abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210617898
Mooi stuk over de nummer 2 van de partij Van Vroonhoven, al 20 jaar de steun van Omtzigt.

https://www.volkskrant.nl(...)vroonhoven~b083a434/

Zij introduceerde Omtzigt bij Balkenende.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210653807
Morgen wordt de lunch verzorgd door Omtzigt
quote:
Buitenhof elke zondag 12:10 uur NPO1
herhaling elke maandag 09:30 NPO2

Elke politicus heeft er de mond vol van: bestaanszekerheid. Ook het demissionaire kabinet Rutte IV trekt de portemonnee om dit probleem aan te pakken, zo blijkt uit de gelekte miljoenennota. In Buitenhof Tweede Kamerlid en kersverse partijleider van Nieuw Sociaal Contract Pieter Omtzigt. Hoe zorg je voor bestaanszekerheid, en wat betekent het eigenlijk?
https://www.vpro.nl/buitenhof.html
pi_210654497
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 september 2023 17:14 schreef zakjapannertje het volgende:
Morgen wordt de lunch verzorgd door Omtzigt
[..]
https://www.vpro.nl/buitenhof.html
Ik ben benieuwd of we dit keer iets concreets gaan horen wat dat nu in gaat houden in de praktijk, hoeveel voor wie en wie het gaat betalen dus.
  zaterdag 16 september 2023 @ 18:32:03 #204
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210654676
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 21:43 schreef Hanca het volgende:
Mooi stuk over de nummer 2 van de partij Van Vroonhoven, al 20 jaar de steun van Omtzigt.

https://www.volkskrant.nl(...)vroonhoven~b083a434/

Zij introduceerde Omtzigt bij Balkenende.
zouden we eindelijk capabele serieuze mensen in de politiek krijgen ?
Die niet puur op het vriendjes gehalte afgaan en de rest zwart lakkken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210654736
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of we dit keer iets concreets gaan horen wat dat nu in gaat houden in de praktijk, hoeveel voor wie en wie het gaat betalen dus.
Ik heb het idee dat Omtzigt ook geen idee hoeveel het moet zijn, er moet alleen een 'relatieve armoedegrens' komen en de 10.000 gezinnen die daar onder zitten moeten er boven komen. Hij wil de hoogte van het sociaal minimum laten afhangen van herhaald onderzoek. Maar dat eerste onderzoek is gedaan: https://www.rijksoverheid(...)ssie-sociaal-minimum
Dat zou betekenen dat Omtzigt kan (laten) uitrekenen hoeveel dit kost.
Maar hoeveel dat nu gaat kosten en hoe dat te betalen heeft Omtzigt nog helemaal nergens concreet genoemd.

Ook over het belastingstelsel (dit moet herzien worden) is hij tot nu toe erg vaag. Afwachten of er meer komt dan zijn basisdocument: https://partijnieuwsociaalcontract.nl/bestaanszekerheid
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 16 september 2023 @ 18:46:29 #206
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210654804
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat Omtzigt ook geen idee hoeveel het moet zijn, er moet alleen een 'relatieve armoedegrens' komen en de 10.000 gezinnen die daar onder zitten moeten er boven komen. Hij wil de hoogte van het sociaal minimum laten afhangen van herhaald onderzoek. Maar dat eerste onderzoek is gedaan: https://www.rijksoverheid(...)ssie-sociaal-minimum
Dat zou betekenen dat Omtzigt kan (laten) uitrekenen hoeveel dit kost.
Maar hoeveel dat nu gaat kosten en hoe dat te betalen heeft Omtzigt nog helemaal nergens concreet genoemd.

Ook over het belastingstelsel (dit moet herzien worden) is hij tot nu toe erg vaag. Afwachten of er meer komt dan zijn basisdocument: https://partijnieuwsociaalcontract.nl/bestaanszekerheid
ik denk dat de stikstof miljarden geschrapt gaan worden en die 30 miljard die Jetten in de sloot wil flikkeren ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210655130
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat de stikstof miljarden geschrapt gaan worden en die 30 miljard die Jetten in de sloot wil flikkeren ook
Die hoop kun je opgeven. Omtzigt gaat echt niet de rechtsstaat negeren en gaat ook echt niet de Europese regels uit de green deal overtreden. Omtzigt wil juist dat de regering voortaan wel doet wat ze afspreekt.

De vorm, fondsen die buiten de begroting vallen, is Omtzigt op tegen, de inhoud niet. Zoals hij zelf zei: 'Ik ben niet de politiek in gegaan om de vleesindustrie te beschermen'.

Maar ik hoop idd dat er eindelijk eens een journalist komt die dit durft te vragen en door durft te vragen, wat wil Omtzigt op gebied van stikstof en klimaat? De debatten in de Tweede Kamer hierover is hij tot nu toe uit de weg gegaan, daar was hij gewoon afwezig.
  zaterdag 16 september 2023 @ 19:32:51 #208
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210655304
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 19:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die hoop kun je opgeven. Omtzigt gaat echt niet de rechtsstaat negeren en gaat ook echt niet de Europese regels uit de green deal overtreden. Omtzigt wil juist dat de regering voortaan wel doet wat ze afspreekt.

De vorm, fondsen die buiten de begroting vallen, is Omtzigt op tegen, de inhoud niet. Zoals hij zelf zei: 'Ik ben niet de politiek in gegaan om de vleesindustrie te beschermen'.

Maar ik hoop idd dat er eindelijk eens een journalist komt die dit durft te vragen en door durft te vragen, wat wil Omtzigt op gebied van stikstof en klimaat? De debatten in de Tweede Kamer hierover is hij tot nu toe uit de weg gegaan, daar was hij gewoon afwezig.
10 miljard meer naar defensie en niks meer naar stikstof, dat gaat Omtzigt zeggen

Timmemans die wil alles aan stikstof geven en de AOW leeftijd op 72 jaar zetten

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 17-09-2023 12:38:19 ]
  zondag 17 september 2023 @ 12:21:17 #209
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210660566
Laten we blij zijn dat de AOW gekoppeld is aan het minimumloon, of de AOW leeftijd onder de 70 kan blijven dat weet ik niet
de nieuwe arbeidsmigranten moeten de AOW premie gaan ophoesten van dit omslag stelsel

Laten we AI inschakelen om die 600 variabelen van het regeren in te regelen , inclusief toeslagen en woningnood, iedere aspirant premier heeft slechts 12 variabelen in het vizier

https://www.youtube.com/@Buitenhof

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 17-09-2023 12:31:49 ]
  zondag 17 september 2023 @ 13:38:47 #210
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210661259
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 19:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Christen Unie wilde AOW opvijzelen naar 18 euro per uur netto *O* *O* *O*

Ik moet CHU gaan stemmen begrijp ik
https://www.socialevraags(...)heid-en-samenleving/
quote:
Burgers zijn en doen vaak anders dan beleidmakers veronderstellen. Een diep en wederzijds wantrouwen is het gevolg.
Volgens Kim Putters, aftredend directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau, kan die kloof overbrugd worden met een nieuw sociaal contract.
Door Jan van Dam
https://www.telegraaf.nl/(...)an-hoger-minimumloon

quote:
Omtzigt waarschuwt voor gevolgen van hoger minimumloon
ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE
Aangepast: 8 min geleden10 min geledenin BINNENLAND

DEN HAAG - De politiek moet oppassen met het verhogen van het minimumloon, vindt Pieter Omtzigt.
Door de hogere lonen gaan de prijzen ook omhoog, is zijn waarschuwing.

Hard ingrijpen met klimaatmaatregelen helpt volgens hem ook niet.
quote:
Opvallend is dat het Kamerlid waarschuwt voor een verhoging van het minimumloon, een standpunt dat inmiddels gemeengoed is geworden.
Het huidige kabinet heeft al een verhoging van 10 procent doorgevoerd en ook een partij als de VVD heeft een verdere stijging in het verkiezingsprogramma opgenomen.
Coalitiepartij CU wil het zelfs opkrikken naar 18 euro.
Maar Omtzigt waarschuwt voor de gevolgen daarvan. ,,

Je moet wel zorgen dat de prijzen niet stijgen", zegt hij. Dat is volgens hem wel het effect van een hoger minimumloon.
  zondag 17 september 2023 @ 13:56:55 #211
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210661467
Dit is nou eens een politieke ontwikkeling die ik interessant en veelbelovend vind. Dus ik post dit bij wijze van TVP.
Resistance is futile.
  zondag 17 september 2023 @ 13:59:14 #212
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210661492
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2023 13:56 schreef Seven. het volgende:
Dit is nou eens een politieke ontwikkeling die ik interessant en veelbelovend vind. Dus ik post dit bij wijze van TVP.
verfrissend, helder, duidelijk, vertrouwenwekkend , in een woord , nee 4 woorden
O ja openbaring
quote:
Omtzigt reageert ook op de uitgestoken hand van PVV-leider Geert Wilders in De Telegraaf van zaterdag. Hij roept Omtzigt op hem niet uit te sluiten, mocht het tot regeren komen.

Omtzigt zei eerder een coalitie van zijn partij met de PVV 'niet te zien gebeuren'.

Dat herhaalt hij zondag: ,,Ik wil regeren met partijen die de rechtstaat heel laten", Daar schaart Omtzigt de PVV niet onder: ,,Dat heb ik de afgelopen jaren niet bepaald gezien."
quote:
Toch gooit hij de deur nog niet helemaal dicht.

Omtzigt zegt met alle partijen te willen samenwerken en wel wat te voelen voor minderheidskabinetten.
Dat zou volgens hem ’gezond’ zijn voor de democratie, omdat de Tweede Kamer dan niet meer wordt geconfronteerd met dichtgetimmerde afspraken van de coalitie.
  zondag 17 september 2023 @ 14:00:20 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210661506
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 13:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

Wat probeer je duidelijk te maken?
Resistance is futile.
  zondag 17 september 2023 @ 14:02:18 #214
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210661541
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2023 14:00 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat probeer je duidelijk te maken?
dat hij duidelijkheid geeft omtrent de NSC

Ook de uitdaging voor een eventueel minderheidskabinet vind ik van lef getuigen , zit de rest van de kamer er niet meer voor piet snot bij , zoals bij de kabinetten Rutte
pi_210661781
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 13:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Christen Unie wilde AOW opvijzelen naar 18 euro per uur netto *O* *O* *O*

Ik moet CHU gaan stemmen begrijp ik
https://www.socialevraags(...)heid-en-samenleving/
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)an-hoger-minimumloon
[..]
[..]

Ook Omtzigt heeft blijkbaar niet gelezen. In de basislijn gaat het minimumloon al naar 16 euro in 2028. CU doet nog een kleine verhoging in combinatie met een complete herziening van het belastingstelsel. Dat gaat echt niet dat prijsopdrijvende effect hebben wat hij hier suggereert.
pi_210661928
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat hij duidelijkheid geeft omtrent de NSC

Ook de uitdaging voor een eventueel minderheidskabinet vind ik van lef getuigen , zit de rest van de kamer er niet meer voor piet snot bij , zoals bij de kabinetten Rutte
Het komende kabinet wordt net als alle kabinetten Rutte waarschijnlijk gewoon een minderheidskabinet. Omtzigt kan wel doen alsof dat niet zo is, maar dankzij de Eerste Kamer was dat natuurlijk al lang het geval.

CU was trouwens de vorige keer letterlijk de enige partij die voor een minderheidskabinet in de Tweede Kamer was, dus daar steun voor vinden lijkt me bijna onmogelijk. Het heeft voordelen, maar ook een nadeel: een regering heeft dan minder draagkracht in de samenleving.
  zondag 17 september 2023 @ 14:29:27 #217
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210662014
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ook Omtzigt heeft blijkbaar niet gelezen. In de basislijn gaat het minimumloon al naar 16 euro in 2028. CU doet nog een kleine verhoging in combinatie met een complete herziening van het belastingstelsel. Dat gaat echt niet dat prijsopdrijvende effect hebben wat hij hier suggereert.
het verhogen van het minimumloon zal vooral voor de AOW een forse opsteker zijn

voor mij dus
en voor mijn bijbaan
voor min pensioen niet,

en voor de arbeiders uit de rest van de EU die per onmiddelijk hierheen komen
en voor hun WW uitkering als ze 6 maand naar huis gaan

is dat echt wat de CHU wil ?????????????????????????????
  zondag 17 september 2023 @ 14:30:22 #218
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210662030
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 14:24 schreef Hanca het volgende:

n, maar ook een nadeel: een regering heeft dan minder draagkracht in de samenleving.
draagkracht heeft een beslissing die door de meerderheid van de TK gesteund wordt, ik dacht dat de TK een afspiegeling van de samenleving is
pi_210662212
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 13:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
verfrissend, helder, duidelijk, vertrouwenwekkend , in een woord , nee 4 woorden
O ja openbaring
[..]
[..]

Wilders dus uitsluiten zonder het expliciet te doen. Verstandig.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 17 september 2023 @ 14:40:11 #220
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210662283
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:37 schreef Slayage het volgende:

[..]
Wilders dus uitsluiten zonder het expliciet te doen. Verstandig.
inderdaad

heeft geen zin om wilders af te branden
niemand gaat met wilders samenwerken , dan hoef je iemand niet af te branden nog extra
pi_210662330
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het verhogen van het minimumloon zal vooral voor de AOW een forse opsteker zijn

voor mij dus
en voor mijn bijbaan
voor min pensioen niet,

en voor de arbeiders uit de rest van de EU die per onmiddelijk hierheen komen
en voor hun WW uitkering als ze 6 maand naar huis gaan

is dat echt wat de CHU wil ?????????????????????????????
De CU (CHU bestaat niet) wil het minimumloon inderdaad met 2 euro per uur verhogen, dit in combinatie met een complete herziening van het belastingstelsel (die moet je er niet los van zien). Zo enorm is een verhoging met 2 euro niet.

Voor arbeidsmigratie willen ze naar een uitnodigingsstelsel, dat is dus wat anders. Nederland kan dan migranten per sector uitnodigen. Maar ja, ze willen daar ook dat arbeidsmigranten minimaal het minimumloon gaan verdienen, wat nu nog niet zo is. Stoppen met de uitbuiting van arbeidsmigranten.

quote:
Perspectief op arbeidsmigratie Er is een ander perspectief nodig op arbeidsmigratie. We zijn er niet tegen dat mensen hun talenten (tijdelijk) inzetten in een ander land dan waar ze geboren zijn. Maar met lage lonen, slechte arbeidsomstandigheden en schrijnende huisvestingssituaties wordt een kwetsbare groep arbeidsmigranten in ons land nu veel onrecht aangedaan. En de gevolgen voor de samenleving in gebieden waar veel arbeidsmigranten landen, zijn groot. Onder andere omdat wijken bovenmatig belast worden met mensen die slecht gehuisvest worden en niet integreren. We zien private baten, maar publieke lasten. Dit moet veranderen. Meer grip, duidelijke richtgetallen en een einde aan de race to the bottom wat betreft arbeidsvoorwaarden. Sectoren die alleen maar kunnen draaien op te goedkope arbeid hebben in Nederland wellicht geen toekomst. De overheid moet goed nadenken welke economie we voor ogen hebben en hoe studie- en arbeidsmigratie daarin een plek heeft.

Sluit een Europees pact voor arbeidsmigratie. De ChristenUnie wil dat het mogelijk wordt voor lidstaten om onderling afspraken te maken over arbeidsmigratie. Deze afspraken kunnen betrekking hebben op het aantal arbeidsmigranten of de duur van de arbeidsperiode. Ook valt te denken aan het gebruik van sociale voorzieningen, de export van WW, de terugkeer van arbeidsmigranten en het helpen terugdringen van werkloosheid in het land van herkomst.

• Ga uitbuiting van arbeidsmigranten tegen. Om misstanden met arbeidsmigranten te bestrijden, maken we werk van de aanbevelingen van de commissie Roemer. Zo voeren we een stelselwijziging door voor de uitzendmarkt en pakken we schijnconstructies aan. De cao van de inlenende onderneming wordt daarom leidend en is daardoor ook van toepassing op gecontracteerde onderaannemers. Draaideurconstructies met arbeidsmigranten, waarbij soms misbruik wordt gemaakt van WW-regelingen, worden aangepakt. Het uitgangspunt is dat er een einde moet komen aan de ongelijkheid in loonkosten.
• Verbied inhoudingen op het loon. Uitzendbureaus en werkgevers mogen niet langer loon inhouden voor bijvoorbeeld huisvesting. We willen een scheiding tussen bed en baan en willen dat er een einde komt aan de schrijnende situaties van de huisvesting van migranten.
• Regel huisvestiging voor arbeidsmigranten regionaal. De onveilige huisvesting van arbeidsmigranten leidt in bepaalde gemeenten tot veel overlast en verkamering van woningen. In de woonvisie van gemeenten en provincies moet het huisvesten van arbeidsmigranten een betere plek krijgen. Er komen betere afspraken over de voorwaarden waaraan huisvesting van tijdelijke werkers moet voldoen.
• Betrek bedrijfseffectrapportages. De beschikbaarheid van voldoende goede huisvesting, vervoer en zorg moeten randvoorwaarden zijn voor het ontwikkelen van nieuwe bedrijvigheid. Denk aan een nieuw distributiecentrum of tuinbouw. Daarom moeten, in navolging van het advies van de commissie Roemer, bedrijfseffectrapportages worden betrokken bij besluitvorming over nieuwe bedrijvigheid.
• Schaf fiscale regelingen af. We zetten in op het afschaffen van fiscale regelingen die arbeidsmigratie op een oneerlijke manier bevorderen, zoals de ETK-regeling (voor lageloon-migratie) en de 30%-regeling (voor de hogeloon-migratie). We zetten Europees in op een gelijk speelveld.
• Verplicht registratie. Een deel van de arbeidsmigratie blijft nu buiten het zicht van gemeenten, door de late registratieverplichting. We willen dat ook mensen die korter dan 4 maanden werken en verblijven in een gemeente de verplichting krijgen zich in te schrijven of te registeren bij de gemeente.
• Laat werkgevers bijdragen aan taalles. Er komt een wettelijke verplichting voor werkgevers om bij te dragen aan toegang tot taallessen voor arbeidsmigranten. Daarnaast moeten arbeidsmigranten door gemeenten geholpen worden om aansluiting te vinden bij maatschappelijke voorzieningen, zoals bibliotheken, sportvoorzieningen, wijk- en dorpshuizen.
• Betrek gemeenten bij de wet Waadi. De wet Waadi beschermt werknemers tegen uitbuiting door malafide uitzendbureaus. Omdat arbeidsmigratie een grote lokale impact heeft, is het nodig dat gemeenten veel meer betrokken worden in de Waadi. Bijvoorbeeld door hen op de hoogte te brengen van misstanden en door meldingen vanuit de gemeente ook op te nemen in het dossier.
• Breng mensenhandel beter in zicht. Arbeidsmigranten kunnen slachtoffer worden van mensenhandel. Verschillende rapporten van Comensha, de arbeidsinspectie en andere Ngo’s laten dit herhaaldelijk zien. Tegelijkertijd wordt nog te weinig mensenhandel geconstateerd, omdat de verschillende organisaties andere criteria gebruiken voor arbeidsuitbuiting. Het is van belang dat zij hun werkwijzen en taal overeen laten komen. Definities leggen we wettelijk vast.
• Zorg voor meer capaciteit bij de Arbeidsinspectie. Om bovengenoemde uit te voeren, is er meer capaciteit voor de arbeidsinspectie nodig. Tegelijkertijd zorgen we voor meer slagkracht als gemeenten meer handelingsbevoegdheid krijgen bij misstanden.
Als dit zo wordt uitgevoerd komt jouw '6 maanden naar huis voor de WW' niet meer voor.
  zondag 17 september 2023 @ 14:42:44 #222
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210662357
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
De CU (CHU bestaat niet) wil het minimumloon inderdaad met 2 euro per uur verhogen, dit in combinatie met een complete herziening van het belastingstelsel (die moet je er niet los van zien). Zo enorm is een verhoging met 2 euro niet.

Voor arbeidsmigratie willen ze naar een uitnodigingsstelsel, dat is dus wat anders. Nederland kan dan migranten per sector uitnodigen. Maar ja, ze willen daar ook dat arbeidsmigranten minimaal het minimumloon gaan verdienen, wat nu nog niet zo is. Stoppen met de uitbuiting van arbeidsmigranten.
[..]
Als dit zo wordt uitgevoerd komt jouw '6 maanden naar huis voor de WW' niet meer voor.
uitnodigingsstelsel binnen de EU ???????????????

die willen allemaal 18 euro netto hebben en dan metde WW een 6 maand naar Polen
pi_210662378
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
uitnodigingsstelsel binnen de EU ???????????????
Klopt, je hebt het begrepen. Meer lidstaten willen dit.

quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

die willen allemaal 18 euro netto hebben en dan metde WW een 6 maand naar Polen
En dit heb je dan niet begrepen. Minimumloon is bruto, niet netto. En die export van de WW moet dus aan banden en sowieso kom je dan dus na die 6 maanden niet meer zo makkelijk terug.
  zondag 17 september 2023 @ 14:44:00 #224
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210662393
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, je hebt het begrepen. Meer lidstaten willen dit.
Dat mag niet

EU is vrij verkeer van goederen en personen
pi_210662440
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat mag niet

EU is vrij verkeer van goederen en personen
Dat is geen wet van Meden en Persen, dat kan gewoon bij meerderheid veranderd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')