Het is wel zo, daar zijn bewijzen van , en wie heeft dat gedaan , dat moet eens helder wordenquote:Op maandag 18 september 2023 00:57 schreef -XOR- het volgende:
. Zijn opmerking over dat we al het gas aan het buitenland hebben verpatst vond ik bijvoorbeeld minder sterk.
Wat een onzin, we hebben niks 'verpatst', er zijn gewoon contracten opgesteld met Duitsland en België die gas hebben afgenomen en daardoor heeft Nederland met die opbrengsten het sociale stelsel kunnen betalen. En sowieso hebben we in de EU nu de verplichting om een land dat een tekort aan gas heeft te helpen.quote:Op maandag 18 september 2023 07:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is wel zo, daar zijn bewijzen van , en wie heeft dat gedaan , dat moet eens helder worden
Dat is helemaal geen geheim, Wijers heeft in 1997 een contract gesloten voor levering aan Duitsland, dat was tijdens Kok 1.quote:Op maandag 18 september 2023 07:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is wel zo, daar zijn bewijzen van , en wie heeft dat gedaan , dat moet eens helder worden
Daar zat Omtzigt altijd al wel. Daarom was ik ook zo verbaasd dat hij zich zo achter Hoekstra opstelde en tegen De Jonge was. Hij zit qua gedachtegoed veel dichter tegen De Jonge/Bontebal dan tegen Hoekstra/Verhagen aan.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Als ik gisteren Humberto zag dan bevindt NSC zich wel echt aan de linkerflank van het CDA.
Ja, maar het is dan nog wel interessant dat die zich ook zo positioneert met de partij, ik denk dat er aan de rechterkant meer stemmen voor hem te behalen zijn, maar dan zijn teksten als maximaal 50.000 asielzoekers per jaar niet bepaald sterk.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar zat Omtzigt altijd al wel. Daarom was ik ook zo verbaasd dat hij zich zo achter Hoekstra opstelde en tegen De Jonge was. Hij zit qua gedachtegoed veel dichter tegen De Jonge/Bontebal dan tegen Hoekstra/Verhagen aan.
Hij gaat niet voor een maximaal aantal stemmen. Sowieso is je standpunten aanpassen om meer stemmen binnen te halen een enorm zwaktebod. Je bent als het goed is politicus vanwege een bepaald ideaal, niet omdat je er zo populair mogelijk mee wil worden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, maar het is dan nog wel interessant dat die zich ook zo positioneert met de partij, ik denk dat er aan de rechterkant meer stemmen voor hem te behalen zijn, maar dan zijn teksten als maximaal 50.000 asielzoekers per jaar niet bepaald sterk.
Wel een beetje een wisselwerking tussen populariteit en idealen i.e. je hebt toch echt populariteit nodig om je idealen te kunnen verwezenlijken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij gaat niet voor een maximaal aantal stemmen. Sowieso is je standpunten aanpassen om meer stemmen binnen te halen een enorm zwaktebod. Je bent als het goed is politicus vanwege een bepaald ideaal, niet omdat je er zo populair mogelijk mee wil worden.
Ben ik het niet mee eens. Je moet staan voor je idealen en die uitdragen. Dan kun je om wat te bereiken na de verkiezingen natuurlijk compromissen sluiten, maar je idealen aanpassen om populairder te worden (wat veel mensen hier ook zeggen over de PvdA, dat die een anti-asiel standpunt zouden moeten innemen), dan ben je wat mij betreft gewoon een slechte politicus.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wel een beetje een wisselwerking tussen populariteit en idealen i.e. je hebt toch echt populariteit nodig om je idealen te kunnen verwezenlijken. Beetje zoals Wilders die nu zijn programma wat afzwakt omdat die ook wel ziet dat vanaf de zijlijn roepen weinig idealen verwezenlijkt.
Ken alleen 1 en 17 met een t (Hertzberger).quote:
De rest is CDA.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Ken alleen 1 en 17 met een t (Hertzberger).
er zit geen Turk tussen dus ik pasquote:
Dus gewoon oude politiek.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:26 schreef TheVulture het volgende:
Pieter gaat dus wel degelijk all-inn en voor een NSC-er in het torentje, met 44 potentiële zetels.
Rutte en Hugo hebben nu een functie eldersquote:Op dinsdag 26 september 2023 21:54 schreef klipper het volgende:
[..]
Dus gewoon oude politiek.
Vertrouw hem absoluut niet.
Is gewoon een ordinaire draaikont en liegt zonder te blikken of blozen.
De functie elders hadden ze goed gezien.
Mona Keizer, Mona kan datquote:Op dinsdag 26 september 2023 22:08 schreef capricia het volgende:
En wie wordt zijn premierkandidaat?
Pakt die zelf op.quote:Op dinsdag 26 september 2023 22:08 schreef capricia het volgende:
En wie wordt zijn premierkandidaat?
Christenen zijn net konijnen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:15 schreef Rnie het volgende:
Jesse Six DijkstraHeet zijn iets oudere broertje Barry Five Dijkstra?
Met maar 2 kandidaten uit Noord-Brabant komen, is die provincie flink ondervertegenwoordigd. Als de kandidaten evenredig naar inwonertal verdeeld zouden worden dan zou Noord-Brabant er minstens 6 moeten krijgen. Ook Limburg (1) en Zeeland (0) komen er karig van af. Dat is wel jammer voor een partij die juist meer mensen uit de regio wil. Zo ben je ook geen alternatief voor het CDA dat het traditioneel goed deed onder de rivieren.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |