abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210245505
quote:
Het is het Nederlands elftal gelukt de kwartfinale te halen op het WK voetbal in Australië en Nieuw-Zeeland. Een hele knappe prestatie maar heel makkelijk ging het in het duel tegen Zuid-Afrika niet. Een vroege goal van Jill Roord, een uitblinkende keeper Daphne van Domselaar en een blunderende doelvrouw van Zuid-Afrika maakten het verschil voor Oranje dat met 2-0 won.

Voorafgaand aan de wedstrijd kwamen de spelers van tegenstander Zuid-Afrika zingend en swingend het Sydney Football Stadium in, zoals hier te zien is. Het stadion zat goed gevuld met zo'n 40.000 mensen, onder wie opvallend veel Amerikanen. Die hadden gedacht dat de VS de groep van Nederland wel even zou winnen, maar dat gebeurde niet.

Snelle goal
Nederland begon de wedstrijd met goede hoop. Nog nooit verloor Oranje van Zuid-Afrika, maar van onderschatting was geen sprake, zei coach Jonker. De selectie was compleet, dus spits Lineth Beerensteyn stond weer in de basis nadat ze eerder dit toernooi geblesseerd was geraakt.
De eerste kans voor Oranje kwam van Esmee Brugts, ze krulde de bal met de op haar bekende manier van buiten de 16 meter in de rechterhoek, maar de keeper van Zuid-Afrika plukte de bal net uit de goal. Het werd wel een corner en daaruit maakte Jill Roord de openingstreffer. Ze kon de bal vanuit de kluts inkoppen (bekijk de goal hier). Haar vierde doelpunt alweer dit WK.

Reddingen Van Domselaar
Nederland ging op jacht naar een tweede goal en kreeg met Danielle van de Donk een goede kans. Zuid-Afrika, dat nog voor rust twee keer moest wisselen door blessures, werd steeds sterker.

Vooral in de slotfase van de eerste helft had sterspeler Thembi Kgatlana de 1-1 tot twee keer toe op de voet maar keeper Daphne van Domselaar redde telkens knap. Daarmee ging Oranje niet onfortuinlijk met een voorsprong de kleedkamer in.De tweede helft begonnen beide landen voorzichtig. In de 54ste minuut leek Lieke Martens de 2-0 te maken. Ze draaide vlak voor de goal mooi weg en tikte in, maar nadat de VAR de beelden goed had bekeken, bleek het nipt buitenspel.

Ook daarna bleef Nederland proberen de voorsprong te verdubbelen, maar tot echt grote kansen leidde dat niet direct. Er was een fout van de keeper van Zuid-Afrika voor nodig, waardoor Beerensteyn toch de 2-0 kon maken. De spits die tot dan toe weinig klaarspeelde, schoot de bal vrij zacht richting de goal, maar keeper Kaylin Swart greep mis (bekijk het doelpunt hier). Intussen had Danielle van de Donk een onnodige gele kaart gekregen, waardoor ze de kwartfinale mist. Een domper.

Over de streep
Na de 2-0 was Zuid-Afrika nog dichtbij een doelpunt maar ook in de tweede helft maakte Van Domselaar geen fouten. Oranje kreeg nog wat kleine kansjes via Roord, Beerensteyn en Martens, maar het bleef bij twee goals voor Oranje, waar in de blessuretijd aanvaller Jill Bayings haar debuut nog mocht maken.
Het eindsignaal zorgde vooral voor opluchting bij de spelers van Nederland. "Vooral in de eerste helft was het billenknijpen. Maar we hebben een aardige keeper", reageerde bondscoach Andries Jonker gelijk na afloop. Hij vond de eerste helft zwak van zijn team, maar in de tweede helft was er niet veel meer aan de hand, aldus Jonker.

Nu tegen Spanje
Oranje speelt in die kwartfinale tegen het sterke Spanje, dat eerder met 5-1 won van Zwitserland. Fans in Nederland moeten er nóg iets vroeger uit als ze die wedstrijd willen zien, want die begint vrijdag om 3 uur 's nachts in het Nieuw-Zeelandse Wellington. Daar vliegen de spelers vandaag alweer heen.

Dan zal het wel wat beter moeten dan vandaag tegen Zuid-Afrika. Maar mocht Oranje die wedstrijd ook winnen, dan volgt een halve finale tegen Japan, Zweden of de VS. Maar dat is nog ver weg.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)chtste-finale-sydney

ZEG HET MAAR MENSEN!
U MAD?
pi_210245531
Ook niet handig dat Beerenboot voor deze wedstrijd kritiek uit op de VS, om vervolgens zelf volledig te falen.

:')
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:26:50 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_210245542
3e topic al? Een record?
pi_210245548
Zijn we ook weer van deze onzin af _O-

Mensen die de wekker zetten voor dit _O-
  FOK!fotograaf vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:30:51 #5
842 Zorro
Z
pi_210245572
Net teruggekeken.
- Was wel degelijk een strafschop voor Nederland. Waar die mythe vandaan komt dat iets met een schouder altijd een schouderduw is is mij een raadsel. Dit was gewoon een bodycheck. Op het middenveld is dat gewoon een vriie trap.
- Met Miedema ipv Beerensteyn was dit makkelijk gewonnen.
- Waarom verdedigt Nouwen het rechterbeen van een speelster die links is?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:32:42 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210245585
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 09:25 schreef SonicVolcano het volgende:
Ook niet handig dat Beerenboot voor deze wedstrijd kritiek uit op de VS, om vervolgens zelf volledig te falen.

Beerensteyn loopt al het hele toernooi te falen. Die bal tegen Zuid-Afrika wordt door een normale keeper natuurlijk ook gewoon gepakt.
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:34:17 #7
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_210245600
Wat was dit schandalig slecht zeg. Zelden vertoond. Uiteraard ben ik altijd voor Nederland, maar ik ben bijna blij dat het betere team nu door is. Nederland eerste helft geen schot op doel gehad tegen deze extreem zwakke verdediging van Spanje. Tweede helft een enkel schotje. Echt een zeer terechte nederlaag.

Die handsbal van vd Gragt, dat was gewoon lachwekkend. En dan in de laatste minuut die slechte corner van Martens, en dan Groenen die daarna zo die bal over de zijlijn tikt. Tja, dit zie je nooit.

Vond het overigens wel belachelijk dat die penalty uiteindelijk niet werd gegeven. Heel raar dat de VAR hier in gaat grijpen. Die Spaanse was gewoon net te laat met haar schouderduw.
pi_210245604
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 09:30 schreef Zorro het volgende:
Net teruggekeken.
- Was wel degelijk een strafschop voor Nederland. Waar die mythe vandaan komt dat iets met een schouder altijd een schouderduw is is mij een raadsel. Dit was gewoon een bodycheck. Op het middenveld is dat gewoon een vriie trap.
Ik vond het ook een strafschop, ook al was de bal al niet meer haalbaar voor Beerensteyn.
Aan de andere kant is er nooit een herhaling gekomen dat vd Gragt daadwerkelijk hands maakte in de 16 meter.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:36:08 #9
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_210245617
quote:
Net teruggekeken.
Dan had Nederland iets aanvallender moeten gaan spelen hoor. Dit was echt op de counter met Beerensteyn, maar die Miedema is zo traag als dikke stront natuurlijk.
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:38:47 #10
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_210245634
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik vond het ook een strafschop, ook al was de bal al niet meer haalbaar voor Beerensteyn.
Aan de andere kant is er nooit een herhaling gekomen dat vd Gragt daadwerkelijk hands maakte in de 16 meter.
Gaat het om de hand in de 16 meter of moet ze er ook echt in staan? Dat laatste was zeker niet het geval.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:39:04 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210245637
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Genoeg herhalingen waarbij haar hand vrij duidelijk boven de 16 was, toch?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_210245645
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 09:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Genoeg herhalingen waarbij haar hand vrij duidelijk boven de 16 was, toch?
Twijfelachtig, dat is nooit te beoordelen zo. Zeker omdat ze met haar voet(en) nog net buiten de lijn van de 16 meter stond. Dan moet je een beeld vanaf de achterlijn tonen of van boven.
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:54:25 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_210245764
Deze supporters zeggen op het filmpje van de NOS dat het een fantastische wedstrijd was. Hier op fok lees ik dat het dramatisch was. Wie moet ik geloven? :D

https://nos.nl/l/2486218
pi_210245784
meisje beerestijn kan er geen klote van
pi_210245801
Oh no..
Anyway
pi_210245805
Was wel een strafschop, het probleem met dit soort situaties is dat ze het in slow motion laten zien, waardoor het minder lijkt maar in volle sprint is de duw die die Spaanse gaf meer dan genoeg om iemand te laten vallen.
  FOK!fotograaf vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:00:47 #17
842 Zorro
Z
pi_210245816
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 09:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Was wel een strafschop, het probleem met dit soort situaties is dat ze het in slow motion laten zien, waardoor het minder lijkt maar in volle sprint is de duw die die Spaanse gaf meer dan genoeg om iemand te laten vallen.
En wat ik al zei, dat met twee maten meten altijd. Op het middenveld is dat zonder probleem een vrije trap met niemand die protesteert. Maar in de 16 is het altijd ineens iets om heel lang naar te kijken.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:17:07 #18
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_210245920
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:00 schreef Zorro het volgende:

[..]
En wat ik al zei, dat met twee maten meten altijd. Op het middenveld is dat zonder probleem een vrije trap met niemand die protesteert. Maar in de 16 is het altijd ineens iets om heel lang naar te kijken.
Op het middenveld werd in zo'n zelfde situatie ook een vrije trap gegeven in de verlenging.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Redactie Sport vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:21:02 #19
274204 crew  Mexicanobakker
pi_210245962
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 09:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ja bij Nigeria gaven ze een soortgelijke situatie ook niet
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:21:17 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210245963
Conclusie is toch wel dat Nederland aan de bal ook te matig is.
pi_210245970
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:00 schreef Zorro het volgende:

[..]
Mwa, blijf het 50/50 vinden. Dubbeltje valt net ongelukkig de verkeerde kant op.
pi_210245986
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 09:34 schreef GwaiLow het volgende:
Wat was dit schandalig slecht zeg. Zelden vertoond. Uiteraard ben ik altijd voor Nederland, maar ik ben bijna blij dat het betere team nu door is. Nederland eerste helft geen schot op doel gehad tegen deze extreem zwakke verdediging van Spanje. Tweede helft een enkel schotje. Echt een zeer terechte nederlaag.

Die handsbal van vd Gragt, dat was gewoon lachwekkend. En dan in de laatste minuut die slechte corner van Martens, en dan Groenen die daarna zo die bal over de zijlijn tikt. Tja, dit zie je nooit.

Vond het overigens wel belachelijk dat die penalty uiteindelijk niet werd gegeven. Heel raar dat de VAR hier in gaat grijpen. Die Spaanse was gewoon net te laat met haar schouderduw.
Kan iemand nog even een gifje maken van Groenen? :') Godallemachtig.
  Redactie Sport vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:24:31 #23
pi_210246000
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Kan iemand nog even een gifje maken van Groenen? :') Godallemachtig.
Welk moment?
pi_210246044
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 09:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel origineel 2-1 verliezen in de verlenging tegen Spanje.
Want Nederland verliest wel vaker 2-1 van Spanje na verlenging?
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:29:19 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210246058
quote:
_O-

Maar Jackie krijgt altijd het voordeel van de twijfel natuurlijk O+
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:31:05 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210246072
https://www.telegraaf.nl/(...)1-000-euro-naar-huis

De dames kunnen weer gaan shoppen komende week!
pi_210246077
Net even die samenvatting gekeken, maar tering jantje wat was dat een bedroevend niveau. Die Beerensteyn kan er echt helemaal geen reet van. Kan niet schieten, heeft geen overzicht en heeft twintig miljoen kansen nodig voor een goal. Die geluksgoal die ze tegen Zuid-Afrika maakte sloeg ook nergens op, want die bal had gewoon breed gemoeten.

En dat verdedigen bij de 2-1 _O-

Gewoon uit het niets twee meter weglopen: "Ga je gang, schiet hem daar maar binnen!" _O-
  Redactie Sport vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:32:57 #29
pi_210246086
Beerensteyn heeft maar 1 ding goed gedaan en dat is Murica voor lul zetten.
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:35:00 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210246103
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Beerensteyn heeft maar 1 ding goed gedaan en dat is Murica voor lul zetten.
Ja, dit wordt hem gewoon niet als (vaste) spits in Oranje.
pi_210246106
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
_O-

Van mij niet. Ben niet zo'n fanboy.
pi_210246140
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ja, dit wordt hem gewoon niet als (vaste) spits in Oranje.
Dat is al 6 jaar de conclusie. Gelukkig hebben we normaal gesproken meisje Miedema.
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:41:54 #33
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_210246164
Klopt het dat Beerensteyn mee moest voor meer diversiteit in het elftal.
Daarom dat die andere spitsen niet mee mochten met oranje
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:44:14 #34
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_210246196
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:41 schreef KingRadler het volgende:
Niet zo heel lang geleden schreeuwde iedereen dat juist zij in de basis moest. Ze kan blijkbaar niet met de druk omgaan. Als reserve deed ze het veel beter.
pi_210246243
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:44 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]
Niet zo heel lang geleden schreeuwde iedereen dat juist zij in de basis moest. Ze kan blijkbaar niet met de druk omgaan. Als reserve deed ze het veel beter.
Toch vond ik die kans waarbij ze zichzelf een op een met de keeper zette niet slecht gedaan. Moeilijk afwerken vanuit die hoek.
  Redactie Sport vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:49:04 #36
pi_210246255
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:41 schreef KingRadler het volgende:
pi_210246289
Net alles terug gekeken.

Samenvatting:
Kut-VAR :(
Kut-Beerensteyn :(
Einde.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_210246307
quote:
Ter verdediging van Jackie moet ik zeggen dat Rexona wel heel erg vrij stond.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_210246468
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Twijfelachtig, dat is nooit te beoordelen zo. Zeker omdat ze met haar voet(en) nog net buiten de lijn van de 16 meter stond. Dan moet je een beeld vanaf de achterlijn tonen of van boven.
DIe beelden waren er dus wel. vanaf 36:00
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_210246486
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 11:15 schreef SamCooke het volgende:

[..]
DIe beelden waren er dus wel. vanaf 36:00
Hmm dat heb ik gemist. Dank!
pi_210246534
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:44 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]
Dat was vooral omdat zij het alternatief was voor vd Zanden.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_210246769
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 11:41 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Dit heb ik nog nooit gezien.
Nederlandse ziekte waarin iedereen begint te paniekeren bij een achterstand met nog een paar minuten te gaan in een ko-wedstrijd.

Ik heb het te vaak gezien :'(
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:50:00 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210246796
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 11:22 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Dat was vooral omdat zij het alternatief was voor vd Zanden.
Blijft toch raar dat Kalma niet eens bij de selectie zat.
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:51:53 #45
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_210246815
Berenlul kan er geen reet van. Meisje Miedema werd node gemist.
pi_210246824
Domme draver die wel een penalty had versierd.
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:52:43 #47
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_210246826
quote:
Net teruggekeken.
Ik ben het eens met al deze conclusies. Nouwen kan er trouwens he-le-maal niets van.
pi_210246831
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 11:51 schreef maxi-mus het volgende:
Berenlul kan er geen reet van. Meisje Miedema werd node gemist.
Zin in een berenklauw voor lunch nu
pi_210246927
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
_O-

Precies.
Wordt me hierboven haar enige slechte moment van de wedstrijd benoemd, in de fucking 122e minuut. :') Maar al het vuile werk dat ze opknapt zien de meeste mensen niet. Ze krijgt nog altijd te weinig waardering. 1e helft waar Oranje het heel moeilijk had, scoorden alleen zij en Daphne een voldoende.

Tja, verder: Spanje heer en meester het eerste uur. Maar door een omzetting groeide Nederland daarna wel redelijk in de wedstrijd. Pingel terug gedraaid, aan de andere kant uiteraard zuivere pingel. Gelukkig toch nog 1-1 na een slotoffensiefje omdat Spanje het kwijt was. En daarna Beerensteyn met al haar verprutste kansen. :') Als ze er eentje maakt, dan valt het kwartje dus wellicht de andere kant op.

Op naar de Neejsjuns Liek dan maar, hopelijk weer mét Meisje Miedema erbij.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_210246937
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 11:53 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Zin in een berenklauw voor lunch nu
Zeg jij ook wel eens ‘bruine fruitschaal’ ? ;(
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')