Ik boekte elke week automatisch 1 euro over, sinds z'n 10e is dat 2 en ik ben van plan dat op z'n 11e te verdubbelen. Vanaf de middelbare school 7,50 ofzo, ik weet nog niet of hij een frikandellenbroodjeenenergiedrinkgast is of niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 18:41 schreef SQ het volgende:
Rijbewijs was ik ook niet voornemens om ze kado te doen, maar goed, mijn man heeft het wel kado gekregen van z'n ouders (en die hebben er 5!) dus wellicht dat hij het wel een noodzaak vindt. Daar hebben we nog even de tijd voor gelukkig.
Ik heb deze week de eerste betaalrekening geopend voor onze oudste, daar krijgt ze vanaf nu haar zakgeld op.
Wat geven/gaven jullie aan zakgeld voor een kind van 9?
Mijn ouders gaven het ons ook. En toen werd niet veel later mijn vader slechtziend en daarna blind, terwijl mijn moeder geen rijbewijs heeft. Wij zijn nu dus regelmatig hun chauffeur en ik reed voorheen veel voor mijn vader naar het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 18:49 schreef BE het volgende:
Rijbewijs krijgen ze van ons. F. vindt geloof ik van niet, maar ik heb het ook van mijn ouders gekregen en mijn moeder zegt altijd dat het een van de beste cadeau's was die zij ooit van haar ouders heeft gekregen en zo zie ik het ook wel.
Eerste auto mogen ze zelf regelen. Misschien dat we een familie-delertje kopen ofzo, maar mijn auto moet in principe altijd 24/7 beschikbaar zijn, dus die is sws off-limits.
Ja maar, het is een gezellig feestjequote:Op vrijdag 25 augustus 2023 18:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zou vanavond gewoon lekker thuis blijven als ik jou was.
Hoe hou je dat bij dan? Heb je 2 aparte potjes?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 19:32 schreef Hupje het volgende:
Rijbewijs hebben wij allebei gekregen van onze ouders en gaan we hopelijk ook kunnen geven aan J. Scheelt dat het er maar 1 is, natuurlijk. Alhoewel, met mijn autorijtalent kost het genoeg.
Zakgeld nu met 8 jaar 2 euro, waarvan 1 zomaar uit te geven zonder overleg en 1 alleen gebruikt mag worden als wij het eens zijn met die uitgave. Ik had 1,50 in gedachten per week, maar vriend zei 2.
Ja, hij heeft 2 spaarpotten. De ene moet hij helemaal zelf weten. De andere wordt gebruikt voor de verplichte verjaardagscadeautjes voor ons (2x5 euro voor begroot) en verder kan hij het geld gebruiken als hij bijv wil sparen voor een grote legoset of tzt een tv ofzo. Maar niet zomaar verbrassen, is het idee.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 19:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoe hou je dat bij dan? Heb je 2 aparte potjes?
Mooi stuk!quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:25 schreef Vanyel het volgende:
Totaal ander onderwerp, maar ik kom deze net tegen en moet m toch even delen voor iedereen die zich erin herkent.
https://www.emilyperlkingsley.com/welcome-to-holland
Op instagram is een Amerikaanse vrouw met de account enjoyingholland en ik dacht altijd WHY maar recent vertelde ze precies dat verhaal. En toen ging ze ook naar Nederland op vakantie, dat was grappig.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:25 schreef Vanyel het volgende:
Totaal ander onderwerp, maar ik kom deze net tegen en moet m toch even delen voor iedereen die zich erin herkent.
https://www.emilyperlkingsley.com/welcome-to-holland
Sommigen geven wat meer zakgeld met wat verplichtingen, zoals hierboven omschreven inderdaad een deel sparen maar sommigen ook cadeautjes kopen voor een kinderfeestje. Maar dat vind ik persoonlijk niet nodig.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 19:30 schreef SQ het volgende:
Wat zouden ze er anders van moeten doen dan? Zakgeld zou in mijn ogen ook echt vrij besteedbaar moeten zijn.
Mijne krijgt nu 1 euro per week, maar dat is dus al bijna 2 jaar hetzelfde.
2,50 per weekquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 18:41 schreef SQ het volgende:
Wat geven/gaven jullie aan zakgeld voor een kind van 9?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |