Ahwquote:Op zondag 23 juni 2024 20:07 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik baal dan ook vooral van mezelf, dat ik het niet voorkomen heb. Maar kennelijk had ik eerder echt bravere konijnen.
Alhoewel... Een konijn vond ik wel eens terug op de vensterbank aan de buitenkant van het huis, dan kon ze door het raam naar binnen kijken![]()
Waarom zat ik hier nog niet en waarom heb jij mij hier niet op gewezen? Piswoest nu stiggy!quote:
quote:Op zondag 21 juli 2024 06:59 schreef aeque het volgende:
[..]
Waarom zat ik hier nog niet en waarom heb jij mij hier niet op gewezen? Piswoest nu stiggy!
Er zijn formules om uit te rekenen hoeveel biks je konijn nodig heeft op een dag: 20 a 25 gram per kg volwassen gewicht. Daarnaast dan dus ruim hooi en evt groente. Dat is vaak minder biks dan je denkt.quote:Op woensdag 24 juli 2024 23:41 schreef kalinhos het volgende:
Maar dat biks vervangen door meer hooi kan geen kwaad om te proberen.
Een uur? Dat doen ze hier in 5 tot 10 minuten.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:38 schreef Hupje het volgende:
[..]
Er zijn formules om uit te rekenen hoeveel biks je konijn nodig heeft op een dag: 20 a 25 gram per kg volwassen gewicht. Daarnaast dan dus ruim hooi en evt groente. Dat is vaak minder niks dan je denkt.
Ik voer mijn konijnen 2x per dag niks en hun bakje is altijd binnen een uur leeg - minder kans op mee-etend ongedierte.
quote:Op donderdag 25 juli 2024 07:09 schreef livelink het volgende:
En dus komen ze enthousiast aanhuppelen als man en zoon naar buiten gaan en krijg ik echt nul reactie![]()
De liefde gaat echt door de maag.
Mijn koppel doet aan ontbijt en tweede ontbijtquote:Op donderdag 25 juli 2024 08:39 schreef aeque het volgende:
[..]
Een uur? Dat doen ze hier in 5 tot 10 minuten.
Dat doet alleen de dame hier. Beiden beginnen ze met eten, dan stopt ze, mannetje eet verder en als hij klaar is kan ze in alle rust verder eten.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:40 schreef Hupje het volgende:
[..]
Mijn koppel doet aan ontbijt en tweede ontbijt
Ah dat ga ik eens doen; ik heb niet per se biks© maar gewoon zo’n 15 kilo zak voer (wat in plastic bakken zit) en waar ik eigenlijk elke dag gewoon een beker geef, maar wellicht is dat juist te veel.quote:Op donderdag 25 juli 2024 08:38 schreef Hupje het volgende:
[..]
Er zijn formules om uit te rekenen hoeveel biks je konijn nodig heeft op een dag: 20 a 25 gram per kg volwassen gewicht. Daarnaast dan dus ruim hooi en evt groente. Dat is vaak minder biks dan je denkt.
Ik voer mijn konijnen 2x per dag niks en hun bakje is altijd binnen een uur leeg - minder kans op mee-etend ongedierte.
Net z'n baasjequote:Op donderdag 25 juli 2024 08:47 schreef aeque het volgende:
[..]
Dat doet alleen de dame hier. Beiden beginnen ze met eten, dan stopt ze, mannetje eet verder en als hij klaar is kan ze in alle rust verder eten.
Ik snap ook wel waarom. Ze zijn altijd onafscheidelijk, behalve als er eten is. Dan is het mannetje nogal een kreng.
Wat voor voer is dat dan? Waar zaden en dat soort spul in zit? Want dan heb je kans dat de heel selectief gaan eten en niet alle voedingsstoffen binnenkrijgen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 11:08 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ah dat ga ik eens doen; ik heb niet per se biks© maar gewoon zo’n 15 kilo zak voer (wat in plastic bakken zit) en waar ik eigenlijk elke dag gewoon een beker geef, maar wellicht is dat juist te veel.
Klopt. Zaden, granen etc. Tussendoor krijgen ze ook sla, wortel…1 is inmiddels 11 jaar oud geworden en doet ‘t nog altijd dus ik vermoed dat ze alles wel binnen krijgen.quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:35 schreef aeque het volgende:
[..]
Wat voor voer is dat dan? Waar zaden en dat soort spul in zit? Want dan heb je kans dat de heel selectief gaan eten en niet alle voedingsstoffen binnenkrijgen.
Erg mooi jaquote:Op donderdag 25 juli 2024 18:35 schreef livelink het volgende:
Is die yoghurtsaus de bak die je gebruikt om hun bakje te vullen? Dat is vrij veel, ja. Maar 11 is een respectabele leeftijd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |