abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zondag 13 augustus 2023 @ 20:49:02 #1
381159 crew  loveyoulongtime
bibberen
pi_210275561
Ook al is Covid voor velen van ons voorbij, toch lijkt er een vraag te zijn naar een BNW topic over Covid. Deze mogelijkheid moet er dan ook zijn om te praten over hoe wij de afgelopen jaren ervaren hebben.

Lockdowns, afstand houden, mondkapjes, vaccinaties. En schijnbaar is Covid nog niet weg aangezien er weer varianten opduiken die mensen ziek maken.

Laten we dit topic hiervoor gebruiken, en laten we elkaar niet de tent uitvechten over de vaccinaties. Maar laten we het hebben over Covid de afgelopen jaren en Covid nu :)

Dus Covid23 is hier in dit topic :)
pi_210275757
Ik ben dus geen BNW-wappie, sorry als ik velen van jullie hiermee beledig. Is echt niet mijn bedoeling. Integendeel, mensen die kritisch zijn, hebben mijn voorkeur.
Maar ik snap dus niet waarom zoveel mensen moeite hebben met mondkapjes, afstand houden of een tijdje avondklok te moeten ondergaan.
Ik heb destijds het AIDS-tijdperk meegemaakt en toen was iedereen huiverig om sex te hebben.
Waar komt deze weerstand vandaan? Angst voor de overheid? Angst voor de medische wereld?
Waarom geen weerstand tegen oorlogen waar wij geen zak mee te maken hebben?
Jullie zijn allemaal destijds ingeënt tegen mazelen, pokken en weet ik veel wat nog meer.
Heeft het jullie nadelige gevolgen opgeleverd?
Of als je gebeten wordt door een hond ga je een spuitje halen tegen hondsdolheid. Heel terecht en verstandig.
Waarom deze weerstand tegen het covid vaccin?
  Moderator zondag 13 augustus 2023 @ 21:17:33 #3
bibberen
pi_210275826
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik ben dus geen BNW-wappie, sorry als ik velen van jullie hiermee beledig. Is echt niet mijn bedoeling. Integendeel, mensen die kritisch zijn, hebben mijn voorkeur.
Maar ik snap dus niet waarom zoveel mensen moeite hebben met mondkapjes, afstand houden of een tijdje avondklok te moeten ondergaan.
Ik heb destijds het AIDS-tijdperk meegemaakt en toen was iedereen huiverig om sex te hebben.
Waar komt deze weerstand vandaan? Angst voor de overheid? Angst voor de medische wereld?
Jullie zijn allemaal destijds ingeënt tegen mazelen, pokken en weet ik veel wat nog meer.
Of als je gebeten wordt door een hond ga je een spuitje halen tegen hondsdolheid. Heel terecht en verstandig.
Joh, denk niet dat je iemand beledigt met je opmerking :)
pi_210275847
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:17 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Joh, denk niet dat je iemand beledigt met je opmerking :)
Gelukkig dan maar. Maar toch, je weet het nooit. Mensen zijn vandaag de dag om het minste al beledigd.
  Moderator zondag 13 augustus 2023 @ 21:21:39 #5
bibberen
pi_210275868
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:20 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Gelukkig dan maar. Maar toch, je weet het nooit. Mensen zijn vandaag de dag om het minste al beledigd.
Goed punt wel, misschien dat iedereen die dit topic opent ook deze opmerking van jou ziet voor ze uit hun slof schieten :)
pi_210275905
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:21 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Goed punt wel, misschien dat iedereen die dit topic opent ook deze opmerking van jou ziet voor ze uit hun slof schieten :)
Laten we het hopen.
  Moderator zondag 13 augustus 2023 @ 21:24:44 #7
bibberen
pi_210275915
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Laten we het hopen.
We moeten het samen doen op dit stukje aarde :)
pi_210275980
quote:
Nieuwe corona-variant rukt op

De Wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft een nieuwe variant van het corona-virus bestempeld tot een "variant of interest" wat onder meer wil zeggen dat het gaat om een mutatie die extra in de gaten gehouden moet worden. De variant roept belangstelling op omdat deze besmettelijker is dan andere varianten.

Er zijn nu nog geen aanwijzingen dat de variant die de namen EG.5 en Eris draagt een extra bedreiging voor de volksgezondheid betekent maar er wordt wel verwacht dat de mutatie tot meer besmettingen gaat leiden. Eris waart nu onder meer rond in de VS, het VK en China. De WHO noemt het risico van de variant vooralsnog laag. In Nederland is volgens het RIVM wel sprake van een stijging in het aantal corona-besmettingen maar de cijfers blijven laag. Christina Pagel, een expert van het University College London stelt tegenover The Guardian dat er waarschijnlijk een golf besmettingen komt, met meer ziekenhuisopnames en longcovid-gevallen maar voorziet niet dat de mutatie harder zal toeslaan dan eerdere golven dit jaar. Ze wijst er op dat de afnemende vaccinatiegraad er wellicht toe leidt dat Eris later en heviger gaat pieken. Andere experts verwachten dat het aantal besmettingen fors gaat toenemen als de vakanties ten einde lopen.

Ondertussen is uit onderzoek duidelijk geworden dat het coronavirus, niet alleen deze variant. een aanslag pleegt op de energiehuishouding van besmette personen en de gevolgen daarvan langer duren dan verwacht. De longen weten zich snel te herstellen maar hart en andere organen soms niet. Dat draagt vermoedelijk bij aan de longcovid-klachten die een deel van de slachtoffers ervaren.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)gdurig-aan-te-tasten
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210275988
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:24 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
We moeten het samen doen op dit stukje aarde :)
En daar schort het nog al eens aan.
We zijn een volk van individualisten.
En die pikken niks van andersdenkenden.
Hoeft ook niet, maar die moeten dan wel hun standpunten met steekhoudende argumenten kunnen onderbouwen.
pi_210276000
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Heb je hierover nog je eigen mening of vind jij een linkdump voldoende?
  Moderator zondag 13 augustus 2023 @ 21:34:49 #11
bibberen
pi_210276019
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En daar schort het nog al eens aan.
We zijn een volk van individualisten.
En die pikken niks van andersdenkenden.
Hoeft ook niet, maar die moeten dan wel hun standpunten met steekhoudende argumenten kunnen onderbouwen.
Ik denk dan we gewoon alles moeten accepteren zolang het jou niet bedreigt in jouw levenswijze. Live and let live voor iedereen :)
  Moderator zondag 13 augustus 2023 @ 21:36:44 #12
bibberen
pi_210276041
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Linkdump mag hier, zolang het niet over iets tegen de wet of policy gaat. :)
pi_210276070
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Tuurlijk, omdat je het zo vriendelijk vraagt............in.Europa is Eris nog niet dominant, maar volgens de WHO is dat een kwestie van tijd. De variant is in de meeste werelddelen al dominant en verspreid zich snel. Gelukkig is het niet ziekmakender dan de gemiddelde eerdere variant, maar volgens de WHO is deze variant wel een 'aanslag op de energiehuishouding' van degene die besmet is. De verwachting is dan ook dat tot een explosie van longcovid gaat leiden en maatschappelijke ellende. Ben benieuwd of we daarom voor het najaar weer een grote vaccinatieronde gaan krijgen.
pi_210276092
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:36 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Linkdump mag hier, zolang het niet over iets tegen de wet of policy gaat. :)
Okee, wist ik niet.
pi_210276107
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Tuurlijk, omdat je het zo vriendelijk vraagt............in.Europa is Eris nog niet dominant, maar volgens de WHO is dat een kwestie van tijd. De variant is in de meeste werelddelen al dominant en verspreid zich snel. Gelukkig is het niet ziekmakender dan de gemiddelde eerdere variant, maar volgens de WHO is deze variant wel een 'aanslag op de energiehuishouding' van degene die besmet is. De verwachting is dan ook dat tot een explosie van longcovid gaat leiden en maatschappelijke ellende. Ben benieuwd of we daarom voor het najaar weer een grote vaccinatieronde gaan krijgen.
Daar ben ik ook benieuwd naar. En ik zal me dan angstvallig aan de regels houden. En wat doe jij?
  zondag 13 augustus 2023 @ 21:43:47 #16
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210276123
quote:
Geen angst, maar wantrouwen. De overheid heeft de laatste jaren zoveel gelogen, dat ik gewoon geen enkel woord meer van ze vertrouw. Maar dan ook echt geen enkel. Angst voor de medische wereld? Ook hier weer wantrouwen. Fauci die non-stop heeft staan liegen. Onder andere om China niet tegen de schenen te schoppen. Staat die kneus met 3 mondkapjes op te wachten, terwijl de fabrikanten hebben laten weten dat de mondkapjes 0 bescherming bieden.

Het gaat niet om het niet vertrouwen van vaccinaties. Die zijn over jaren ontwikkeld en uitvoerig getest. Mensen kunnen verantwoordelijk worden gehouden, en mensen kunnen zien welke effecten het heeft gehad op de populatie.
Mensen dwingen een ongetest medicijn te nemen is schofterig. Dat de fabrikanten van de vaccinatie niet wilden vertellen wat er in hun product zat, zegt al aardig wat. Dat ze niet verantwoordelijk gehouden mogen worden voor hun product, zegt ook meer dan genoeg.
Ik weiger een proefkonijn te zijn.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_210276148
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar. En ik zal me dan angstvallig aan de regels houden. En wat doe jij?
Ik val in de risicogroep. Hopelijk hebben ze de griepprik en de booster ineens en anders moet ik ze apart gaan halen. Verder hoop ik dat er met de vaccinaties rekening wordt gehouden met deze nieuwe variant, zeker als die erg verschilt van de omicronvariant waar de booster nu op gemaakt is.
pi_210276504
Hoe is dit überhaupt BNW verworden? Buiten EUropa is het gewoon een discussie. Bizar eigenlijk. Hoe men allemaal een vaccin heeft genomen. Ben ik even blij dat ik zowel Moderna als Pfizer heb gekocht ten tijde van de waanzin.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 14 augustus 2023 @ 07:09:14 #19
485843 crew  Jippie
pi_210278002
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 22:15 schreef Senzaaaaa het volgende:
Hoe is dit überhaupt BNW verworden? Buiten EUropa is het gewoon een discussie. Bizar eigenlijk. Hoe men allemaal een vaccin heeft genomen. Ben ik even blij dat ik zowel Moderna als Pfizer heb gekocht ten tijde van de waanzin.
Dit topic is dan ook niet specifiek BNW net als een aantal andere topics hier dat niet is. Had net zogoed in LIF of VER kunnen staan.

Prima dat jij een keuze hebt gemaakt qua vaccinatie waar jij je goed bij voelt. Ben zelf ook gevaccineerd en geboosterd, en geen spijt van.

Vrees wel dat onze overheid weinig heeft geleerd van deze pandemie.
pi_210278132
Ik vond het een leerzame tijd. Ik heb me heel erg verbaasd, over dat men hierzo, een soort recht had op vakantie of een of ander uitje.
Men moest naar het voetbal en men moest naar de kerk en men had het hele jaar gewerkt, dus moest men op vakantie, omdat het hele jaar al klote was. En dat was elk jaar al zo.
En ineens hadden mensen "grondrechten". Terwijl ze niet eens wisten wat dat betekende.

En zowat elke subgroep van bejaarden tot studenten, had moeite met een paar aanpassingen.

Ik weet nu, dat de Nederlandse samenleving zwaar asociaal is en ook echt elke groep en subgroep zo is.

Covid-19 is 1 vd redenen dat ik stopte met drinken.

[ Bericht 2% gewijzigd door christmastsunami op 14-08-2023 08:13:02 ]
pi_210278604
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 07:44 schreef christmastsunami het volgende:
Ik vond het een leerzame tijd. Ik heb me heel erg verbaasd, over dat men hierzo, een soort recht had op vakantie of een of ander uitje.
Men moest naar het voetbal en men moest naar de kerk en men had het hele jaar gewerkt, dus moest men op vakantie, omdat het hele jaar al klote was. En dat was elk jaar al zo.
En ineens hadden mensen "grondrechten". Terwijl ze niet eens wisten wat dat betekende.

En zowat elke subgroep van bejaarden tot studenten, had moeite met een paar aanpassingen.

Ik weet nu, dat de Nederlandse samenleving zwaar asociaal is en ook echt elke groep en subgroep zo is.

Covid-19 is 1 vd redenen dat ik stopte met drinken.
Inderdaad. Het Nederlandse volk stort volledig in als er een keer een echt zware crisis zou zijn. Deze crisis stelde natuurlijk maar weinig voor.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator maandag 14 augustus 2023 @ 21:13:19 #22
bibberen
pi_210286407
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 08:55 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Inderdaad. Het Nederlandse volk stort volledig in als er een keer een echt zware crisis zou zijn. Deze crisis stelde natuurlijk maar weinig voor.
Tja mijn persoonlijke mening is nog steeds dat het geen crisis was, en de maatregelen schromelijk overdreven zijn door overheden wereldwijd. Maar goed dat is ook maar een mening, ik kon verder lekker naar de kroeg (illegale, die trouwens altijd bomvol was). Was altijd blij met persconferenties, dan ging ik boodschappen doen want ging lekker snel aangezien de winkels dan vrij leeg waren. Mondkapjes werd verder weinig moeilijk over gedaan waar ik woon, dus dikke prima.

In zoverre wat mij wel serieus echt geraakt heeft, het niet weg kunnen. En niet zozeer omdat ik vakanties zie als een 'grondrecht' maar omdat ik gewoon 40 uur per week werk, en ik ten tijde van corona ook nog de mantelzorg deed voor mijn moeder met zware Parkinson en Parkinson dementie. Die vakanties waren voor mij altijd een uitlaatklep, en toen dat weg viel heb ik er echt wel serieus een poos moeite mee gehad om op dezelfde voet door te gaan dag in dag uit. Dus dat is eigenlijk voor mij het enige issue geweest, voor veel mensen zal dat klinken als 'wat jank je nou?'. Maar 40 uur werken en de rest van de tijd 'opgesloten' zitten met een moeder die er allemaal niks meer van snapt en je alles dag in dag uit 300x moet herhalen, in de nacht wakker worden van een dolende moeder en proberen haar weer in bed te krijgen. Dat breekt je wel op als je niet even af en toe kan weggaan en alles de boel laten.

Ik denk zo hebben veel mensen wel hun verhaal over hoe ze alles beleefd hebben.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:14:00 #23
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_210292553
quote:
Zie bepaalde aannames in jouw post die ik dan weer niet helemaal snap. BNW wappies, dus toch voornamelijk mensen die zelf geen vaccin willen, hebben volgens jou ook ook allemaal moeite met mondkapjes, afstand houden en de avondklok. Dit is dus al een aanname die niet klopt maar wel heel veel mensen die dat denken en dat vind ik dan weer heel bijzonder.

Zelf vond ik de mondkapjes alleen vervelend omdat ik half doof ben en dit communicatie lastiger maakte en het heeft niet veel geholpen denk ik. Had geen verplichting hoeven worden wat mij betreft, de meesten hadden het sowieso wel gedragen.
De avondklok vond ik wel heel apart en die bezoekregeltjes absurd. Ik was niet perse tegen de meeste van die regeltjes maar meer tegen het verplichten. Heb mijn best gedaan om het virus zo lang mogelijk niet op te lopen. Heb ook altijd doorgewerkt op locatie die hele periode tussen veel reizende mensen. Ben er niet bang voor geweest en had het voordat ik uitgenodigd was voor de spuit.

En wie zegt dat ik geen weerstand heb tegen een oorlog? Wie heeft dat niet vraag ik me af.

Had op zich geen weerstand tegen het vaccin. Iedereen die het wilde stond vrij het te nemen maar vond het voor mezelf niet nodig. Het is wel een mooi verdienmodel met sterke lobby geweest wat me tegenstond. Vond de opdringerigheid van andere mensen die het een morele plicht vonden jegens de rest wel vervelend, ieder zn keus toch? Waarom zou je die keus perse willen begrijpen?

De statistieken waren al vrij snel duidelijk over wat de doelgroep van het virus was. Het risico wat ik liep was minimaal en achteraf ook goed ingeschat want had niet vernomen dat ik het als als ik niet getest had omdat mijn collega het had en dat bij ons verplicht was.

Toen moest ik 10 dagen in quarantaine, dus ziektewet, was niet eens ziek, is enige keer in 10 jaar dat ik in de ziektewet ben geweest.
To BG or not to BG!
pi_210292623
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 13:14 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Zie bepaalde aannames in jouw post die ik dan weer niet helemaal snap. BNW wappies, dus toch voornamelijk mensen die zelf geen vaccin willen, hebben volgens jou ook ook allemaal moeite met mondkapjes, afstand houden en de avondklok. Dit is dus al een aanname die niet klopt maar wel heel veel mensen die dat denken en dat vind ik dan weer heel bijzonder.

Zelf vond ik de mondkapjes alleen vervelend omdat ik half doof ben en dit communicatie lastiger maakte en het heeft niet veel geholpen denk ik. Had geen verplichting hoeven worden wat mij betreft, de meesten hadden het sowieso wel gedragen.
De avondklok vond ik wel heel apart en die bezoekregeltjes absurd. Ik was niet perse tegen de meeste van die regeltjes maar meer tegen het verplichten. Heb mijn best gedaan om het virus zo lang mogelijk niet op te lopen. Heb ook altijd doorgewerkt op locatie die hele periode tussen veel reizende mensen. Ben er niet bang voor geweest en had het voordat ik uitgenodigd was voor de spuit.

En wie zegt dat ik geen weerstand heb tegen een oorlog? Wie heeft dat niet vraag ik me af.

Had op zich geen weerstand tegen het vaccin. Iedereen die het wilde stond vrij het te nemen maar vond het voor mezelf niet nodig. Het is wel een mooi verdienmodel met sterke lobby geweest wat me tegenstond. Vond de opdringerigheid van andere mensen die het een morele plicht vonden jegens de rest wel vervelend, ieder zn keus toch? Waarom zou je die keus perse willen begrijpen?

De statistieken waren al vrij snel duidelijk over wat de doelgroep van het virus was. Het risico wat ik liep was minimaal en achteraf ook goed ingeschat want had niet vernomen dat ik het als als ik niet getest had omdat mijn collega het had en dat bij ons verplicht was.

Toen moest ik 10 dagen in quarantaine, dus ziektewet, was niet eens ziek, is enige keer in 10 jaar dat ik in de ziektewet ben geweest.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, mijn excuses daarvoor.
Maar ik snap ook onze overheid wel, die moesten toch iets doen en niemand wist precies wat.
Tja, ga er maar aan staan. Als overheid moet je iets doen, niksdoen levert ook een hele hoop kritiek en geklaag op.
Het kwam voor iedereen als een donderslag bij heldere hemel.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:37:55 #25
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_210292811
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 13:19 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, mijn excuses daarvoor.
Maar ik snap ook onze overheid wel, die moesten toch iets doen en niemand wist precies wat.
Tja, ga er maar aan staan. Als overheid moet je iets doen, niksdoen levert ook een hele hoop kritiek en geklaag op.
Het kwam voor iedereen als een donderslag bij heldere hemel.
Ook niet helemaal waar. De partij van de dieren waarschuwde hier al jaren voor, kun je opzoeken, wat niet wegneemt dat het onverwachts was want dat moment precies is natuurlijk niet te voorspellen. Het was wachten op wanneer zoiets zou gebeuren en niet of het uberhaupt kon gebeuren want dat was echt wel duidelijk.

Vond het wel sneu dat er enkelen waren die echt heel bang zijn geweest, ken er een paar, en dat sommigen zichzelf zelfs vrijwillig langere tijd hebben opgesloten. En dit waren niet de meest kwetsbaren gek genoeg. De kwetsbaren waren zich altijd al bewuster van het gevaar wat ze liepen in contact met anderen ook door bv een griep.
To BG or not to BG!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')