abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62410248
Hoi, Ik zit met een probleempje.
Mijn buurman is 63 jaar oud en het is een hele aardige man, Maar hij zeurt ongelofelijk veel, Ik heb een 2 watt thrust pc speakertje die mij van muziek moet voorzien( ), Als ik deze op half volume heb staan dan gaat de buurman al bij mij aan bellen, En niet een kort belletje, maar echt 15 seconde lang achter elkaar op die bel drukken, En als ik dan niet snel genoeg ben doet ie dat nog eens, Ik speel ook keyboard, En blijkbaar vinden die mensen dat ook niet prettig, Want het is al vaker gebeurd dat Rond half 8 savond`s na nog geen 5 minuten spelen, De buren al op de muren aan het bonken zijn als gekken en ook scheld woorden naar mijn hoofd gooien(vooral veel godverdomme).
Wat kan ik er tegen doen om ze op te laten houden?
over 1 jaar ben ik het huis uit, Maar ik wil in dat korte jaartje wel wat muziek kunnen maken/luisteren.
Alvast bedankt voor julie reactie`s.
pi_62410262
Opkankeren met die gast. Je hebt er helemaal niks mee te maken man.
pi_62410268
Verhuizen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 17:40:09 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62410278
Ik zou 'm vergiftigen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 17:41:03 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62410299
Nu serieus: wees volwassen en bel eens bij de goede man aan. Vertel hem dat je begrijpt dat zij last hebben van jouw muziek en dat je graag goede afspraken met ze zou willen maken. Zet de afspraken op papier en hou je er ook aan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_62410300
Zorgen dat je daar s'nachts naar binnen kan. Zodra hij slaapt een kussen op zijn hoofd drukken tot hij niet meer beweegt. Succes !
pi_62410384
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:39 schreef RoW_0 het volgende:
Verhuizen
Zoals al eerder aangegeven in mijn bericht, Is dat niet echt een optie, Ik ga over 12 maanden al uit huis, En vind het daarom ook niet echt nuttig om weer met mijn ma opzoek te gaan naar een ander huis, terwijl we hier toch al zo`n 16 maanden rustig leven(nou ja rustig, Die buurt maakt ons wel redelijk gek soms.)
pi_62410386
jij hebt het recht om muziek te maken. Mijnheer de taliban moet maar oprotten naar een hutje op de hei als ie rust wil.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_62410423
tot 22:00 mag je gerust op een normaal tot hard volume geluid maken
pi_62410438
Daar heb je een punt, Maar goed, Om nou tegen die man te zeggen, Donder lekker op naar een bejaarde tehuis vind ik wel wat grof, Dus dat doe ik maar niet.
pi_62410540
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:45 schreef babipangang het volgende:
tot 22:00 mag je gerust op een normaal tot hard volume geluid maken
Ik maak zeker nie TE hard muziek. ik luister ook geen rap of hardcore of zo, Wat ik heeeeeeeel soms doe(1 keer per maand of zo) is dat wanneer ik met een track bezig ben in reason of zo, Dat ik soms tot kwart over 10 door wil gaan, Maar goed dat moet heel af en toe wel kunnen.
  Donald Duck held woensdag 15 oktober 2008 @ 17:51:00 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62410595
Gewoon doorgaan. Hij kan je niks maken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62410618
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:45 schreef Braddie het volgende:
Daar heb je een punt, Maar goed, Om nou tegen die man te zeggen, Donder lekker op naar een bejaarde tehuis vind ik wel wat grof, Dus dat doe ik maar niet.
jij meet met 2 maten, jij hebt er geen probleem mee dat 'mr. aggressie training' jou de huid vol scheld? En jij moet hem respecteren? Mijn oude buren hebben 1x geklaagd over een 20 watt radio die te hard stond.... dus toen zijn er maar 120watt boxen gekomen om ze echt wat te laten klagen
Free people own guns! Slaves do not!
pi_62410659
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Gewoon doorgaan. Hij kan je niks maken.
Dat zeg jij nou wel, maar volgens mij kan hij gewoon naar de gemeente toe of woningbouw of zo, En zorgen dat ons huis word afgenomen vanwege "Overlast"
  Donald Duck held woensdag 15 oktober 2008 @ 17:55:16 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62410704
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:53 schreef Braddie het volgende:
Dat zeg jij nou wel, maar volgens mij kan hij gewoon naar de gemeente toe of woningbouw of zo, En zorgen dat ons huis word afgenomen vanwege "Overlast"
Je moet het toch heel erg bont maken wil je wegens overlast eruit geschopt worden. Een klein beetje geluid maken valt daar echt niet onder.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62410807
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:55 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Je moet het toch heel erg bont maken wil je wegens overlast eruit geschopt worden. Een klein beetje geluid maken valt daar echt niet onder.
en daar komt nog bij dat je tot 22:00 gewoon geluid mag maken, staat zelfs in de wet. Na 22:00 wordt gezien als slaaptijd en dan hoort het wel rustig te zijn. Pas na 22:00 kan je buurman politie bellen voor geluidsoverlast en pas bij vaak herhalende geluidsoverlast na 22:00 kun je kans hebben om je huis uitgezet te worden.
pi_62410830
Als je het niet heel vroeg of laat doet (en je niet helemaal het huis door stuitert uren lang) moet dat toch kunnen.

Dat gescheld van hem is waarschijnlijk luider dan wat jij doet.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 18:01:26 #18
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_62410838
Ja je buurman kan zeiken en naar de gemeente gaan Bradddie,
Maar dan komt de gemeente volgens mij eerst meten hoeveel dB geluid er gemaakt wordt.
Blijkt het die halve 2W te zijn die jij aangeeeft dan heeft die ouwe zeikerd weinig te maken.

Je kan het beste naar die ouwe knar gaan om het overleggen. Accepteer hij het niet en blijft ie jóu dan lastigvallen, kan jij het beste naar de gemeente gaan.

Oja, geef em ook meteen 2 oordopjes.

Iig succes ermee!
pi_62410902
De geluidsgrenzen voor particulieren woningen, gemeten aan de gevel, zijn als volgt:
gemiddeld piekbelasting

overdag (07.00 - 18.00) 50 dB(A) 70 dB(A)
's avonds (18.00 - 23.00) 45 dB(A) 65 dB(A)
's nachts (23.00 - 07.00) 40 dB(A) 60 dB(A)

Daarvoor moet je toch wel behoorlijk je volume opendraaien
pi_62410982
je moet best kunnen leven in je eigen huis. daar valt ook muziek maken/ luisteren onder. dat ouwe volk moet niet zo zeiken.

ik heb gelukkig geen moeite met mn buren hier bij mn studentenkamer. ik speel gitaar en ik heb ook een behoorlijke geluidsset.
ik draai niet alles vol open natuurlijk en savonds niet te veel herrie.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_62411023
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:01 schreef Nithosm het volgende:
Ja je buurman kan zeiken en naar de gemeente gaan Bradddie,
Maar dan komt de gemeente volgens mij eerst meten hoeveel dB geluid er gemaakt wordt.
Blijkt het die halve 2W te zijn die jij aangeeeft dan heeft die ouwe zeikerd weinig te maken.

Je kan het beste naar die ouwe knar gaan om het overleggen. Accepteer hij het niet en blijft ie jóu dan lastigvallen, kan jij het beste naar de gemeente gaan.

Oja, geef em ook meteen 2 oordopjes.

Iig succes ermee!
Ik kan mijn geluid sowieso niet harder zetten dan de helft want dan gaat het vervormen( )
En die vent heeft mij laatst nog 2 koptelefoontjes van philips( ) gegeven op de hoop dat ik dan zou stoppen met muziek maken.
Dat vind ik zo dom van die vent Ik ben muzikant(althans ik speel keyboard en ik kan een klein beetje zingen), Maar hij houd daar geen rekening mee.
pi_62411027
Ga een gesprek aan en leg hem uit dat je dit mag doen. Dat je rekening met hem zal houden door niet van 22.00 tot 10.00 luide geluiden zal produceren. Dan weet ie waar hij aan toe is en heb jij het een stuk rustiger.

Succes.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_62411062
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:06 schreef piekartz87 het volgende:
je moet best kunnen leven in je eigen huis. daar valt ook muziek maken/ luisteren onder. dat ouwe volk moet niet zo zeiken.

ik heb gelukkig geen moeite met mn buren hier bij mn studentenkamer. ik speel gitaar en ik heb ook een behoorlijke geluidsset.
ik draai niet alles vol open natuurlijk en savonds niet te veel herrie.
Ik leef gewoon zoals iedere 17jarige doet, Ik heb soms wat vrienden over de vloer, En die kunnen wel wat herrie maken, Maar dat is maar 1x in de 2 weken, Dus wat dat betreft moet ie niet zeiken.
Hij had er laatst wel wat over te zeggen tegen mij, Dat hij de politie wel zou bellen omdat mijn neef te veel lawaai maakt(ja duh, 16 jaar en 6 flesjes bier, Wat verwacht je dat hij stil is? )
pi_62411069
Doe aangifte voor intimidatie
당신을 사랑합니다
pi_62411088
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:08 schreef Vlindur het volgende:
Ga een gesprek aan en leg hem uit dat je dit mag doen. Dat je rekening met hem zal houden door niet van 22.00 tot 10.00 luide geluiden zal produceren. Dan weet ie waar hij aan toe is en heb jij het een stuk rustiger.

Succes.
Dat ga ik wel een keer doen, Zodra ik de man toerekenings vatbaar vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')