Dit. Zelf ook een keer gehad. Werd uiteindelijk gewoon bezorgd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:17 schreef CoolGuy het volgende:
Dit schijnt vaker voor te komen bij DHL. Als je er op zoekt op Google kom je dit met behoorlijke regelmaat tegen. Daar staat ook bij dat de meeste pakketjes binnen 2 dagen alsnog bezorgd worden maar ja, die 2 dagen zijn al lang en heel breed voorbij.
Aangezien jij het pakket hebt verstuurd ben jij iig degene die bij DHL moet zijn (niet de ontvanger).quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:05 schreef Elan het volgende:
Maandag een pakketje opgestuurd op Marktplaats via DHL maar hoewel het opgehaald is door de bezorger staat bij status nog steeds op "Planning wordt gemaakt". Heeft iemand hier ervaring mee en wat er aan de hand kan zijn?
Degene die ik het product verkocht heb vind dat ik met geld over de brug moet komen maar ik heb mijn spullen dus ook niet meer
UPS en DHL mogen wat mij betreft morgen nog failliet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:49 schreef Vliegbaard het volgende:
Al een paar keer meegemaakt. Bellen heeft ook weinig zin want je krijgt het standaard verhaaltje dat het pakketje morgen bezorgd wordt.
Heb het 3 weken geleden nog meegemaakt. Tijdens het klussen wat materiaal te weinig. Aan de andere kant van het land een bedrijfje wat de volgende dag kon leveren. Pakketje heeft 3 weken in de planning gestaan (pakketje is woensdag binnegekomen). Na 3 dagen de leverancier gebeld en via een andere koerier alsnog mijn bestelling laten komen maar ondertussen lig je 4 dagen stil.
Echt, ik vermijd bedrijven die leveren via DHL zo veel als mogelijk. Wat een kutbedrijf.
Is het niet zo dat de verkoper niet meer verantwoordelijk gesteld kan worden nadat hij het product op de post heeft gedaan met aantoonbare bewijs, dus een trackingnummer?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:05 schreef Elan het volgende:
Maandag een pakketje opgestuurd op Marktplaats via DHL maar hoewel het opgehaald is door de bezorger staat bij status nog steeds op "Planning wordt gemaakt". Heeft iemand hier ervaring mee en wat er aan de hand kan zijn?
Degene die ik het product verkocht heb vind dat ik met geld over de brug moet komen maar ik heb mijn spullen dus ook niet meer
Is het?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:45 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de verkoper niet meer verantwoordelijk gesteld kan worden nadat hij het product op de post heeft gedaan met aantoonbare bewijs, dus een trackingnummer?
Dat ligt eraan. Was het de koper die opperde dat het verzonden moest worden?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:45 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de verkoper niet meer verantwoordelijk gesteld kan worden nadat hij het product op de post heeft gedaan met aantoonbare bewijs, dus een trackingnummer?
Mag DPD ook mee doen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
UPS en DHL mogen wat mij betreft morgen nog failliet.
DHL pleurt hier overal pakketten neer als het droog is, zonder er bij stil te staan dat het over een uur wel kan regenen.
PostNL brengt het netjes naar het afhaalpunt als ik er niet ben, zoals ik heb ingesteld (al heb ik wel eens een pakketbezorger er op moeten wijzen dat klanten een voorkeur kunnen instellen in hun profiel en dat ik graag zie dat ze daar rekening mee houden).
En UPS? Die sturen gewoon een week lang iedere dag een mail dat het pakket tussen 11:15 en 14:15 bezorgd wordt maar er komt niemand. En dan op de dag dat ze niets sturen staat er ineens iemand op de stoep.
Echt... pakketdiensten![]()
"Vandaag besteld, morgen in huis".quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 09:47 schreef Het_Bokje het volgende:
Mensen die van alles bestellen, maar nooit thuis zijn en dan gaan zeiken op de bezorging.x miljoenmiljard
Ik meen dat je als verkoper verantwoordelijk blijft, maar hij heeft met kopersbescherming gedaan dus ik neem aan dat Marktplaats hem kosteloos stelt mocht het niet aankomen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:45 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Als het met kopersbescherming is, dan heb jij nog niet betaald gekregen toch?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik meen dat je als verkoper verantwoordelijk blijft, maar hij heeft met kopersbescherming gedaan dus ik neem aan dat Marktplaats hem kosteloos stelt mocht het niet aankomen.
edit: en voor verkopers https://help.marktplaats.nl/s/article/hoe-werkt-kopersbescherming-voor-verkopersquote:Hoe werkt Kopersbescherming voor kopers
Met Kopersbescherming kun je als koper zorgeloos en veilig handelen. Voor 5% van het afgesproken aankoopbedrag sluit je de Kopersbescherming af. De verkoper krijgt pas betaald als je het afgesproken product hebt ontvangen.
In een reclame-uiting op een commerciële website trappenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Vandaag besteld, morgen in huis".
En morgen bljkt dan 3 dagen later.
Pakketten uit het buitenland is ook een loterij.
Dus nee.
Je hebt je bokkenpruik wel weer op vandaag.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:50 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
In een reclame-uiting op een commerciële website trappenGa lekker janken bij de ACM dan
![]()
Mensen die iets dat op een website staat als absolute en niet te beïnvloeden werkelijkheid beschouwen
Als je 100% zeker wil zijn dat je je shit op tijd hebt, dan ga je het maar lekker zelf halen. Denk je dat je de enige bent of zo?
Mensen
Gaat ie ooit af dan?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt je bokkenpruik wel weer op vandaag.
Klopt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het met kopersbescherming is, dan heb jij nog niet betaald gekregen toch?
[..]
edit: en voor verkopers https://help.marktplaats.nl/s/article/hoe-werkt-kopersbescherming-voor-verkopers
Begrijp ik hier nu uit dat je kunt kiezen met welke toko je het kunt verzenden? Of wordt je dat gewoon opgelegd? Ik doe helemaal niets met marktplaats en dingen versturen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Ben wel benieuwd hoe het afgehandeld want na 7 dagen kan de kopende partij reeds een geschil indienen.
Wat als het pakketje later alsnog komt? Dan heeft hij en het geld en het product.
Qua oplossingen zijn er ook verschillende scenario's mogelijk die gaat de het betalingsplatform bepalen.
Ik ga er maar vanuit dat hij zijn geld terug krijgt en ik pech heb. Gelukkig was het tientjeswerk, maar alsnog balen doe geen zaken meer met DHL.
Spullen via marktplaats onder kopersbescherming moet je gewoon altijd verzekerd via PostNL verzenden (tot ¤500,- kost ¤2,- extra ofzo). Dan heb je al die problemen niet.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Begrijp ik hier nu uit dat je kunt kiezen met welke toko je het kunt verzenden? Of wordt je dat gewoon opgelegd? Ik doe helemaal niets met marktplaats en dingen versturen.
Marktplaats stelt bij Kopersbescherming wellicht kosteloos, maar doet dat door de verkoper niet uit te betalen, is het niet? Overigens als jij bewijs van verzending hebt, zit jij safe toch? Die Kopersbescherming is daarmee een wassen neus en iets waar ik als verkoper nooit mee in zou stemmen. Dan zoekt iemand maar op reisafstand zodat ie het kan ophalen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik meen dat je als verkoper verantwoordelijk blijft, maar hij heeft met kopersbescherming gedaan dus ik neem aan dat Marktplaats hem kosteloos stelt mocht het niet aankomen.
Ik heb net gekeken naar de prijzen voor verzending van pakketten bij DHL en PostNL, en PostNL is duurder, maar we praten echt over nauwelijks iets. Dan snap ik ook niet waarom je niet voor PostNL zou gaan. Daar kan het ook mis gaan, maar DHL is gewoon next-level ruk.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:33 schreef Gaara22 het volgende:
[..]
Spullen via marktplaats onder kopersbescherming moet je gewoon altijd verzekerd via PostNL verzenden (tot ¤500,- kost ¤2,- extra ofzo). Dan heb je al die problemen niet.
Mensen die het om een knaak per sé via DHL willen hebben, zeg ik altijd dat het risico dan voor henzelf is en dat ik alleen kopersbescherming doe als het met PostNL wordt verzonden.
Er is een keer iets via DHL niet aangekomen. Heel vervelend, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
DHL, DPD alleen gebruiken voor internationaal spul (veel betere tracking en dekking) en GLS altijd vermijden ongeacht de situatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |