abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:49:43 #51
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210465154
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 13:37 schreef knoopie het volgende:

[..]
Die beelden gaan niet ongezien de kliko in. Die beelden, en geluidsopnames, gaan rechtstreeks naar Ring. En wat die er wel of niet mee doen, is nog maar de vraag...
[..]
Bovendien zou het niet de eerste keer dat dit soort servers gehackt worden, en alle informatie op straat ligt.
Ik heb het dan ook over mezelf, bij mij gaan die beelden meestal ongezien de kliko in.
Wat een ander er eventueel mee doet, is inderdaad de vraag en interesseert me niet.
Ook niet als ik toevallig langs andermans camera loop, ik ben in algemene zin niet zo paranoia...
pi_210465714
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 13:49 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik heb het dan ook over mezelf, bij mij gaan die beelden meestal ongezien de kliko in.
Wat een ander er eventueel mee doet, is inderdaad de vraag en interesseert me niet.
Ook niet als ik toevallig langs andermans camera loop, ik ben in algemene zin niet zo paranoia...
Ben ik paranoïde of ben jij naïef? Waarschijnlijk ligt de waarheid ergens in het midden.

Als TS in het trappenhuis aan zijn vriendin vertelt wat hij van zijn leidinggevende vindt, dan is het misschien fijner als daar geen opname van gemaakt wordt. Als TS zich ziek gemeld heeft, dan is het bijzonder onprettig als je een belletje zou krijgen van de bedrijfsarts waar je naartoe gaat als je even naar buiten loopt. Wil je dat je zorgverzekering precies weet wat jij in het weekend doet? Wat als je een persoonlijk gesprek hebt met iemand over de telefoon, en dit wordt allemaal opgenomen in de database van amazon "voor algoritme-optimalisatie doeleinden"?

Iedereen heeft iets te verbergen, al was het maar wat je over je schoonmoeder zegt als je naar huis komt na het verjaardagsfeestje.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:12:08 #53
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210465958
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:48 schreef knoopie het volgende:

[..]
Ben ik paranoïde of ben jij naïef? Waarschijnlijk ligt de waarheid ergens in het midden.
Ik denk niet dat ik naïef ben als het om data verwerking/-analyse gaat. Een deel van mijn werk bestaat daar zelfs uit...

Je moet eens weten wat ik op diverse plekken van mij totaal onbekende personen zelf allemaal aan privé informatie te horen of te lezen krijg, zonder dat ik daar om gevraagd heb.
En waarom? Omdat velen in het openbaar 'op de speaker' telefoneren, hardop oeverloze gesprekken over privé aangelegenheden in de nabijheid van onbekenden beginnen of hun hele lek en gebrek op social media delen.

Als die leidinggevende, de bedrijfsarts, je zorgverzekeraar en/of je schoonmoeder mogelijk daadwerkelijk compromitterende informatie ter beschikking (kunnen) krijgen via een derde partij, al dan niet uit eerste hand, dan is er pas reden tot ophef...
pi_210465992
Lekker afplakken dat ding
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_210466182
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 15:12 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ik naïef ben als het om data verwerking/-analyse gaat. Een deel van mijn werk bestaat daar zelfs uit...

Je moet eens weten wat ik op diverse plekken van mij totaal onbekende personen zelf allemaal aan privé informatie te horen of te lezen krijg, zonder dat ik daar om gevraagd heb.
En waarom? Omdat velen in het openbaar 'op de speaker' telefoneren, hardop oeverloze gesprekken over privé aangelegenheden in de nabijheid van onbekenden beginnen of hun hele lek en gebrek op social media delen.
Dat is de eigen keuze van die mensen. Hier gaat het om de buurman van TS die bij wijze van spreken de privégesprekken van TS in het trappenhuis op dumpert kan zetten. Dat is heel wat anders dan wanneer iemand er bewust zelf voor kiest om zijn echtscheiding op de speaker in de overvolle tram te bespreken.
quote:
Als die leidinggevende, de bedrijfsarts, je zorgverzekeraar en/of je schoonmoeder mogelijk daadwerkelijk compromitterende informatie ter beschikking (kunnen) krijgen via een derde partij, al dan niet uit eerste hand, dan is er pas reden tot ophef...
Je schoonmoeder misschien nog niet, maar Ring (en Nest) zijn er al meerdere keren betrapt op bijvoorbeeld third party trackers in de app. https://www.eff.org/search/site/Ring
Ook is hun privacy statement bijzonder vaag opgesteld. Dus daar heb je ook weinig aan. We weten dus niet precies wie er toegang heeft tot de data. Wil je dan liever wachten totdat het al te laat is, of kan het geen kwaad nu ook alvast kritisch te kijken of de voordelen van een videodeurbel opwegen tegen de privacy-nadelen?

Amazon is een commercieel bedrijf dat heel erg goed is in het gebruiken van gebruikersdata voor hun eigen gewin. Lijkt mij niet meer dan terecht om daar kritisch over te zijn.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:55:40 #56
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210466329
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 15:35 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dat is de eigen keuze van die mensen. Hier gaat het om de buurman van TS die bij wijze van spreken de privégesprekken van TS in het trappenhuis op dumpert kan zetten. Dat is heel wat anders dan wanneer iemand er bewust zelf voor kiest om zijn echtscheiding op de speaker in de overvolle tram te bespreken.
Over de situatie van TS heb ik tot nu toe in algemene zin alleen onze eigen situatie beschreven.

Wat TS' buurman doet, moet TS met z'n buurman afstemmen, als hij het daar niet mee eens is.
Dat recht heeft hij, ook al is een gedeeld trappenhuis in zekere zin ook een openbare ruimte.
Dat geldt zowel voor TS qua het voeren van privé gesprekken daar als voor de buurman die daar mogelijk opnames van maakt...
quote:
Amazon is een commercieel bedrijf dat heel erg goed is in het gebruiken van gebruikersdata voor hun eigen gewin. Lijkt mij niet meer dan terecht om daar kritisch over te zijn.
Kritisch zijn is prima, van ongegronde aannames doen ben ik niet zo'n voorstander.
Voorlopig gaat mijn videodeurbel in ieder geval nog niet uit en hoeft die van anderen voor mij ook niet uit...

NB. Het gaat hier inderdaad om de situatie van TS, niet zo zeer over het mogelijke (!!) ge-/misbruik van de data van videodeurbellen in algemene zin. Ik ben dat onderwerp niet begonnen en laat het daarom hierbij...

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 29-08-2023 16:00:54 ]
pi_210468023
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 15:17 schreef Solotovski het volgende:
Lekker afplakken dat ding
Dan zien ze meteen dat ik dat deed ;)
pi_210468139
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:39 schreef Eilatan het volgende:

[..]
Dan zien ze meteen dat ik dat deed ;)
Doe je een bivakmuts op ofzo

Boeie
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_210468180
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:57 schreef Butterflower het volgende:

[..]
Er gaan rode lampjes branden bij opname
Bij een ring deurbel is die
Wit idle neemt om de 3 min een foto. Blijft ook wit als je gaat kijken

Blauw als je de microfoon aanzet

Blauw en cirkelend als er aangebeld wordt.

Of die specifieke camera filmt ligt aan hun range instellingen. Kunnen we dus nooit weten. Ga er maar van uit dat hij detecteert

De rode lampjes is als de camera niet genoeg licht waarneemt en zet dan de infrarood licht aan.
pi_211109111
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 08:31 schreef pmponer het volgende:
Ik zou er even een gesprekje over beginnen, en een melding maken bij de vve
Het zou ook kunnen dat dat ding af en toe zomaar verdwijnt natuurlijk
Dat ding was vorige week inderdaad even verdwenen, maar nu hangt ie er weer.
pi_211109118
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:57 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Bij een ring deurbel is die
Wit idle neemt om de 3 min een foto. Blijft ook wit als je gaat kijken

Blauw als je de microfoon aanzet

Blauw en cirkelend als er aangebeld wordt.

Of die specifieke camera filmt ligt aan hun range instellingen. Kunnen we dus nooit weten. Ga er maar van uit dat hij detecteert

De rode lampjes is als de camera niet genoeg licht waarneemt en zet dan de infrarood licht aan.
Ik heb laatst aangebeld maar er gebeurde niets. Er veranderde niets van kleur en er ging ook geen geluid af.
pi_211109831
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 10:04 schreef Eilatan het volgende:

[..]
Ik heb laatst aangebeld maar er gebeurde niets. Er veranderde niets van kleur en er ging ook geen geluid af.
Dan stond die specifieke deurbel niet goed ingesteld.
pi_211111029
Heeft iemand al eens de suggestie gedaan op een 'geel' briefje te schrijven dat je het een inbreuk op je privacy vind en dat over de camera te plakken? Eventueel een paar keer herhalen. Wel zorgen dat je niets beschadigd of vies maakt. Je kan dan ook nog verwijzen naar het verbod openbare ruimten te filmen en beelden te bewaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')