ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dienstmededeling
Laatste wat ik hoorde was dat de spanningssluis inderdaad bij Kaldenkirchen komt te liggen. Er is berekend dat het mogelijk moet zijn met de heuvel, zelfs met zware treinen.
Op woensdag 23 augustus 2023 22:04 schreef MTL het volgende: Laatste wat ik hoorde was dat de spanningssluis inderdaad bij Kaldenkirchen komt te liggen. Er is berekend dat het mogelijk moet zijn met de heuvel, zelfs met zware treinen.
Ook tijdens de herfst? Of krijgen we dan Belgische taferelen met een opdrukloc? (Ook leuk!)
Maar dan heb je voor Venlo-MG dus weer tweespanningtreinstellen nodig. Is het uitbreiden van de omschakelbare sectie tot voorbij het Duitse spoor niet mogelijk?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op woensdag 23 augustus 2023 22:15 schreef Janneke141 het volgende: Maar dan heb je voor Venlo-MG dus weer tweespanningtreinstellen nodig. Is het uitbreiden van de omschakelbare sectie tot voorbij het Duitse spoor niet mogelijk?
Die komen er toch al, want de stoptrein die nu in Venlo eindigt rijdt in de toekomst door naar Eindhoven.
Het is wel een probleem wanneer je meer Duitse treinen de grens over wil sturen, zoals ingetekend in de plannen van het Deutschlandtakt en de regionale NRW-variant.
[..] Ook tijdens de herfst? Of krijgen we dan Belgische taferelen met een opdrukloc? (Ook leuk!)
De vraag is hoe recht je het spoor in Venlo kunt krijgen voor cargo zodat ze door zo weinig mogelijk wissels de heuvel op kunnen. Het emplacement van Venlo wordt namelijk grotendeels overbodig en ik vraag mij af in hoeverre ze daar Gekkengraaf voor kunnen gebruiken
[..] De vraag is hoe recht je het spoor in Venlo kunt krijgen voor cargo zodat ze door zo weinig mogelijk wissels de heuvel op kunnen. Het emplacement van Venlo wordt namelijk grotendeels overbodig en ik vraag mij af in hoeverre ze daar Gekkengraaf voor kunnen gebruiken
Wellicht is de bouw van een nieuw perron, naast de huidige perrons, een uitkomst? Dan kunnen sporen 1/3 als doorgaande sporen worden gebruikt, en hoeft er ten zuiden van Venlo niet gekruist te worden.
[..] Ook tijdens de herfst? Of krijgen we dan Belgische taferelen met een opdrukloc? (Ook leuk!)
Dit was toch al gemeengoed voordat we de BR hadden? Toen stonden in Venlo in het slipseizoen Duitse diesellocs klaar om de ersttreinen de berg op te helpen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Leuke reportage over Brussel-Zuid. Dat het niet best was kan een blinde nog zien maar dat het zo ernstig was wist ik ook niet. Krijg er een beetje Boekarest Gara de Nord-vibes bij, dat is ook zo’n ranzig hol vol met arme sloebers en junkies.
Bedelmuur maar als je een account aanmaakt kan je het gratis lezen.
Daar komt dan weer een stukje geschiedenis bij om de hoek kijken. Nog niet zo heel lang geleden pleegde de terroristische/activistische tak van de Baskische afscheidingsbeweging, de ETA, met enige regelmaat aanslagen in Spanje. Dat hele circus is daarop gebaseerd.
Dat de terroristen (Al Qaida) vervolgens naar forenzentreinen uitweken, tsja...
[..] Er zijn ergere dingen in de wereld, wees blij dat het geen paspoortcontrole is. Tijdje terug had Thalys ook bagagecontrole, is dat nog?
Een groot deel van het comfort van met de trein reizen zit er voor mij wel in dat de taxi 20 minuutjes voor vertrek het station aandoet. Ik rustig het perron op loop en ga zitten zonder gedoe. Al dat gedoe er omheen met wachten dit en controle zus is de reden waarom ik niet op het vliegtuig stap.
Eens met Dennis dus.
Trots daw veur Twente bint! We zijn gehaat en asociaal We zijn de allermooiste club van allemaal