abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210294069
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik ben dus geen BNW-wappie, sorry als ik velen van jullie hiermee beledig. Is echt niet mijn bedoeling. Integendeel, mensen die kritisch zijn, hebben mijn voorkeur.
Maar ik snap dus niet waarom zoveel mensen moeite hebben met mondkapjes, afstand houden of een tijdje avondklok te moeten ondergaan.

Als je zulke maatregelen ondergaat moeten ze wel nut hebben, of vind je van niet? Medische mondkapjes (als ze al werken tegen virus verspreiding) mocht men niet gebruiken anders konden er tekorten ontstaan. Dus als je met een lapje stof voor je mond liep (die vaak weken lang achter elkaar gedragen werd) was je goed bezig 8)7
Zelfde met afstand houden en avondklok veel mensen geloven gewoon niet dat het helpt.
pi_210294136
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 15:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Als je zulke maatregelen ondergaat moeten ze wel nut hebben, of vind je van niet? Medische mondkapjes (als ze al werken tegen virus verspreiding) mocht men niet gebruiken anders konden er tekorten ontstaan. Dus als je met een lapje stof voor je mond liep (die vaak weken lang achter elkaar gedragen werd) was je goed bezig 8)7
Zelfde met afstand houden en avondklok veel mensen geloven gewoon niet dat het helpt.
Dat is toch bewezen? Virussen kunnen niet vrij door de lucht reizen, ze nemen een 'lift' in een miniscuul speekseldruppeltje. Die druppeltjes werden tegengehouden door het mondkapje.
En dat de mondkapjes die wel toegestaan werden wekenlang gedragen werden, betwijfel ik.
Ik zag dagelijks een heleboel mondkapjes over en door winkelcentra, parkeerplaatsen en in de straten rondzwerven.
pi_210294394
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 15:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dat is onzin. Bijna niemand zal hebben geloofd dat het compleet zinloos was. Als je dat daadwerkelijk geloofd ben je ook niet goed bij je hoofd.

De meningen zijn alleen verdeeld hoeveel effect die maatregelen hadden, maar dat het mensenlevens heeft gered daar is iedereen het wel over eens.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:04:11 #29
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_210294496
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 15:30 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat is toch bewezen? Virussen kunnen niet vrij door de lucht reizen, ze nemen een 'lift' in een miniscuul speekseldruppeltje. Die druppeltjes werden tegengehouden door het mondkapje.
En dat de mondkapjes die wel toegestaan werden wekenlang gedragen werden, betwijfel ik.
Ik zag dagelijks een heleboel mondkapjes over en door winkelcentra, parkeerplaatsen en in de straten rondzwerven.
Dat 'druppeltje' waar het virus in zit is zo minuscuul, ze noemen dat een aerosol, die zijn 0,2 tot 200 micrometer groot, dat een normaal mondkapje ze niet tegenhoud. Waren het maar die grotere druppeltjes, dan hadden ze wel gewerkt maar die druppeltjes zijn zo klein dat ze in je normale adem zitten en dat gaat gewoon langs die mondkapjes die we moesten dragen. Staat ook gewoon op de verpakking dat ze niet geschikt zijn voor virussen. Maar kan me voorstellen dat als je hoest of niest dat het dan wel wat tegenhoud.
To BG or not to BG!
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:17:12 #30
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_210294629
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_210294632
quote:
Hoogste aantal virusdeeltjes sinds mei, nieuwe variant corona komt op
Na een rustige zomer lijkt het aantal besmettingen met het coronavirus langzaam weer toe te nemen. In het rioolwater is het hoogste aantal virusdeeltjes sinds half mei aangetroffen. Daarnaast belanden ook wat meer mensen vanwege coronaklachten in een ziekenhuis. Een nieuwe subvariant van het virus is in opkomst.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-variant-rioolwater

pi_210296641
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 16:04 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dat 'druppeltje' waar het virus in zit is zo minuscuul, ze noemen dat een aerosol, die zijn 0,2 tot 200 micrometer groot, dat een normaal mondkapje ze niet tegenhoud. Waren het maar die grotere druppeltjes, dan hadden ze wel gewerkt maar die druppeltjes zijn zo klein dat ze in je normale adem zitten en dat gaat gewoon langs die mondkapjes die we moesten dragen. Staat ook gewoon op de verpakking dat ze niet geschikt zijn voor virussen. Maar kan me voorstellen dat als je hoest of niest dat het dan wel wat tegenhoud.
Tenzij je op kortere afstand staat, en tegenover iemand staat een gesprek te voeren, en die persoon is toevallig besmet.

Juist de grote druppels, zou je tegen met Mondkapjes. Zoals je zelf ook aangeeft.

Mondkapjes waren niet de magische oplossing, maar een onderdeel van de totaal oplossing.

Hoeveel het werkelijk geholpen heeft, is altijd heel lastig te bepalen.
pi_210296766
quote:
Wat een irritant rotfilmpje zeg. Zowel beeld als geluid zijn niet te pruimen.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 08:01:55 #34
189978 controlaltdelete
pi_210300578
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 19:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat een irritant rotfilmpje zeg. Zowel beeld als geluid zijn niet te pruimen.
Het laat wel zien hoe gek mensen gemaakt zijn. Het kan zomaar opnieuw gebeuren zodra het sein gegeven wordt dat het circus weer begint.

twitter
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_210300613
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik ben dus geen BNW-wappie, sorry als ik velen van jullie hiermee beledig. Is echt niet mijn bedoeling. Integendeel, mensen die kritisch zijn, hebben mijn voorkeur.
Maar ik snap dus niet waarom zoveel mensen moeite hebben met mondkapjes, afstand houden of een tijdje avondklok te moeten ondergaan.
Ik heb destijds het AIDS-tijdperk meegemaakt en toen was iedereen huiverig om sex te hebben.
Waar komt deze weerstand vandaan? Angst voor de overheid? Angst voor de medische wereld?
Waarom geen weerstand tegen oorlogen waar wij geen zak mee te maken hebben?
Jullie zijn allemaal destijds ingeënt tegen mazelen, pokken en weet ik veel wat nog meer.
Heeft het jullie nadelige gevolgen opgeleverd?
Of als je gebeten wordt door een hond ga je een spuitje halen tegen hondsdolheid. Heel terecht en verstandig.
Waarom deze weerstand tegen het covid vaccin?
Sommige mensen krijgen een lekker gevoel van gewoon een beetje dwars doen.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 09:09:19 #36
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_210301052
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:08 schreef Intint het volgende:

[..]
Sommige mensen krijgen een lekker gevoel van gewoon een beetje dwars doen.
Maar het zijn wel de dwarsliggers die het spoor doen rechtlopen.
To BG or not to BG!
pi_210301165
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 09:09 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Maar het zijn wel de dwarsliggers die het spoor doen rechtlopen.
Oja? Vertel.
pi_210305797
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die domme 'virus' CGI beelden ook grappig blijven.
Dit laatste ziet er uit als een exotische bloem of zo....ietsjes leuker dan die oranje ding met die zuigertjes.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_210305816
quote:
Triest maar grappig.
Beter om te lachen dan huilen....
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_210305950
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 20:49 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ook al is Covid voor velen van ons voorbij, toch lijkt er een vraag te zijn naar een BNW topic over Covid. Deze mogelijkheid moet er dan ook zijn om te praten over hoe wij de afgelopen jaren ervaren hebben.

Lockdowns, afstand houden, mondkapjes, vaccinaties. En schijnbaar is Covid nog niet weg aangezien er weer varianten opduiken die mensen ziek maken.

Laten we dit topic hiervoor gebruiken, en laten we elkaar niet de tent uitvechten over de vaccinaties. Maar laten we het hebben over Covid de afgelopen jaren en Covid nu :)

Dus Covid23 is hier in dit topic :)
Ik ben nog steeds van mening dat alle covid regels helemaal geen verschil heeft gemaakt.
Kan best dat het een enorme social engineering/experiment/data verzameling psyOp.

Het feit dat voor de hele drie jaar durende corona shitshow de gemiddelde covid dood leeftijd iets hoger dan gemiddelde life expectancy (81-82 jaar of zo) zegt genoeg,imo.
pi_210306639
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 16:00 schreef Tingo het volgende:

Het feit dat voor de hele drie jaar durende corona shitshow de gemiddelde covid dood leeftijd iets hoger dan gemiddelde life expectancy (81-82 jaar of zo) zegt genoeg,imo.
Het zegt vooral iets over jouw (on)vermogen om logisch te redeneren.
De gemiddelde leeftijd van Nederlanders die met artrose overlijden is hoger dan de gemiddelde leeftijd waarop Nederlanders gemiddeld overlijden. Betekent dit dat je ouder wordt als je artrose krijgt? Nee, natuurlijk niet.
Dat zegt net zo min iets over de gemiddelde leeftijd waarop je met covid overlijd ivm de gemiddelde leeftijdsverwachting.

Maar mensen die geen flauw benul hebben wat deze begrippen nu precies betekenen kunnen best verward worden door zulke statistieken.
pi_210306849
quote:

[..]
Ik ben nog steeds van mening dat alle covid regels helemaal geen verschil heeft gemaakt.
Dat is inderdaad jouw mening en niet veel meer dan dat.

quote:

Dat zegt voornamelijk dat statistisch redeneren niet jouw sterkste kant is.
pi_210307964
https://academyofideas.com/2015/11/fear-and-social-control/

Humans, especially since the Industrial Revolution, have become increasingly protected from the dangers that our ancestors faced in relation to the natural world. But as mankind’s fear of nature and the elements has fallen, in its place many other fears have come to fill the void. Some of these fears have arisen in response to real threats, but many have been in response to things imagined.

As the Stoic philosopher Seneca pointed out:

“There are more things…likely to frighten us than there are to crush us; we suffer more often in imagination than in reality.” (Letters from a Stoic, Seneca)

While some of these imagined fears are of one’s own making, many are the consequence of narratives created by those in positions of power. Individuals looking to take advantage of, and manipulate others, have long realized the power of fear. When one is gripped by fear of a threat, real or imagined, their rational and higher cognitive capacities shut down, making them easily manipulable by anyone that promises safety from the threat.
pi_210308931
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 18:59 schreef Tingo het volgende:
https://academyofideas.com/2015/11/fear-and-social-control/

Humans, especially since the Industrial Revolution, have become increasingly protected from the dangers that our ancestors faced in relation to the natural world. But as mankind’s fear of nature and the elements has fallen, in its place many other fears have come to fill the void. Some of these fears have arisen in response to real threats, but many have been in response to things imagined.

As the Stoic philosopher Seneca pointed out:

“There are more things…likely to frighten us than there are to crush us; we suffer more often in imagination than in reality.” (Letters from a Stoic, Seneca)

While some of these imagined fears are of one’s own making, many are the consequence of narratives created by those in positions of power. Individuals looking to take advantage of, and manipulate others, have long realized the power of fear. When one is gripped by fear of a threat, real or imagined, their rational and higher cognitive capacities shut down, making them easily manipulable by anyone that promises safety from the threat.
Jij denkt; "oei ik zei iets stoms, laat ik maar de quote van een filosoof plaatsen dan kom ik hopelijk toch nog een beetje intelligent over"?
  donderdag 17 augustus 2023 @ 07:33:43 #45
189978 controlaltdelete
pi_210313053
Ach gut het beledigen is weer begonnen.
pi_210313089
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 07:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Ach gut het beledigen is weer begonnen.
Ag gossie toch. Gaat het?
  donderdag 17 augustus 2023 @ 07:44:32 #47
189978 controlaltdelete
pi_210313114
Met mij gaat het prima zoals altijd mede dankzij mijn uitstekend werkend immuunsysteem. Blijf jij maar lekker gallen om je verheven te voelen. :W
pi_210313266
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 07:44 schreef controlaltdelete het volgende:
Met mij gaat het prima zoals altijd mede dankzij mijn uitstekend werkend immuunsysteem. Blijf jij maar lekker gallen om je verheven te voelen. :W
De ironie.
pi_210338681
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:01 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Het laat wel zien hoe gek mensen gemaakt zijn. Het kan zomaar opnieuw gebeuren zodra het sein gegeven wordt dat het circus weer begint.

[ twitter ]
twitter

Gaat het circus weer beginnen?
Plaats hier uw advertentie
pi_210339156
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
[ twitter ]
Gaat het circus weer beginnen?
Trappen mensen nog steeds in de leugens van deze oplichter? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')