abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210394686
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:51 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat het al 3 a 4 maanden rond gaat in de VS en dat het nog niet tot problemen heeft geleid zoals in 2022 en de jaren er voor en dat ook niet verwachten. Alleen dat ze het opmerkelijk vinden dat er zoveel mutaties zijn. Aangezien Omicron een veel groter probleem was in de VS dan in Europa en ze daar al niet dezelfde problemen verwachten als toen zal het allemaal wel meevallen. Ik ben al vaker dit soort titels boven artikelen tegen gekomen over deze maar ook andere varianten. Maar als je dan het artikel leest valt het allemaal wel mee. Daarom ook niet altijd elke click bait meteen posten met de wereld vergaat weer en ook niet de onzin van de zerocovidians posten want zag ook al weer een tweet voorbij komen van Eric Ding in dit topic. De man die door angst zaaien over covid zijn geld verdient.
Bedankt voor de samenvatting ^O^

Wat ik tot nu toe heb meegekregen van de media is dat het een vrij recente mutatie is. De WHO en de CDC houden de ontwikkelingen in de gaten

En niet te vergeten dat het super besmettelijk is. Zo'n 4 a 5 dagen terug is er de eerste melding geweest van de nieuwe variant. Inmiddels is het aantal landen met deze nieuwe besmetting gestegen naar 5 landen in totaal

Om de NYT even het voordeel van de twijfel te geven, indien het al een aantal maanden actief is dan zou je toch veel meer besmettingen kunnen verwachten?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210394786
quote:
Op woensdag 23 augustus 2023 14:15 schreef Ali_boo het volgende:

Wat jij wilt jochie:

[ afbeelding ]
pi_210394824
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:51 schreef Ali_boo het volgende:
Mannetje van Pfizer maakt zich zorgen over de nieuwe variant

[ twitter ]
Zolang alleen commerciëlen zich zorgen maken, hoef je je nergens zorgen over te maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210394841
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:43 schreef Purrito het volgende:
Corona is voorbij, dit is puur geldklopperij.
Jep
1947-2016
pi_210394874
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:04 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Wat ik tot nu toe heb meegekregen van de media is dat het een vrij recente mutatie is. De WHO en de CDC houden de ontwikkelingen in de gaten

En niet te vergeten dat het super besmettelijk is. Zo'n 4 a 5 dagen terug is er de eerste melding geweest van de nieuwe variant. Inmiddels is het aantal landen met deze nieuwe besmetting gestegen naar 5 landen in totaal

Om de NYT even het voordeel van de twijfel te geven, indien het al een aantal maanden actief is dan zou je toch veel meer besmettingen kunnen verwachten?
Marion Koopmans heeft ook al gezegd dat het waarschijnlijk niet ziekmakender is.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)anization-who-corona

""Er is nog niet veel onderzoek gedaan naar deze variant omdat onderzoek naar Covid-19 overal ter wereld is afgeschaald, maar er is een aantal laboratoriumstudies die laten zien dat EG.5 niet heel anders is dan eerdere omikronvarianten."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_210394934
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:04 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

De WHO betiteld hem als een Variant of Intresting niet als Variant of Concern. Maar het artikel in de NYT is een week oud. Dat hij al 3 of 4 maanden rond gaat in de VS had ik fout maar ging over een andere variant ook een voi was. Maar ze verwachten wel dezelfde uitkomt als met deze variant. Ik had dat in the Gaurdian gelezen namelijk. Maar het verhaal komt op hetzelfde neer met andere aan het woord.
https://www.theguardian.c(...)s-detected-in-london

Dat ze hem nu ineens over heel de wereld vinden is niet zo vreemd. Er word minder getest en minder onderzoek gedaan naar varianten dan tijdens de pandemie. Dus niet gek als er weer meer onderzoek gedaan word dat hij op meer plekken gevonden werd. Sowieso zagen we tijdens de pandemie al als er een nieuwe variant er was dat hij daarna al veel verder verspreid was dan verwacht.

Maar goed het is gewoon een mutatie die voor een gedeelte een immuun escape is dus zullen weer veel mensen her besmet raken. Daarom dat ze in veel landen de risicogroep adviseren om een booster te nemen die ook weer iets zijn upgedate. Hetzelfde als wat we doen met de griepprik. Dus zullen er weer mensen zieken, in het ziekenhuis komen of er aan overlijden, ja maar het zal allemaal niet zo erg worden als afgelopen jaren omdat mensen door vaccins en infecties de laatste jaren gewoon een behoorlijke bescherming hebben opgebouwd.
pi_210395105
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:51 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar ik mag toch hopen dat er nu wel zaken als mondkapjes op voorraad zijn.

Wie kan er nu in godsnaam op tegen zijn dat er voorbereidingen worden getroffen dat als het weer crisis wordt dat er dan adequater opgetreden kan worden? Dus b.v. fatsoenlijke mondkapjes op voorraad en plannen hebben liggen hoe wat vlotter en gerichter te reageren in bepaalde situaties. Maatregelen voorbereiden is totaal iets anders dan ze alvast maar uitvoeren.

Ik heb sterk de indruk dat veel mensen er kennelijk al op tegen zijn als er over nagedacht wordt hoe te handelen als de ziekenhuizen weer vollopen. Je kan je kop wel in het zand steken maar je kan ook nu alvast verzinnen hoe je als maatschappij slimmer kan reageren dan de vorige keer. Je moet durven leren van je fouten.
:')
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_210395229
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:51 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar ik mag toch hopen dat er nu wel zaken als mondkapjes op voorraad zijn.

Wie kan er nu in godsnaam op tegen zijn dat er voorbereidingen worden getroffen dat als het weer crisis wordt dat er dan adequater opgetreden kan worden? Dus b.v. fatsoenlijke mondkapjes op voorraad en plannen hebben liggen hoe wat vlotter en gerichter te reageren in bepaalde situaties. Maatregelen voorbereiden is totaal iets anders dan ze alvast maar uitvoeren.

Ik heb sterk de indruk dat veel mensen er kennelijk al op tegen zijn als er over nagedacht wordt hoe te handelen als de ziekenhuizen weer vollopen. Je kan je kop wel in het zand steken maar je kan ook nu alvast verzinnen hoe je als maatschappij slimmer kan reageren dan de vorige keer. Je moet durven leren van je fouten.
Mondkapjes helpen niet. En ik zie ze nog steeds zwerven in de bossen. Dus laten we deze milieuonvriendelijke maatregelen maar nooit meer nemen.
pi_210395239
quote:
9s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:56 schreef Ali_boo het volgende:
Ook andere experts making zich zorgen over BA.2.86 variant

[ twitter ]
7 cases. Dominant.

Wat is het nu?
pi_210395323
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 22:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
:')
Die vergelijkingen ook weer :D

Check het nieuwsbericht even. 'Geen bewijs voor zieker of besmettelijker'.
Maar bel jij de brandweer alvast maar als iemand zn aansteker uit zn broekzak haalt om het in de keukenla te doen...
Als jij voor een bedrijf zou werken dat risicocalculatie zou moeten doen voor de komende twee jaar, en je je werk goed zou uitvoeren zou je hier heel anders instaan dan als privé persoon.
pi_210395585
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mondkapjes helpen niet.
Als je ze onder je kin hangt dan doen ze inderdaad weinig. Dat is tenminste de conclusie van een artikel op medisch contact. Maar goed, om op mijn punt terug te komen. Dit is het moment om dat soort onderzoek nu dus te doen en dus niet wachten tot er weer crisis is.
quote:
En ik zie ze nog steeds zwerven in de bossen. Dus laten we deze milieuonvriendelijke maatregelen maar nooit meer nemen.
Iedereen schijnt blikjes en mondkapjes tegen te komen in het bos. Ik kom dat in het bos niet tegen terwijl ik wel een buitenmens ben. De enige plek waar ik nog mondkapjes tegen kom is in zakken van jassen of vesten die ik kennelijk niet zo veel draag.
pi_210395608
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:59 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Wat een onzelfzuchtige daad van je Beathoven

Je doet het idd voor een ander c_/
Ik kan ook zeggen dat ik het maar laat schieten zoals m’n booster en wel zie waar het schip strandt, wetende dat ik altijd nog in het ziekenhuis terecht kan.
pi_210395627
Nu ook in Zwitserland
Komt wel dichtbij zo -O-

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210395754
Gemiste kans om dit de ‘Baracus’ variant te noemen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210395768
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:31 schreef ipa84 het volgende:

[..]
De WHO betiteld hem als een Variant of Intresting niet als Variant of Concern. Maar het artikel in de NYT is een week oud. Dat hij al 3 of 4 maanden rond gaat in de VS had ik fout maar ging over een andere variant ook een voi was. Maar ze verwachten wel dezelfde uitkomt als met deze variant. Ik had dat in the Gaurdian gelezen namelijk. Maar het verhaal komt op hetzelfde neer met andere aan het woord.
https://www.theguardian.c(...)s-detected-in-london

Dat ze hem nu ineens over heel de wereld vinden is niet zo vreemd. Er word minder getest en minder onderzoek gedaan naar varianten dan tijdens de pandemie. Dus niet gek als er weer meer onderzoek gedaan word dat hij op meer plekken gevonden werd. Sowieso zagen we tijdens de pandemie al als er een nieuwe variant er was dat hij daarna al veel verder verspreid was dan verwacht.

Maar goed het is gewoon een mutatie die voor een gedeelte een immuun escape is dus zullen weer veel mensen her besmet raken. Daarom dat ze in veel landen de risicogroep adviseren om een booster te nemen die ook weer iets zijn upgedate. Hetzelfde als wat we doen met de griepprik. Dus zullen er weer mensen zieken, in het ziekenhuis komen of er aan overlijden, ja maar het zal allemaal niet zo erg worden als afgelopen jaren omdat mensen door vaccins en infecties de laatste jaren gewoon een behoorlijke bescherming hebben opgebouwd.
Ik snap het punt wat je probeert te maken

Maar waarom zouden ze de 2020 maatregelen uit de kast halen voor een virus waar ze weinig vanaf weten ?

Daarnaast krijg ik hele sterke 2020 flahsback, maar goed dat kan ook aan mij liggen :P
pi_210395779
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:26 schreef tesssssssss het volgende:
waarschijnlijk niet ziekmakender is
''waarschijnlijk niet ziekmakender is''

En dat noemt zichzelf een expert :D
pi_210395817
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:41 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Als je ze onder je kin hangt dan doen ze inderdaad weinig. Dat is tenminste de conclusie van een artikel op medisch contact. Maar goed, om op mijn punt terug te komen. Dit is het moment om dat soort onderzoek nu dus te doen en dus niet wachten tot er weer crisis is.
[..]
Iedereen schijnt blikjes en mondkapjes tegen te komen in het bos. Ik kom dat in het bos niet tegen terwijl ik wel een buitenmens ben. De enige plek waar ik nog mondkapjes tegen kom is in zakken van jassen of vesten die ik kennelijk niet zo veel draag.
Zou het kunnen dat jij in een ander bos loopt dan ik? En als je echt nooit mondkapjes ziet slingeren in de buitenlucht, dan raad ik het aan om even naar de opticien te gaan. Of vaker buitenkomen. Een van de twee.

En mondkapjes maken echt geen significant verschil. Daar kun je genoeg over vinden als je er interesse in hebt.
pi_210395827
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:57 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik snap het punt wat je probeert te maken

Maar waarom zouden ze de 2020 maatregelen uit de kast halen voor een virus waar ze weinig vanaf weten ?

Daarnaast krijg ik hele sterke 2020 flahsback, maar goed dat kan ook aan mij liggen :P
Ik totaal niet ik zie alleen dat er in de VS wat mensen raar doen. Maar daar was het corona beleid sowieso al heel politiek. De blauwe staten waar vol op tig maatregelen werd ingezet en in rode staten werd corona bijna ontkent. Ik heb genoeg kritiek op Nederland zeker wat betreft onzin maatregelen maar toch was er nog iets van een balans. Maar dat ze in Hollywood weer aan de mondkapjes beginnen is niet zo gek. In Californië waren veel coronamaatregelen nog tot diep 2022 aanwezig terwijl wij die al lang en breed hadden afgeschaft.
pi_210395860
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 17:03 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik totaal niet ik zie alleen dat er in de VS wat mensen raar doen. Maar daar was het corona beleid sowieso al heel politiek. De blauwe staten waar vol op tig maatregelen werd ingezet en in rode staten werd corona bijna ontkent. Ik heb genoeg kritiek op Nederland zeker wat betreft onzin maatregelen maar toch was er nog iets van een balans. Maar dat ze in Hollywood weer aan de mondkapjes beginnen is niet zo gek. In Californië waren veel coronamaatregelen nog tot diep 2022 aanwezig terwijl wij die al lang en breed hadden afgeschaft.
Ik vind medische maatregelen afdwingen op basis van politieke overtuiging vrij gestoord eerlijk gezegd.
pi_210396023
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 17:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind medische maatregelen afdwingen op basis van politieke overtuiging vrij gestoord eerlijk gezegd.
Feiten ontkennen op basis van politieke overtuiging is niet vreemd?
pi_210396039
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 17:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ligt aan de maatregel om eerlijk te zijn. Voorbeeld in Nederland is het normaal als je ziek bent dat je wordt door betaald. In veel landen is dat niet het geval zeker niet bij lagere lonen. Daar zag je ook dat veel mensen die toch al moeilijk rond komen toch half ziek gaan werken want inkomen is belangrijker dan corona te voorkomen. Wat heel begrijpelijk is als je geen 2 weken inkomen kan missen. Maar stel nu zegt de overheid/politiek van als je ziek bent en positief test op corona moet de werkgever het loon door betalen. Is op basis van een medisch advies om corona te voorkomen maar is ook een menselijke maatregel. Het is niet allemaal zwart wit in dit soort gevallen.
pi_210396069
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:59 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
''waarschijnlijk niet ziekmakender is''

En dat noemt zichzelf een expert :D
Dat weten ze pas als er heel veel mensen ziek zijn geweest. Als die maar een beetje ziek zijn is die variant niet gevaarlijk. :)

Als mensen heel erg ziek worden dan hebben we wel een probleem. Want dan zijn de ziekhuizen straks weer overvol.

Maar dat weet nog niemand gewoon omdat er nog "te weinig"mensen ziek zijn geweest.

Te weinig om het zeker te weten.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_210396074
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 18:32 schreef Ali_boo het volgende:
Ook Hollywood eist nu dat je een masker opdoet, anders kom je er niet meer in :6

[ twitter ]

[ afbeelding ]
In Hollywood zijn ze helemaal knettah dus dit is eerder logisch dan afwijkend.
pi_210396347
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 16:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als jij voor een bedrijf zou werken dat risicocalculatie zou moeten doen voor de komende twee jaar, en je je werk goed zou uitvoeren zou je hier heel anders instaan dan als privé persoon.
Risicocalculatie bij pfizer en hun vriendjes = covid is weg, groot deel van onze inkomsten ook, laten we paniek veroorzaken.

Dat is wat hier aan de hand is.
1947-2016
pi_210402731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 17:26 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat weten ze pas als er heel veel mensen ziek zijn geweest. Als die maar een beetje ziek zijn is die variant niet gevaarlijk. :)

Als mensen heel erg ziek worden dan hebben we wel een probleem. Want dan zijn de ziekhuizen straks weer overvol.

Maar dat weet nog niemand gewoon omdat er nog "te weinig"mensen ziek zijn geweest.

Te weinig om het zeker te weten.
De ziekenhuizen zijn bij het minste of geringste vol dat is vooral wanbeleid en niet zozeer een virusje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')