abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 september 2023 @ 07:36:06 #249
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210670012
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 00:57 schreef -XOR- het volgende:

. Zijn opmerking over dat we al het gas aan het buitenland hebben verpatst vond ik bijvoorbeeld minder sterk.
Het is wel zo, daar zijn bewijzen van , en wie heeft dat gedaan , dat moet eens helder worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210670404
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 07:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het is wel zo, daar zijn bewijzen van , en wie heeft dat gedaan , dat moet eens helder worden
Wat een onzin, we hebben niks 'verpatst', er zijn gewoon contracten opgesteld met Duitsland en België die gas hebben afgenomen en daardoor heeft Nederland met die opbrengsten het sociale stelsel kunnen betalen. En sowieso hebben we in de EU nu de verplichting om een land dat een tekort aan gas heeft te helpen.

En anders had er nu meer gas in de grond gezeten. Het had waarschijnlijk weinig uitgemaakt qua aardbevingen, dus sluiten was nu wel door gegaan en dan het Nederland gewoon meer geld moeten betalen om het aandeel van Shell en ExxonMobil in dat gas wat niet meer opgewekt gaat worden af te kopen.

Omtzigt heeft het hier vaker over gehad, ook in debatten, maar dan bleek ook wel dat hij zich hier minder goed in verdiept heeft. Hij was bij het CDA hier natuurlijk ook nooit woordvoerder over.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210671485
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 07:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is helemaal geen geheim, Wijers heeft in 1997 een contract gesloten voor levering aan Duitsland, dat was tijdens Kok 1.

https://www.volkskrant.nl(...)-duitsland~bf830780/
  maandag 18 september 2023 @ 22:10:07 #252
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210677943
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210681261
Als ik gisteren Humberto zag dan bevindt NSC zich wel echt aan de linkerflank van het CDA.
graag op anoniem
pi_210681343
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Als ik gisteren Humberto zag dan bevindt NSC zich wel echt aan de linkerflank van het CDA.
Daar zat Omtzigt altijd al wel. Daarom was ik ook zo verbaasd dat hij zich zo achter Hoekstra opstelde en tegen De Jonge was. Hij zit qua gedachtegoed veel dichter tegen De Jonge/Bontebal dan tegen Hoekstra/Verhagen aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210681364
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar zat Omtzigt altijd al wel. Daarom was ik ook zo verbaasd dat hij zich zo achter Hoekstra opstelde en tegen De Jonge was. Hij zit qua gedachtegoed veel dichter tegen De Jonge/Bontebal dan tegen Hoekstra/Verhagen aan.
Ja, maar het is dan nog wel interessant dat die zich ook zo positioneert met de partij, ik denk dat er aan de rechterkant meer stemmen voor hem te behalen zijn, maar dan zijn teksten als maximaal 50.000 asielzoekers per jaar niet bepaald sterk.
graag op anoniem
pi_210681419
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ja, maar het is dan nog wel interessant dat die zich ook zo positioneert met de partij, ik denk dat er aan de rechterkant meer stemmen voor hem te behalen zijn, maar dan zijn teksten als maximaal 50.000 asielzoekers per jaar niet bepaald sterk.
Hij gaat niet voor een maximaal aantal stemmen. Sowieso is je standpunten aanpassen om meer stemmen binnen te halen een enorm zwaktebod. Je bent als het goed is politicus vanwege een bepaald ideaal, niet omdat je er zo populair mogelijk mee wil worden.
pi_210681445
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij gaat niet voor een maximaal aantal stemmen. Sowieso is je standpunten aanpassen om meer stemmen binnen te halen een enorm zwaktebod. Je bent als het goed is politicus vanwege een bepaald ideaal, niet omdat je er zo populair mogelijk mee wil worden.
Wel een beetje een wisselwerking tussen populariteit en idealen i.e. je hebt toch echt populariteit nodig om je idealen te kunnen verwezenlijken.
Beetje zoals Wilders die nu zijn programma wat afzwakt omdat die ook wel ziet dat vanaf de zijlijn roepen weinig idealen verwezenlijkt of de Deense socialen die hun asielbeleid hebben verrechtst omdat dat in de weg stond aan het verwezenlijken van in hun ogen belangrijkere sociale idealen.
graag op anoniem
pi_210681469
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Wel een beetje een wisselwerking tussen populariteit en idealen i.e. je hebt toch echt populariteit nodig om je idealen te kunnen verwezenlijken. Beetje zoals Wilders die nu zijn programma wat afzwakt omdat die ook wel ziet dat vanaf de zijlijn roepen weinig idealen verwezenlijkt.
Ben ik het niet mee eens. Je moet staan voor je idealen en die uitdragen. Dan kun je om wat te bereiken na de verkiezingen natuurlijk compromissen sluiten, maar je idealen aanpassen om populairder te worden (wat veel mensen hier ook zeggen over de PvdA, dat die een anti-asiel standpunt zouden moeten innemen), dan ben je wat mij betreft gewoon een slechte politicus.
pi_210681521
Nieuw Sociaal Beleid klinkt beter, alleen zit je dan met NSB.
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:10:32 #260
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210760213
twitter
pi_210760619
ik zit met mijn bord al op schoot. :P
  dinsdag 26 september 2023 @ 19:21:52 #262
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210760837
Pieter Omtzigt heeft de langverwachte kandidatenlijst gepresenteerd van zijn partij Nieuw Sociaal Contract. Er staan 44 kandidaten op, onder wie enkele opmerkelijke namen.

De 49-jarige Pieter Omtzigt voert zelf de lijst aan. Onder hem staat Nicolien van Vroonhoven, zijn woordvoerder én oud-CDA-Kamerlid. Wie de premierskandidaat wordt, zal Omtzigt later bekendmaken.

Een opmerkelijke naam is verder Sandra Palmen, die met een ambtelijk memo alarm sloeg over de toeslagenaffaire. Ook staan columniste van NRC Rosanne Hertzberger (plek 17) erop en Folkert Idsinga. Hij was tot een paar weken geleden Kamerlid voor de VVD. Ook staan veel oud-CDA'ers op de lijst: Olger van Dijk, Sander van Waveren en Diederik Boomsma.
Duizenden gegadigen

Het viel niet mee om een selectie te maken, zegt Omtzigt. Er hadden zich meer dan duizend gegadigden gemeld voor een plek op de lijst. In korte tijd moest hij een selectie maken.
Omtzigt
Lees ook:
Omtzigt over opgestapte woordvoerder: past niet bij waarden die wij willen uitstralen

Bij de presentatie in augustus van zijn partij zei hij nog dat hij zijn partij gestaag wilde laten groeien.

Het is nu wachten op het verkiezingsprogramma van Nieuw Sociaal Contract. Dat komt pas op 1 november, drie weken voor de verkiezingen.
pi_210760868
Pieter gaat dus wel degelijk all-inn en voor een NSC-er in het torentje, met 44 potentiële zetels.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 26 september 2023 @ 19:29:57 #264
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210760894
pi_210760899
Tot zover dus het rustig opbouwen van de partij :9
pi_210761837
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:29 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ken alleen 1 en 17 met een t (Hertzberger).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2023 20:55:59 ]
pi_210761859
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:55 schreef Nober het volgende:

[..]
Ken alleen 1 en 17 met een t (Hertzberger).
De rest is CDA.
En 1 ex-VVDer.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_210762046
Jesse Six Dijkstra :') Heet zijn iets oudere broertje Barry Five Dijkstra?
De enige echte.
pi_210762127
Lekker divers lijstje.

Rosanne hertzberger werd laatst nog lekker gefileerd ergens, weet ff niet meer waar.
pi_210762234
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 21:23 schreef Malavita het volgende:
Lekker divers lijstje.
er zit geen Turk tussen dus ik pas :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210762399
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:26 schreef TheVulture het volgende:
Pieter gaat dus wel degelijk all-inn en voor een NSC-er in het torentje, met 44 potentiële zetels.
Dus gewoon oude politiek.
Vertrouw hem absoluut niet.
Is gewoon een ordinaire draaikont en liegt zonder te blikken of blozen.

De functie elders hadden ze goed gezien.
pi_210762629
En wie wordt zijn premierkandidaat?
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 26 september 2023 @ 22:28:45 #273
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210762863
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 21:54 schreef klipper het volgende:

[..]
Dus gewoon oude politiek.
Vertrouw hem absoluut niet.
Is gewoon een ordinaire draaikont en liegt zonder te blikken of blozen.

De functie elders hadden ze goed gezien.
Rutte en Hugo hebben nu een functie elders
pi_210762938
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 22:08 schreef capricia het volgende:
Mona Keizer, Mona kan dat :P
pi_210763967
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 22:08 schreef capricia het volgende:
Pakt die zelf op.
pi_210764421
Goh..
twitter
- Goethe, “Faust”
pi_210764474
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 08:46 schreef capricia het volgende:
Goh..
[ twitter ]
:D
pi_210768847
twitter

quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2023 21:15 schreef Rnie het volgende:
Jesse Six Dijkstra :') Heet zijn iets oudere broertje Barry Five Dijkstra?
Christenen zijn net konijnen.
pi_210773075
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:29 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Met maar 2 kandidaten uit Noord-Brabant komen, is die provincie flink ondervertegenwoordigd. Als de kandidaten evenredig naar inwonertal verdeeld zouden worden dan zou Noord-Brabant er minstens 6 moeten krijgen. Ook Limburg (1) en Zeeland (0) komen er karig van af. Dat is wel jammer voor een partij die juist meer mensen uit de regio wil. Zo ben je ook geen alternatief voor het CDA dat het traditioneel goed deed onder de rivieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')