Dit is eigenlijk wel een heel fijne uitleg zo als je deze geeft, persoonlijk droeg en ga ik ze ook niet dragen. En dat is ook mijn eigen keuze. Maar als iemand ze wel draagt heb ik er ook geen moeite mee. Een buurman even verderop loopt iedere dag naar de winkel met een compleet gezichtsmasker op met filters. En op de een of andere manier begrijp ik hem wel aangezien als ie in zijn tuin staat zijn longen ophoest. Ja dan snap ik wel dat hij bang is en voorzorgsmaatregelen neemt die voor hem als veilig aanvoelen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:19 schreef Stemma het volgende:
[..]
Dat was niet de insteek van mijn opmerking, dat maak jij ervan. Als je verder kijkt dan je neus lang is zou je ook kunnen bedenken dat iemand die nu met een mondkapje op loopt daar een gegronde reden voor heeft. Toen de mondkapjes plicht verviel ben ik een mondkapje blijven dragen omdat ik in afwachting was van een operatie ivm kanker, had geen zin om corona op te lopen waardoor de operatie zou worden uitgesteld. Zo zijn er tal van mensen die gewoon rekening houden met hun persoonlijke situatie of dat van hun dierbaren en een mondkapje dragen als dat hun verstandig lijkt. Geen enkele reden om deze mensen belachelijk te maken op een forum.
Of iemand zich wel of niet laat vaccineren tegen Covid-19 moet ieder voor zich weten. Dat de anti-vaccinatie 'vibe' nu tot gevolg lijkt te hebben dat ouders hun kinderen niet laten vaccineren volgens het Rijksvaccinatie programma vind ik wel zorgelijk.
Toch blij dat ik de prikjes niet gehaald heb als ik dit zo lees.quote:BA.2.86 may be more capable of causing infection in people who have previously had COVID-19 or who have received COVID-19 vaccines.
oh knoesquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 02:50 schreef Bananenbennie het volgende:
https://www.cdc.gov/respi(...)ovid-19-variant.html
[..]
Toch blij dat ik de prikjes niet gehaald heb als ik dit zo lees.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 02:50 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Of je hebt je eigen tekst niet gelezen of je begrijpt totaal niet wat er gezegd word. Ik pak de tekst er even bij:quote:
Met andere woorden: deze variant is beter in staat de bescherming van eerder besmette mensen en gevaccineerde mensen te omzeilen in vergelijking met eerdere varianten.quote:Based on what CDC knows now, existing tests used to detect and medications used to treat COVID-19 appear to be effective with this variant. BA.2.86 may be more capable of causing infection in people who have previously had COVID-19 or who have received COVID-19 vaccines. Scientists are evaluating the effectiveness of the forthcoming, updated COVID-19 vaccine. CDC’s current assessment is that this updated vaccine will be effective at reducing severe disease and hospitalization.
Waarom zet je die quote waar dit vermeld wordt er niet bij dan?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ongevaccineerden hebben nog steeds een grotere kans op schade van het virus, zowel tijdens hun ziekte als daarna met long-covid.
Die quote staat er. Nergens staat dat ongevaccineerden beter beschermd zijn tegen deze variant dan gevaccineerde of eerder besmette mensen. Je moet het in de context van die hele uitspraak lezen en dan kan het verwarrend zijn, maar het is triest als je geloofd dat hier gezegd word dat je beter ongevaccineerd kan zijn.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:29 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Waarom zet je die quote waar dit vermeld wordt er niet bij dan?
Ik ook ondanks dat ik tot een risicogroep hoor nog steeds niet verkouden geweest of de griep, mijn immuunsysteem heeft geen spuitjes nodig om goed zijn werk te doen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 02:50 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ongevaccineerden als kakkerlakken neergezet kunnen worden. Ik vind ze wel heel respectloos naar andere toe.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:48 schreef controlaltdelete het volgende:
Aha, volgens jouw redenering komt het er op neer dat mondkapjesdragers geen bange poeperds mogen worden genoemd en het volledig terecht is dat ongevaccineerden als kakkerlakken bestempeld mogen worden?
Het laat wel je respectloosheid en mogelijkheid om in andere in te leven zien.quote:Je redenering slaat nergens op. Agressief ben ik al helemaal niet, je maakt van een mug een olifant om mij iets in de schoenen te kunnen schuiven over iets wat totaal overtrokken is. Nu ga je de longziekte van je moeder projecteren op mij of op mensen die geen mondkapjes droegen in die tijd net alsof daar de oorzaak ligt. Het wordt weer een zinloze discussie merk ik. Niettemin sterkte voor je moeke.
Of je hebt geluk gehad?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:06 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik ook ondanks dat ik tot een risicogroep hoor nog steeds niet verkouden geweest of de griep, mijn immuunsysteem heeft geen spuitjes nodig om goed zijn werk te doen.
Die ziektes waren al lang aan het dalen toen vaccins werden ingevoerd. iets met schoon water en hygiëne.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:21 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Of je hebt geluk gehad?
Juist je immuunsysteem heeft enorm baat bij de vaccinaties. iets wat juist 200 jaar aan vaccinaties laat zien.
Vroeger vertrouwede men ook op hun "immuunsysteem", echter de meeste infecties en ziektes waren heel dodelijk.
Pokken nog wel eens gezien?
Of Polio?
Mazelen?
TBC?
Komt niet door je immuunsysteem.... Maar door de vaccins.
Totdat er grote groepen ontstaan die iedere vaccinatie weigeren. Dan blijkt ineens dat hygiëne een stuk minder belangrijk is dan vaccinaties en komen ziektes als polio en de mazelen ineens weer terug. En telkens zijn de grote uitbraken weer in dezelfde gebieden in Nederland en onder dezelfde groepen mensen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Die ziektes waren al lang aan het dalen toen vaccins werden ingevoerd. iets met schoon water en hygiëne.
Klopt, dat heeft zeker geholpen...... Maar dat verklaard niet waarom mazelen voornamelijk in Nederland op bepaalde plekken voorkomt. Of zou het daar minder schoon water zijn, of mindere hygiëne? Wat is het verschil daar tussen het immuunsysteem of op andere plaatsen in Nederland?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Die ziektes waren al lang aan het dalen toen vaccins werden ingevoerd. iets met schoon water en hygiëne.
Je krijgt meestal wat je ook geeft. Ik zou het anders verwoorden, maar iedere ongevaccineerde opname, had waarschijnlijk voorkomen kunnen worden. Nu zou dat niet direct uitmaken, er is zorg capaciteit genoeg, maar tijden de pandemie, was dat wel anders.quote:Op zondag 27 augustus 2023 08:27 schreef controlaltdelete het volgende:
Ja hoor ik snap het, gevaccineerden en mondkapjesdragers zijn sociale, respectvolle en medelevende mensen en ongevaccineerden al helemaal die geen mondkapje willen dragen zijn de egoïstische aso's die met de nek moeten worden aangekeken.
Waarschijnlijk wel, want de grote meerderheid is nooit ernstig ziek worden. Echter een klein percentage, wat met Absoluut getallen best een flink aantal personen kan zijn, was niet zo gelukkig.quote:Ondanks geen griep al die tijd heb ik de afgelopen 10 jaar geluk gehad omdat ik geen griep of covidvaccin heb genomen. We gaan het zien de volgende ronde of ik weer zoveel geluk heb.
20 jaar bezuinigingen en wanbeleid in de zorg en als de ziekenhuizen vervolgens overstromen is het de schuld van de mensen die in het ziekenhuis belandenquote:Op zondag 27 augustus 2023 10:34 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Je krijgt meestal wat je ook geeft. Ik zou het anders verwoorden, maar iedere ongevaccineerde opname, had waarschijnlijk voorkomen kunnen worden. Nu zou dat niet direct uitmaken, er is zorg capaciteit genoeg, maar tijden de pandemie, was dat wel anders.
Mijn ervaring was dat ze de meeste vage claims erbij haalde, maar voornamelijk aan hunzelf dachten. Beetje IKKE IKKE IKKE en niet WIJ.
Mensenrechten, vrijheid, dictaruur waren een veel gebruikte kreet. Mensenrecht op gezondheidszorg was blijkbaar minder belangrijk, net zoals vrijheid van andere. En dat ze dit allemaal mochten schreeuwen, geeft al aan, dat ze niet in een dictatuur leefde.
Eerst klapten we ook voor de zorg, daarna gave vele ze een dikke middelvinger, omdat sommige liever alleen aan hunzelf dachten.
Hoe je dat dan wilt verwoorden, laat ik aan iedereen zelf over. Maar respect was ver te zoeken in mijn ogen.
[..]
Waarschijnlijk wel, want de grote meerderheid is nooit ernstig ziek worden. Echter een klein percentage, wat met Absoluut getallen best een flink aantal personen kan zijn, was niet zo gelukkig.
Ik heb gewoon normaal een paar keer de griep gehad, en gelukkig maar 1 keer corona. Heeft mij daarna wel 2,3 jaar gekost om te herstellen. Was ook gewoon gezond en begin 40. Dus geen risico groep.
Ik hoop op beter "geluk" de volgende keer......
Voorkomen en gereed zijn is altijd het beste....
Komt deze onzin weer voorbij?quote:Op zondag 27 augustus 2023 12:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
20 jaar bezuinigingen en wanbeleid in de zorg
Tijdens de pandemie waren ze over vertegenwoordigt, maar vooral deze waren deze opnames waarschijnlijk te voorkomen, als ze gevaccineerd waren.quote:en als de ziekenhuizen vervolgens overstromen is het de schuld van de mensen die in het ziekenhuis belanden![]()
Er zijn best nog we de nodige onder de 60 jaar opgenomen. En juist daarin had het vaccin waarschijnlijk nog veel effectiever kunnen zijn, en dus had de zorg aan andere besteed kunnen worden.quote:De meeste mensen onder de 60 kwamen sowieso niet in het ziekenhuis.
De meeste landen hadden geen maatregelen nodig (de meeste ziekenhuizen bleven leeg) maar het was gewoon uit angst door al die doemverhalen. Zweden draaide ook gewoon door. Zelfde verhaal met Afrika.quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:16 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Komt deze onzin weer voorbij?
Bijzonder dat alle landen maatregelen nodig hadden... Ondanks "20 jaar bezuinigingen en wanbeleid" hier in Nederland.
[..]
Leuk verzonnen weer Hans. Hihi.quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:17 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
De meeste landen hadden geen maatregelen nodig (de meeste ziekenhuizen bleven leeg) maar het was gewoon uit angst door al die doemverhalen. Zweden draaide ook gewoon door. Zelfde verhaal met Afrika.
Komt ook deze onzin weer voor bij?quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:17 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
De meeste landen hadden geen maatregelen nodig (de meeste ziekenhuizen bleven leeg) maar het was gewoon uit angst door al die doemverhalen. Zweden draaide ook gewoon door. Zelfde verhaal met Afrika.
Slim bedacht van de GGD. Misschien zijn er wel mensen die naar die niet gemaakte vaccinatieafspraken zijn gegaan.quote:Circa 10.000 mensen uit verschillende delen van het land hebben van de GGD een e-mail of sms ontvangen over een afspraak voor de coronaprik die ze niet zelf gemaakt hebben.
Volgens de gezondheidsdienst komt dat door een technische fout. De dienst werkt aan een nieuw systeem om mensen uit te nodigen voor een vaccinatie tegen corona.
https://nos.nl/artikel/24(...)ngen-voor-coronaprik
Ik ben wel serieus benieuwd naar de opkomst van de volgende booster campagne, ik moet je heel eerlijk zeggen dat misschien 1 op de 50 mensen die ik spreek nog animo heeft ervoor.. Dus ben serieus benieuwd, en ja ik weet dat dit voor bepaalde groepen is niet voor de hele bevolking. Maar hoor juist ook veel mensen uit de doelgroep die zeggen "ja maar ik ben er wel klaar mee".quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Slim bedacht van de GGD. Misschien zijn er wel mensen die naar die niet gemaakte vaccinatieafspraken zijn gegaan.
Het animo voor de spuiten loopt terug ja. Zelfs als we de msm mogen geloven. De groep van weigeraars zal alleen maar groter worden vermoed ik, als je het eenmaal ziet dan zie je het, dan ga je niet meer terug.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:10 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik ben wel serieus benieuwd naar de opkomst van de volgende booster campagne, ik moet je heel eerlijk zeggen dat misschien 1 op de 50 mensen die ik spreek nog animo heeft ervoor.. Dus ben serieus benieuwd, en ja ik weet dat dit voor bepaalde groepen is niet voor de hele bevolking. Maar hoor juist ook veel mensen uit de doelgroep die zeggen "ja maar ik ben er wel klaar mee".
Dus wel benieuwd.
Ik denk dat de helft van de 65-plussers wel gaat. En mensen met een zwakke gezondheid. Verder is het momenteel ook niet echt nodig denk ik.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:10 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik ben wel serieus benieuwd naar de opkomst van de volgende booster campagne, ik moet je heel eerlijk zeggen dat misschien 1 op de 50 mensen die ik spreek nog animo heeft ervoor.. Dus ben serieus benieuwd, en ja ik weet dat dit voor bepaalde groepen is niet voor de hele bevolking. Maar hoor juist ook veel mensen uit de doelgroep die zeggen "ja maar ik ben er wel klaar mee".
Dus wel benieuwd.
De groep die het vaccin krijgt, is ook gelimiteerd.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:25 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Het animo voor de spuiten loopt terug ja. Zelfs als we de msm mogen geloven. De groep van weigeraars zal alleen maar groter worden vermoed ik, als je het eenmaal ziet dan zie je het, dan ga je niet meer terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |