En hoe gaat het inmiddels? Al beter?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 10:25 schreef Lenny77 het volgende:
Al die veranderingen in zijn hok lijkt hij ook niet prettig te vinden, die handdoeken ipv hennepschaafsel. Hij probeert de handdoek weg te 'graven'..
Hij wast zichzelf wel en strekt zich uit en gaat languit liggen, maar toch.. dat eten..
Ik denk het nietquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 19:19 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
En hoe gaat het inmiddels? Al beter?
quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:29 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk het niet![]()
Hij heeft door de dag verschillende keren wat wortelloof, jonge grasscheuten en een mini beetje hooi gegeten maar een paar uur terug is er qua stoelgang enkel een hoopje diarree uitgekomen en dat was het laatste. Deze middag nog een grote plas daarna ook niets meer. Eten heeft hij ook niet meer gedaan sinds 17u. Het zijn telkens maar kleine beetjes wat hij met veel moeite eet.
Ik ben bij de dierenarts hooi gaan halen (dat zou hij daar wel gegeten hebben na de operatie) en in een dierenzaak ook nog 2 andere soorten. Dan heb ik nog dwangvoeding gekocht bij de dierenarts maar ze zeiden dat ik daar voorzichtig mee moest zijn omdat het soms meer kwaad kan dan goed. Dat het niet zo erg is als ze een paar dagen slecht eten![]()
Ik weet niet meer goed wat te doen![]()
Puur qua gedrag doet hij relatief normaal: hij wast zich, ligt lekker, huppelt wat rond.
Ja het is ook lastig... je weet niet goed wat te doenquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:53 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]wat vervelend. Slecht eten is misschien nog iets anders als niet eten? Ik heb altijd geleerd dat als ze niet eten de darmen stil kunnen komen te liggen en dat heel gevaarlijk is. Maar als hij helemaal gaat spartelen als je hem dwangvoeding geeft kan ik me ook voorstellen dat dat niet goed is nee. Lastig.
Hihi hij hoopte zeker dat het iets lekkerders was dan dwangvoedingquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 10:28 schreef Lenny77 het volgende:
De dierenarts had zelf ook nog gebeld en hij gaf aan dat het voorlopig ok is.
Ik heb de dwangvoeding in huis dus voel mij sowieso iets geruster. Daar had ik gisteren een beetje van gemaakt en op een bordje gelegd. Het rook sterk en hij is ook komen kijken maar heeft er niets van gegeten.
Soms denk ik dat het bijslijpen van zijn tandjes ook wel iets ermee te maken heeft, hij eet wat scheef nu zeg maar. Mss zit daar iets niet 100%?
Fijnquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 12:56 schreef Lenny77 het volgende:
De temperatuur blijft gelukkig in orde, hij is ook een binnenkonijn dus dat helpt wel![]()
Hij knabbelt ook steeds meer aan het hooi en daarnet heeft hij voor het eerst van zijn brokjes gegeten![]()
![]()
![]()
![]()
Ik begin stilletjes hoopvol te worden dat het ergste achter de rug is
quote:Op zondag 13 augustus 2023 10:22 schreef Lenny77 het volgende:
En deze nacht zijn de keuteltjes in normaal formaat gevallen![]()
![]()
![]()
Dat een mens zo blij kan zijn met wat kak![]()
Boh ben toch echt ongerust geweest
Ja de dierenarts zei 6 wekenquote:Op zondag 13 augustus 2023 10:28 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]![]()
Dan nu nog eventjes wachten en tijd voor de vriendin! Is je vrouwtje eigenlijk gesteriliseerd?
Goed nieuwsquote:Op zondag 13 augustus 2023 10:22 schreef Lenny77 het volgende:
En deze nacht zijn de keuteltjes in normaal formaat gevallen![]()
![]()
![]()
Dat een mens zo blij kan zijn met wat kak![]()
Boh ben toch echt ongerust geweest
Zo'n hok heeft mijn zus ook gehad voor haar konijntjesquote:Op zondag 20 augustus 2023 11:57 schreef Donna het volgende:
[ afbeelding ]
De dames moesten het even 3 dagen doen met alleen hun hok. Maar zonet de ren eraan gezet.
Nog even een afdekzeil halen voor over het gedeelte waar het toilet staat en dan is het helemaal klaar.
Ahhh dat zou klote zijn. Dan moet ik klussenquote:Op zondag 20 augustus 2023 11:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zo'n hok heeft mijn zus ook gehad voor haar konijntjes
Op een moment begon het dak te lekken
In het midden. Nu hebben ze een groot kunstof hok. Deze viel echt uit elkaar zowatquote:Op zondag 20 augustus 2023 12:21 schreef Donna het volgende:
[..]
Ahhh dat zou klote zijn. Dan moet ik klussen
Haha ze begonnen nu ook al te knagen. Hopelijk is dat met de ren weer voorbij. Eerder deden ze dat ook niet, maarja toen stond het hok onder een mega overkapping.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:04 schreef tombolafan het volgende:
Wij hadden ook zo'n hok maar dat hebben ze opgevreten![]()
Ja die twee dus ookquote:Op zondag 20 augustus 2023 13:04 schreef tombolafan het volgende:
Wij hadden ook zo'n hok maar dat hebben ze opgevreten![]()
Nee, dat doen ze niet meer bij Huizepluis. De laatste keer hebben wij ons konijn afgegeven daar en hebben zij gekoppeld met de aanwezige konijnen. We hadden wel in de email gezegd dat het een oudere voedster moet zijn.quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:26 schreef Hupje het volgende:
Binnenkort dus eens kijken bij een opvang voor een nieuwe voedster. Ik neig er toch naar om nog verder te gaan met konijnen houden.
Weet iemand of je bij Huizepluis hun aanbod kunt zien ergens online? Vroeger wel.
Het Knabbelhuis ben ik eerder geweest, maar die bestaat niet meer, volgens mij.
Dan moet je inderdaad sowieso niet bij Huizepluis zijn, want daar doen ze ook alleen nog maar koppelvakanties en moet je ook een foto sturen van je hok en je moet een vaccinatieboekje meegeven.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 08:39 schreef Hupje het volgende:
Ik voel me ook haast een potentiële misdadiger als ik de mailtjes van de opvangen lees die ik gisteren kreeg![]()
Ik snap wel dat mensen afhaken om een konijn bij een opvang te halen, eigenlijk.
De een zegt dat ik als mens niks te kiezen heb, want mijn konijn moet kiezen. Ja, dat snap ik, maar dan mag ik toch wel een voorkeur hebben welke als eerste te proberen?
De ander wil foto's van het hok (+ afmetingen), konijn en het voer.
Een opvang heeft momenteel niks zitten en de anderen doen alleen koppelvakanties - wat ik niet zie zitten, want a) ik kan en durf dat prima zelf en b) mijn konijn is niet ingeënt (wat vast de volgende doodzonde is als ik dat vertel)
Dus. Sorry, makker. Je zit nog even alleen
Pfoei dat is ook niet heel handig van ze... Hoewel ik ergens wel snap dat ze inentingen verplichten is het overige wel erg overdreven...quote:Op woensdag 23 augustus 2023 19:55 schreef Hupje het volgende:
Nou, niet dus. Ik ben afgekeurd door de opvang![]()
Ik zorg ook zo slecht voor mijn dieren, dat klopt![]()
De ene opvang doet niet zonder vaccinatie, nr 2 heeft geen dieren zitten ivm verhuizing en nr 3 vindt ons hok te klein.
Ik vrees dat ik dan toch bij ga dragen aan de konijnen fokkerij, want dit beestje alleen laten zitten is zielig.
Maar eens een plan bedenken
Dat is nr 3, die stellen enorme eisen aan de huisvesting. Ik kan inderdaad misschien nog een ander gewoon asiel in de buurt proberen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 19:59 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Pfoei dat is ook niet heel handig van ze... Hoewel ik ergens wel snap dat ze inentingen verplichten is het overige wel erg overdreven...
En via de 'gewone' asiels?
https://ikzoekbaas.dieren(...)/konijnen-en-knagersquote:Op woensdag 23 augustus 2023 20:00 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat is nr 3, die stellen enorme eisen aan de huisvesting. Ik kan inderdaad misschien nog een ander gewoon asiel in de buurt proberen.
Pfffff...quote:Op woensdag 23 augustus 2023 20:06 schreef Hupje het volgende:
En ik snap het best, he. Meer ruimte is beter voor je konijn. Maar hoeveel mensen hebben hun halve tuin in gebruik voor een konijn?
Mijne heeft nu bijv meer dan 20m2 tot zijn beschikking, maar komt zijn hok niet uitMaar omdat dat niet permanent is (zonder toezicht kan het niet ivm roofvogels hier) telt dat niet.
Hij geeft dan Doetinchem als dichtst bij, dat is best een eindje nogquote:
Ik zou het gewoon proberen met het weghalen van het schot, Lenny. Als je merkt dat het niet goed gaat, dan kan je altijd nog voor een herkansing in de badkamer gaan of zo.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:38 schreef Lenny77 het volgende:
Mag ik nog eens wat advies vragen?
Gombi is nu een dikke 3 weken geleden gecastreerd dus nog een paar weken en dan kan ik gaan kijken of het klikt met Yama
Die koppelingsverhalen die ik lees gaan altijd over kleine ruimtes die ze beiden niet kennen. Moet het echt zo? Ik heb Yama nu in de woonkamer en Gombi in de keuken en er zit een hoog schot tussen beide ruimtes. Ze hebben elkaar nog niet gezien maar ruiken elkaar dus wel. Mag ik het schot wegnemen en dan gewoon 'de natuur' zijn gang laten gaan? Of is dat een recept voor ellende? (vroeger -30j geleden- gooiden we ze gewoon samen en dat ging altijd goed, maar ok, we kunnen geluk hebben gehad). Yama is wel een stuk groter dan Gombi. Zij is nu 5 maanden en maatje groot vleeskonijn. Gombi is bijna 1.5j en maatje uit de kluiten gegroeid dwergkonijn. Ik denk wel dat zij minstens 2kg meer weegt dan hem.
Dan tweede vraag: stel dat we geluk hebben en het klikt, binnenkort gaat Yama haar puberteit in en gaat ze wss hormonaal worden enz. Hoe groot is de kans dat ze na succesvolle koppeling agressief tegen hem gaat worden? Ze mogen bijna non stop los maar sommige momenten zitten ze nu eenmaal ook vast daar Yama een sloper is, kan ze hem dan verwonden of erger?
Ik ben wel benieuwd naar de meningen van de kenners. Ik heb vroeger echt veel konijnen gehad maar toen was het allemaal niet zo moeilijk.. nu lijkt het bijna rocket science als je alle regels moet volgen
Dankjewel voor het antwoord!quote:Op woensdag 30 augustus 2023 06:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon proberen met het weghalen van het schot, Lenny. Als je merkt dat het niet goed gaat, dan kan je altijd nog voor een herkansing in de badkamer gaan of zo.
Die puberteit is wel tricky, maar daar kun je nog niks over zeggen nu. Goed in de gaten houden ook dan.
Ik heb 2 koppelingen gedaan, maar beide keren was het na een aantal uren wel zo rustig dat ik ze bij elkaar durfde te laten. Dacht als ze elkaar de eerste uren niet echt de tent uit vechten, ze dat later ook wel niet zouden doen? Maar misschien is dat wel helemaal niet zo en heb ik gewoon geluk gehadquote:Op woensdag 30 augustus 2023 09:35 schreef livelink het volgende:
Ik zette ze de eerste dagen van een koppeling alleen bij elkaar als ik erbij was. Dus dan haalde ik ze weer uit elkaar 's nachts of als ik er niet was. Maar ja, ik vind koppelen ongeveer het vervelendste van het hebben van konijnen, dus ik ben niet zo'n goede raadgever.
Oh dit kan gewoon? Ik dacht dat je ze dan niet meer uit elkaar mocht halen omdat je dan steeds weer moest koppelen?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 09:35 schreef livelink het volgende:
Ik zette ze de eerste dagen van een koppeling alleen bij elkaar als ik erbij was. Dus dan haalde ik ze weer uit elkaar 's nachts of als ik er niet was. Maar ja, ik vind koppelen ongeveer het vervelendste van het hebben van konijnen, dus ik ben niet zo'n goede raadgever.
Ik deed het een nacht of twee. Overdag zorgde ik wel dat er iemand thuis was. Maar 's nachts vond ik het te eng. Ze waren alleen door gaas gescheiden, dus ze konden elkaar nog wel zien en ruiken, maar niet verwonden.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 18:53 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Oh dit kan gewoon? Ik dacht dat je ze dan niet meer uit elkaar mocht halen omdat je dan steeds weer moest koppelen?
Is dit dan ook iets wat je langer mag doen dan een paar dagen?
Oh, dat is wel jammer. Hopelijk wordt dat nog beter.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:53 schreef Hupje het volgende:
Ik heb ze altijd -als het rustig genoeg was- bij elkaar gelaten met veel ruimte zodat ze elkaar kunnen ontlopen.
Ik heb ook net weer een koppeling achter de rug. Mocht geen konijn van de opvang, dus heb er een van marktplaats gehaald. Niet iets wat ik graag doe, maar nood breekt wetToch een afdankertje, in ieder geval.
Het gaat best aardig hier, maar ze zijn echt nog geen beste vrienden, zeg maar.
Bedoel je met die eerste zin tijdens de koppeling?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:53 schreef Hupje het volgende:
Ik heb ze altijd -als het rustig genoeg was- bij elkaar gelaten met veel ruimte zodat ze elkaar kunnen ontlopen.
Ik heb ook net weer een koppeling achter de rug. Mocht geen konijn van de opvang, dus heb er een van marktplaats gehaald. Niet iets wat ik graag doe, maar nood breekt wetToch een afdankertje, in ieder geval.
Het gaat best aardig hier, maar ze zijn echt nog geen beste vrienden, zeg maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |