Begrijp niks van wat je bedoelt. Kun je je rechts rabiate semi-humor ook in normaal Nederlands verwoordenquote:
Dat de aanstaande premier niet links is zoals jij beweertquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Begrijp niks van wat je bedoelt. Kun je je rechts rabiate semi-humor ook in normaal Nederlands verwoorden
Het blijft grappig dat een mod achter het extreem rechtse beleid blijft staan.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:08 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dat de aanstaande premier niet links is zoals jij beweert
Het partij-congres van de VVD was achter gesloten deuren.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:09 schreef Jojoke het volgende:
"Een kleine 38.000 leden van de zo’n 74.000 brachten hun stem uit. Daarvan bracht 91,8 procent zijn stem uit op Timmermans. Er waren geen tegenkandidaten."
De partijdemocratie werkt lekker bij PvdA en Groenlinks.
De VVD-leden zijn het gewend dat ze niets te zeggen hebben.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het partij-congres van de VVD was achter gesloten deuren.
Jij bent wel stereotyperend voor de verzuurde oude niksnut, die alles wat hem niet aanstaat onder extreem schaart, die tegenwoordig nog op links stemtquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het blijft grappig dat een mod achter het extreem rechtse beleid blijft staan.
Ha ha ha.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:14 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Jij bent wel stereotyperend voor de verzuurde oude niksnut, die alles wat hem niet aanstaat onder extreem schaart, die tegenwoordig nog op links stemt
Dat is het leukste van rechts. Op uiterlijk en uitstraling oordelen. Termen als heks en kabouter.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:20 schreef Hathor het volgende:
Ik denk dat die baard bedoeld is om die joekel van een onderkin die hij in enkele jaren ontwikkelt heeft te verdoezelen.
Termen als heks en kabouter zijn aan mij niet besteed, maar jou schaar ik graag in het rijtje van mierenneukers.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is het leukste van rechts. Op uiterlijk en uitstraling oordelen. Termen als heks en kabouter.
Daar ben ik inderdaad geknipt voor.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Termen als heks en kabouter zijn aan mij niet besteed, maar jou schaar ik graag in het rijtje van mierenneukers.
Mooi toch, Soviet stijl verkiezingen, één kandidaat die met 90+% van de stemmen wint. De overige 8,2% zou waarschijnlijk wel naar de gulag gestuurd worden als we die hier hadden..quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:09 schreef Jojoke het volgende:
"Een kleine 38.000 leden van de zo’n 74.000 brachten hun stem uit. Daarvan bracht 91,8 procent zijn stem uit op Timmermans. Er waren geen tegenkandidaten."
Rutte had veel interne weerstand. Ha ha ha. Wie waren zijn tegenkandidaten de afgelopen 20 jaar ?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:28 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mooi toch, Soviet stijl verkiezingen, één kandidaat die met 90+% van de stemmen wint. De overige 8,2% zou waarschijnlijk wel naar de gulag gestuurd worden als we die hier hadden..
Dan zou ik maar eens naar de leeftijd van wereldleiders gaan kijken, bovendien, Willem Drees was eveneens 62 jaar toen hij er aan begon en hij was de betere premiers tot nu toe.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:35 schreef Dutchguy het volgende:
Dus deze oude witte man is de 'nieuwe generatie' waar Attje Kuiken graag plaats voor maakt. Apart.
Noem het dan geen 'nieuwe generatie'.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dan zou ik maar eens naar de leeftijd van wereldleiders gaan kijken, bovendien, Willem Drees was eveneens 62 jaar toen hij er aan begon en hij was de betere premiers tot nu toe.
Gewoon argumentloze onzin wat je uitkraamt.
Ik zie het punt niet. Dat de doorsnee stemmer alleen maar met beeldvorming bezig is, kan ik boven staan.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Noem het dan geen 'nieuwe generatie'.
Hij is 62. Wat is daar oud aanquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:35 schreef Dutchguy het volgende:
Dus deze oude witte man is de 'nieuwe generatie' waar Attje Kuiken graag plaats voor maakt. Apart.
Ik ben 60 jaar. Nog steeds niet incontinent als veel poster.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dan zou ik maar eens naar de leeftijd van wereldleiders gaan kijken, bovendien, Willem Drees was eveneens 62 jaar toen hij er aan begon en hij was de betere premiers tot nu toe.
Gewoon argumentloze onzin wat je uitkraamt.
Gelukkig heeft nog nooit iemand het gehad over het kapsel van Wilders en het postuur van Trump.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is het leukste van rechts. Op uiterlijk en uitstraling oordelen. Termen als heks en kabouter.
Het was Attje die met de beeldvorming kwam he, niet ik.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik zie het punt niet. Dat de doorsnee stemmer alleen maar met beeldvorming bezig is, kan ik boven staan.
Je maakt je er zelf ook schuldig aan, je punt? Ik verlaag me tenminste niet tot dat soort uitlatingen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:44 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Gelukkig heeft nog nooit iemand het gehad over het kapsel van Wilders en het postuur van Trump.
Dat is het leuke van links, zo ziekelijk hypocriet dat je je afvraagt of ze het bewust doen of gewoon echt geestesziek zijn.
Ik zou het omdraaien.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:44 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Gelukkig heeft nog nooit iemand het gehad over het kapsel van Wilders en het postuur van Trump.
De gemiddelde leeftijd van Tweede Kamerleden is op dit moment 45 jaar.quote:
Nee, jij kwam met de beeldvorming. Net als de telegraaf-fotograaf van de foto in de OP.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:46 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het was Attje die met de beeldvorming kwam he, niet ik.
Klopt, ik maak mij er schuldig aan, jij maakt je er schuldig aan, iedereen maakt zich er schuldig aan. Alleen is er maar één kamp die zeer selectief valt over het afvallen van een persoon op basis van uiterlijke kenmerken, dat is de hypocrisie waar ik op doel. Zelfde met niemand uitsluiten, welke kliek roeptoetert dat al jaren? En welke kliek sluit mensen uit? Juist ja.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:47 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Je maakt je er zelf ook schuldig aan, je punt? Ik verlaag me tenminste niet tot dat soort uitlatingen.
Het is wel weer mooi met je.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:49 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Klopt, ik maak mij er schuldig aan, jij maakt je er schuldig aan, iedereen maakt zich er schuldig aan. Alleen is er maar één kamp die zeer selectief valt over het afvallen van een persoon op basis van uiterlijke kenmerken, dat is de hypocrisie waar ik op doel. Zelfde met niemand uitsluiten, welke kliek roeptoetert dat al jaren? En welke kliek sluit mensen uit? Juist ja.
Had GroenLinks zich niet in een eerder stadium uitgesproken tegen die absurde wachtgeldregelingen van politici? Toch apart dat ze dan met Fransje Timmermans in zee gaan he, de grootste graaier van allemaal die er ook geen doekjes omheen windt dat hij het vooral voor zichzelf doet? Ook weer zeer hypocriet.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het is wel weer mooi met je.
Dit.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:35 schreef Dutchguy het volgende:
Met WW krijgt men eveneens aangevuld, niets bijzonders en voor de duidelijkheid: Ik stem niet op PvdA noch op GroenLinks. In het bedrijfleven pakt hij waarschijnlijk het vijfvoudige.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Had GroenLinks zich niet in een eerder stadium uitgesproken tegen die absurde wachtgeldregelingen van politici? Toch apart dat ze dan met Fransje Timmermans in zee gaan he, de grootste graaier van allemaal die er ook geen doekjes omheen windt dat hij het vooral voor zichzelf doet? Ook weer zeer hypocriet.
Ik blijf het maar apart vinden dat een groot deel nu opeens stemt voor een oude witte geprivilegieerde man terwijl we de kans hebben op een vrouw als premier wat ook nog Turkse roots heeft, vraag je je toch af waar die campagne op de NPO mbt. Kaag voor nodig is geweest met hun vrouwen empowerment en haatzaaien tegen de witte oude man, hypocriet volkje.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verschrikkelijke pompeuze narcist vind ik het.
Dat soort verkiezingen is ook gewoon kansloos. Zo'n interne strijd is nergens goed voor.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:09 schreef Jojoke het volgende:
Dat hoop ik , vooral de VVDquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 16:21 schreef etuiedelapiel het volgende:
Maakt allemaal niet uit zolang
VVD en D66 maar gedecimeerd worden
Ze kunnen nog niet eens fatsoenlijke, eerlijke lijsttrekkersverkiezingen organiseren, maar o wee wat is die 'interne partijdemocratie' belangrijk voor de echte democratie. Hoe krijg je anders een verzameling tassendragers bij mekaar die hun partijgenoten in de regering wet en grondwet laten overtreden uit angst voor hun plek op de lijst of hun vervolgcarriere?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:09 schreef Jojoke het volgende:
Ik blijf gewoon bij de partij waar ik jaren op stem en dat is PvdDquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 18:00 schreef thedeedster het volgende:
Ik zal nooit op hem stemmen. Voor de mensen die dat wel doen; ik hoop voor jullie dat het niet al te teleurstellend zal zijn.
Extreem rechts Hilversum. Die houden we er inTong.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ha ha ha.Dan ben ik er trots op me niet te laten hersenspoelen door extreem rechts Hilversum.
Ik wist niet dat je besneden was.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daar ben ik inderdaad geknipt voor.
Dat zou anderhalf miljoen zijn.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Met WW krijgt men eveneens aangevuld, niets bijzonders en voor de duidelijkheid: Ik stem niet op PvdA noch op GroenLinks. In het bedrijfleven pakt hij waarschijnlijk het vijfvoudige.
Sinds Thieme weg is, is het toch veel te activistisch geworden naar mijn mening.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 18:02 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik blijf gewoon bij de partij waar ik jaren op stem en dat is PvdD
Ik ben juist blij dat die weg isquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 18:26 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Sinds Thieme weg is, is het toch veel te activistisch geworden naar mijn mening.
Je bent blijkbaar sarcastisch? Hoe werkt dat niet lekker dan? Alle leden konden toch stemmen? Anderen konden zich kandidaat stellen?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:09 schreef Jojoke het volgende:
Leg uit aub? Ik heb blijkbaar iets gemist?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 16:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze kunnen nog niet eens fatsoenlijke, eerlijke lijsttrekkersverkiezingen organiseren, maar o wee wat is die 'interne partijdemocratie' belangrijk voor de echte democratie.
Heb je het nou over GL / de PvdA? Huh?quote:Hoe krijg je anders een verzameling tassendragers bij mekaar die hun partijgenoten in de regering wet en grondwet laten overtreden uit angst voor hun plek op de lijst of hun vervolgcarriere?
De fusie enthousiastelingen met een lidmaatschap van beide partijen konden twee keer stemmen..quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 18:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Leg uit aub? Ik heb blijkbaar iets gemist?
Over een eenieder die de zgn interne partijdemocratie zo mooi en belangrijk voor de echte democratie zegt te vinden. We hebben 'bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge mevrouw Omtzigt' gehad en de niet veiliggestelde data en weinig onafhankelijk onderzoek. Nu hebbe we weer een lijstrekkersverkiezing die gewoon niet aan basale eisen voldoet.quote:Heb je het nou over GL / de PvdA? Huh?
Zoveel vrijheid en blijheid is het ook weer niet. Je kon je aanmelden als kandidaat. Vervolgens ging een commissie je beoordelen en alleen als je een vergelijkbare geschiktheid had met Timmermans had de commissie je voorgedragen aan de leden voor stemming.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 18:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Je bent blijkbaar sarcastisch? Hoe werkt dat niet lekker dan? Alle leden konden toch stemmen? Anderen konden zich kandidaat stellen?
Komisch de mensen (wie zijn dat trouwens?) moeten zich geen "apocalyptische verhalen" laten aanpraten en ondertussen scheert hij op zijn bekende wijze met doembeelden dat de soort in gevaar is.quote:bron: nos.nl 22aug23
Timmermans: overleving eigen soort in gevaar, politiek moet nu bijsturen
De politiek moet bij de grote klimaatverandering die gaande is de regie nemen en met een langetermijnvisie doorpakken, vindt Frans Timmermans, de nieuwe leider van de samenwerking van PvdA en GroenLinks. Maar mensen moeten zich ook geen apocalyptische verhalen laten aanpraten, aldus Timmermans op een bijeenkomst met leden in Den Haag.
Volgens hem zijn we "in een tijd geraakt waarin we door ons eigen handelen de overleving van onze eigen soort in gevaar brengen". Dat is vermijdbaar, maar alleen "als de politiek nu gaat bijsturen", stelde Timmermans.
Steak friet is veel te lekker man...quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 23:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Wanneer gaat timmerfrans het goede voorbeeld geven en op kleinere voet leven?
Dat "overleving eigen soort in gevaar" en "mensen moeten zich ook geen apocalyptische verhalen laten aanpraten" is ook wel erg tegenstrijdig.quote:
Stalin wilde ook altijd in luxe leven als een goede communist.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 23:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Wanneer gaat timmerfrans het goede voorbeeld geven en op kleinere voet leven?
Zijn tegenhanger was daarentegen wel vegetarisch.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 00:27 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Stalin wilde ook altijd in luxe leven als een goede communist.
Moet jij niet gwn sterven ? Jezus gaat een stemmingmakerijquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Begrijp niks van wat je bedoelt. Kun je je rechts rabiate semi-humor ook in normaal Nederlands verwoorden
Haha, waar zou die tegenhanger in het Nederlandse bestel overigens op gestemd hebben, Pvdd of FVD?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 00:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Zijn tegenhanger was daarentegen wel vegetarisch.
Nee joh. Andere kandidaten werd streng ontmoedigd om zich kandidaat te stellen, want interne verkiezing is super eng, zie CDA, VVD in het verleden. Daarom zaten alle figuren die enig sinds kans maakte bij elkaar nadat Frans het wou worden om de gelederen te sluiten en zich vooral geen kandidaat te stellen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 18:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Je bent blijkbaar sarcastisch? Hoe werkt dat niet lekker dan? Alle leden konden toch stemmen? Anderen konden zich kandidaat stellen?
Blijkbaar niet. Lekker Noord Koreaans stemmen. Zolang het maar op de dictator is. En hij zegt nu al dat hij niet met de VVD samen wil regeren. Dus lekker democratisch. Die kerel is vergif.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 18:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Christus Tong, je doet niet anders bij vrouwen. Als het om vrouwen gaat zit je alweer als een strontvlieg op de hoop om te zeggen wat een gedrocht of monster iemand is.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tong is vooral extreem.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 07:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Christus Tong, je doet niet anders bij vrouwen. Als het om vrouwen gaat zit je alweer als een strontvlieg op de hoop om te zeggen wat een gedrocht of monster iemand is.![]()
Jij moet wel extreem rechts zijn.
quote:Timmermans roept SP en Partij voor de Dieren op ook samen te werken in ‘Verenigd Links’
Frans Timmermans roept SP en Partij voor de Dieren op om zich aan te sluiten bij een verenigd links, samen met GroenLinks en PvdA. Bij de aftrap van de verkiezingscampagne riep hij de partijen op de onderlinge verschillen te overbruggen.
Timmermans werd dinsdag formeel door de leden van GroenLinks en PvdA gekozen tot lijsttrekker. De twee partijen vormen steeds meer één partij. De verkiezing was niet spannend, want Timmermans was de enige kandidaat. Slechts iets meer dan de helft van de leden (51,5 procent) bracht een stem uit. Van de bijna 38.000 leden die dat deden, steunt 92 procent zijn kandidatuur.
Bij zijn presentatie aan de leden benadrukte Timmermans dat links goed is in ‘ontzettend gelijk hebben’. ,,Waar we historisch minder goed in zijn is gelijk krijgen.’’ Volgens hem moeten linkse partijen hun zelfvertrouwen weer terug krijgen en door samen te werken een greep doen naar de macht bij de verkiezingen op 22 november. ,,Macht is geen vies woord. Het is een instrument om te doen wat nodig is.’’
Verschillen
Timmermans zegt een fan te zijn van Partij voor de Dieren-lijsttrekker Esther Ouwehand. ,,Ik kan lezen en schrijven met haar. Het zou toch raar zijn om niet samen te werken met haar in een verenigd links? Hetzelfde geldt voor de SP. Natuurlijk zijn er verschillen. Je kunt die wel uitvergroten, maar ze verbleken toch als je ze vergelijkt met de verschillen met rechts?’’
Bij de aftrap van de verkiezingscampagne zei Timmermans dat hij zich wil onder andere wil inzetten voor het tegengaan van kinderarmoede, lagere energierekeningen en het hervormen van de overheid. ,,De afgelopen jaren is het idee gegroeid dat problemen kunnen worden opgelost door er geld tegenaan te gooien. Maar er is geen structureel problemen opgelost, er is wel ontzettend veel geld uitgegeven. Kijk naar het woningtekort. En waarom lukt het niet ouderenzorg beter te organiseren? Dat los je niet op door zelfde structuur met meer geld te financieren.’’ Ook benadrukte hij dat Nederland de Navo-afspraken moet nakomen en voldoende geld moet uitgeven aan defensie.
Lastige opdracht
Timmermans heeft genoeg concurrentie. GroenLinks-PvdA wil campagne voeren met het thema bestaanszekerheid, maar dat onderwerp wordt ook gemunt door de voorlopige publiekslieveling Pieter Omtzigt. GroenLinks en PvdA hebben nu samen zeventien zetels in de in de Tweede Kamer. Toen Timmermans zich kandideerde als lijsttrekker van de fusiepartij piekte hij direct in de peilingen. Maar die winst dreigt voor een groot deel naar de nieuwe partij van Pieter Omtzigt te gaan volgens meer recentere polls.
,,Omtzigt wil net als wij de overheid hervormen en naar bestaanszekerheid kijken,’’ zegt Timmermans. ,,Dat sluit dicht aan bij wat wij willen. Laten we kijken naar het verkiezingsprogramma waar hij mee komt straks en kijken wat er mogelijk is aan samenwerking.’’
Ontslag ingediend
Ook als Timmermans een grote verkiezingswinst boekt, wacht hem ná de verkiezingen van 22 november een lastige opdracht. De winst van GroenLinks-PvdA gaat ten koste van andere linkse partijen, vooral van D66. Links als blok groeit niet in de peilingen. Dat maakt het straks lastig om na de verkiezingen een meerderheidscoalitie te vinden. En samenwerken met bijvoorbeeld de VVD, dat wil de achterban liever niet meer na de negatieve ervaringen die de PvdA daarmee had in het kabinet-Rutte II. De partij decimeerde daarna.
,,Samenwerking met de VVD zal lastig worden,’’ zegt Timmermans. ,,We moeten geen partijen uitsluiten, maar veel zal afhangen van de electorale verhoudingen zodat we niet weer vermorzeld worden.’’
Nu Timmermans officieel lijsttrekker is geworden heeft hij zijn ontslag ingediend als eurocommissaris in Brussel. Wie hem daar opvolgt, is nog onbekend. Zeker is al wel dat de nieuwe Nederlandse eurocommissaris niet diens prominente positie krijgt van eerste vicevoorzitter. Dat wordt de Slowaak Maros Sefcovic. Pas als er een Nederlandse opvolger is gevonden, wordt bepaald welke portefeuille hij (of zij) krijgt.
quote:Bij zijn presentatie aan de leden benadrukte Timmermans dat links goed is in ‘ontzettend gelijk hebben’
Iedere respectabele journalist, die we blijkbaar niet meer hebben in dit land had deze uitspraak meteen volledig kunnen afschieten. Want onze Fransje is groot fan van Roda, en Roda speelt in Kerkrade, de armste gemeente van Nederland, waar de voedselbanken de vraag niet meer aankunnen. En Roda weigert al decennia lang hun huur, hun hypotheek en alle kosten te betalen, dus de gemeente springt keer op keer bij met rare constructies om maar miljoenen belastinggeld die club in te laten vloeien. Fransje heeft hier een hele dikke vinger in de pap gehad, jarenlang heeft hij gelobbyd bij de gemeente voor gemeente steun voor zijn clubje, en nu dus huilen over "geld er tegenaan te gooien", iets roepen over kinderarmoede terwijl hij zich geen drol interesseerde voor de kinderen die niks te eten hadden in Kerkrade, die konden immers een seizoenskaart krijgen voor Roda met korting ipv. een boterham op school. Maar om de één of andere reden heeft zich nog nooit een journalist vastgebeten op het dossier Roda JC icm. Fransje Timmermans, ook nog niet eens toen een partij maar liefst 11 clubs aan had gegeven bij de EU vanwege ongeoorloofde miljoenensteun van de gemeentes, 10 clubs werden onderzocht, waaronder Feyenoord en Willem 2, de aanvrager kreeg bij Roda een raar antwoord terug, dat deze club niet onderzocht zou worden en er geen aanvragen gedaan mochten worden mbt. deze club door een individuele partij, en wie werkte er bij de EU op dat moment? Natuurlijk Fransje, maar dat zal wel allemaal pure toeval zijn.quote:Bij de aftrap van de verkiezingscampagne zei Timmermans dat hij zich wil onder andere wil inzetten voor het tegengaan van kinderarmoede, lagere energierekeningen en het hervormen van de overheid. ,,De afgelopen jaren is het idee gegroeid dat problemen kunnen worden opgelost door er geld tegenaan te gooien. Maar er is geen structureel problemen opgelost, er is wel ontzettend veel geld uitgegeven.
Hou op hoor.quote:Frans Timmermans roept SP en Partij voor de Dieren op om zich aan te sluiten bij een verenigd links, samen met GroenLinks en PvdA.
Riant wonen, geen zorgen. En dan lekker straks een bak met nog meer (betaal)regeltjes uitstorten over het volk, zogenaamd om het klimaat en het milieu te redden. Klassiek voorbeeld van de volgevreten salonsocialist deze man.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 09:53 schreef Scorpie het volgende:
Fransie heeft het wel goed voor elkaar, gewoon doorbetaald worden vanuit Brussel terwijl je campagne voert.
ik ben niet iemand die Timmermans haat, maar ik denk niet dat hij nou uitgelezen de figuur van verbinding is voor de wat langere termijn. Zie 'm dit eigenlijk ook niet jaren aaneengesloten doen.quote:
SPquote:Op woensdag 23 augustus 2023 01:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Haha, waar zou die tegenhanger in het Nederlandse bestel overigens op gestemd hebben, Pvdd of FVD?
Hij zal het wel verdient hebben.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 09:55 schreef capricia het volgende:
Jeetje. Ik kom hier ook eens lezen. Nog meer gif dan naar Omtzigt.
Deze man heeft echt niks op met het gewone volk, of hetgeen waar de PvdA ooit voor stond of voor zou moeten staan. Die partij heeft de ziel nu echt verkocht.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 10:19 schreef Dutchguy het volgende:
Toch blijft het bizar dat hij blijkbaar vasthoudt aan zijn riante brusselse vergoeding. Het is alsof ik een andere baan neem en dan verwacht dat mijn vorige baan ook doorbetaald blijft worden. Dit kon hem wel eens flink parten gaan spelen in de campagne want er zijn partijen die dit heel persoonlijk gaan maken en zullen uitvergroten. Juist omdat dit speelt bij een linkse partij.
Ik had ook verwacht dat hij aan zou kondigen het voor het haagse salaris te gaan doen, net als alle andere politici.
Hoe zou hem dit parten gaan spelen dan? De media zal het doodzwijgen zoals ze nu al massaal doen, want de media heeft een nieuwe paus gevonden die ze op het voetstuk kunnen plaatsen, dus deze kritiek zal vooral van politieke tegenstanders komen, die ook worden genegeerd of weggezet als "gek" door de media. Teveel volk in Nederland zal het niet zien, waar deze man voor staat, hoe deze man leeft en wat hij graait omdat ze niet geïnformeerd worden. Deze man bevestigd gewoon het failliet van het huidige links, nooit meer wil ik ze horen over privilegieerde witte mannen gezien hun nieuwe "leider" de belichaming is van alles waar ze de laatste jaren, toen de woke hype kwam bovendrijven, tegen beloofde te strijden.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 10:19 schreef Dutchguy het volgende:
Toch blijft het bizar dat hij blijkbaar vasthoudt aan zijn riante brusselse vergoeding. Het is alsof ik een andere baan neem en dan verwacht dat mijn vorige baan ook doorbetaald blijft worden. Dit kon hem wel eens flink parten gaan spelen in de campagne want er zijn partijen die dit heel persoonlijk gaan maken en zullen uitvergroten. Juist omdat dit speelt bij een linkse partij.
Ik had ook verwacht dat hij aan zou kondigen het voor het haagse salaris te gaan doen, net als alle andere politici.
En scharen. Vandaar m'n 'woordgrapje.'quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 18:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je besneden was.
(Aangezien je bij een quote nooit de vorige reactie ziet; het ging over mierenneuken.)
Ik heb kanker en ben hartpatient. Gewoon genoeg ?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 01:06 schreef Chinless het volgende:
[..]
Moet jij niet gwn sterven ? Jezus gaat een stemmingmakerij
Het is Jezus Tong en Christus tong80.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 07:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Christus Tong, je doet niet anders bij vrouwen. Als het om vrouwen gaat zit je alweer als een strontvlieg op de hoop om te zeggen wat een gedrocht of monster iemand is.![]()
Jij moet wel extreem rechts zijn.
Voor sommigen is een belediging een waarheid die ze niet willen horen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het woordje 'wachtgeld' is altijd goed om wat bekken te laten schuimen ja.quote:
Net zoals de woorden "witte oude geprivilegieerde man" heel wat bekken decennia lang heeft doen schuimen, waarom nu opeens niet meer beste xpompompomx?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het woordje 'wachtgeld' is altijd goed om wat bekken te laten schuimen ja.
Als hij zich zo druk maakt om de armen in de samenleving kan "Schooldirecteur" de Mos kan zich beter afvragen waarom huisjesmelkers zoals Wibra van Haga de huren zo hoog houdt.quote:
Weet ik veel, ik heb daar nooit problemen mee gehad.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 11:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Net zoals de woorden "witte oude geprivilegieerde man" heel wat bekken decennia lang heeft doen schuimen, waarom nu opeens niet meer beste xpompompomx?
Dat is toch bij GL net zo. Natuur freaks en hipsters. En zelf geen brood op de plank.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 18:45 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik stem nog eerder op een dood paard dan op Fransje.
Ook wel mooi dat het moderne pvda in trek is bij mensen die niet eens werken.![]()
maar pommie, effe serieus he, vind jij het wel kunnen wat Timmermans doet qua wachtgeldregeling? Gewoon oprecht nieuwsgierig hoe jij dit nou ziet.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 11:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als hij zich zo druk maakt om de armen in de samenleving kan "Schooldirecteur" de Mos kan zich beter afvragen waarom huisjesmelkers zoals Wibra van Haga de huren zo hoog houdt.
Daarom blijf ik het ook belachelijk vinden dat je als arbeider op zo'n mafkees stemt. Heeft helemaal niets met het gewone volk te maken deze hypocriete lul.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 10:19 schreef Dutchguy het volgende:
Yep, macht is een middel om wat (dan ook) te bereiken.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 01:43 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nee joh. Andere kandidaten werd streng ontmoedigd om zich kandidaat te stellen, want interne verkiezing is super eng, zie CDA, VVD in het verleden. Daarom zaten alle figuren die enig sinds kans maakte bij elkaar nadat Frans het wou worden om de gelederen te sluiten en zich vooral geen kandidaat te stellen.
https://www.parool.nl/ned(...)-goede-man~b07ddc01/
Hetzelfde gebeurde bij de VVD met die vent die zich kandidaat stelde.
Ze hebben allemaal commentaar op de PVV want geen interne verkiezingen, maar zelf organiseren ze enkel verkiezingen zoals Rusland. 1 kandidaat en uitslag staat al vast.
Racistquote:Op woensdag 23 augustus 2023 11:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik heb daar nooit problemen mee gehad.
Eensch want iemand die met 300K+ wachtgeld roept dat hij daar niet vanaf kan zien omdat hij ook huur moet betalen, is alle binding met zijn sociale achterban kwijt...... tenminste dat deel dat wordt aangemerkt met arbeider modaal en minder. Een figuur dat macht het doel is omdat het dan een middel is om (zijn) beleid te voeren, doet mij (t)rillen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 09:46 schreef Tekaschi het volgende:
[mooi verhaaal over Roda]
Ik hoop van harte dat deze man het nooit voor te zeggen krijgt in dit land, het is een corrupte graaiende zeer geprivilegieerde narcist.
Serieus? Nou beterschap gewenst van mij.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 10:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb kanker en ben hartpatient. Gewoon genoeg ?
Volgens mij heeft links ook totaal niet door hoe hypocriet en belachelijk de aanstelling van Frans Timmermans is, alsof de PVV nu een zeer islamitisch hoofddoek mevrouwtje naar voren schuift als lijststrekker.quote:
Yep, het gaat om de macht en daarna zien ze wel hoe het verkracht.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Volgens mij heeft links ook totaal niet door hoe hypocriet en belachelijk de aanstelling van Frans Timmermans is, alsof de PVV nu een zeer islamitisch hoofddoek mevrouwtje naar voren schuift als lijststrekker.
Eerste vice-voorzitter van de Commissie zijn is vrij hoog qua hoogtij. Ik zie ook niet meteen welke partij beter levert.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 11:13 schreef jogy het volgende:
Linksom of rechtsom hadden ze Timmermans op zijn hoogtij de NL politiek in moeten verleiden. Nu allang niet meer. Als dit het beste is wat PVDA kan leveren dan is het wel treurig.
Ja,titels zijn leuk, populairiteit bij het huidige stemvee is leuker. En dat mist hij wel op het moment. Als ik hem was geweest had ik de vorige functie ook zolang mogelijk uitgemolken hoor maar dit lijkt niet een geweldige volgende stap te zijn als ik heel eerlijk ben.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:34 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Eerste vice-voorzitter van de Commissie zijn is vrij hoog qua hoogtij. Ik zie ook niet meteen welke partij beter levert.
Waar blijkt dat volgens jou uit dan? Dat niet alle leden konden stemmen?quote:
Zou eens tijd worden, dat de sociaaldemocraten niet met de neo-liberalen in zee willen gaan.quote:Lekker Noord Koreaans stemmen. Zolang het maar op de dictator is. En hij zegt nu al dat hij niet met de VVD samen wil regeren. Dus lekker democratisch. Die kerel is vergif.
Frans is al lang binnen en wil gaan voor zijn macht in & van het torentje.... een wensdroom die ik eerder niet had begrepen totdat iemand mij het uitlegde dat Frans daar helemaal klaar op (af)komt. Iets dat heersers vroeger ook toepasten; en een titel als erkenning meer waard was dan een beetje extra bezit.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja,titels zijn leuk, populairiteit bij het huidige stemvee is leuker. En dat mist hij wel op het moment. Als ik hem was geweest had ik de vorige functie ook zolang mogelijk uitgemolken hoor maar dit lijkt niet een geweldige volgende stap te zijn als ik heel eerlijk ben.
Kan in debatten wel werken. Anders worden zowel PvdA en GL genegeerd.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 11:02 schreef Pisces29 het volgende:
Is het puur de behoefte om dat blok te vormen? Of voelt de GL aanhang en de PvdA aanhang werkelijk deze samenwerking? Ik snap het nog niet.
Het wordt vooral een grote poppenkast waarvan ik me heel erg afvraag of Nederland daar (nu) bij gebaat is.quote:
quote:Op donderdag 24 augustus 2023 08:52 schreef nomina het volgende:
Die Timmermans is waanzinnig. Letterlijk waanzinnig. Volledig losgeweekt van de realiteit en het dagelijks leven van de gemiddelde burger.
Maar goed dat past wel weer goed bij het deugfascisme.
Juist wel toch.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:40 schreef Seeburg54 het volgende:
Deze man als kopstuk bij PvdA. Dat soort elitaire types is niet geloofwaardig bij zo'n partij.![]()
Eigenlijk sla je de spijker op zijn kop.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 08:57 schreef nomina het volgende:
[..]
Juist wel toch.
PvdA is al sinds de jaren 80 vooral de partij voor de witte kiezer in zijn witte villa in zijn witte bubbel, die andere culturen heel interessant vindt als hij op vakantie is, maar zelf er in het dagelijks leven niet mee geconfronteerd wordt.
Mensen die wel met de ellende van multiculti te maken hebben, moeten niet klagen.
Sowieso is "het volk" een negatieve term. Blijkbaar zijn de gewone burgers minderwaardig aan types in witte bubbels en politieke leiders.
Ik had ook veel liever Marjolein gezien maar ja.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:35 schreef Dutchguy het volgende:
Erg vermoeiend ja.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 09:09 schreef Bill_Hillie het volgende:
Wat een triest topic dit eigenlijk![]()
En sommige mensen hier zitten zo vastgeroest in hun hokjes denken links vs rechts en dat is best treurig. Laat je niet wijsmaken dat je op zo'n zwart-witte manier naar de wereld moet kijken (politiek in dit geval).
Lekker inhoudelijk ook.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 08:52 schreef nomina het volgende:
Die Timmermans is waanzinnig. Letterlijk waanzinnig. Volledig losgeweekt van de realiteit en het dagelijks leven van de gemiddelde burger.
Maar goed dat past wel weer goed bij het deugfascisme.
Uiteindelijk wordt het waarschijnlijk toch een kabinet Pvda/GL + VVD + Omtzigt of BBB. Evt met nog wat kruimels als ze de 75 niet halen. PVV/VVD/BBB zie ik niet gebeuren en de rest heeft te weinig zetels voor impact.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 17:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het wordt vooral een grote poppenkast waarvan ik me heel erg afvraag of Nederland daar (nu) bij gebaat is.
Want? Toen de economie slecht ging in Europa hebben ze een periode met elkaar geregeerd en toen ging het best goed in NL.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Waar blijkt dat volgens jou uit dan? Dat niet alle leden konden stemmen?
[..]
Zou eens tijd worden, dat de sociaaldemocraten niet met de neo-liberalen in zee willen gaan.
We weten toch dat het voor velen voornamelijk virtue signalling is. "Diversiteit" is leuk als het uitkomt, nu Timmermans de meeste kans maakt wordt die vermeende waarde direct de deur uitgegooid. Uiteindelijk draait het natuurlijk om macht.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Had GroenLinks zich niet in een eerder stadium uitgesproken tegen die absurde wachtgeldregelingen van politici? Toch apart dat ze dan met Fransje Timmermans in zee gaan he, de grootste graaier van allemaal die er ook geen doekjes omheen windt dat hij het vooral voor zichzelf doet? Ook weer zeer hypocriet.
Ik blijf het maar apart vinden dat een groot deel nu opeens stemt voor een oude witte geprivilegieerde man terwijl we de kans hebben op een vrouw als premier wat ook nog Turkse roots heeft, vraag je je toch af waar die campagne op de NPO mbt. Kaag voor nodig is geweest met hun vrouwen empowerment en haatzaaien tegen de witte oude man, hypocriet volkje.
Wat is 'domrechts' precies?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 16:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Maar goed. Ik ga mijn tijd verder niet verdoen met kletskoek van domrechts.
Waar je zat anders aan te denken dan?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 18:34 schreef Harvest89 het volgende:
Ben ook aan het twijfelen om er strategisch op te stemmen.
Hier zit toch niemand op te wachten? Met Yesilgoz mag de VVD stemmer juist hopen dat het beleid van VVD een stuk rechtser wordt. Een samenwerking met PvdA/GL? Alsjeblieft niet zeg. Die zullen trouwens bij winst de samenwerking ook eerst over links gaan zoeken, dat kan haast niet anders.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 09:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uiteindelijk wordt het waarschijnlijk toch een kabinet Pvda/GL + VVD + Omtzigt of BBB. Evt met nog wat kruimels als ze de 75 niet halen. PVV/VVD/BBB zie ik niet gebeuren en de rest heeft te weinig zetels voor impact.
Waarbij BBB waarschijnlijker is dan Omtzigt vanwege invloed in de EK.
Hij is nu juist de enige van de hele zwik die die populariteit aantoonbaar wel heeft verzilverd, bij de Europese verkiezingen van 2019. En die titel is meer dan leuk als het argument is 'is dit het beste wat ze hebben?' (Spoiler: ja - met enige afstand)quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja,titels zijn leuk, populairiteit bij het huidige stemvee is leuker. En dat mist hij wel op het moment. Als ik hem was geweest had ik de vorige functie ook zolang mogelijk uitgemolken hoor maar dit lijkt niet een geweldige volgende stap te zijn als ik heel eerlijk ben.
Oude wijn in nieuwe zakken ja. 'Op links' ga je geen 75 zetels halen. D66 wordt gemarginaliseerd, dus dan is 20-25 zetels voor SP/PvdD/Volt/D66 samen al veel. (En D66 is helemaal niet 'links' natuurlijk)quote:Op donderdag 24 augustus 2023 13:05 schreef HowardRoark het volgende:
Hier zit toch niemand op te wachten? Met Yesilgoz mag de VVD stemmer juist hopen dat het beleid van VVD een stuk rechtser wordt. Een samenwerking met PvdA/GL? Alsjeblieft niet zeg. Die zullen trouwens bij winst de samenwerking ook eerst over links gaan zoeken, dat kan haast niet anders.
SP of PvdDquote:Op donderdag 24 augustus 2023 13:05 schreef HowardRoark het volgende:
Waar je zat anders aan te denken dan?
Tja die stellen zich niet kandidaat en verder veel #whataboutism argumentatie.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat gejank over wachtgeld vind ik echt huilen in de marge. In het neoliberale klimaat zijn er jongens die écht veel geld wegsluizen via louche rekeningen en eilanden, dat wil Timmermans ook eens aanpakken, maar Henk en Ingrid liggen weer te schuimbekken over wat wisselgeld van een politicus.
De werkelijke rijke elite lacht zich kapot
Hoezo is het whataboutsime? Het is politiek om rijken aan te pakken dus dit is een onzin argument, sorry.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja die stellen zich niet kandidaat en verder veel #whataboutism argumentatie.
En nee, de elite zal hooguit zeggen, dat met dit soort elitaire strijders het volgens verwachting verloopt.
Ik heb nog niet ergens gelezen hoe Frans de hoge salarissen, het (klimaat)kleurwassen wil aanpakken en vooraleerst uit is om eerst macht bij zijn overheid te verzamelen. Verder wil Frans ook nog niet vertellen wat hij nu precies van Henk en Ingrid gaat vragen, waar volgens hem in dit klimaat geen meer voor is. Verder benieuwd hoe (precies beperkt) VerenigdLinks zijn kapitaal verantwoordelijkheid gaat nemen.
Ik denk dat we daarvoor een andere vraag moeten proberen te beantwoorden: Wat zijn de mogelijke coalities na de (volgens peiligen) verwachte verkiezingsuitslag?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:53 schreef Ponsai het volgende:
De klimaatpaus als lijsttrekker tot daar aan toe, maar is de kans nu ook erg groot dat hij de opvolger van Rutte wordt?
Dan zijn we toch helemaal buhschoechte!
Ik vind beiden eigenlijk een symptoom van een door en door verrot "systeem"quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat gejank over wachtgeld vind ik echt huilen in de marge. In het neoliberale klimaat zijn er jongens die écht veel geld wegsluizen via louche rekeningen en eilanden, dat wil Timmermans ook eens aanpakken, maar Henk en Ingrid liggen weer te schuimbekken over wat wisselgeld van een politicus.
Ik denk dat het wel mee gaat vallen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:53 schreef Ponsai het volgende:
De klimaatpaus als lijsttrekker tot daar aan toe, maar is de kans nu ook erg groot dat hij de opvolger van Rutte wordt?
Dan zijn we toch helemaal buhschoechte!
Niks mis met wachtgeld, het is belangrijk voor een goede democratie want anders gaan alleen de rijken met een dikke financiële buffer de politiek in. Politicus is anders dan een gewone baan, waar je meestal makkelijk naar een andere werkgever kan na ontslag. Dat er een baantjescaroussel bestaat voor het old boys network is weer een heel ander verhaal, want dat geldt alleen voor het old boys network.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind beiden eigenlijk een symptoom van een door en door verrot "systeem"
Met wachtgeld is niets mis. Wachtgeld claimen als je zelf weggaat én over vier maanden gegarandeerd weer anderhalf à twee ton per jaar gaat verdienen (afhankelijk van of je in de Kamer of het kabinet terechtkomt) is erg sneu.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
Daarom moet Europa ook worden hervormd want het slaat nergens op. Maar kijk wel naar the bigger picture zou ik zeggen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind beiden eigenlijk een symptoom van een door en door verrot "systeem"
Ze leek me ook de betere kandidaat, maar geen enkele naamsbekendheid.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 09:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik had ook veel liever Marjolein gezien maar ja.
Zeker als je daarbij de socialist uithangt.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:20 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Met wachtgeld is niets mis. Wachtgeld claimen als je zelf weggaat én over vier maanden gegarandeerd weer anderhalf à twee ton per jaar gaat verdienen (afhankelijk van of je in de Kamer of het kabinet terechtkomt) is erg sneu.
Veel jij geroepquote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hoezo is het whataboutsime? Het is politiek om rijken aan te pakken dus dit is een onzin argument, sorry.
Daarnaast moet je wat meer politiek volgen als je denkt dat PvdA en gl niet eerlijkere belastingen willen lol.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)jke-belastingheffing
Jij roept daarentegen dat Henk en Ingrid voor de klimaatcrisis moeten dokken, nu ben ik benieuwd waar hij dat heeft gezegd...
Nog een klein tipje: wat minder "ik en jij" en dan krijgt het gesprek een betere kans.quote:bron: speld 24aug23
Ingaan op wat er nu direct gevraagd wordt van het volk en van de politiek wilde de nieuwe partijleider van PvdA/GL niet doen: ‘Zo’n uitleg over het hoe, wat en waarom zou niet alleen een zeer pessimistische ondertoon krijgen, maar zou nu dus ook gewoonweg te lang duren, gezien de staat waarin de wereld verkeert. Voor fatalistische scenario’s is later misschien tijd, maar op de korte termijn zijn urgentere zaken die onze dringende aandacht verdienen.’
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |