Ik denk niet dat je Stewart heel veel kan verwijten, die zat met een overschot aan matig tot slechte verdedigers in de selectie (ik meen dat PSV er op een gegeven moment 11 ofzo onder contract had) waar hij niks mee te maken heeft gehad.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:35 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Kunnen we stellen dat Brandts en Stewart eigenlijk gefaald hebben als er geen CV versterking komt?
Lang, Lozano, Schouten, Dest zijn goede spelers en Pepi en Tillman kunnen best wat worden, maar het absolute pijnpunt van de selectie is nog steeds net zo slecht als 3 jaar terug. Je kunt niet verwachten dat we elke wedstrijd er 3 of 4 inleggen, maar de 0 ga je ook niet vaak houden met deze gasten achterin.
Stewart valt het minste te verwijten, echter haalt die ook Pepi en Tillman binnen. Pepi is leuk als extra, als de rest van je selectie op orde is, niet als er nauwelijks Eredivisie-waardige spelers achterin staan. Dan had ik denk ik liever de kans aan Van Duiven gegeven, al komt dat misschien net te vroeg, en mist Luuk daar net teveel wedstrijden per jaar voor.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je Stewart heel veel kan verwijten, die zat met een overschot aan matig tot slechte verdedigers in de selectie (ik meen dat PSV er op een gegeven moment 11 ofzo onder contract had) waar hij niks mee te maken heeft gehad.
Baumgartl en Mwene hebben ze gelukkig kunnen slijten. Dest en Sambo kunnen hopelijk wat brengen, hopelijk blijft Boscagli fit, maar Ramalho kan echt niet meer. Dus er is daar echt een probleem dat je dit belangrijke seizoen (P1 en P2 geven CL ticket) echt punten gaat kosten. 1 nieuwe cv is het minimum, 2 zou beter zijn. Maar ja die shitload aan brandhout in de laatste linie kost ook nog salaris en er is geen enkele interesse van andere clubs…
Pepi is gehaald vanwege de dubbele bezetting op elke positie (spits dus samen met L. de Jong). Luuk is de jongste niet meer, raakt hij geblesseerd dan heb je niet veel opties. Al vind ik dat Pepi nu nog te weinig minuten mag maken. Natuurlijk is van Duiven een talent, maar heeft louter ervaring in de KKD. Die zou je moeten verhuren aan een club uit het rechterrijtje.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:50 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Stewart valt het minste te verwijten, echter haalt die ook Pepi en Tillman binnen. Pepi is leuk als extra, als de rest van je selectie op orde is, niet als er nauwelijks Eredivisie-waardige spelers achterin staan. Dan had ik denk ik liever de kans aan Van Duiven gegeven, al komt dat misschien net te vroeg, en mist Luuk daar net teveel wedstrijden per jaar voor.
Tillman is voor mij een vraagteken, ik heb niet het idee dat hij echt nodig was, kost je toch weer een miljoen aan huur.
Toekomst zal uitwijzen of deze 10 miljoen beter besteed hadden kunnen worden, maar ik vrees van wel.
Ik hoop met je mee, en ik hoop nog erger dat Ramalho en Sangaré vandaag hun gewoonlijke blunders even achterwege laten.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 07:44 schreef tja77 het volgende:
De belangrijkste wedstrijd van het seizoen vandaag.
Hopen op een goede afloop.
Ergens wel treurig dat een kwali-wedstrijdje voor een toernooi waar je geen enkele rol van betekenis gaat spelen, maar enkel wat geld op gaat leveren tegenwoordig de wedstrijd van het seizoen is.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 07:44 schreef tja77 het volgende:
De belangrijkste wedstrijd van het seizoen vandaag.
Hopen op een goede afloop.
Ik ook hoor, maar als je enigszins in de buurt wilt komen bij Ajax, en Europees ook maar IETS wilt klaarspelen, zul je een bak geld nodig hebben. En een speler die wat leuks laat zien op CL niveau levert meer op dan eentje die datzelfde kunstje flikt op EL niveau.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:03 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Ergens wel treurig dat een kwali-wedstrijdje voor een toernooi waar je geen enkele rol van betekenis gaat spelen, maar enkel wat geld op gaat leveren tegenwoordig de wedstrijd van het seizoen is.
Vind ook zo'n aanstaande transfer van Bakayoko weer zo ontzettend jammer. Zou veel liever zien dat zo'n jongen zich nog even door kan ontwikkelen en wat langer bij onze club blijft ipv weer op korte termijn wat centjes incasseren.
Ok leuk manquote:Op woensdag 30 augustus 2023 09:51 schreef TheVoice4ever het volgende:
ik zal de laatste lach hebben vanavond als de Rangers winnen
en losertje Bosz zijn karma krijgt
Ik begrijp het ook niet zo, je verkoopt Bakayoko voor 30? Dat is nagenoeg volledig winst als jeugdspeler en dan haal je voor 14? Lozano waar je dat bedrag op gaat afschrijven, dus het levert je uiteindelijk niet zo heel veel op.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:03 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Ergens wel treurig dat een kwali-wedstrijdje voor een toernooi waar je geen enkele rol van betekenis gaat spelen, maar enkel wat geld op gaat leveren tegenwoordig de wedstrijd van het seizoen is.
Vind ook zo'n aanstaande transfer van Bakayoko weer zo ontzettend jammer. Zou veel liever zien dat zo'n jongen zich nog even door kan ontwikkelen en wat langer bij onze club blijft ipv weer op korte termijn wat centjes incasseren.
enigszins in de buurt wilt komen bij Ajaxquote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik ook hoor, maar als je enigszins in de buurt wilt komen bij Ajax, en Europees ook maar IETS wilt klaarspelen, zul je een bak geld nodig hebben. En een speler die wat leuks laat zien op CL niveau levert meer op dan eentje die datzelfde kunstje flikt op EL niveau.
Het draait om poen en als een jonge talentvolle speler tijd nodig heeft om te aarden, z’n draai te vinden en zich te ontwikkelen, dan kan/mag dat vaak niet vanwege de gevolgen. Het voetbal wordt er niet leuker op naar mijn mening.
Had je vorig jaar tegen de Rangers geen spanning dan? Ik wel hoor, en vanavond ook.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 11:56 schreef RipCity het volgende:
Voor het eerst in jaren weer eens spanning
En hopen dat ze morgen niet opeens met braitwaithe of Sanchez komen aanzettenDrama verdediging scouting.
Als je ziet dat ze in Amsterdam lachend 19 miljoen voor een speler uit de Ligue 2 neerleggen, of 14 miljoen voor een Championship speler, dan is het vrij duidelijk dat we dat geld helaas gewoon nodig hebben.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:03 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen 5 jaar CL en 4 jaar niet, het blijft voor mij moeilijk het beleid van PSV te begrijpen van de afgelopen jaren, zowel sportief als financieel, wie weet pakt het dit keer wel goed uit.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 12:17 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Als je ziet dat ze in Amsterdam lachend 19 miljoen voor een speler uit de Ligue 2 neerleggen, of 14 miljoen voor een Championship speler, dan is het vrij duidelijk dat we dat geld helaas gewoon nodig hebben.
In de CL hebben we nu niets te zoeken, maar als we tegen Benfica en Rangers wel hadden gewonnen had je nu 100 miljoen extra gehad en had er een selectie kunnen staan die wel wat te zoeken had in de CL. Hopelijk kunnen we daar dit jaar, en volgend jaar, wel van profiteren.
Precies, en daarom hebben we dat CL geld ook gewoon nodig. Je laatste zin snap ik niet per se. Financieel is er de laatste jaren heel weinig risico genomen, en is er juist met allerlei constructies geprobeerd om mee te blijven doen voor de bovenste plekken. Dat is eigenlijk, gezien de mogelijkheden, eigenlijk best goed gelukt waar je meerdere jaren op een miniem aantal punten geen kampioen bent geworden. Dat is inclusief de verschillende speelstijlen die geimplementeerd zijn, en het gebrek aan geld voor grote transfers etc. Volgens mij had PSV ook door willen gaan met Schmidt, maar die had er zelf geen zin meer in.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 12:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen 5 jaar CL en 4 jaar niet, het blijft voor mij moeilijk het beleid van PSV te begrijpen van de afgelopen jaren, zowel sportief als financieel, wie weet pakt het dit keer wel goed uit.
Ik gok dat je beter voor 14 miljoen Lang kan binnenhalen dan een speler die nooit tegen volwassenen heeft gespeeld, maar dat is vast gek.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 12:17 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Als je ziet dat ze in Amsterdam lachend 19 miljoen voor een speler uit de Ligue 2 neerleggen, of 14 miljoen voor een Championship speler, dan is het vrij duidelijk dat we dat geld helaas gewoon nodig hebben.
In de CL hebben we nu niets te zoeken, maar als we tegen Benfica en Rangers wel hadden gewonnen had je nu 100 miljoen extra gehad en had er een selectie kunnen staan die wel wat te zoeken had in de CL. Hopelijk kunnen we daar dit jaar, en volgend jaar, wel van profiteren.
Absoluut. Dat was bedoeld om aan te geven aan wat voor idiote bedragen clubs moeten denken om talenten, of spelers die gearriveerd zijn en echt iets toevoegen, te kunnen halen.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 12:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik gok dat je beter voor 14 miljoen Lang kan binnenhalen dan een speler die nooit tegen volwassenen heeft gespeeld, maar dat is vast gek.
Nee op zich ziet het er goed behalve achterin, maar dat is toch wel belangrijk.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 12:31 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Precies, en daarom hebben we dat CL geld ook gewoon nodig. Je laatste zin snap ik niet per se. Financieel is er de laatste jaren heel weinig risico genomen, en is er juist met allerlei constructies geprobeerd om mee te blijven doen voor de bovenste plekken. Dat is eigenlijk, gezien de mogelijkheden, eigenlijk best goed gelukt waar je meerdere jaren op een miniem aantal punten geen kampioen bent geworden. Dat is inclusief de verschillende speelstijlen die geimplementeerd zijn, en het gebrek aan geld voor grote transfers etc. Volgens mij had PSV ook door willen gaan met Schmidt, maar die had er zelf geen zin meer in.
Dit jaar is er meer mogelijk door het verkopen van Madueke, en je kunt toch niet zeggen dat PSV slechte aankopen heeft gedaan, buiten het negeren van de nood aan een CV?
Ik denk dat het nooit zo gezond is om de absolute hoofdprijs te betalen voor onbewezen middelmaat eigenlijk.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 12:39 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Absoluut. Dat was bedoeld om aan te geven aan wat voor idiote bedragen clubs moeten denken om talenten, of spelers die gearriveerd zijn en echt iets toevoegen, te kunnen halen.
Als je ziet dat zo’n spits uit Ligue 2 al 19 miljoen kost, of een talent van City 14 miljoen kost, dan is het wel lekker om een extra 50 miljoen op de bank te hebben. Natuurlijk kun je nog altijd goed scouten en een koopje vinden, maar heb het idee dat je al gauw richting 10+ gaat als je overtuigd bent als club dat de speler goed is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |