Ja.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:06 schreef IkEetSlakken het volgende:
Heeft The Bradge eigenlijk een eigen wiki pagina ?
Ja, hij schijnt inderdaad in het verleden mensen te hebben uitgescholden. Echter, uitgaande van dat de informatie hier klopt, speelde dit in 2016 of eerder: Stimorol- in KLB / [KLB SC] Ja. Wij kunnen niet eens controleren laat staan aantonen dat Braddie dat toentertijd echt heeft gedaan. En zowel dan is het ook informatie van lang geleden die nu niet eens meer relevant is.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:28 schreef Viezig het volgende:
Het is duidelijk dat deze "journalisten" geen diepgravend onderzoek hebben gedaan naar Braddie. En dan bedoel ik niet dat hij echt slechte dingen heeft gedaan, maar puur dat deze aandacht niet goed voor hem is.
Fijn dat de politie eindelijk wat mensen heeft gepakt, maar als je Braddie een beetje kent weet je ook gewoon dat hij met al deze nieuwe aandacht ook weer een boel ellende op zijn hals haalt. Als je zoekt op zijn naam vind je nog steeds ontelbare filmpjes dat hij mensen de kanker in scheldt, mensen met de dood bedreigt etc... Hebben die mensen bij de publieke omroep niet het idee dat zo'n persoon beter tegen zichzelf in bescherming genomen kan worden?
Wat een lekker zigeunerjong is het toch ook, hè !!quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:31 schreef Paul het volgende:
Wist niet dat braddie gewoon door was gegaan op tiktokDeze is van vannacht even dansennnnnnn
https://www.tiktok.com/@:(...)/7268053466377915681
Hij kan niet werkenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:39 schreef Raap het volgende:
Laten we met z'n allen een baan voor hem zoeken <3
Hij heeft niet voor niets een uitkering maar ik denk dat het met kunnen verder niet veel te maken heeft. Die discussies zijn hier ook al 100 keer voorbij gekomen. Hij wil gewoon niet werken en ziet TikTok, Twitch en YouTube als zijn purpose in life. Dat allemaal ondersteund door een WaJong uitkering.quote:
Met Braddies omvang hoeft die Wajong ook echt geen vetpot te zijn, hueheuehue.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:35 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Als je de hele dag filmpjes kan maken en op internet zitten kan je ook ergens de notulen uit gaan zitten typen. Ik gun deze man zijn wajong heus wel een vetpot zal het niet zijn maar gaat hij tot aan zijn 'pensioen' uitkering trekken dan.
Laat hem desnoods een kanaal beginnen over drillrap met bivak en dat die graag KFC eten.
Kom zeg. Ik ken mensen in een rolstoel, met één arm etc die allemaal wel kunnen werken. Als je wel elke dag filmpjes op kan nemen kan je ook echt wel iets doen qua werken.quote:
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:07 schreef Klepper272 het volgende:
Een hoop keuringsartsen van het UWV hier in dit topic, fijn dat er zoveel deskundigen zijn
Als keuringsarts bij het UWV ?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:08 schreef Paul het volgende:
[..]Yep Braddie kan maandag aan de slag fulltime
Nee op tournee met Orgel Jokequote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:10 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Als keuringsarts bij het UWV ?
De zieligheid industrie draait op volle toeren.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:07 schreef Klepper272 het volgende:
Een hoop keuringsartsen van het UWV hier in dit topic, fijn dat er zoveel deskundigen zijn
Hij heeft zelf aangegeven dat hij deels afgekeurd is en hij volgens het UWV 20 uur per week zou moeten werken. Maar als het UWV het ook goed vindt dat hij lekker TikTok-filmpjes maakt wie zijn wij dan om daar iets van te vinden?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:07 schreef Klepper272 het volgende:
Mensen die niet willen zouden ze geen ene rooie rotcent moeten geven. Parasiteren moeten ze straffen en niet belonen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:33 schreef Viezig het volgende:
[..]
Hij heeft zelf aangegeven dat hij deels afgekeurd is en hij volgens het UWV 20 uur per week zou moeten werken. Maar als het UWV het ook goed vindt dat hij lekker TikTok-filmpjes maakt wie zijn wij dan om daar iets van te vinden?
Nou ja, ik vind het zonde voor de ontwikkeling die hij mist en volgens mij verdient hij nauwelijks iets nu hij niet meer streamt, maar dat moeten ze zelf weten. En als je de verhalen (die hij zelf heeft verteld) leest over wat er allemaal mis ging bij eerdere werkgevers zou je haast denken dat het duurder is om hem te laten werken dan om hem gewoon te laten doen waar hij zin in heeft.
Ik denk dat intensieve begeleiding, eventueel begeleid wonen, het beste voor hem zou zijn, maar als hij dat zelf niet wil dan houdt het op.
Totaal van den zotte dat die groep hem probeerde te dwingen betaald werk te zoeken. Als je vindt dat het UWV te makkelijk is met dit soort gevallen dan moet je dat maar bij de stembus laten weten.
Ik heb denk ik best wel het recht er wat van te vinden, ik betaal er anders elke maand genoeg voor.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:33 schreef Viezig het volgende:
[..]
Hij heeft zelf aangegeven dat hij deels afgekeurd is en hij volgens het UWV 20 uur per week zou moeten werken. Maar als het UWV het ook goed vindt dat hij lekker TikTok-filmpjes maakt wie zijn wij dan om daar iets van te vinden?
Nou ja, ik vind het zonde voor de ontwikkeling die hij mist en volgens mij verdient hij nauwelijks iets nu hij niet meer streamt, maar dat moeten ze zelf weten. En als je de verhalen (die hij zelf heeft verteld) leest over wat er allemaal mis ging bij eerdere werkgevers zou je haast denken dat het duurder is om hem te laten werken dan om hem gewoon te laten doen waar hij zin in heeft.
Ik denk dat intensieve begeleiding, eventueel begeleid wonen, het beste voor hem zou zijn, maar als hij dat zelf niet wil dan houdt het op.
Totaal van den zotte dat die groep hem probeerde te dwingen betaald werk te zoeken. Als je vindt dat het UWV te makkelijk is met dit soort gevallen dan moet je dat maar bij de stembus laten weten.
Krijgen we dat gelul weer dat mensen ergens voor betalen en er dus een kwetsende mening over mogen hebbenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb denk ik best wel het recht er wat van te vinden, ik betaal er anders elke maand genoeg voor.
Maar dat is denk ik ook niet het punt. We mogen blij zijn dat we in Nederland een systeem hebben waarmee de minder bedeelden toch enigszins onafhankelijk zichzelf kunnen onderhouden.
Anderzijds, als je de hele dag op je piano kan spelen, filmpjes in elkaar kunt draaien en kunt streamen dan is er buiten wat overgewicht lichamelijk niks mis.
Hij zal best terecht (deels) afgekeurd zijn maar als je hem hoort praten over de baantjes die hij aangeboden kreeg dan voelde meneer zich overal te goed voor en deed hij er in mijn ogen zoveel als mogelijk aan om maar vooral geen enkel uur betaald te hoeven werken. Mat mij betreft ben je dan net als alle andere werkeloze tokkies wel het uitschot van de maatschappij.
Dat hij dit allemaal zo op internet pleurt en hele dagen online is werkt als een rode lap voor de mensen die denken dat het ok is om daar acties tegenover te zetten.
Ook voor Braddie is er opende arbeidsmarkt een plekje. Als hij zou willen. Nee, in tegenstelling tot Kees wil braddie alleen maar een beetje achter zijn computertje muziek maken en andere mensen de maat nemen (ook onderdeel van zijn stoornis).quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Krijgen we dat gelul weer dat mensen ergens voor betalen en er dus een kwetsende mening over mogen hebben.
Deel van zijn handicap is dat hij zich sociaal niet handig kan uiten he.
Wel triest dat we massaal fan van autist Kees zijn bij Braddie die in essentie ook een autist is (in elk geval qua leren) gelijk agressief reageren als hij zich weer eens lomp uit of vast loopt in een of ander kutbaantje.
Of op de stoel van het UWV gaan zitten, alsof we hem zelf als collega zouden willen of in dienst zouden nemen als werkgever.
Je mag er natuurlijk iets van vinden en ook commentaar op geven, hij zoekt immers zelf de openbaarheid. Dus dat was onhandig geformuleerd van mij.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb denk ik best wel het recht er wat van te vinden, ik betaal er anders elke maand genoeg voor.
Maar dat is denk ik ook niet het punt. We mogen blij zijn dat we in Nederland een systeem hebben waarmee de minder bedeelden toch enigszins onafhankelijk zichzelf kunnen onderhouden.
Anderzijds, als je de hele dag op je piano kan spelen, filmpjes in elkaar kunt draaien en kunt streamen dan is er buiten wat overgewicht lichamelijk niks mis.
Hij zal best terecht (deels) afgekeurd zijn maar als je hem hoort praten over de baantjes die hij aangeboden kreeg dan voelde meneer zich overal te goed voor en deed hij er in mijn ogen zoveel als mogelijk aan om maar vooral geen enkel uur betaald te hoeven werken. Mat mij betreft ben je dan net als alle andere werkeloze tokkies wel het uitschot van de maatschappij.
Dat hij dit allemaal zo op internet pleurt en hele dagen online is werkt als een rode lap voor de mensen die denken dat het ok is om daar acties tegenover te zetten.
Volgens mij zit Kees ook in de Wajong al zijn hele leven. Maar het echte punt is natuurlijk dat we een enorme rechtstaat en sociaal stelsel hebben opgetuigd waarin dat soort kwesties geregeld zijn voor ons middels een UWV en arbeidsdeskundigen en waar we niet zelf op allerlei stoelen gaan zitten en mensen persoonlijk beoordelen en veroordelen als het gaat om hun capaciteiten op de arbeidsmarkt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ook voor Braddie is er opende arbeidsmarkt een plekje. Als hij zou willen. Nee, in tegenstelling tot Kees wil braddie alleen maar een beetje achter zijn computertje muziek maken en andere mensen de maat nemen (ook onderdeel van zijn stoornis).
Dat is ook het probleem van NLD/NVLD, waar hij zelf heel open over is dat hij dat heeft. Dat houdt kortgezegd in dat je een vrij vlot babbeltje hebt maar op bijna elk ander gebied dan taal een enorme achterstand hebt. Mensen met NLD worden vaak heel erg overschat door hun omgeving wat tot problemen leidt. Als je hem een halve minuut hoort praten in een filmpje van de NOS denk je misschien dat hij bovengemiddeld intelligent is en echt wel normaal aan het werk kan. In werkelijkheid snapt hij minder van wat hij zegt dan het lijkt. Zoek maar eens op wat NLD is en je zult goed snappen waarom hij meerdere keren ontslagen is voor iets "simpels" als pakketjes rondbrengen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij zit Kees ook in de Wajong al zijn hele leven. Maar het echte punt is natuurlijk dat we een enorme rechtstaat en sociaal stelsel hebben opgetuigd waarin dat soort kwesties geregeld zijn voor ons middels een UWV en arbeidsdeskundigen en waar we niet zelf op allerlei stoelen gaan zitten en mensen persoonlijk beoordelen en veroordelen als het gaat om hun capaciteiten op de arbeidsmarkt.
Hij kan ook een maskertje opzetten en doen alsof hij zich te goed voelt voor bepaald werk maar het in wezen helemaal niet kunnen uitvoeren. Je moet als buitenstaander terughoudend zijn met je vooroordelen over zaken waar je niks van weet.
Zei die dat?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 14:02 schreef Regilio_ het volgende:
The Bradge op de NOS![]()
Moest lachen toen ie zei dat ie uit angst om buiten te komen z'n eten liet bezorgen.
Heb een neefje met NLD dus weet er alles van. Het verbale is vaak duidelijk sterker ontwikkeld dan bij een gemiddelde persoon waardoor je inderdaad denkt dat van huh maar jij kan lullen als Brugman ga eens gauw wat nuttigs doen met je leven want je bent slim zat. In werkelijkheid maskeren ze er hun incompetentie mee in andere takken van sport zoals (fijne) motoriek en ruimtelijk inzicht. Vergelijkbaar met hoe een blinde vaak extreem goed kan horen omdat hij zintuigelijk veel meer afhankelijk is om te overleven. Daarom heet het ook Nonverbal Learning Disorder. Er komt ook een hele sterke angst voor veranderingen bij kijken (het autisme aspect). Waardoor ze totaal kunnen blokkeren wat voor de buitenwereld natuurlijk weer overkomt als een extreme vorm van passiviteit en luiheid.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:08 schreef Viezig het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem van NLD/NVLD, waar hij zelf heel open over is dat hij dat heeft. Dat houdt kortgezegd in dat je een vrij vlot babbeltje hebt maar op bijna elk ander gebied dan taal een enorme achterstand hebt. Mensen met NLD worden vaak heel erg overschat door hun omgeving wat tot problemen leidt. Als je hem een halve minuut hoort praten in een filmpje van de NOS denk je misschien dat hij bovengemiddeld intelligent is en echt wel normaal aan het werk kan. In werkelijkheid snapt hij minder van wat hij zegt dan het lijkt. Zoek maar eens op wat NLD is en je zult goed snappen waarom hij meerdere keren ontslagen is voor iets "simpels" als pakketjes rondbrengen.
Ik vind dat hij best wat meer gestimuleerd zou mogen worden om wat meer met zijn leven te doen, maar ik ben er heilig van overtuigd dat hij terecht een uitkering krijgt.
Lach er maar om er is letterlijk op camera door zo'n kartelgast gezegd dat hij hem doodsteekt als hij zich buiten laat zien.quote:
Kartelquote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Lach er maar om er is letterlijk op camera door zo'n kartelgast gezegd dat hij hem doodsteekt als hij zich buiten laat zien.
Waarschijnlijk smeert zijn moeder nog elke dag zijn boterham, dat is hoe dicht deze "kartelgast" op messen zit.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Lach er maar om er is letterlijk op camera door zo'n kartelgast gezegd dat hij hem doodsteekt als hij zich buiten laat zien.
De "grap" in dezen is natuurlijk dat hij altijd al zijn eten liet bezorgen. Niet dat het grappig is dat hij niet keer buiten durft te komen. Net als dat hij zegt alsof hij pas een paar jaar bezig is met dit content creator gedoe en dat de reacties eerst overwegend positief waren en dat het puur door die groep komt dat er negatieve reacties komen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Die wel zijn ramen (laten) ingooien, constante doodsbedreigingen uiten en ga zo maar door. Als jij door zo'n groep belaagd wordt denk je er vast niet meer zo makkelijk over.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:52 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Kartel![]()
een paar overjarige pubers met een grote muil.
hij kan ook eens een keer boodschappen bestellen en gezond gaan koken.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:56 schreef Viezig het volgende:
[..]
De "grap" in dezen is natuurlijk dat hij altijd al zijn eten liet bezorgen. Niet dat het grappig is dat hij niet keer buiten durft te komen. Net als dat hij zegt alsof hij pas een paar jaar bezig is met dit content creator gedoe en dat de reacties eerst 9verwegend positief waren en dat het puur door die groep komt dat er negatieve reacties komen.
Dat hij al sinds hij op zichzelf woont zijn voedsel voornamelijk door scootertjes laat brengen en dat de reacties op zijn filmpjes nooit overwegend positief zijn geweest is natuurlijk geen fijne waarheid en levert ook niet zulke goede artikelen op..
Daar is hij mee bezig! En ook al een dikke 15 kg of zo afgevallen. Hij snapt het nog niet helemaal blijkens zijn filmpjes, maar het lijkt erop dat hij nu eindelijk qua gewicht de goede kant op gaat.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:58 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
hij kan ook eens een keer boodschappen bestellen en gezond gaan koken.
39 een overjarige puber ja? Waarvan ze verwachten dat als er een veroordeling komt het wel eens 1.5 jaar gevangenisstraf kan wordenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:52 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Kartel![]()
Volwassen kerel van 30+ . Zag er uit als een regelrechte psychopaat. Spreek jou wel als iemand die precies weet waar je zit en wie je bent ooit zo'n videoboodschap voor jou maakt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk smeert zijn moeder nog elke dag zijn boterham, dat is hoe dicht deze "kartelgast" op messen zit.
Oh ik zou ook wel angstig zijn hoor in dat geval, zoveel gekken in de samenleving.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Volwassen kerel van 30+ . Zag er uit als een regelrechte psychopaat. Spreek jou wel als iemand die precies weet waar je zit en wie je bent ooit zo'n videoboodschap voor jou maakt.
Kartellid gespot.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Volwassen kerel van 30+ . Zag er uit als een regelrechte psychopaat. Spreek jou wel als iemand die precies weet waar je zit en wie je bent ooit zo'n videoboodschap voor jou maakt.
Je kon gewoon mee lezen zonder lid te zijn van dat Looijkartel of die telegramgroep.quote:
Dit ja.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:56 schreef Viezig het volgende:
[..]
De "grap" in dezen is natuurlijk dat hij altijd al zijn eten liet bezorgen. Niet dat het grappig is dat hij niet keer buiten durft te komen.
hoe zou jij reageren als die pubers jou het leven zo zuur zouden maken?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:52 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Kartel![]()
Stoppen met mijn online bezigheden als de politie en woningbouwvereniging dat me opdragen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:30 schreef Prego het volgende:
[..]
hoe zou jij reageren als die pubers jou het leven zo zuur zouden maken?
Normale mensen zijn druk met iets van hun leven te maken ipv online wars uit te vechten met andere psycho’s waardoor er wel eens een getriggerd kan raken.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik laat dat niet gebeuren. Ik heb een normaal actief gezinsleven, een baan, vrienden, hobby’s, etc.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:30 schreef Prego het volgende:
[..]
hoe zou jij reageren als die pubers jou het leven zo zuur zouden maken?
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:03 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
39 een overjarige puber ja? Waarvan ze verwachten dat als er een veroordeling komt het wel eens 1.5 jaar gevangenisstraf kan worden
Jij weet hoe diegene eruit ziet? Link naar foto?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat filmpje stond in die kartel-chat maar die bende is offline gelukkig. Als je nu Telegram opent en je tikt bij zoeken Looijkartel 2.0 zie je hem nog wel staan met een boterham mes in zijn hand. Je hoeft verder niks te joinen daarvoor.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 23:54 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Jij weet hoe diegene eruit ziet? Link naar foto?
Ok, heb geen telegram.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 00:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat filmpje stond in die kartel-chat maar die bende is offline gelukkig. Als je nu Telegram opent en je tikt bij zoeken Looijkartel 2.0 zie je hem nog wel staan met een boterham mes in zijn hand. Je hoeft verder niks te joinen daarvoor.
Ik kan zonder te joined niks zien. Maar die groep is 127 leden. Is dat nou het looijkartel?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 00:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat filmpje stond in die kartel-chat maar die bende is offline gelukkig. Als je nu Telegram opent en je tikt bij zoeken Looijkartel 2.0 zie je hem nog wel staan met een boterham mes in zijn hand. Je hoeft verder niks te joinen daarvoor.
Je suggereert dat 127 personen die het niet erg vinden als een graf bespoten wordt met graffiti niks is?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 00:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik kan zonder te joined niks zien. Maar die groep is 127 leden. Is dat nou het looijkartel?
Mijn schoonvader is een wappie zogezegd dus die wilde op een gegeven geen WhatsApp meerquote:
Klik op vergrootglas en zoek Looij Kartel 2.0. Nee dat zijn wannabe's de echte groep is opgeheven en deed na die arrestatie al geen concrete bedreigingen meer alleen wat losse flodders dat hij dik is en een nietsnut en zo.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 00:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik kan zonder te joined niks zien. Maar die groep is 127 leden. Is dat nou het looijkartel?
Als dit is wat je er uit haalt, prima joh.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 00:36 schreef JeWa100 het volgende:
[..]
Je suggereert dat 127 personen die het niet erg vinden als een graf bespoten wordt met graffiti niks is?
Ik zie de chat wel maar bij mij blijven de berichten zogezegd laden, ik zie inhoudelijk helemaal niks.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 00:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Klik op vergrootglas en zoek Looij Kartel 2.0. Nee dat zijn wannabe's de echte groep is opgeheven en deed na die arrestatie al geen concrete bedreigingen meer alleen wat losse flodders dat hij dik is en een nietsnut en zo.
Zie dat ze nu dat hele kartel zelf exposed hebben met voornamen achternamen en foto's er bijKarma is een bitch zullen we maar zeggen
Je hebt een peiling gehouden in de groep?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 00:36 schreef JeWa100 het volgende:
[..]
Je suggereert dat 127 personen die het niet erg vinden als een graf bespoten wordt met graffiti niks is?
Hij kan wel degelijk werken, en heeft dat ook gedaan, weliswaar allemaal korte baantjes, en het Looij kartel heeft hier ook wel het eea onmogelijk gemaakt.quote:
Ja maar een baan behouden is een tweede: ik ben van de sociale werkplaats, naar een gewoon bedrijf door gestroomd. Na 2.5 jaar uitte ik mijn ongenoegen over mijn destijds zijnde werkgever. Ik was bevriend op Facebook met de zoon van de Geschäftsführer....quote:
Wat al 20 jaar hier wordt geopperd. Elke keer maar weer nieuwe baantjes, psychische hulp, stappenplannen en eetschema's. Het is net zo nutteloos als Braddie zelf. Hij gaat niet werken, hij gaat zich niet beteren. Zonder die pesterijen stevende hij al af op een vroegtijdige dood en met zulke stress dagelijks wordt dat er niet beter van.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:28 schreef Document1 het volgende:
Braddie moet eerst een ritme aanleren, een dagprogramma volgen en dan pas eens aan werk gaan denken Daar heeft hij heel veel hulp bij nodig, ik denk aan ambulante begeleiding.
Hij heeft nu geen begeleiding denk ik? Braddie mocht je dit lezen, zoek hulp bij een ambulante zorgverlener.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat al 20 jaar hier wordt geopperd. Elke keer maar weer nieuwe baantjes, psychische hulp, stappenplannen en eetschema's. Het is net zo nutteloos als Braddie zelf. Hij gaat niet werken, hij gaat zich niet beteren. Zonder die pesterijen stevende hij al af op een vroegtijdige dood en met zulke stress dagelijks wordt dat er niet beter van.
Ik denk dat hij dat inmiddels wel heeft hoor. Niet zo zeer voor werk, wel voor de dagelijkse gang van zaken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:05 schreef Document1 het volgende:
[..]
Hij heeft nu geen begeleiding denk ik? Braddie mocht je dit lezen, zoek hulp bij een ambulante zorgverlener.
Computer in beslag nemen. Teruggeven als hij gaat werken. Dan zal je zien dat het ineens wel kan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat al 20 jaar hier wordt geopperd. Elke keer maar weer nieuwe baantjes, psychische hulp, stappenplannen en eetschema's. Het is net zo nutteloos als Braddie zelf. Hij gaat niet werken, hij gaat zich niet beteren. Zonder die pesterijen stevende hij al af op een vroegtijdige dood en met zulke stress dagelijks wordt dat er niet beter van.
Waarom? Als hij er kapot aan wil gaan is dat zijn keuzequote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:03 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Computer in beslag nemen. Teruggeven als hij gaat werken. Dan zal je zien dat het ineens wel kan.
hij heeft gewoon dagelijkse begeleiding nodig dan kan het wat wordenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Laat zijn familie hem maar financieren ipv de maatschappij.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom? Als hij er kapot aan wil gaan is dat zijn keuze
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:12 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
De zieligheid industrie draait op volle toeren.
Ambulante zorg is zoveel mogelijk wegbezuinigd in Rutte2. Bedank de VVD/PVDA maar.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:28 schreef Document1 het volgende:
Braddie moet eerst een ritme aanleren, een dagprogramma volgen en dan pas eens aan werk gaan denken Daar heeft hij heel veel hulp bij nodig, ik denk aan ambulante begeleiding.
Hilversum, dus hij kan zo gaan schoffelen bij de tomin.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:11 schreef Document1 het volgende:
Ik weet niet welke regio hij woont maar ik werk bij een organisatie die dat nog wel verzorgt.
Wel met een extra verstevigde schoffelquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:47 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Hilversum, dus hij kan zo gaan schoffelen bij de tomin.
Volgens mij zijn er genoeg organisaties die ambulante zorg verlenen dus daar kan het niet aan liggen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:11 schreef Document1 het volgende:
Ik weet niet welke regio hij woont maar ik werk bij een organisatie die dat nog wel verzorgt.
Volgens mij vindt hij het allemaal wel prima zo. Hij vertelde zelf dat hij zijn urgentieverklaring voor zijn nieuwe woning alleen kon krijgen als hij offline bleef en begeleiding kreeg, maar nadat de "proefperiode" voorbij was (drie maanden geloof ik) was het eerste wat hij deed weer een stream aanslingeren en is die begeleiding volgens mij ook gestopt. Dan is er gewoon niets meer mee te beginnen. Maar als hij zelf zou willen is er echt wel op redelijk korte termijn iets te regelen qua begeleiding.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er genoeg organisaties die ambulante zorg verlenen dus daar kan het niet aan liggen.
Maatje van mij werkt bij zo'n organisatie. Van hem heb ik wel eens begrepen dat mensen die zorg zelf ook echt nodig vinden want anders heeft het sowieso weinig zin. Weet verder allemaal niet hoe dat werkt hoor.
Soort van jeugdzorg begeleid wonen maar dan voor volwassenen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:28 schreef Document1 het volgende:
Kan je toevallig ook nog zijn rijlestopic terug vinden? Dat hij voor de 8e keer gezakt was enz, dat was ook echt geniaal.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:11 schreef ACT-F het volgende:
Moest even aan een gouwe ouwe denken:
GC / Help!!, Buurman is een ongelofelijke zeikerd, Wat te doen?
Dit soort figuren kost de maatschappij alleen maar geld.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 14:41 schreef Viezig het volgende:
[..]
Volgens mij vindt hij het allemaal wel prima zo. Hij vertelde zelf dat hij zijn urgentieverklaring voor zijn nieuwe woning alleen kon krijgen als hij offline bleef en begeleiding kreeg, maar nadat de "proefperiode" voorbij was (drie maanden geloof ik) was het eerste wat hij deed weer een stream aanslingeren en is die begeleiding volgens mij ook gestopt. Dan is er gewoon niets meer mee te beginnen. Maar als hij zelf zou willen is er echt wel op redelijk korte termijn iets te regelen qua begeleiding.
Hij hecht gewoon erg veel waarde aan zijn autonomie.
En sommige mensen hier zien dat soort luie figuren dan als een ‘held’quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:01 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dit soort figuren kost de maatschappij alleen maar geld.
Dus? Natuurlijk kost een luie, niet bepaald begaafde vent met allerlei aandoeningen ons geld. Is de oplossing om hem op straat te gooien? Moet je als familie tot je dood opdraaien voor een kind met zulke ernstige problematiek?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:01 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Als je filmpjes kan maken, editen, uploaden, auto kan rijden etc dan kan je ook gewoon werken. Desnoods laten ze hem putjes scheppen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:48 schreef Viezig het volgende:
[..]
Dus? Natuurlijk kost een luie, niet bepaald begaafde vent met allerlei aandoeningen ons geld. Is de oplossing om hem op straat te gooien? Moet je als familie tot je dood opdraaien voor een kind met zulke ernstige problematiek?
Ik vind dat ze van het UWV in het verleden wat meer hun best hadden mogen doen om hem een zinnige dagbesteding te geven, maar wat is op dit moment zinvol? Ik denk dat begeleid wonen heel erg goed voor hem zal zijn, maar dat kost de samenleving echt veeeeeel meer dan die uitkering.
Het beroep putjesschepper bestaat niet meer. We leven niet meer in de jaren dertig van de vorige eeuw.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:57 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Als je filmpjes kan maken, editen, uploaden, auto kan rijden etc dan kan je ook gewoon werken. Desnoods laten ze hem putjes scheppen.
Waarbij iemand hem dan 24/7 in de gaten moet houden omdat hij anders met de werkbus langs de McDrive gaat (ja hij is serieus ontslagen omdat hij dit soort dingen deed, dat heeft hij zelf verteld).quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:57 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Als je filmpjes kan maken, editen, uploaden, auto kan rijden etc dan kan je ook gewoon werken. Desnoods laten ze hem putjes scheppen.
Ook in Hilversum zullen ze vast een sociale werkplaats hebben waar best nuttig werk gedaan wordt. Daar lopen tevens mensen rond die wel weten hoe ze met probleemgevallen overweg moeten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 21:16 schreef Viezig het volgende:
[..]
Waarbij iemand hem dan 24/7 in de gaten moet houden omdat hij anders met de werkbus langs de McDrive gaat (ja hij is serieus ontslagen omdat hij dit soort dingen deed, dat heeft hij zelf verteld).
Als hij ooit een kans op een normale baan wil dan vind ik dat we hem best mogen ondersteunen. Als hij weigert valt er vrij weinig te doen behalve zijn uitkering stopzetten en dat lijkt me ook voor niemand goed.
de keuze is heel simpel. Of werken of je spullen kwijt en geen inkomen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 21:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ook in Hilversum zullen ze vast een sociale werkplaats hebben waar best nuttig werk gedaan wordt. Daar lopen tevens mensen rond die wel weten hoe ze met probleemgevallen overweg moeten.
Zal je vies tegenvallen: maar dat kunnen ze dus niet in de sociale werkplaats. Ik kan het weten, want ik heb daar 4 jaar rondgelopen. En ben heel blij dat ik de stap heb kunnen zetten, om in een normaal bedrijf te werken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 21:29 schreef Vliegbaard het volgende:
Daar lopen tevens mensen rond die wel weten hoe ze met probleemgevallen overweg moeten.
Ik heb andere verhalen gehoord. Vader van een maat van mij werkt als teamleider bij de sociale werkplaats. Die heeft daar best wel een aantal trainingen en cursussen voor moeten volgen. Hoe dat in individuele gevallen zijn uitwerking heeft kan ik uiteraard niet beoordelen. Maar mijn punt was meer dat áls braadslee het zou willen, er voor hem ook best een plekje op de arbeidsmarkt is.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Zal je vies tegenvallen: maar dat kunnen ze dus niet in de sociale werkplaats. Ik kan het weten, want ik heb daar 4 jaar rondgelopen. En ben heel blij dat ik de stap heb kunnen zetten, om in een normaal bedrijf te werken.
Want er is niets sociaals aan een sociale werkplaats: met medewerkers die het sydroom van down heben, daar konden ze goed mee overweg. Maar iemand die autisme had? Of andere ontwikkelingsstoornis?
De sociale werkplaats kon daar totaal niet mee overweg: het was ook een hel, voor mensen met maar enigszins een beetje intelligentie. Je loopt daar namelijk vooral rond tussen laagbegaafde en van die Neanderthalers, daar is de sociale werkplaats op ingericht.
Grafdelver dan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 21:10 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Het beroep putjesschepper bestaat niet meer. We leven niet meer in de jaren dertig van de vorige eeuw.
Grafdelver is tegenwoordig een specialistisch beroep.quote:
Ach, en zo zijn er nog 100000en die ons alleen maar geld kosten..quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:01 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ja, we moeten gewoon alles afpakken en dan gaat ie maar putjes scheppen. Links om of rechts om , daar wordt ie dan pas echt gelukkig van.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 02:52 schreef the-eye het volgende:
Wel lachen dat Jan en alleman hier wel even zal vertellen hoe iemand anders z'n leven moet leiden
Braddie wil dat niet, want "streamen en videos maken is zijn werk"quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 02:03 schreef BMW1993 het volgende:
Ik heb zelf autisme, PTSS en ADHD, en net zoals Bradley op speciaal onderwijs gezeten vroeger, en daarna een wajong gekregen op mijn 18'e verjaardag.
Uiteindelijk liet het UWV mij ook maar in de wajong, zonder echte hulp.
Toen ik nog thuis woonde voelde ik mij nog wel goed, overdag de hele dag computeren en frikandelbroodjes halen als lunch, en mijn moeder was vaak thuis, dus het was ook nog wel gezellig.
Maar toen ik op mezelf ging wonen, en geen baan had, en buiten de samenleving stond, werd ik depressief, behalve mijn moeder had ik nooit met iemand contact, dus behalve het Fok forum, het nieuws lezen, had ik niets om handen.
Daardoor ook zeer depressief geworden, ik voelde mij waardeloos, ging steeds meer drinken doordeweeks en wiet gebruiken.
Toen heb ik mezelf aan schop onder m'n kont gegeven, en uit mezelf een kringloop benadert via de e-mail.
Of ze nog iemand zochten als vrijwilliger, ik mocht direct komen dezelfde week voor een gesprek.
En nu werk ik al jaren zeer gelukkig bij de kringloop, met zicht naar betaald werk mocht het zo positief blijven doorgaan!![]()
Ik ben nog steeds niet de vrolijkste, en ik zal mijn leven niet meer dan een 6 geven, maar ik ben wel uit het sociale isolement, en als je eenmaal iets om handen hebt, ben je ook minder bezig met negatieve gevoelens omdat je daar dan simpelweg geen tijd voor hebt.
Ik zal het Bradley ook zeker aanraden, mocht hij straks 50 kilo zijn afgevallen en daardoor weer wat meer kan.
Linkje?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 12:24 schreef PotjeSambal het volgende:
Het mooiste Braddie-ontslag-verhaal was toen hij een medaille moest bezorgen bij het Mediapark voor sven kramer en het pakje live op stream vast opende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |