Ugh dat je eerst een kilometer koorddansend over dunne balkjes moest terwijl allemaal josti's troep naar je kop smijten? Verschrikkelijk stuk. Gelukkig had ik die shortcut vrij rap door.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Idem hier
Ik moet wel zeggen dat ik dat platformen in die kathedraal wel enorm klote vond. Dat hadden ze iets beter mogen doenMaar qua shortcuts zit het best wel goed in elkaar. De rest zit ook wel goed. Positief verrast door de game
Eens hoor. Hoe vaak ik dan net van zo'n balk aflazerde omdat ik verkeerd bloktequote:Op dinsdag 26 september 2023 22:38 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ugh dat je eerst een kilometer koorddansend over dunne balkjes moest terwijl allemaal josti's troep naar je kop smijten? Verschrikkelijk stuk. Gelukkig had ik die shortcut vrij rap door.
Je zou kunnen zeggen, dergelijke stukjes horen er een beetje bij, maar ik vind dat soort super mario bullshit altijd irritant in Souls-games.
Ja het valt me tot nu toe nog mee qua main bosses maar ik heb al wel wat gevechten gezien online waar ik een zware kluif aan ga hebben. Maar het is zeker vermakelijk, en een paar keer doodgaan bij een boss vind ik er ook wel bij horen dus dat frustreert me ook niet echt, die stukjes met balkjes des te meerquote:Op dinsdag 26 september 2023 22:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Eens hoor. Hoe vaak ik dan net van zo'n balk aflazerde omdat ik verkeerd blokteMaakt die shortcuts dan wel des te beter zodra je ze vindt. Heb nog genoeg te ontdekken en vermaak me best goed hiermee. Benieuwd of ze DLC uit gaan brengen
Maar tot die tijd zal mijn ass nog genoeg gekicked worden
quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nou, het schijnt dat je er voorbij kan rennen (hij heeft een behoorlijke aggro-range), dus lok hem eerst naar je toe en ren er dan voorbij. Dan is daar aan de rechterkant een doorgang waar je een Stargazer ziet. En dan hoef je niet zo ver meer terug te rennen
Ik ga het morgen weer proberen, kijken of ik hem kan cheesen
Netjes! Ik ga dat ook proberen later vandaagquote:Op dinsdag 26 september 2023 23:15 schreef 2dope het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gevloerd op poging 3
Geen cheesen maar een tactiek die het kinderlijk eenvoudig maakt na een paar keer oefenen: Hij doet heel vaak zo'n spinning fist move, dan draait 'ie 5 of 6 rondjes en iedere draai is een attack. Die moet je even leren te perfect-blocken. Hij wordt namelijk na vrijwel iedere keer als je die reeks perfect-blockt gestaggered zodat je hem met een charged RT op z'n knieën kunt krijgen. Die timing heb je echt zo door.
Mja de fucker die vrij kort daarna komt is venijnigerquote:Op woensdag 27 september 2023 08:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Netjes! Ik ga dat ook proberen later vandaag
Krijg hem er wel onder, ook al duurt het even
King of Puppets, heb ik al wat van gelezen jaquote:Op woensdag 27 september 2023 14:28 schreef 2dope het volgende:
[..]
Mja de fucker die vrij kort daarna komt is venijniger
Ik las ook iets over een patch met de nodige nerfs idd, maar nog niet kunnen checken. Ik wissel tussen Xbox en pc, dat is wel top geregeld met die cross progression.quote:Op woensdag 27 september 2023 15:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
@:2dope, schijnbaar is er een patch uitgebracht die de game toegankelijker maakt, inclusief die King of Puppets boss. Heb je daar al iets van gemerkt? Ik ga straks kijken of deze patch ook op consoles is uitgerold.
Patch voor Xbox komt wat laterquote:Op woensdag 27 september 2023 17:09 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik las ook iets over een patch met de nodige nerfs idd, maar nog niet kunnen checken. Ik wissel tussen Xbox en pc, dat is wel top geregeld met die cross progression.
Ja, die eerste fase gaat best goed. In die tweede gaat ie losquote:Op woensdag 27 september 2023 17:47 schreef 2dope het volgende:
King of Puppets ook dood. Kostte me wel een poging of 6 om de moves van phase 2 te herkennen. Ik merk wel dat ik bijna alleen maar aan het blocken ben ipv dodgen, vergeet nog wel eens dat dodgen soms handiger is. Maar die stagger hits zijn echt onmisbaar, ook goed te combineren met fable art follow-ups
Patch is nog in testing bij Microsoft. Verwacht hem later deze week.quote:Op woensdag 27 september 2023 18:55 schreef Drankster het volgende:
Patch is wel live op m’n PS5 maar nog niet op m’n Series X.
En uitgespeeld inmiddels? Ik zit nu bij de Green Swamp Monster (quote:Op woensdag 27 september 2023 18:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Patch is nog in testing bij Microsoft. Verwacht hem later deze week.
Ik heb hem nog niet uitgespeeld neequote:Op donderdag 28 september 2023 12:57 schreef 2dope het volgende:
[..]
En uitgespeeld inmiddels? Ik zit nu bij de Green Swamp Monster (naam ). Nu al een paar keer doodgegaan terwijl 'ie nog 1% health had
Sowieso megasaaie, ongeïnspireerde boss fight. De vorige (Victor) was wel een tof gevecht.
Heb overall nog steeds een beetje mixed feelings. Game ziet er goed uit, sfeer is prima en gameplay is solide. Ook geen bugs te bekennen, gewoon zeer polished wat altijd een pluspunt is. Combat is wel gewoon erg vermakelijk. Maar het verhaal trekt me absoluut niet, ik probeer het een beetje te volgen en lore te lezen maar het is allemaal weer geforceerd obscuur ("dat was in Dark Souls ook" is niet per se een goed argument) en onorigineel ('puppets go haywire, oh en er is een petrification disese gaande, dussss...').
ik vind het wapen en armor systeem maar saai (ik heb superdikke tank build armor maar je ziet er toch niks van, zijn gewoon alleen maar stats), ik ben continu collectibles aan het verzamelen die me totaal niet interesseren (heb tig cranks/legion calibres maar dat hele legion arm systeem kan me gestolen worden). Cube/wishstone systeem ook echt teringsaai, je koopt steentjes bij een NPC voor alternatieve currency die je dan in de kubus 1x per rest kunt activeren voor een verwaarloosbare 'power-up' voor je spectre, die sowieso toch sterft binnen drie hits. Yay. Ik heb ook 60 star fragments momenteel omdat die "hulp" toch waardeloos is behalve wat afleiding voor een paar seconde
Maar blijf wel geneigd de controller weer op te pakken omdat het domweg knokken, de basis dus, wel goed is.
Ja ik heb wel een paar toffe boss weapons unlocked, alleen de upgradematerialen zijn heel schaars daarvoor. Loop nu rond met de Live Puppet's Axe, zwaarste/langzaamste wapen tot nu toe. Hou ik wel vanquote:Op donderdag 28 september 2023 13:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik heb hem nog niet uitgespeeld nee
Ik ga straks weer eens proberen King of Puppets eronder te krijgen. Ik verzamel wel die boss-Ergo's, al moet ik ze nog inwisselen voor wapens bij Alidino.
Ja, daar heb ik beelden van gezienquote:Op donderdag 28 september 2023 13:14 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja ik heb wel een paar toffe boss weapons unlocked, alleen de upgradematerialen zijn heel schaars daarvoor. Loop nu rond met de Live Puppet's Axe, zwaarste/langzaamste wapen tot nu toe. Hou ik wel vanEén charged RT is 1300+ dmg
[ afbeelding ]
Je kan de handle gewoon aanpassen?quote:Op donderdag 28 september 2023 13:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik beelden van gezienDie Ergo van die swamp boss is goed voor een katana. Die wil ik wel hebben, al moet ik dan wel mijn character respeccen
Boss wapens kan je niet uit elkaar halen.quote:Op donderdag 28 september 2023 14:42 schreef Drankster het volgende:
[..]
Je kan de handle gewoon aanpassen?
Ik zit daar af en toe nog wel mee te kutten wat nou beter is, want ik had dus de 'vanilla' Puppet Axe maar de police baton handle heeft beter scaling op Motivity (als enige handle A-rating) dus met de baton handle heb ik op papier betere damage. Maar, ik heb dan ook ineens minder reach en weer een kut moveset. Bovendien blijft een R2 charge attack met de originele handle meer damage doen dan een R2 charge attack met de betere (STR-)handle, weliswaar ook een stuk trager. Snap je nog wat ik bedoelquote:Op donderdag 28 september 2023 14:42 schreef Drankster het volgende:
[..]
Je kan de handle gewoon aanpassen?
Ik vind dat wapen aanpassen best leuk en goed. Zo kan je altijd wat leuks bedenken wat werkt voor jouquote:Op donderdag 28 september 2023 15:00 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik zit daar af en toe nog wel mee te kutten wat nou beter is, want ik had dus de 'vanilla' Puppet Axe maar de police baton handle heeft beter scaling op Motivity (als enige handle A-rating) dus met de baton handle heb ik op papier betere damage. Maar, ik heb dan ook ineens minder reach en weer een kut moveset. Bovendien blijft een R2 charge attack met de originele handle meer damage doen dan een R2 charge attack met de betere (STR-)handle, weliswaar ook een stuk trager. Snap je nog wat ik bedoel
Jij hebt 'm inmiddels wel uitgespeeld toch?
Misschien gebruik ik het wel niet goed. Maar het enige argument wat ik kan bedenken om een andere handle op mijn wapen te zetten is als die beter aansluit bij mijn build (vnl motivity scaling). Daar heb ik één van met A-rating, de rest is B of minder. Alleen als ik die met A-ratig toepas heb ik een mindere moveset en minder range, terwijl range al een drama is in dit spel. Dus dan toch maar weer de originele handle erop en dan "alter handle" dáárop met een motivity crank zodat 'ie ook A-rating krijgt.quote:Op donderdag 28 september 2023 15:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik vind dat wapen aanpassen best leuk en goed. Zo kan je altijd wat leuks bedenken wat werkt voor jou
Daar kijk ik ook naar. De moveset wordt ook anders. Best grappig om een greatsword aan een daggerhandle te hangenquote:Op donderdag 28 september 2023 15:22 schreef 2dope het volgende:
[..]
Misschien gebruik ik het wel niet goed. Maar het enige argument wat ik kan bedenken om een andere handle op mijn wapen te zetten is als die beter aansluit bij mijn build (vnl motivity scaling). Daar heb ik één van met A-rating, de rest is B of minder. Alleen als ik die met A-ratig toepas heb ik een mindere moveset en minder range, terwijl range al een drama is in dit spel. Dus dan toch maar weer de originele handle erop en dan "alter handle" dáárop met een motivity crank zodat 'ie ook A-rating krijgt.
Dus ja, 'altijd wat leuks' bedenken, ik zie het (nog) niet. Andere redenen zijn misschien de betere fable arts (en juist wél een betere moveset) en gunstigere carry weight.
Ja ik heb ook al wel wat toffe creaties gezien zoals met die dancer sword handle en een riposte fable art. Naja ik vind het nog steeds wel leuk, jeukt elke dag wel weer om ff de controller op te pikken. Maar kijk eerlijk gezegd meer uit naar de nieuwe Lords of the Fallen. Is ook net weer een dikke trailer van uit. In ieder geval genoeg potentieeltjes voor Souls-fansquote:Op donderdag 28 september 2023 15:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Daar kijk ik ook naar. De moveset wordt ook anders. Best grappig om een greatsword aan een daggerhandle te hangenVoor White Lady had ik de handle van de Electric Coil op mijn greatsword, en dat ging toen een stuk makkelijker in het gevecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |