Ik heb het dan ook over mezelf, bij mij gaan die beelden meestal ongezien de kliko in.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 13:37 schreef knoopie het volgende:
[..]
Die beelden gaan niet ongezien de kliko in. Die beelden, en geluidsopnames, gaan rechtstreeks naar Ring. En wat die er wel of niet mee doen, is nog maar de vraag...
[..]
Bovendien zou het niet de eerste keer dat dit soort servers gehackt worden, en alle informatie op straat ligt.
Ben ik paranoïde of ben jij naïef? Waarschijnlijk ligt de waarheid ergens in het midden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 13:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over mezelf, bij mij gaan die beelden meestal ongezien de kliko in.
Wat een ander er eventueel mee doet, is inderdaad de vraag en interesseert me niet.
Ook niet als ik toevallig langs andermans camera loop, ik ben in algemene zin niet zo paranoia...
Ik denk niet dat ik naïef ben als het om data verwerking/-analyse gaat. Een deel van mijn werk bestaat daar zelfs uit...quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:48 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ben ik paranoïde of ben jij naïef? Waarschijnlijk ligt de waarheid ergens in het midden.
Dat is de eigen keuze van die mensen. Hier gaat het om de buurman van TS die bij wijze van spreken de privégesprekken van TS in het trappenhuis op dumpert kan zetten. Dat is heel wat anders dan wanneer iemand er bewust zelf voor kiest om zijn echtscheiding op de speaker in de overvolle tram te bespreken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik naïef ben als het om data verwerking/-analyse gaat. Een deel van mijn werk bestaat daar zelfs uit...
Je moet eens weten wat ik op diverse plekken van mij totaal onbekende personen zelf allemaal aan privé informatie te horen of te lezen krijg, zonder dat ik daar om gevraagd heb.
En waarom? Omdat velen in het openbaar 'op de speaker' telefoneren, hardop oeverloze gesprekken over privé aangelegenheden in de nabijheid van onbekenden beginnen of hun hele lek en gebrek op social media delen.
Je schoonmoeder misschien nog niet, maar Ring (en Nest) zijn er al meerdere keren betrapt op bijvoorbeeld third party trackers in de app. https://www.eff.org/search/site/Ringquote:Als die leidinggevende, de bedrijfsarts, je zorgverzekeraar en/of je schoonmoeder mogelijk daadwerkelijk compromitterende informatie ter beschikking (kunnen) krijgen via een derde partij, al dan niet uit eerste hand, dan is er pas reden tot ophef...
Over de situatie van TS heb ik tot nu toe in algemene zin alleen onze eigen situatie beschreven.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:35 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is de eigen keuze van die mensen. Hier gaat het om de buurman van TS die bij wijze van spreken de privégesprekken van TS in het trappenhuis op dumpert kan zetten. Dat is heel wat anders dan wanneer iemand er bewust zelf voor kiest om zijn echtscheiding op de speaker in de overvolle tram te bespreken.
Kritisch zijn is prima, van ongegronde aannames doen ben ik niet zo'n voorstander.quote:Amazon is een commercieel bedrijf dat heel erg goed is in het gebruiken van gebruikersdata voor hun eigen gewin. Lijkt mij niet meer dan terecht om daar kritisch over te zijn.
Doe je een bivakmuts op ofzoquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:39 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Dan zien ze meteen dat ik dat deed
Bij een ring deurbel is diequote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:57 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Er gaan rode lampjes branden bij opname
Dat ding was vorige week inderdaad even verdwenen, maar nu hangt ie er weer.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 08:31 schreef pmponer het volgende:
Ik zou er even een gesprekje over beginnen, en een melding maken bij de vve
Het zou ook kunnen dat dat ding af en toe zomaar verdwijnt natuurlijk
Ik heb laatst aangebeld maar er gebeurde niets. Er veranderde niets van kleur en er ging ook geen geluid af.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:57 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Bij een ring deurbel is die
Wit idle neemt om de 3 min een foto. Blijft ook wit als je gaat kijken
Blauw als je de microfoon aanzet
Blauw en cirkelend als er aangebeld wordt.
Of die specifieke camera filmt ligt aan hun range instellingen. Kunnen we dus nooit weten. Ga er maar van uit dat hij detecteert
De rode lampjes is als de camera niet genoeg licht waarneemt en zet dan de infrarood licht aan.
Dan stond die specifieke deurbel niet goed ingesteld.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:04 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Ik heb laatst aangebeld maar er gebeurde niets. Er veranderde niets van kleur en er ging ook geen geluid af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |