Was dit voor mensen de gedroomde finale? Spanje speelde misschien wel het beste voetbal. Engeland is Europees Kampioen. Beide teams hebben immense breedte: Spanje kan zo 10 muitende spelers missen en Engeland kan zo vijf geblesseerden missen. Maar Spanje, we kennen ze ook van ongebreideld zuid-europees theater, niet alleen bij de mannen maar ook bij de vrouwen. En Engeland heeft toch ook wel veel fortuin, ze hadden niet de slechtst denkbare loting en Nigeria vergat te winnen tegen Engeland. En dan werd Nederland ook uitgeschakeld door Spanje. Voor wie moet de neutrale hollander nu juichen. Wordt het Spanje, of toch...
Ik vind lastig te zeggen wie favoriet is. Spanje heeft het beste voetbal laten zien, maar tegen betere ploegen ging het moeizaam... of tegen Japan zelfs kansloos. Engeland.. ja, behalve tegen China was het toch steeds moeizaam, maar zij hebben duidelijk het geluk aan hun zijde. Ik vind het wel echt 50/50. Maar ik hoop natuurlijk Spanje, dat verwachten jullie toch ook niet zeg. Dat "Coming Home" gedoe is alleen al genoeg reden om tégen Engeland te juichen.
Het was in ieder geval een UNANIEM BELACHELIJK SUCCES volgens InfantinoGod, dus laten we dan maar hopen op een mooie vinale. Volgens mij gaan ze ballen om 12 uur in de middag. Prima tijd. Niets meer aan doen.