abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210377680
Kloon aangemaakt ivm eventuele herkenbaarheid

Voor de 4e keer binnen enkele maanden staat al ruim een week de stacaravan van mijn buren recht voor mijn voortuin. Het betreft openbare parkeerplekken, dus daar kan ik weinig van zeggen. Echter mag volgens de gemeente een (sta)caravan max 3 dagen er staan.

Mijn buren lappen dit telkens compleet aan hun laars. Het is aso volk (tokkies) die vooral aan zichzelf denken. Een gesprekje hierover aangaan is er zeker niet bij; compleet zinloos. Ook claimen ze telkens die plek over de buurt-app als ze weer aankomen met dat stomme ding. Ook dat ik half over dat ding moet klimmen om mijn eigen voortuin uit te kunnen boeit ze niet.

Kan ik dit ergens anoniem melden bij de gemeente? Zijn hier procedures voor? Ik wil vooral niet dat zij weten dat ik die melding doe, want dan kan ik nieuwe krassen op mijn auto verwachten :')

edit; het gaat om een VOUWwagen. Excuses.

[ Bericht 2% gewijzigd door leuke_buurman op 22-08-2023 11:06:00 ]
pi_210377741
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:50 schreef leuke_buurman het volgende:
Kloon aangemaakt ivm eventuele herkenbaarheid

Voor de 4e keer binnen enkele maanden staat al ruim een week de stacaravan van mijn buren recht voor mijn voortuin. Het betreft openbare parkeerplekken, dus daar kan ik weinig van zeggen. Echter mag volgens de gemeente een (sta)caravan max 3 dagen er staan.

Mijn buren lappen dit telkens compleet aan hun laars. Het is aso volk (tokkies) die vooral aan zichzelf denken. Een gesprekje hierover aangaan is er zeker niet bij; compleet zinloos. Ook claimen ze telkens die plek over de buurt-app als ze weer aankomen met dat stomme ding. Ook dat ik half over dat ding moet klimmen om mijn eigen voortuin uit te kunnen boeit ze niet.

Kan ik dit ergens anoniem melden bij de gemeente? Zijn hier procedures voor? Ik wil vooral niet dat zij weten dat ik die melding doe, want dan kan ik nieuwe krassen op mijn auto verwachten :')
Gesprek aangaan. Helpt dat niet, camera op je eigendommen en dan melden. Beschadigen ze wat, doe je aangifte van vandalisme. Zal ze leren (wss niet want tokkie).
pi_210377745
Je kan toch een handhavingsverzoek indienen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_210377821
Een STAcaravan? Serieus?
pi_210377832
Ik neem aan dat je een toercaravan bedoelt. Een stacaravan kun je achter een gewone auto niet verplaatsen.
Ook al doe je de melding anoniem, dan hebben ze heus wel door dat jij er achter zit....
Ik zou voortaan je eigen auto op die plek zetten....
  Vis een optie? dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:03:58 #6
70532 loveli
N
pi_210377838
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:02 schreef r_one het volgende:
Een STAcaravan? Serieus?
Hij STAat er langer dan 3 dagen.
crap in = crap out
pi_210377849
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:56 schreef bijdehand het volgende:
Dat kan niet anoniem.
Maar who cares alsof die gasten niet doorhebben dat TS heeft geklaagd :') .

Zou de dialoog aan gaan en zeggen dat het niet mag. En als ze schreeuwen schijt te hebben waarschuwing geven dat er een melding volgt bij de gemeente. Dan heb je ze alle kans gegeven er iets aan te doen.

En als ze je denkt dat ze vervolgens je auto gaan bekrassen zet er stiekem een camera op. O en zou Funda in de gaten houden, maar dat is persoonlijk.
blablablabla
pi_210377853
Sorry ik bedoel een vouwwagen _O- :')

quote:
99s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 10:56 schreef bijdehand het volgende:
Kan dat anoniem?

--

Gesprek aangaan heeft écht geen zin.. meerdere malen al uit de hand gelopen
En ja, Funda houd ik zeker in de gaten. Helaas financieel lastig verhaal momenteel.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:06:51 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_210377881
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:04 schreef leuke_buurman het volgende:
Nou dat is me nogal een verschil TS :D Staat die vouwwagen uitgeklapt om in te slapen ofzo?
pi_210377888
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Nou dat is me nogal een verschil TS :D Staat die vouwwagen uitgeklapt om in te slapen ofzo?
Nee hij staat gewoon ingeklapt. Sorry voor de verwarring _O-
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:08:02 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_210377893
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:07 schreef leuke_buurman het volgende:

[..]
Nee hij staat gewoon ingeklapt. Sorry voor de verwarring _O-
Dus er staat eigenlijk gewoon een aanhanger voor je deur?
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:08:50 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_210377904
Goed topic wel, we gaan in 10 posts van een stacaravan naar een ingeklapte vouwwagen _O-
pi_210377944
quote:
[..]
Kan dat anoniem?

--

Gesprek aangaan heeft écht geen zin.. meerdere malen al uit de hand gelopen
En ja, Funda houd ik zeker in de gaten. Helaas financieel lastig verhaal momenteel.
Kan niet anoniem. Maar je moet niet zo'n angst hebben als het je zo stoort.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Spellchecker dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:16:32 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210377995
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:03 schreef paardendokter het volgende:
Ik neem aan dat je een toercaravan bedoelt. Een stacaravan kun je achter een gewone auto niet verplaatsen.
Ook al doe je de melding anoniem, dan hebben ze heus wel door dat jij er achter zit....
Ik zou voortaan je eigen auto op die plek zetten ....
Dan kun je zelf nooit meer weg ...

Maar klote-situatie
pi_210378015
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:08 schreef kwiwi het volgende:
Goed topic wel, we gaan in 10 posts van een stacaravan naar een ingeklapte vouwwagen _O-
Ik was blij dat ik nog niet gereageerd had hoe aso ik het vond :D

TS: choose your battles. Ik zou er geen energie in steken.
Hier buren met 2 scooters die ze eerst recht tegenover mijn keukenraam op het pleintje parkeerden, stoorde ik me ook aan. Maar niet genoeg om er een conflict van te maken. (En inmiddels hebben spelende kinderen er voor gezorgd dat ze ze maar in hun eigen voortuin hebben gezet).

Die vouwwagen zal na de zomerperiode heus wel weer een stalling in verdwijnen, dus zit m gewoon ff uit.
pi_210378047
quote:
Kan dat anoniem?
Anoniem is toch helemaal niet nodig? Als je de gemeente belt en de situatie uitlegt dan maken ze er een melding van en sturen ze de handhaving gewoon langs. Die gaan echt niet specifiek zeggen dat ze een melding hebben ontvangen van die meneer daar op nummer x.
pi_210378050
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Dus er staat eigenlijk gewoon een aanhanger voor je deur?
Ja maar het mag gewoon niet.. dat volk lapt alle regels aan het laars..

Maar misschien moet ik het maar uitzitten als er anoniem niets aan te doen is..
pi_210378055
bellen naar de handhaving / gemeente. (tip: zeg dat de wagen gevaarlijk staat of op de stoep, dan komen ze eerder)
dan komen ze controleren en kunnen ze aanspreken of een boete geven.

als ze vragen naar jou gegevens dan geef je nep gegevens op.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:22:01 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_210378064
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:20 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Anoniem is toch helemaal niet nodig? Als je de gemeente belt en de situatie uitlegt dan maken ze er een melding van en sturen ze de handhaving gewoon langs. Die gaan echt niet specifiek zeggen dat ze een melding hebben ontvangen van die meneer daar op nummer x.
Dat weten de buren toch wel, als dat ding voor TS z'n tuin geparkeerd staat. Ook als er anoniem een melding zou kunnen worden gedaan.
  Spellchecker dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:22:49 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210378078
Plak er een sticker "gratis meenemen" op.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:23:07 #21
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_210378083
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:22 schreef maily het volgende:
Plak er een sticker "gratis meenemen" op.
:D _O-
pi_210378085
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:20 schreef leuke_buurman het volgende:

[..]
Ja maar het mag gewoon niet.. dat volk lapt alle regels aan het laars..

Maar misschien moet ik het maar uitzitten als er anoniem niets aan te doen is..
Nou, ik vraag me sterk af of het inderdaad niet mag. Een caravan (waar de regel kennelijk over gaat) is iets heel anders dan een vouwwagen.

Snap trouwens ook niet waarom je zoveel last zou hebben van een vouwwagen. Als er een auto op die plek staat, heb je daar meer last van? Auto's zijn een stuk groter dan een vouwwagen.
pi_210378104
quote:
Helaas financieel lastig verhaal momenteel.
Vraag of je er een keer mee op vakantie mag, als ie daar toch maar staat te staan. Win-win :)
pi_210378108
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:20 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat weten die gasten heus wel aangezien het al eerder uit de hand gelopen is.

Snap ook niet waarom je je druk maakt om een fucking vouwvagen voor de deur. Parkeerstruggles bestaat in NL vaak toch uit leven en laten leven. Het is hier regelmatig zo druk dat ik drie straten verderop moet parkeren. Straat staat vol werkbusjes, campers, mensen die 3 of 4 auto's hebben en niet eens bij mij in de straat wonen :') Is zoiets je echt een conflict waard?
blablablabla
pi_210378110
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:23 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nou, ik vraag me sterk af of het inderdaad niet mag. Een caravan (waar de regel kennelijk over gaat) is iets heel anders dan een vouwwagen.

Snap trouwens ook niet waarom je zoveel last zou hebben van een vouwwagen. Als er een auto op die plek staat, heb je daar meer last van? Auto's zijn een stuk groter dan een vouwwagen.
Hij staat ook gewoon asociaal.. kan zelf nauwelijks m'n tuin uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')