Dat ligt aan de instelling maar toch niet wenselijk.quote:
Dat kunnen ze instellen die ‘range’. Ze kunnen er ook voor kiezen dat dat ding pas 2 meter voor hun deur ‘aanslaat’. Waarom zou je iedereen op straat willen filmenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 00:15 schreef karr-1 het volgende:
Ik weet dat die van mijn ouders al afgaat als er iemand op straat voorbij loopt dus het zal ook wel op beweging werken.
Boeiend? Wat moeten ze met die info?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 06:48 schreef Ivo1985 het volgende:
Dit is niet toegestaan.
Trappenhuis naar andere voordeuren toe is géén privéterrein van die bewoners.
Je mag een dergelijke beveiligingscamera (want dat is het gewoon voor de wet) uitsluitend op "eigen terrein" hangen en dan zodanig richten dat ook daadwerkelijk dat "eigen terrein" gefilmd wordt.
Natuurlijk zijn er dan meestal nog wel kleine stukjes van naastgelegen terrein zichtbaar aan de randen van het beeld of op de verre achtergrond. Dat mag (maar kan wel een juridisch discussiepunt worden of het niet 'teveel').
Een camera die zo is gericht dat van de buren kan worden bijgehouden wanneer ze thuiskomen en van huis vertrekken is een ernstige inbreuk op de privacy van die buren.
De volume en ringtone kan je in de app aanpassenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 06:41 schreef de_boswachter het volgende:
Maar in het trappenhuis van een flat zegIk heb me zo’n ding ook gemonteerd. Tering veel kabaal als iemand dat ding indrukt buiten. En dat kan ik dus niet instellen dat volume… en ook niet de ‘ringtone’. Nou woon ik niet op een flat maar kan me voorstellen dat het een boel irritatie opwekt als dat ding in een trappenhal af gaat….
Maakt dat uit wat ze er mee willen doen? Nee.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 06:50 schreef hoechst het volgende:
[..]
Boeiend? Wat moeten ze met die info?
Dan mag je me vertellen waarquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 06:50 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
De volume en ringtone kan je in de app aanpassen
Oh de chime is de apparaat die het geluid maakt bij mij. Het geluid en de volume kan je dan aanpassen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 07:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dan mag je me vertellen waar![]()
Ik kan alleen volume chime aanpassen (die ik niet heb) en meldingen voor de telefoon.
Ja weet ik. Maar de deurbel buiten maakt ook een sloot aan geluid als iemand er op drukt… dat wil ik aangepast hebben incl. het zo bekende inmiddels irritante RING geluid.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 07:58 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Oh de chime is de apparaat die het geluid maakt bij mij. Het geluid en de volume kan je dan aanpassen.
Inderdaad, wat moeten ze ermee. Er is geen rechtmatig doel om de privacy te schendenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 06:50 schreef hoechst het volgende:
[..]
Boeiend? Wat moeten ze met die info?
Als je het hebt uitgevonden laat het me even weten, mijn overburen hebben ook zo'n ding. Godsamme wat een lawaai elke keer.. Kan ik ze informeren over die optiequote:Op vrijdag 18 augustus 2023 08:17 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja weet ik. Maar de deurbel buiten maakt ook een sloot aan geluid als iemand er op drukt… dat wil ik aangepast hebben incl. het zo bekende inmiddels irritante RING geluid.
Heb geen Ring meer, maar het geluid buiten had ik uit gezet met een volume schuifje in de app.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 07:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik kan alleen volume chime aanpassen (die ik niet heb) en meldingen voor de telefoon.
Hij filmt niet maar geeft een signaal dat er iemand voor de deur staatquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 06:39 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat kunnen ze instellen die ‘range’. Ze kunnen er ook voor kiezen dat dat ding pas 2 meter voor hun deur ‘aanslaat’. Waarom zou je iedereen op straat willen filmen?
Er kan de hele dag door iemand aanbellen dus op welke tijdstippen zou de eigenaar de opneemstand dan uitzetten?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 07:34 schreef hoechst het volgende:
Hij kan ze ook op bepaalde tijdstippen uit hebben staan zodat de deurbel niet gaat filmen zodra jullie naar het werk gaan en wanneer jullie thuis komen.
niks aan het handje dus.
Nou dit dus.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 08:23 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Inderdaad, wat moeten ze ermee. Er is geen rechtmatig doel om de privacy te schenden
*Tot zo ver mijn juridische interpretatie als niet jurist*
Mensen moeten gewoon optyfen met hun camera in de gemeenschappelijke ruimtes en maar een pilletje nemen als ze hun angsten niet onder controle krijgen!!
Nee ik heb het over de automatische bewegings sensor.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 14:31 schreef ZarB het volgende:
[..]
Er kan de hele dag door iemand aanbellen dus op welke tijdstippen zou de eigenaar de opneemstand dan uitzetten?
Oh dat weet ik niet sorry xDquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 08:17 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja weet ik. Maar de deurbel buiten maakt ook een sloot aan geluid als iemand er op drukt… dat wil ik aangepast hebben incl. het zo bekende inmiddels irritante RING geluid.
In de app selecteer je je deurbel onder 'Apparaten'.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 07:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja dit vinden wij dus ook.. de buren hebben de bel zo opgehangen dat ie letterlijk naar de trap filmt, waar je de verdieping opkomt (ipv recht vooruit richting de overburen). We vinden het niet fijn dat ze altijd maar kunnen weten wanneer we thuis zijn of niet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 06:48 schreef Ivo1985 het volgende:
Dit is niet toegestaan.
Trappenhuis naar andere voordeuren toe is géén privéterrein van die bewoners.
Je mag een dergelijke beveiligingscamera (want dat is het gewoon voor de wet) uitsluitend op "eigen terrein" hangen en dan zodanig richten dat ook daadwerkelijk dat "eigen terrein" gefilmd wordt.
Natuurlijk zijn er dan meestal nog wel kleine stukjes van naastgelegen terrein zichtbaar aan de randen van het beeld of op de verre achtergrond. Dat mag (maar kan wel een juridisch discussiepunt worden of het niet 'teveel').
Een camera die zo is gericht dat van de buren kan worden bijgehouden wanneer ze thuiskomen en van huis vertrekken is een ernstige inbreuk op de privacy van die buren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |