abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210325422
Onze buren hebben een Ring deurbel opgehangen in het trappenhuis. Om ons huis (een paar verdiepingen erboven) binnen te komen, lopen we hier dus altijd langs.

Filmt deze deurbel altijd als er beweging gedetecteerd wordt, of alleen als er wordt aangebeld?
pi_210325436
Beweging ook
Hallo
pi_210325459
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 00:09 schreef Sebbeszweet het volgende:
Beweging ook
Dat ligt aan de instelling maar toch niet wenselijk.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_210325474
Klopt maar waarom zou je het niet doen. Reken maar dat bewegingsdetectie aan staat
Hallo
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 00:15:54 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_210325483
Ik weet dat die van mijn ouders al afgaat als er iemand op straat voorbij loopt dus het zal ook wel op beweging werken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_210325656
Even aanbellen en vragen dus.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_210326128
Als je er voorlangs loopt filmt ie.
pi_210326201
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 00:15 schreef karr-1 het volgende:
Ik weet dat die van mijn ouders al afgaat als er iemand op straat voorbij loopt dus het zal ook wel op beweging werken.
Dat kunnen ze instellen die ‘range’. Ze kunnen er ook voor kiezen dat dat ding pas 2 meter voor hun deur ‘aanslaat’. Waarom zou je iedereen op straat willen filmen :') ?
U MAD?
pi_210326203
Maar in het trappenhuis van een flat zeg :') Ik heb me zo’n ding ook gemonteerd. Tering veel kabaal als iemand dat ding indrukt buiten. En dat kan ik dus niet instellen dat volume… en ook niet de ‘ringtone’. Nou woon ik niet op een flat maar kan me voorstellen dat het een boel irritatie opwekt als dat ding in een trappenhal af gaat….
U MAD?
pi_210326219
Dit is niet toegestaan.

Trappenhuis naar andere voordeuren toe is géén privéterrein van die bewoners.
Je mag een dergelijke beveiligingscamera (want dat is het gewoon voor de wet) uitsluitend op "eigen terrein" hangen en dan zodanig richten dat ook daadwerkelijk dat "eigen terrein" gefilmd wordt.
Natuurlijk zijn er dan meestal nog wel kleine stukjes van naastgelegen terrein zichtbaar aan de randen van het beeld of op de verre achtergrond. Dat mag (maar kan wel een juridisch discussiepunt worden of het niet 'teveel').

Een camera die zo is gericht dat van de buren kan worden bijgehouden wanneer ze thuiskomen en van huis vertrekken is een ernstige inbreuk op de privacy van die buren.
pi_210326225
Volgens mij gaat er een groen lampje branden met opnemen
pi_210326226
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 06:48 schreef Ivo1985 het volgende:
Dit is niet toegestaan.

Je mag een dergelijke beveiligingscamera (want dat is het gewoon voor de wet) uitsluitend op "eigen terrein" hangen en dan zodanig richten dat ook daadwerkelijk dat "eigen terrein" gefilmd wordt.
Natuurlijk zijn er dan meestal nog wel kleine stukjes van naastgelegen terrein zichtbaar aan de randen van het beeld of op de verre achtergrond. Dat mag (maar kan wel een juridisch discussiepunt worden of het niet 'teveel').

Een camera die zo is gericht dat van de buren kan worden bijgehouden wanneer ze thuiskomen en van huis vertrekken is een ernstige inbreuk op de privacy van die buren.
Boeiend? Wat moeten ze met die info?
pi_210326228
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 06:41 schreef de_boswachter het volgende:
Maar in het trappenhuis van een flat zeg :') Ik heb me zo’n ding ook gemonteerd. Tering veel kabaal als iemand dat ding indrukt buiten. En dat kan ik dus niet instellen dat volume… en ook niet de ‘ringtone’. Nou woon ik niet op een flat maar kan me voorstellen dat het een boel irritatie opwekt als dat ding in een trappenhal af gaat….
De volume en ringtone kan je in de app aanpassen :)
pi_210326256
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 06:50 schreef hoechst het volgende:

[..]
Maakt dat uit wat ze er mee willen doen? Nee.

Als TS en/of andere buren die camera onwenselijk vinden, zal dat ding gewoon weg moeten.
Misschien heeft TS wel een geheime affaire met iemand. Of gaat elke nacht in een roze konijnenpak een rondje wandelen. Of is gewoon gesteld op privacy omdat hij niet 's ochtends vroeg of na een avondje stappen met brakke/dronken kop gefilmd wil worden.
pi_210326272
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 06:50 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
De volume en ringtone kan je in de app aanpassen :)
Dan mag je me vertellen waar :D
Ik kan alleen volume chime aanpassen (die ik niet heb) en meldingen voor de telefoon.
U MAD?
pi_210326409
Hij kan ze ook op bepaalde tijdstippen uit hebben staan zodat de deurbel niet gaat filmen zodra jullie naar het werk gaan en wanneer jullie thuis komen.

niks aan het handje dus.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 07:41:48 #17
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_210326444
Hoezo niks aan het handje, het is een gemeenschappelijke ruimte daar kan je niet zomaar in gaan filmen
Drop you like an ill, bad habit
pi_210326480
Goed ook voor jouw veiligheid. Niet huilen.
pi_210326530
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 07:01 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ik kan alleen volume chime aanpassen (die ik niet heb) en meldingen voor de telefoon.
Oh de chime is de apparaat die het geluid maakt bij mij. Het geluid en de volume kan je dan aanpassen.
pi_210326632
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 07:58 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
Oh de chime is de apparaat die het geluid maakt bij mij. Het geluid en de volume kan je dan aanpassen.
Ja weet ik. Maar de deurbel buiten maakt ook een sloot aan geluid als iemand er op drukt… dat wil ik aangepast hebben incl. het zo bekende inmiddels irritante RING geluid.
U MAD?
pi_210326681
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 06:50 schreef hoechst het volgende:

[..]
Inderdaad, wat moeten ze ermee. Er is geen rechtmatig doel om de privacy te schenden

*Tot zo ver mijn juridische interpretatie als niet jurist*

Mensen moeten gewoon optyfen met hun camera in de gemeenschappelijke ruimtes en maar een pilletje nemen als ze hun angsten niet onder controle krijgen!!
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:21:37 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_210328425
Bij onze cameradeurbel is het zo dat je kunt zien wanneer hij beeld opneemt (dan gaan er duidelijk lampjes branden). Is dat bij een ring niet ook zo? Dan kan TS in ieder geval testen of het altijd aanslaat bij beweging, of alleen als er aangebeld wordt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 08:17 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ja weet ik. Maar de deurbel buiten maakt ook een sloot aan geluid als iemand er op drukt… dat wil ik aangepast hebben incl. het zo bekende inmiddels irritante RING geluid.
Als je het hebt uitgevonden laat het me even weten, mijn overburen hebben ook zo'n ding. Godsamme wat een lawaai elke keer.. Kan ik ze informeren over die optie :')
pi_210328650
quote:

[..]
Heb geen Ring meer, maar het geluid buiten had ik uit gezet met een volume schuifje in de app.
Kan dus gewoon, google ff.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:17:17 #24
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_210329471
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 06:39 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Dat kunnen ze instellen die ‘range’. Ze kunnen er ook voor kiezen dat dat ding pas 2 meter voor hun deur ‘aanslaat’. Waarom zou je iedereen op straat willen filmen :') ?
Hij filmt niet maar geeft een signaal dat er iemand voor de deur staat
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:31:07 #25
338319 ZarB
Piña colada
pi_210330179
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 07:34 schreef hoechst het volgende:
Hij kan ze ook op bepaalde tijdstippen uit hebben staan zodat de deurbel niet gaat filmen zodra jullie naar het werk gaan en wanneer jullie thuis komen.

niks aan het handje dus.
Er kan de hele dag door iemand aanbellen dus op welke tijdstippen zou de eigenaar de opneemstand dan uitzetten?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:31:44 #26
338319 ZarB
Piña colada
pi_210330187
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 08:23 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Inderdaad, wat moeten ze ermee. Er is geen rechtmatig doel om de privacy te schenden

*Tot zo ver mijn juridische interpretatie als niet jurist*

Mensen moeten gewoon optyfen met hun camera in de gemeenschappelijke ruimtes en maar een pilletje nemen als ze hun angsten niet onder controle krijgen!!
Nou dit dus.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_210330302
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 14:31 schreef ZarB het volgende:

[..]
Er kan de hele dag door iemand aanbellen dus op welke tijdstippen zou de eigenaar de opneemstand dan uitzetten?
Nee ik heb het over de automatische bewegings sensor.
pi_210331298
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 08:17 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Oh dat weet ik niet sorry xD
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:20:13 #29
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210331526
quote:

[..]
In de app selecteer je je deurbel onder 'Apparaten'.
Daarna Apparaatinstellingen > Algemene instellingen > Volume-instellingen:

5e7b4472068c9041c0b6e53c7baeef9996cf6cf3.jpg?1692372009
pi_210331591
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 06:48 schreef Ivo1985 het volgende:
Dit is niet toegestaan.

Ja dit vinden wij dus ook.. de buren hebben de bel zo opgehangen dat ie letterlijk naar de trap filmt, waar je de verdieping opkomt (ipv recht vooruit richting de overburen). We vinden het niet fijn dat ze altijd maar kunnen weten wanneer we thuis zijn of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')