abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210300664
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 21:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ja fuck zeg allemaal. Maar zeg je daarmee dat de sketchy woonplek ook daadwerkelijk te vinden is?

Hebben jullie ook echt hommeles enzo? Dat klinkt ook echt wel kut (een post later) :(
Geen hommeles. Ik hoop dat dat zo blijft. Gezamelijk besluit waar we ons allebei soort van bij neer gelegd hebben zeg maar. Bij beide ook wel wat opluchting, maar het is wel gek. Denk dat we op zoek zijn naar een manier om in de nieuwe situatie met elkaar om te gaan ondanks dat de situatie ansich niet anders is dan 2 weken geleden zeg maar. Er is wel (nog meer) afstand.

Qua sketchy woonplek: Denk het wel. Studentenstad he? En ik ben daarin echt wel praktisch. Als het moet is een bed een bed en een dak een dak. We hebben wel afgesproken dat F. me tijd geeft, maar dit is ook geen situatie die je maanden wil laten zijn. Goed oplossen, maar wel het liefst zo vlot mogelijk.
Heb ook nog niet heel actief gelobby'd voor woonruimte in mijn netwerk (hou wel websites in de gaten) want als iemand zegt "ja is goed" dan is er nog hond.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210300671
Ik heb een boel huisdiers gehad en laten gaan, maar nog nooit helemaal zonder gezeten. That's gonna be a first. In ieder geval indien sketchy woonplek. Als eigen plek is, moeten we nog even bekijken wie de katten houdt.
pi_210300672
Voor alle slapers die eigenlijk uitgerust aan de dag zouden willen beginnen:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210300687
quote:
5s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:14 schreef sigme het volgende:

[..]
Waarom kwalificeer je het als falen?
Da's een goede vraag.

Ik was deze week heel erg van plan om beter voor mezelf te zorgen: goede dingen eten en op tijd gaan slapen, en daadwerkelijk dingen doen met m'n emoties ipv ze wegstoppen in m'n standaard wegstopstrategieën. En wat ik gisteravond deed qua chocola/opblijven gaat daar precies tegenin.

Nou gaat verbetering altijd in horten en stoten, en is het niet gek dat ik zo nu en dan alsnog meuk eet en er niet blij mee ben en te laat slaap. Maar vorige week was ik zo blij dat het me lukte om meer te slapen en nu was het weer niks :(
  woensdag 16 augustus 2023 @ 08:25:28 #105
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210300699
@Tele6 probeer je misschien te veel tegelijk beter te doen?
Dat is altijd mijn valkuil, vooral op 1 januari en maandagen :')
pi_210300700
quote:
7s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:00 schreef sigme het volgende:
hun veilige bak in een stellingkast waar de verhuisdekens in liggen. Veilig voor de honden dan is, niet dat die hun maar een haar zouden krenken maar vooral Pootjes houdt niet van die grote onhandige beesten
SPOILER: Plaatje bij het praatje; Pootjes lag nog te snurken, Zwartje is op pad.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben natuurlijk eigenlijk aan het werk, maar ik heb om lekker verder te kunnen een collega nodig die nog niet aan het werk is.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210300702
Ik hou van m’n katten alsof het m’n kinderen zijn. Maar ik merk wel dat ik steeds meer behoefte naar een mooi en schoon huis. Gewoon stoffen stoelen neer kunnen zetten zonder dat die beesten er weer halen in maken. Even niet al die haren en viezigheid. Geen kattenbak, kattenluikjes en zooi overal. Dus ik weet niet of ik weer nieuwe zou halen als deze er niet meer zijn. Aan de andere kant is een mooi en schoon huis misschien sowieso wel een utopie.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 08:27:46 #108
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210300716
Ja, met kinderen ook. Ik zit nog midden in dat loslaat- en acceptatieproces :D
pi_210300717
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:25 schreef Morgane89 het volgende:
@:Tele6 probeer je misschien te veel tegelijk beter te doen?
Dat is altijd mijn valkuil, vooral op 1 januari en maandagen :')
Misschien wel.

Lastige is, als ik m'n slaappatroon wil fixen moet ik ook stoppen met 's avonds laat meuk eten dus ik weet niet precies hoe ik niet beide tegelijk moet aanpakken
pi_210300720
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:26 schreef Myraela het volgende:
Ik hou van m’n katten alsof het m’n kinderen zijn. Maar ik merk wel dat ik steeds meer behoefte naar een mooi en schoon huis. Gewoon stoffen stoelen neer kunnen zetten zonder dat die beesten er weer halen in maken. Even niet al die haren en viezigheid. Geen kattenbak, kattenluikjes en zooi overal. Dus ik weet niet of ik weer nieuwe zou halen als deze er niet meer zijn. Aan de andere kant is een mooi en schoon huis misschien sowieso wel een utopie.
Straks helemaal.
pi_210300725
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Da's een goede vraag.

Ik was deze week heel erg van plan om beter voor mezelf te zorgen: goede dingen eten en op tijd gaan slapen, en daadwerkelijk dingen doen met m'n emoties ipv ze wegstoppen in m'n standaard wegstopstrategieën. En wat ik gisteravond deed qua chocola/opblijven gaat daar precies tegenin.

Nou gaat verbetering altijd in horten en stoten, en is het niet gek dat ik zo nu en dan alsnog meuk eet en er niet blij mee ben en te laat slaap. Maar vorige week was ik zo blij dat het me lukte om meer te slapen en nu was het weer niks :(
Dit is alleen maar in andere woorden wat je ook al zei; dus de vraag komt een stapje verderop (maar nog steeds dezelfde vraag)

Waarom kwalificeer je 'goede dingen eten en op tijd gaan slapen, en daadwerkelijk dingen doen met m'n emoties ipv ze wegstoppen' als beter? De woordkeuze maakt dat dat vanzelfsprekend lijkt, maar dat is een cirkeltje waar de antwoorden niet in besloten liggen.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 08:28:59 #112
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210300731
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:27 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Misschien wel.

Lastige is, als ik m'n slaappatroon wil fixen moet ik ook stoppen met 's avonds laat meuk eten dus ik weet niet precies hoe ik niet beide tegelijk moet aanpakken
O ja...ik ook niet sorry :@
pi_210300732
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:26 schreef Myraela het volgende:
Met een kind lijkt me dat sowieso een utopie :+
pi_210300741
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Straks helemaal.
Ja true. ;( Daarom zijn we al afgestapt van sommige droom-meubelen die we wilde kopen, omdat dat gewoon zonde is als daar ineens speelgoedkrassen, kotsvlekken, spuitpoep of wat doen die kleine mormels allemaal inzitten. :')
pi_210300754
quote:

[..]
Misschien wel.

Zorgt een groter diner voor 's avonds minder snaaitrek?

Alternatief is om jezelf die chocolade gewoon te gunnen. Er is op zoch niets mis met chocolade uiteindelijk.
Spoilers!
pi_210300770
quote:
7s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:28 schreef sigme het volgende:

[..]
Dit is alleen maar in andere woorden wat je ook al zei; dus de vraag komt een stapje verderop (maar nog steeds dezelfde vraag)

Waarom kwalificeer je 'goede dingen eten en op tijd gaan slapen, en daadwerkelijk dingen doen met m'n emoties ipv ze wegstoppen' als beter? De woordkeuze maakt dat dat vanzelfsprekend lijkt, maar dat is een cirkeltje waar de antwoorden niet in besloten liggen.
Nou ja, omdat beter voor mezelf zorgen goed is.

• Ik zou hopelijk minder stress hebben over mijn prestaties op werk als ik er wakkerder zit.
• Ik ben emotioneel sowieso stabieler als ik niet op te weinig slaap functioneer.
• Ik heb minder puistjes als ik niet zoveel meuk eet en niet zoveel stress.
• Ik kom aan meer leuke dingen toe als ik niet te veel tijd besteed aan niet slapen / meuk eten.
• Als ik minder meuk eet, loop ik niet tegen het "dit en dat ga ik nu niet doen want ik heb een te volle buik" argument aan dus dan kan ik meer dingen doen die ik wilde doen
• Ik voel me super rottig over het controleverlies en het zou een stuk fijner zijn als ik dát rotgevoel niet had
pi_210300818
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

• Ik zou hopelijk minder stress hebben over mijn prestaties op werk als ik er wakkerder zit.
• Ik ben emotioneel sowieso stabieler als ik niet op te weinig slaap functioneer.
• Ik kom aan meer leuke dingen toe als ik niet te veel tijd besteed aan niet slapen / meuk eten.
• Als ik minder meuk eet, loop ik niet tegen het "dit en dat ga ik nu niet doen want ik heb een te volle buik" argument aan dus dan kan ik meer dingen doen die ik wilde doen
• Ik voel me super rottig over het controleverlies en het zou een stuk fijner zijn als ik dát rotgevoel niet had
Er zijn heel veel dingen heel goed voor je, maar het is het allerbeste als je je er niet te druk over maakt. Niemand slaapt beter van de gedachte 'ik moet nu echt slapen'. En als chocolade je valkuil is, dan haal je toch gewoon de meest pure variant waar je vast geen drie repen achter elkaar van weg krijgt. En gun je jezelf die puur stukjes waar je wel zin in hebt, wel gewoon.
pi_210300826
quote:

[..]
Misschien wel.

Overdag een bewust en prettig meukmoment inplannen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210300891
quote:

[..]

Weet je echt helemaal zeker dat je oorzaak en gevolg juist hebt hier?

Kan je niet door spanning trek krijgen in chocolade en door die spanning ook niet slapen?
Spoilers!
pi_210300941
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Weet je echt helemaal zeker dat je oorzaak en gevolg juist hebt hier?

Kan je niet door spanning trek krijgen in chocolade en door die spanning ook niet slapen?
Dat is wel waar.
Ik denk dat het beide kanten op gaat, door spanning krijg ik trek in chocola en kan ik niet slapen, en vervolgens voel ik meer spanning doordat m'n ritme/planning overhoop is van chocola/slaaptekort, en zo is het cirkeltje rond.
pi_210300949
quote:

[..]

Per saldo lees ik hier eigenlijk alleen maar dat je je rottig voelt omdat je jezelf iets heb opgelegd wat als doel had je minder rottig te laten voelen.

Het enige 'echte' betere wat ik hierboven lees is: "emotioneel stabieler bij meer slaap". Ik zou zeggen: probeer die er eens uit te lichten en als dat inderdaad per saldo je punt is, probeer dan die in z'n uppie te grijpen.
En neem daarbij dit soort zaken mee:
Niet iedereen slaapt goed door 'op tijd' naar bed te gaan
Niet iedereen rust goed uit door aaneengesloten te slapen
Wil je fysiek moe zijn of juist niet, mentaal moe of juist niet, of beide (niet)
Etc etc

Welke manier van rust/slapen is voor jou de beste? En welke combi (moe/tijdstip/lengte) wanneer?
pi_210301009
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:30 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja true. ;( Daarom zijn we al afgestapt van sommige droom-meubelen die we wilde kopen, omdat dat gewoon zonde is als daar ineens speelgoedkrassen, kotsvlekken, spuitpoep of wat doen die kleine mormels allemaal inzitten. :')
Niet alle kinderen zijn sloopkogels gelukkig. Mijn grote is best een ongeleid projectiel maar ik heb echt geen gore of gesloopte spullen in huis. De kleine weet ik nog niet, die kotst wel maar je wordt er al snel handig in om overal hydrofielen mee te slepen (als je denkt dat je genoeg hydrofielen hebt, dan moet je ze nog verdubbelen, dan heb je mogelijk écht genoeg ;) ). Qua speelgoed helpt het enorm om een designated speelgoedplek te hebben waar je in de ideale situatie niet al te veel zicht op hebt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210301016
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Alternatief is om jezelf die chocolade gewoon te gunnen. Er is op zoch niets mis met chocolade uiteindelijk.
Een groter diner krijg ik niet echt weg :@
Soms lukt het om 's avonds een gezond(er) snaaimoment te doen met yoghurt of nootjes of zo. Of een redelijke hoeveelheid chocola ipv een halve kilo. Dat is een stuk prettiger :)

quote:
7s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Per saldo lees ik hier eigenlijk alleen maar dat je je rottig voelt omdat je jezelf iets heb opgelegd wat als doel had je minder rottig te laten voelen.

Het enige 'echte' betere wat ik hierboven lees is: "emotioneel stabieler bij meer slaap". Ik zou zeggen: probeer die er eens uit te lichten en als dat inderdaad per saldo je punt is, probeer dan die in z'n uppie te grijpen.
En neem daarbij dit soort zaken mee:
Niet iedereen slaapt goed door 'op tijd' naar bed te gaan
Niet iedereen rust goed uit door aaneengesloten te slapen
Wil je fysiek moe zijn of juist niet, mentaal moe of juist niet, of beide (niet)
Etc etc

Welke manier van rust/slapen is voor jou de beste? En welke combi (moe/tijdstip/lengte) wanneer?
Dat is een goed punt.
Toch eerst proberen m'n slaapgewoontes te fixen en dan kijken of het eten vanzelf volgt.
pi_210301028
Yoghurt en nootjes is géén snackmoment.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210301047
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Plus dat het idee dat je móet slapen alleen maar meer spanning oproept.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')