Mooi dan worden ze goedkoperquote:Op maandag 28 augustus 2023 09:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bossen hebben dat hard nodig. Mais staat ook lekker hoog en is nog groen, die gaat nog een paar weken groeien, net als aardappels. Worden grote binten dit jaar, goed voor de friet
Als jij 2021 hebt als voorbeeld. Hoeveel procent van je opbrengst heb je dit jaar dan al gehadquote:Op maandag 28 augustus 2023 09:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels 5 jaar data van mijn zonnepanelen. Vorig jaar was inderdaad verreweg het beste jaar. 2023 loopt tot nu toe bij mij gelijk op met 2021 en dat was het slechtste jaar sinds ik zonnepanelen heb. Dus het is dit jaar niet heel goed, maar zoals je zegt het kan niet elk jaar feest zijn.
2023 tot nu toe ten opzichte van heel 2021: 78,4%quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:58 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als jij 2021 hebt als voorbeeld. Hoeveel procent van je opbrengst heb je dit jaar dan al gehad
De schatting van de set die ik er nu op heb liggen was 5.7mw. Ik zit nu op 5.3.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
2023 tot nu toe ten opzichte van heel 2021: 78,4%
2023 tot nu toe ten opzichte van het gemiddelde jaar: 74,6%
2023 tot nu toe ten opzichte van heel 2022 (beste jaar): 69,6%
gemiddeld % opbrengst januari-augustus ten opzichte van gemiddeld heel jaar : 78,8%
Volgens de standaard grafiekjes is de verdeling ongeveer september 10%, oktober 7%, november 3% en december 2%. Dus de percentages komen redelijk overeen, hoewel het ook afhankelijk is van oriëntatie en hellingsgraad.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:27 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De schatting van de set die ik er nu op heb liggen was 5.7mw. Ik zit nu op 5.3.
Als ik jouw lijn door trek zou ik op 6.8 uit moeten komen. Ik ben benieuwd
Ja, het zegt niets nu. Maar ik wacht het af 😏quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Volgens de standaard grafiekjes is de verdeling ongeveer september 10%, oktober 7%, november 3% en december 2%. Dus de percentages komen redelijk overeen, hoewel het ook afhankelijk is van oriëntatie en hellingsgraad.
Ik ben augustus 2021 nog net voorbij gegaan vandaagquote:Op woensdag 30 augustus 2023 20:36 schreef JDx het volgende:
Met nog 1 (regen)dag te gaan is het gewoon de slechtste augustus sinds ik ze heb. Maart ook al bagger.
[ afbeelding ]
Ik heb net juist de vaatwasser aangezet, die draait nu toch 'gratis'.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 08:48 schreef JDx het volgende:
Ik sta nu op -0,01 euro ten opzichte van -30 vorig jaar, ik ga vandaag hopen op wat zonnestralen en alle elektrische apparaten zo veel mogelijk uit laten
Ik ook, die paar kwtjes meer of minder zal mij echt een zorg zijn.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 22:14 schreef investeerdertje het volgende:
En toch ben ik als ik de natuur zie blij dat het meer regent
Vooral in het westen mag er nog wel iets meer vallenquote:Op woensdag 30 augustus 2023 22:14 schreef investeerdertje het volgende:
En toch ben ik als ik de natuur zie blij dat het meer regent
Het grondwater staat hier in het westen hoog zat, wordt vanzelf aangevoerd vanuit hogere delen van het land.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Vooral in het westen mag er nog wel iets meer vallen
[ afbeelding ]
Mijn tuin heeft de regenval deze zomer ook erg kunnen waarderen
In het westen kom je daar misschien nog mee weg maar ik woon in het oostelijk deel van Brabant en daar was het op de zandgronden afgelopen jaar soms onvermijdelijk te sproeien. Gelukkig heb ik het grootste deel kunnen doen met water uit een regentonquote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:49 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het grondwater staat hier in het westen hoog zat, wordt vanzelf aangevoerd vanuit hogere delen van het land.
Ik sproei echt nooit en als het eens wat droog is dan hersteld het wel snel zat. Dat vele sproeien maakt je tuin alleen maar lui.
Same, moest wel, heb die zooi nodig voor avondetenquote:Op donderdag 31 augustus 2023 09:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb net juist de vaatwasser aangezet, die draait nu toch 'gratis'.
Ik dacht al, we hebben hier meer dan genoeg regen gezienquote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Vooral in het westen mag er nog wel iets meer vallen
[ afbeelding ]
Mijn tuin heeft de regenval deze zomer ook erg kunnen waarderen
quote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
In het westen kom je daar misschien nog mee weg maar ik woon in het oostelijk deel van Brabant en daar was het op de zandgronden afgelopen jaar soms onvermijdelijk te sproeien. Gelukkig heb ik het grootste deel kunnen doen met water uit een regenton
Ja dit.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 09:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ook, die paar kwtjes meer of minder zal mij echt een zorg zijn.
Dit inderdaad. Woningbouwverenigingen zullen vanuit de overheid aangepakt moeten worden en onder streng toezicht gesteld moeten worden, want het zijn stuk voor stuk boevenclubs die alle regels al decennialang aan hun laars lappen. Dat bewijzen ze iedere keer weer. Het enige wat die clubs telt is winst, winst en nog meer winst. En dan krijg je dus dat woningbouwverenigingen de daken vol laten leggen met zonnepanelen, maar hun huurders hiervan geen cent terugzien. Dit gebeurt volop helaas.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:03 schreef capricia het volgende:
Het is vooral lullig voor huurders. Die 0 invloed hebben op de hoeveelheid zonnepanelen die de verhuurder plaatst (of geplaatst heeft). Maar wel direct extra moeten betalen in hun huur omdat er panelen liggen.
Die krijgen hier dus een extra 'boete' opgelegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |