abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210741723
quote:
14s.gif Op zondag 24 september 2023 18:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou zelf geen kinderen adopteren omdat ik van mening ben dat kinderen in de ideale situatie een vader en een moeder nodig hebben, maar ik heb al aangegeven dat ik het met die wet niet eens ben. Jij generaliseert alles, ik oordeel per wet.
Tja, te laat.

Grappig dat je mij nu verwijt dat ik dit zag aan komen.

De vorige wetgeving was niet houdbaar zonder deze. Want hoe wil je kinderen die opgevoed worden door een gay koppel beschermen tegen gay indoctrinatie.

quote:
[..]
Dat mag je allemaal best vinden. Maar jij lijkt wel vaker te denken dat homo's en lesbiennes in principe allemaal als een monolitisch blok, progressief links zouden moeten stemmen, omdat jij dat zelf als de enige juiste keuze ziet. Tja, jammer voor jou, maar zo werkt de wereld gewoon niet.
Dus gelijke rechten willen voor homo's is progressief links.

Noted.

Dan toch raar dat jij als rechts conservatief tegen de wetgeving bent die het verbied om als gay koppel een kind op te voeden.

quote:
En ondertussen sta je ook nog driftig in de bres te springen voor de genderideologie, terwijl alle vrijheden die wij hebben toch echt stoelen op de biologische realiteit.
Genderdysforie is ook een biologische realiteit.

quote:
Om maar te zwijgen over kinderen die later misschien zouden uitgroeien tot normale homoseksuele mannen of lesbische vrouwen, nu door het vertonen van gedrag dat als niet conform wordt gezien met het geslacht, wellicht wordt verteld dat zij in een verkeerd lichaam zitten, met alle negatieve en onomkeerbare gevolgen van dien.
Dat is juist het gevolg van hameren op een binaire biologische realiteit zorgt daarvoor. Je bent of het een, of het ander.
Terwijl er een hele groep is die daar tussenin zit. Die voelt zich maatschappelijk gedwongen voor de andere gender te kiezen als ze zich niet kunnen verenigen met het gender dat bij hun geslacht hoort.

quote:
Ik vind dat weer erg naïef, dit benadrukt dat ook homo's en lesbiennes een diverse groep mannen en vrouwen betreft die duidelijk met elkaar van mening kunnen verschillen.
[..]
Als het op rechten aan komt zou je geen grote verschillen verwacht.

quote:
Onthouding wordt tegenwoordig in de Westerse wereld gezien als iets negatief.
Nee, wat je in de westerse wereld ziet is dat dankzij goede voorlichting kinderen op een steeds latere leeftijd sex hebben

quote:
Je moet natuurlijk wel eerst met meerdere mensen het bed delen alvorens je wellicht eens gaat trouwen op je 35e en aan kinderen beginnen op je 38e. Of nog beter, je blijft gewoon single met allerlei wisselende bedpartners. Daar wordt je pas echt gelukkig van zo stelt men in bepaalde kringen.
Je hebt altijd bepaalde kringen...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210741844
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 18:06 schreef Viezig het volgende:

[..]
Oh nee, een homoseksueel personage in een kinderfilm! :o

Af en toe een homo of een homostel in een film is gewoon realistisch. Af en toe een kindje dat denkt dat hij van het andere geslacht is ook. Doen alsof er geen verschil is tussen jongetjes en meisjes en dat je zelf kan kiezen wat je bent is m.i. wel problematisch.
Zou je inderdaad denken, maar dan begrijp je de context niet.

Ik gebruik altijd geaardheid als analogie, omdat mensen dat vaak wel begrijpen.
Bij geaardheid maakt het niet uit waarop je valt toch?
Dat gegeven betekent niet dat hetero's daardoor homoseksuele handelingen gaan doen. En andersom ook niet.

Waarom verwacht je dat dan wel bij genderidentiteit?
pi_210755759
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 13:48 schreef Slayage het volgende:

[..]
Wat bedoel je met weinig onderscheid tussen de koran en de dogmas? De dogmas vloeien voort mede uit de koran.

Als moslim zal dat halsstarrig vasthouden aan de leer je redding zijn, niet het omarmen van what ever op dat moment en vogue is.
Dan vergeet je voor het gemak dat er legio zaken worden aangenomen als waar, die op gespannen voet staan met de basistekst met weinig andere motivering dan 'we doen het nu eenmaal zo'. Het mooiste voorbeeld vind ikzelf altijd dat in de Koran de enige vermelding over honden betrekking heeft op wat voor trouwe metgezellen ze zijn. Maar omdat een paar honderd jaar geleden iemand de pest had aan honden nu door veel mensen de logica zo wordt verdraaid dat honden bijna net zo onrein moeten worden gezien als varkens.
pi_210818511
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik denk dat dat eigenlijk een reflex is op de dalende trend die er heerst.
Deels zeker. Het is een vorm van marketing wat ze doen. Het product oppimpen om het weer aantrekkelijk te maken voor de huidige markt omstandigheden. Maar zoals ik zei doelbewust ondermijning is een feit. Zie video voor wat voorbeelden.

quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 00:14 schreef HiZ het volgende:

[..]
Er is een serieus verschil tussen het 'ondermijnen van de Bijbel' en het bijstellen van dogma's. Dat het Christendom soms wat erg enthousiast de 21e eeuw omarmt is dichter bij de waarheid.

Nee het is doelbewust ondermijnen van de leer. Door de eeuwen heen vanaf de eerste eeuw na Jezus tot aan de dag van vandaag, dat bv de rooms katholieke kerk ouders adviseren hun kinderen met gender dysforie vooral de gender van kinderen moeten "affirmen" als de kinderen vinden dat ze een andere gender hebben dan waar ze mee geboren zijn tot aan rooms katholieke kerken die de regenboog hebben hangen. "Kijk ons inclusief zijn, dat is toch hip momenteel? Laten we dat doen."

Deze guy heeft geweldige videos omtrent religie in general en Islam in particular. İn deze video doet hij een fact check op uitlatingen van die guy van "jihadwatch" en toont hierbij hoe de eerste generatie christenen al begonnen met het creatief omgaan met de boodschap. İn een andere video beschrijft hij hoe tijdens zijn studie theologie gelovige christelijke medestudenten van hun geloof vielen, omdat ze erachter kwamen dat de bijbel helemaal niet Gods woord was zoals zij dat zich voorstelden maar vol zat met heel veel creativiteit van gelovigen. Uiteraard exact zoals de moslims beweren ;)

Check for yourself voor een paar voorbeelden van wat ik bedoel met "ondermijnen van de bijbel".

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210818541
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:06 schreef Slayage het volgende:

[..]
Deels zeker. Het is een vorm van marketing wat ze doen. Het product oppimpen om het weer aantrekkelijk te maken voor de huidige markt omstandigheden. Maar zoals ik zei doelbewust ondermijning is een feit. Zie video voor wat voorbeelden.
[..]
Nee het is doelbewust ondermijnen van de leer. Door de eeuwen heen vanaf de eerste eeuw na Jezus tot aan de dag van vandaag, dat bv de rooms katholieke kerk ouders adviseren hun kinderen met gender dysforie vooral de gender van kinderen moeten "affirmen" als de kinderen vinden dat ze een andere gender hebben dan waar ze mee geboren zijn tot aan rooms katholieke kerken die de regenboog hebben hangen. "Kijk ons inclusief zijn, dat is toch hip momenteel? Laten we dat doen."

Deze guy heeft geweldige videos omtrent religie in general en Islam in particular. İn deze video doet hij een fact check op uitlatingen van die guy van "jihadwatch" en toont hierbij hoe de eerste generatie christenen al begonnen met het creatief omgaan met de boodschap. İn een andere video beschrijft hij hoe tijdens zijn studie theologie gelovige christelijke medestudenten van hun geloof vielen, omdat ze erachter kwamen dat de bijbel helemaal niet Gods woord was zoals zij dat zich voorstelden maar vol zat met heel veel creativiteit van gelovigen. Uiteraard exact zoals de moslims beweren ;)

Check for yourself voor een paar voorbeelden van wat ik bedoel met "ondermijnen van de bijbel".

Wel bijzonder dat moslims zich geroepen voelen commentaar te leveren op de bijbel, maar als een Indonesische christelijke goeverneur de Koran citeert, dan moet hij van de Islam dood....
pi_210831459
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210831482
Nazi's in de VK 😲

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210831502
twitter
pi_210845133
quote:
2s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 12:27 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Waar wordt dan zo onderwezen aan kinderen?
pi_210845139
quote:
2s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 12:22 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ]
Het verlof. De transitie is een langer verhaal.
pi_211890984
Vanmorgen werden we wakker met dit fantastische nieuws dat het homo huwelijk in Estland erkend wordt vanaf 1 januari dit jaar.

Ik vind dit een enorme stap voorwaarts, vooral omdat Oost Europa nog grotendeels anti LGBTQ is.

https://www.nu.nl/goed-ni(...)it-jaar-trouwen.html
pi_211891101
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vanmorgen werden we wakker met dit fantastische nieuws dat het homo huwelijk in Estland erkend wordt vanaf 1 januari dit jaar.

Ik vind dit een enorme stap voorwaarts, vooral omdat Oost Europa nog grotendeels anti LGBTQ is.

Nog een casus belli voor het Russische tuig 8-)
Conscience do cost.
pi_211891189
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 18:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Waar wordt dan zo onderwezen aan kinderen?
Nergens, is voor adolescenten.
Komt van een fake Twitter-account
pi_211891361
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

Wat is eigenlijk de meerwaarde van een door priesters ingezegend huwelijk?
pi_211891449
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat is eigenlijk de meerwaarde van een door priesters ingezegend huwelijk?
Het gaat erom dat deze mensen steeds meer gelijke rechten krijgen als hetero's.
pi_211892082
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het gaat erom dat deze mensen steeds meer gelijke rechten krijgen als hetero's.
Dat snap ik, maar ik snap niet wat dan de meerwaarde is van een door priesters ingezegend huwelijk?
pi_211893805
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar ik snap niet wat dan de meerwaarde is van een door priesters ingezegend huwelijk?
Waarom zou je dat moeten snappen?
pi_211893913
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom zou je dat moeten snappen?
Ik wil gewoon weten, waarom men perse een door priesters ingezegend huwelijk wil. Priesters zijn namelijk personen die qua gedrag en opvattingen nog ik het jaar 0 leven.
pi_211894204
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:48 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik wil gewoon weten, waarom men perse een door priesters ingezegend huwelijk wil. Priesters zijn namelijk personen die qua gedrag en opvattingen nog ik het jaar 0 leven.
Tja, vraag dat aan iemand die Rooms Katholiek is.
Hebben we daar geen subforum voor?
pi_211895152
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, vraag dat aan iemand die Rooms Katholiek is.
Hebben we daar geen subforum voor?
Jij bent toch voor gelijke heterorechten van mannen die met mannen en vrouwen die met vrouwen willen trouwen?
pi_211895901
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:56 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij bent toch voor gelijke heterorechten van mannen die met mannen en vrouwen die met vrouwen willen trouwen?
Iemand post een nieuwsbericht over dat homo's nu in Estland kunnen trouwen, jij begint over een heel ander nieuwsbericht waarbij het vaticaan toestaat dat priesters een gay relatie mogen inzegenen en vraagt je af waarom iemand dat zou willen.
Tja, dat zul je aan iemand moeten vragen die Rooms-Katholiek is, die zal hier wellicht waarde aan hechten.
Ik ben inderdaad voor gelijke rechten, wat betekent dat iedereen de keuze moet hebben om voor zo'n priester te kunnen kiezen.
Wat daarvan het nut verder is, dat is aan je eigen. Het is geen verplichting.
pi_211896380
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Iemand post een nieuwsbericht over dat homo's nu in Estland kunnen trouwen, jij begint over een heel ander nieuwsbericht waarbij het vaticaan toestaat dat priesters een gay relatie mogen inzegenen en vraagt je af waarom iemand dat zou willen.
Tja, dat zul je aan iemand moeten vragen die Rooms-Katholiek is, die zal hier wellicht waarde aan hechten.
Ik ben inderdaad voor gelijke rechten, wat betekent dat iedereen de keuze moet hebben om voor zo'n priester te kunnen kiezen.
Wat daarvan het nut verder is, dat is aan je eigen. Het is geen verplichting.
In Estland worden huwelijken dus niet ingezegend door priesters? Als dat het geval is dan excuses voor mijn vraag.
pi_211897268
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 20:32 schreef torentje het volgende:

[..]
In Estland worden huwelijken dus niet ingezegend door priesters? Als dat het geval is dan excuses voor mijn vraag.
Excuses aanvaard.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 21:31:35 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211897435
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:36 schreef torentje het volgende:

[..]
In Estland zullen dat vooral dominees zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211902333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
In Estland zullen dat vooral dominees zijn.
Dat is mogelijk, maar ik weet niet welk voordeel hetero's krijgen door een kerkelijk huwelijk wel of niet ingezegend.
Een zodanig voordeel dat koppels van hetzelfde geslacht ook dringend nodig zouden hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')