hem of haar dan gewoon toe.
Stand:quote:
Eye of the beast ?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 16:49 schreef Berkery het volgende:
in 'Something from nothing' van de Foo Fighters leent Dave Grohl een riff van een metal klassieker. Welke klassieker bedoel ik?
Krèkquote:Op woensdag 30 augustus 2023 18:19 schreef bartrid het volgende:
Klinkt nogal als Holy diver van Dio.
quote:born 25 August 1962) is a Northern Irish guitarist. He came to prominence in the early 1980s as a member of Dio, and has been a member of Def Leppard since 1992 (replacing Steve Clark after his death).
quote:are an acclaimed London-based cosmic trio that incorporates elements of jazz, electronica, funk, and psychedelic rock, with a love of all things outer space, science fiction, and B-movies. The band are previous Mercury Prize nominees and The Guardian have described them as “true heirs” to cosmic jazz pioneers Sun Ra.
Die zijn het ja.quote:
quote:It suffered greatly at the time from the sheer weight of expectation generated by both the 5½ year gap between it and the band's eponymous debut, and the band's withdrawal from the live arena for 4½ of those years. There had been speculation in the British press that the high expectations from their debut record had left the band "paralyzed with self-doubt" according to LA Times pop music critic Robert Hilburn.
Goed gegoktquote:Op maandag 4 september 2023 14:04 schreef Burnett het volgende:
Indien vervolgvraag: gokje:
The Second Coming - Stone Roses
quote:I want somebody
Who's always there
When I'm down to show you care
Search the whole world over
For love that's true
Some time to tell me "I love you"
quote:is een nummer van zangeres
uit 1995.
Het nummer haalde in Duitsland en Nederland de hitlijsten. In de Nederlandse Top 40 haalde het de 34e positie. Het is daarna nog enkele keren heruitgegeven in Nederland en elders. Er is een videoclip voor het nummer uitgegeven. In 2015 werd een bewerkte versie van het nummer uitgegeven door het Britse EDM-duo Bicep.
Jazeker!quote:
De naam van een single van de groep uit 2022.quote:
Goh, nou je het zegt....quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:39 schreef Bargehassus het volgende:
Wies-->Mies-->Jannes? Zo'n soort gedachtengang?![]()
Verder geen flauw idee.
quote:
quote:Alles, alles wou ik voor je doen
alles, maar het ging jou alleen maar om mijn poen
er, er komt een tijd dan heb je zeker spijt
van alles wat je mij hebt aangedaan
het is te laat dus jij kunt gaan
Ik doe wat ik doe-Astrid Nijgh ?quote:
Yes.quote:Op zondag 10 september 2023 15:29 schreef Bargehassus het volgende:
Ik gok dat het iets van Jannes is, maar ik heb geen titels paraat. En daar ben ik, eerlijk gezegd, niet rouwig om.
Stand:quote:Op maandag 11 september 2023 07:32 schreef Ulx het volgende:
Gezien de hint en de strekking van de tekst:
Ga
Maar
Weg?
Op welk plaat van wie staat dit op de hoes?quote:This is a RECORD COVER. This writing is the DESIGN upon the
record cover. The DESIGN is to help SELL the record. We hope
to draw your attention to it and encourage you to pick it up.
When you have done that maybe you'll be persuaded to listen to
the music - in this case's
album. Then we want you
to BUY it.
Iets van Stone Roses. heette dat niet 'second album' ?quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:25 schreef Ulx het volgende:
Tweede album van de godfathers van britpop.
The Jam ?quote:
Opgezocht en je gaat in de goede richtingquote:Op dinsdag 12 september 2023 14:35 schreef pipster het volgende:
XTC had een hoes met veel tekst, maar weet niet hoe die heet.
Kinda Kinks van the Kinks!quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:25 schreef Ulx het volgende:
Tweede album van de godfathers van britpop.
Ik reken dit wel goed. Het album heet GO 2.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:35 schreef pipster het volgende:
XTC had een hoes met veel tekst, maar weet niet hoe die heet.
Psychedelic Fursquote:Op donderdag 14 september 2023 13:03 schreef pipster het volgende:
Van welke band is het album Talk Talk Talk uit 1981?
Niet Astral Bodies. Die andere band van de Ploegjes.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:03 schreef pipster het volgende:
Van welke band is het album Talk Talk Talk uit 1981?
Sovjet Sex bedoel je?quote:Op donderdag 14 september 2023 13:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Niet Astral Bodies. Die andere band van de Ploegjes.
Nee. Dat was nog eerder. Met Peter Klashorst. .......Blue Murder.quote:
Oh ja. Die hadden ook een Talk Talk Talk, maar dat was volgens mij laterquote:Op donderdag 14 september 2023 13:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee. Dat was nog eerder. Met Peter Klashorst. .......Blue Murder.
quote:Op donderdag 14 september 2023 13:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Oh ja. Die hadden ook een Talk Talk Talk, maar dat was volgens mij later
Yes!quote:
Howard Jones ?quote:Op donderdag 14 september 2023 13:39 schreef cafca het volgende:
Het nummer Pretty in Pink van dat betreffende album werd gebruikt voor de gelijknamige film, waarvan de soundtrack beter was dan de film. Ook op deze soundtrack:
[ afbeelding ]
Wie?
Beterquote:Op donderdag 14 september 2023 13:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Misschien toch maar een foto uit betee tijden:
[ afbeelding ]
Je zou het je bijna kunnen voorstellen.....quote:Op donderdag 14 september 2023 13:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Beter
Reed ie in een mobiel fascistisch aan het dansen ?
Tikkie trugquote:
Welk nummer van wie?quote:they tease one another
Take pride in themselves
Keeping the other one down
Well I'm not like that at all
Tikkie trugquote:
Wat van wie?quote:If you're blue, and you don't know where to go to
Why don't you go where fashion sits?
quote:Op donderdag 14 september 2023 14:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Putin On The Ritz - Taco
[ afbeelding ]
Vul aan met de eerstvolgende tekstregel na deze regels…quote:WE ZINGEN HIER OP DE ZENDER EEN ANDERE WIJS
…
EN ALS JE EENMAAL OP DRIE KOMT, DAN IS 'T ALTIJD PRIJS #HILVERSUM 3
Die tekst ken ik niet, dus:quote:Op donderdag 14 september 2023 16:12 schreef iggyinthehouse het volgende:
hilversum 3, wie kent het niet?
quote:Op donderdag 14 september 2023 16:15 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
ik heb ook totaal geen idee
Dan zit je qua vermoeden van een vervolgvraag én ook qua tekst op de goede weg…quote:Op donderdag 14 september 2023 16:19 schreef cafca het volgende:
Ik moest denken aan "Ik heb alleen nog maar problemen met die rits"
En dan de gekuiste versie voor tijdens de Nationale Hitparade, omdat Felix Meurders de 'schuine' versie niet wilde draaien...quote:Op donderdag 14 september 2023 22:30 schreef slaveloos het volgende:
Ritsie Pi ritsie pa ritsie Poe
De slijpers uit parijs
Bertus staigerpaipquote:Op donderdag 14 september 2023 16:19 schreef cafca het volgende:
Ik moest denken aan "Ik heb alleen nog maar problemen met die rits", maar ik kan dat niet helemaal in de voorgaande tekst passen
Miley Cyrus HEEFT een Hole en maakt daar veel gebruik van?quote:Op zaterdag 16 september 2023 16:28 schreef slaveloos het volgende:
Oh helemaal vergeten...
Nieuwe vraag:
Wat is de overeenkomst tussen Miley Cyrus en Hole?
Geen idee of dat zo is, niet wat ik zoek iigquote:Op zaterdag 16 september 2023 19:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Miley Cyrus HEEFT een Hole en maakt daar veel gebruik van?
Zo is tquote:
Bullsquote:Op maandag 18 september 2023 14:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wat is dan de overeenkomst tussen Graham Nash en Sufjan Stevens?
pipster 4quote:
Nee, ik bedoel echt New England in de titelquote:Op maandag 18 september 2023 20:03 schreef pipster het volgende:
Billy Bragg met A New England die de openingszin van leaves are Brown van Paul Simon heeft geleend.
Nee, dat is de cover (Kirsty MacColl), die bedoel ik dus ook nietquote:Op maandag 18 september 2023 20:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, ik ken alleen die zangeres die is overleden, maar de naam ontschiet me even
Shame on you!quote:Op maandag 18 september 2023 20:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja ik wist dat dat een cover was (van wie het origineel was had ik niet geweten overigens). Kirsty bedoelde ik ja, waarom ik daar niet op kwam is me een raadsel.
Dum de dum a dum, dum a dum day.... die bedoelde ik inderdaad!quote:Op maandag 18 september 2023 20:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ken nog een New England van Jonathan Richman
quote:There's somethin' about the weather that ev'rybody loves
They call it the Indian spring of![]()
Niet helemaal juist…quote:Op maandag 18 september 2023 21:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Tony Christie - Is this the way to Amarillo
Wat die zin betreft heb je het dan ook geheel juist…quote:Op maandag 18 september 2023 21:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
ook alleen gebaseerd op de laatste zin
Yep, ik heb een remix van diverse songs (en uitvoerenden) gemaakt…quote:Op maandag 18 september 2023 21:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Je zoekt meerdere nummers?
Want ik zie nog wel wat bekends, maar als geheel kan ik er geen choco van maken
Het zijn er 3…quote:Op maandag 18 september 2023 21:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
dan weet ik er 3 van de 4 vrees ik
ah! dan Patsy Gallant - From LA to NY en Scott McKenzie San Francisco ( be sure to wear some flour in your hair)quote:
Check!quote:Op maandag 18 september 2023 21:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
ah! dan Patsy Gallant - From LA to NY en Scott McKenzie San Francisco ( be sure to wear some flour in your hair)
edit naast eerdergenoemde
quote:Yonder on the horizon
Yonder on the horizon
Stopped at the mighty river
Stopped at the mighty river
And sucked the damn thing dry
Was al van plan om de titel te laten vallen (Jollification) en de Lightning Seeds zijn goed, dus puntje!quote:Op woensdag 20 september 2023 08:03 schreef iggyinthehouse het volgende:
denk van Lightning Seeds maar ik kom niet meer op de titel...
Die zocht ik wel inderdaadquote:
Wat van wie?quote:We hunger for a bit of faith to replace the fear
We water like a dead bouquet, does no good
Does it, dear?
Stand:quote:Op donderdag 21 september 2023 10:15 schreef Ulx het volgende:
Suicidal Tendencies - I Shot the Devil
quote:Every time I plant a seed
He said kill it before it grow
He said kill them before they grow, and so-and-so
Read it in the news!
Primaquote:Op donderdag 21 september 2023 13:35 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
I shot the sheriff. Zullen we eens van Bobby Marley zeggen?
Juistem. Sorry, er is een reden dat ik niet aan zulke spelletjes moet meedoenquote:
quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:15 schreef pipster het volgende:
Voorlopig zie dan weet ik het nog niet.
Wat van wie?quote:All you punks and all you teds
National Front and Natty dreads
Mods, rockers, hippies and skinheads
Keep on fighting 'till you're dead
Bobo…quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:40 schreef belsen het volgende:
Welke Zwitserse DJ had in 2003 een hitje met het nummer Chihuahua?
De Kift ?quote:Op dinsdag 26 september 2023 22:44 schreef MadMaster het volgende:
Ik ga er vanuit dat het antwoord juist is.
[ afbeelding ]
Wie?
Die van Wind en Zeilen.quote:
Gono in de disco…quote:
Welk nummer van wie?quote:Why did we ever come so far ?
I knew I'd seen it all before
Tall building reach up in vain
Ik ookquote:Op donderdag 28 september 2023 14:01 schreef iggyinthehouse het volgende:
the blue nile - tinseltown in the rain dacht ik
quote:Let me ask a question, "Where do we go from here?"
Playing games to pass the time, that's OK
'Cause time is on our side
quote:If I make a promise, I'll never let you down, no no
Love will always break your heart, so they say
But we can turn that 'round! Oh, baby
quote:Op vrijdag 29 september 2023 13:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Klinkt als 2 unlimited. Dan gok ik op Nothing like the rain.
quote:'t regent, 't is nat
't sneijt, 't is glad
't is warm, ik plak
't dooit, ik zak
deur 't ies
't vros, 't is kaold
't is hiet, benauwd
veurspellingen, weer slecht
't stormt, 'k weij weg
in de sloot
Zo heb je het over Friezen, zo heb je het over dooienquote:Op vrijdag 29 september 2023 14:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
't regent, 't is nat
't sneijt, 't is glad
't is warm, ik plak
't dooit, ik zak
deur 't ies
Iets zonnigers na al die regenvragenquote:
Overvalste Voute Vrijdagvraag!quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wie haalde in de zomer van 1983 een nummer 2 positie in de Top 40 met Manuel goodbye?
Owja....quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:36 schreef iggyinthehouse het volgende:
omg dat ik dat weet...Audrey Landers
Idd, die andere kwam ook niet verder dan nummer 30: Mi Amor (samen met Camilo Sesto)quote:
Correct, heel scherpquote:
quote:I paid a lot of dues, had plenty to lose
Travelling across the land
Worked on a farm, got some muscle in my arm
But still I'm not a self-made man
Looking For Freedom - The Hassquote:Op vrijdag 29 september 2023 16:03 schreef iggyinthehouse het volgende:
Weet zeker dat ie goed is, dus wat van wie?
[..]
Stand:quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Looking For Freedom - The Hass
quote:Rodrigues werd op de Kaapverdische Eilanden geboren. Begin jaren 70 werd hij opgeroepen voor het Portugese leger, aangezien Kaapverdië destijds een kolonie van Portugal was. Rodrigues wilde niet gestationeerd worden in Angola, destijds ook een Portugese kolonie waar een onafhankelijkheidsstrijd woedde, en vluchtte hierop met zijn familie naar de Verenigde Staten. Van daaruit ging hij in 1974 op vakantie naar Nederland. Hier kwam hij terecht in discotheek Ma Belle Amie in Scheveningen, waar hij ook een tijdje diskjockey was. Peter Tetteroo, de eigenaar van de discotheek, ontdekte Rodrigues als zanger. Met zijn band Tee Set besloot hij om met hem een single op te nemen. Dit was het nummer Hey mal yo, een bewerking van het Portugese volksdansje Ò Malhão. In het voorjaar van 1975 werd dit liedje een nummer 1-hit in Nederland en in Vlaanderen.
Als artiestennaam was gekozen voor Johnny & Orquesta Rodrigues. Deze naam is om twee redenen opvallend. Ten eerste was er geen sprake van een 'orkest', maar stond Rodrigues alleen op het podium. Ten tweede is orquesta het Spaanse woord voor orkest, terwijl Rodrigues' nummers Portugees zijn. Het Portugese woord voor orkest is orquestra.
Rodrigues bleek een eendagsvlieg, want na zijn nummer 1-hit wist hij geen grote successen meer te halen. De singlekwam in de zomer van 1975 maar tot nummer 19 in de Top 40 en nummer 24 in de Nationale Hitparade. Het album Hey mal yo, waar zijn twee hitsingles opstonden, kwam niet in de albumlijsten terecht. Twee jaar later stond hij voor het laatst in de Top 40 met Uma casa Portuguesa, een cover van Amália Rodrigues. Daarna verdween Rodrigues weer in de anonimiteit.
Precies ditquote:Op maandag 2 oktober 2023 11:03 schreef iggyinthehouse het volgende:
ja die naam kende ik dus, hey mal yo ken ik ook maar die andere single...nog steeds geen idee
Beter gaat het denk ik niet worden, dus een punt voor je Amsterdams…quote:
Dit gaat de goede kant opquote:Op maandag 2 oktober 2023 14:32 schreef cafca het volgende:
Allemaal op nr.1 gestaan in deze week van het jaar
quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Oh wacht, ik herken wat binnenkomers op nummer 1's
King & Princess...quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wie zien we hier?
[ afbeelding ]
Wat van wie?quote:Someday when my dreams come true
You marry me, your father will disown you
When you hear my music you'll be havin' fun
Stop being dandy, showing me you're handsome
Het zou mooi zijn als iemand ze allemaal weet, maar zo niet, dan krijgt de laatste aanvuller het punt...quote:
Als je 'Sneeuwwitje' had gezegd, was het ook goed geweest.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 05:30 schreef Charmian het volgende:
Someday my prince will come van patricia paay?
Ze hebben allemaal een nummer van Michael Bublé gecoverd?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:17 schreef Charmian het volgende:
Geen inspiratieI need a muse
Wat hebben Muse en onder andere Nina Simone en The Pussycat Dolls met elkaar gemeen?
Nee, maar Michael kan wel in het rijtje.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:39 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal een nummer van Michael Bublé gecoverd?
yes, en door nog vele anderenquote:Op donderdag 5 oktober 2023 08:55 schreef iggyinthehouse het volgende:
Allemaal Feeling Good gezongen of gecovered?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |