abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210269030
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:25 schreef Zelva het volgende:

[..]
Wanbeleid. Als je als monopolist met ook nog eens voortdurende staatsinfusies niet eens winst kunt maken... :')
Dan moeten de aandeelhouders dus de wanbestuurders laten vervangen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 13 augustus 2023 @ 11:34:26 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210269069
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dan moeten de aandeelhouders dus de wanbestuurders laten vervangen.
De Nederlandse staat is de eigenaar van de NS
pi_210269078
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De Nederlandse staat is de eigenaar van de NS
Daar zit dus al een fundamenteel probleem, die aandelen moeten op de beurs.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 13 augustus 2023 @ 11:37:25 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210269094
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:02 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Hoe kan het dan dat ze steeds weer verlies draaien?
500 miljoen winst in 22
¤ 215 miljoen in 2019

Tijdens Corona was het dramatisch
pi_210269097
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:25 schreef Zelva het volgende:

[..]
Wanbeleid. Als je als monopolist met ook nog eens voortdurende staatsinfusies niet eens winst kunt maken... :')
Studenten de grootste groep reist met zeer hoge kortingen en/of gratis. Tel daarbij de investeringen op dan is het niet zo moeilijk om te bedenken dat een OV zelden winst kan draaien.

De investeringen gemaakt door Prorail worden doorberekend aan de vervoerder. En aangezien bouwkosten, materieel, energie ook duurder zijn geworden is er nauwelijks winst te maken.

Mijn gevuld winkelwagentje is ook een stuk duurder geworden.

Van een vervoersbedrijf zou ik nooit als ceo willen functioneren. Een bedrijfstak dat van veel te veel factoren afhankelijk is. En mocht er wel winst gemaakt worden gaat dat ook ten koste van infra etc.

En word er wel winst gemaakt is daar meestal NS vastgoed verantwoordelijk voor.
  zondag 13 augustus 2023 @ 11:39:49 #31
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210269115
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 09:58 schreef Eightyone het volgende:
[ tweet ]
Ja, dit kost de D staat en de Deelstaten Miljarden, geld dat dringend nodig is om de infrastuctuur en de stations te moderniseren. Maar de meeste mensen denken daar niet over na. Die willen instand satisfaction. ikke ikke ikke
  zondag 13 augustus 2023 @ 11:40:53 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210269125
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:37 schreef Cherni het volgende:
En word er wel winst gemaakt is daar meestal NS vastgoed verantwoordelijk voor.
De Winkels op de stations zijn zeer winstgevend idd.
pi_210269255
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 00:05 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Maar zo'n forensenboetes heeft op veelreizigers denk ik helemaal niet zo'n impact. Volgens mij zijn er veel werkgevers die reizen met het OV volledig vergoeden, omdat ze het willen stimuleren. De extra kosten komen dan dus veelal bij werkgevers te liggen. Dan gaat het ook weinig effect hebben op de drukte in de spitstijd, maar gaat de NS wel meer geld binnenharken. Dat weet die Koolmees natuurlijk ook wel, dus makkelijk roepen dat je andere tijden het reizen goedkoper maakt.
Werkgevers kunnen de OV-kosten 100% belastingvrij vergoeden, dus velen doen dat ook. Doet je werkgever dat niet, dan kun je je OV-kosten voor woon-werkverkeer aftrekken bij je inkomstenbelasing.

Een spitskaartje kan er dus toe leiden dat je mensen uit de spits weert die het wel zelf moeten betalen (dus mensen die er niet zitten vanwege woon-werkverkeer). Ook kan het er toe leiden dat werkgevers (die het vergoeden) gestimuleerd worden om minder strikt vast te houden aan bepaalde werktijden.
pi_210269272
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De Winkels op de stations zijn zeer winstgevend idd.
De prijzen zijn er ook aan gekoppeld. Ik koop nooit iets bij een AH to go. Maar die zal precies dezelfde producten bij de normale AH met andere prijzen aanbieden. Janneke141 zal daar wel meer van weten.
pi_210269319
quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Beetje omgekeerde wereld om andere partijen te vragen om meer rekening te gaan houden met de NS. Hoe lang reizen mensen nou al vooral in de spits? Jaren. En nog steeds doet de NS alsof de drukte tijdens de spits hun overkomt en dat ze er niks aan kunnen doen. Ze kunnen er best wat aan doen, maar dat kost ze geld. Dus dan maar prijzen verhogen en verhogen. Ze weten dat mensen toch op hun werk/school moeten komen, dus dat er toch wel betaald gaat worden. Maar die drukte blijft natuurlijk gewoon. Dat het nu te druk is in de spits is dus gewoon een excuus om prijzen weer te verhogen.
"Ze kunnen er best wat aan doen, maar dat kost ze geld." Waar moet dat geld volgens jou dan vandaan komen? Want bij duurdere kaartjes ga je steigeren.
pi_210269350
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:12 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Wouter hoeft de filedruk niet op te lossen, daar is de politiek voor.
Wat de NS moet doen is zorgen voor voldoende capaciteit.
Zeker, maar doe je dat door het aanbod te verhogen of door de vraag (op bepaalde tijden) te verminderen? Beide draagt bij aan voldoende capaciteit.
pi_210269369
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:55 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Werkgevers kunnen de OV-kosten 100% belastingvrij vergoeden, dus velen doen dat ook. Doet je werkgever dat niet, dan kun je je OV-kosten voor woon-werkverkeer aftrekken bij je inkomstenbelasing.

Een spitskaartje kan er dus toe leiden dat je mensen uit de spits weert die het wel zelf moeten betalen (dus mensen die er niet zitten vanwege woon-werkverkeer). Ook kan het er toe leiden dat werkgevers (die het vergoeden) gestimuleerd worden om minder strikt vast te houden aan bepaalde werktijden.
Als je net voor de spits incheckt maar het grootse deel van je reis in de spits maakt moet ik nog zien hoe ze dit gaan oplossen. Bovendien is die spits een veel groter gebied dan dat men nu hanteert. Zeker op knooppunten is het na de spits nog erg druk.
pi_210269403
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:03 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als je net voor de spits incheckt maar het grootse deel van je reis in de spits maakt moet ik nog zien hoe ze dit gaan oplossen. Bovendien is die spits een veel groter gebied dan dat men nu hanteert. Zeker op knooppunten is het na de spits nog erg druk.
Dat is nu ook al het geval. Om voor de ochtendspits in te checken moet je wel heel vroeg zijn, want die grens ligt bij 06:30, maar als je net voor 16:00 incheckt kan het best zijn dat je een deel van je reis in de spits maakt, terwijl je toch met 40% korting reist.
pi_210269419
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is nu ook al het geval. Om voor de ochtendspits in te checken moet je wel heel vroeg zijn, want die grens ligt bij 06:30, maar als je net voor 16:00 incheckt kan het best zijn dat je een deel van je reis in de spits maakt, terwijl je toch met 40% korting reist.
Precies. Een van de redenen dat ik die spitsheffing niet zie zitten. Er is meer capaciteit nodig. Dus meer infra en personeel. Maar dat zijn investeringen die toch een vermogen kosten.
  zondag 13 augustus 2023 @ 12:18:38 #40
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_210269525
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:09 schreef Cherni het volgende:

Er is meer capaciteit nodig. Dus meer infra en personeel. Maar dat zijn investeringen die toch een vermogen kosten.
En dat zie je terug in de ritprijs...
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_210269540
Blijft een hopeloos inefficiėnt systeem, dat OV. De auto is veruit superieur en daar komen steeds meer mensen achter. We kunnen ons beter richten op meer asfalt en het delen van vervoersmiddelen met de buurt.
pi_210269558
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:09 schreef Cherni het volgende:

[..]
Precies. Een van de redenen dat ik die spitsheffing niet zie zitten. Er is meer capaciteit nodig. Dus meer infra en personeel. Maar dat zijn investeringen die toch een vermogen kosten.
De capaciteit is op zich voldoende. Het gaat meer om de spreiding.
pi_210269587
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:21 schreef Confetti het volgende:
Blijft een hopeloos inefficiėnt systeem, dat OV. De auto is veruit superieur en daar komen steeds meer mensen achter. We kunnen ons beter richten op meer asfalt en het delen van vervoersmiddelen met de buurt.
Hangt er helemaal van af waar je woont en waar je naartoe wilt. Voor sommige reizen is het OV veel handiger, voor andere reizen is de auto handiger.

Als ik in het centrum van Amsterdam moet zijn, doe ik dat niet met de auto. Als ik op vakantie ga, laat ik mijn auto niet voor 200 euro op Schiphol staan, terwijl de trein me voor een tientje in de vertrekhal aflevert. En als ik naar Netterden of Espel moet is er geen haar op m'n hoofd die overweegt om dat met het OV te gaan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2023 12:34:32 ]
pi_210269685
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is nu ook al het geval. Om voor de ochtendspits in te checken moet je wel heel vroeg zijn, want die grens ligt bij 06:30, maar als je net voor 16:00 incheckt kan het best zijn dat je een deel van je reis in de spits maakt, terwijl je toch met 40% korting reist.
Bovendien zijn mensen creatief genoeg om binnen de spits te reizen.

Hier een overzicht. Doe er je voordeel mee als dagjes reiziger.

Als u vroeg incheckt, mag dat tot net voor 06.35 en bij de middagspits tot net voor 16.05. Dan wel net na 08.55 en 18.25. Kijk wel uit dat u het niet net te laat of te vroeg doet. Checkt u in om 08.54.59, dan betaalt u vol tarief, Checkt u in om 08.55 precies dan reist u met korting.

Studenten met OV en woon werkverkeer zal het verder niets uitmaken. Die blijven toch in de spits reizen met diverse producten zoals een NS-Business Card. Ik verwacht niet dat werkgevers en scholen hun tijden gaan aanpassen.
pi_210269723
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:37 schreef Cherni het volgende:
Bovendien zijn mensen creatief genoeg om binnen de spits te reizen.

Hier een overzicht. Doe er je voordeel mee als dagjes reiziger.

Als u vroeg incheckt, mag dat tot net voor 06.35 en bij de middagspits tot net voor 16.05. Dan wel net na 08.55 en 18.25. Kijk wel uit dat u het niet net te laat of te vroeg doet. Checkt u in om 08.54.59, dan betaalt u vol tarief, Checkt u in om 08.55 precies dan reist u met korting.
Valt allemaal wel mee. Tante Bep en tante Sjaan gaan echt niet om 06:30 al in de trein zitten, zodat ze met korting naar het Rijksmuseum kunnen reizen. Het speelt eigenlijk alleen in de avondspits, die volgens de regels van de NS om 16:00 begint. Dan zit je nog niet tussen al het kantoorpersoneel, maar al wel tussen de studenten en scholieren.
pi_210269746
Kortom: van A naar B komen wordt straks - mits je dat lopend of fietsend kunt doen - onbetaalbaar. Lekker bezig Nederland! 8)7
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_210269752
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:40 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Valt allemaal wel mee. Tante Bep en tante Sjaan gaan echt niet om 06:30 al in de trein zitten, zodat ze met korting naar het Rijksmuseum kunnen reizen. Het speelt eigenlijk alleen in de avondspits, die volgens de regels van de NS om 16:00 begint. Dan zit je nog niet tussen al het kantoorpersoneel, maar al wel tussen de studenten en scholieren.
Daar vergis je je in. Ik reis met de trein van Maastricht naar Eindhoven als mijn dienst het toelaat. Zo niet ga ik met de auto wat meestal helaas het geval is. Maar de trein die net na 6.00 uur vertrekt zit al vanaf Sittard goed vol. Ook met dagjes mensen.
pi_210269781
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:42 schreef Apotheose het volgende:
Kortom: van A naar B komen wordt straks - mits je dat lopend of fietsend kunt doen - onbetaalbaar. Lekker bezig Nederland! 8)7
Alleen als je dat per se tijdens de spits wilt doen.
pi_210269909
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:27 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hangt er helemaal van af waar je woont en waar je naartoe wilt. Voor sommige reizen is het OV veel handiger, voor andere reizen is de auto handiger.

Als ik in het centrum van Amsterdam moet zijn, doe ik dat niet met de auto. Als ik op vakantie ga, laat ik mijn auto niet voor 200 euro op Schiphol staan, terwijl de trein me voor een tientje in de vertrekhal aflevert. En als ik naar Netterden of Espel moet is er geen haar op m'n hoofd die overweegt om dat met het OV te gaan doen.
Inderdaad. Als ik in een of ander dorp of gehucht moet zijn neem ik de auto. Maar moet ik in het centrum van een stad zijn neem ik de trein. In mijn geval zou ik gek zijn dit niet met de trein te doen middels een NS business card aangeboden door de werkgever. Zelfs mijn vakanties doe ik per trein. Maar werk je met onregelmatigheid dan is het OV sowieso in de meeste gevallen geen optie. En in mijn geval nog erg ongunstig ook omdat per auto de km vergoeding de kosten op geen enkele manier dekt. Maar goed dat is een keuze omdat ik standplaats Eindhoven niet wil verlaten terwijl er andere opties zijn. Dus ik kan daar niet over klagen.
pi_210269994
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:42 schreef Apotheose het volgende:
Kortom: van A naar B komen wordt straks - mits je dat lopend of fietsend kunt doen - onbetaalbaar. Lekker bezig Nederland! 8)7
Je mag je dan aansluiten bij de mensen die al een aantal decennia een beperkte actieradius hebben, hoe meer mensen zich daarbij aansluiten hoe beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')