abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210499066
Denken dat een vrouw je gaat helpen in moeilijke tijden :')
pi_210499356
Schrijf je in bij een goede datingsite.
En dan bedoel ik niet die zooi zoals Tinder.
  vrijdag 1 september 2023 @ 14:57:19 #103
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_210499364
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:47 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Haha ja inderdaad nog de hanen, honden en het verkeer vergeten te noemen. Ik vond het nogal overdonderend hoor, terwijl ik in mijn hele leven al een jaar in allerlei Zuidoost-Aziatische landen heb doorgebracht. Al met al kreeg ik wel het gevoel "ik weet niet of ik hier nog terug wil komen". De politieke situatie op de Filipijnen is wel een extra reden daarvoor.

Wat voor vervelende trekjes hebben Thaise vrouwen dan volgens jou? Toen ik met een Filipina was, hadden we het ook vaak over leven in Thailand. Zij wou ook niet terug naar de Filipijnen, maar samen in Thailand een vakantiehuis kopen zag ze wel zitten. De familie was ook bijzonder aardig, hoewel ze erg conservatief waren en er dus eerst vrees bestond dat ze me niet gingen accepteren; uiteindelijk bleek dat helemaal geen probleem.
Mijn ervaring, en van de meeste niet Filipijnse mannen die ik ken, is het gevaar vooral dat de hele familie denkt dat jij, volgens de Filipijnse denkwijze, rijk bent en nu bij de familie hoort en dus de hele familie financieel hoort te ondersteunen.

Vervelende trekjes van Thai vrouwen? Naar wat ik gehoord heb van vooral Nederlandse mannen, vrienden met een Thaise vrouw, of met een Nederlandse vrouw maar wel 12 jaren in Pataya gewoond te hebben is ..
- Pas op, als je een mooie Thaise vrouw ziet is het in 99% van de gevallen een katoi. (dus een "bewerkte" man. Maar dit kan goed als grap bedoeld zijn, en in Pataya zal dat meer voorkomen dan elders in het land. Nogmaals, ik ben er nooit geweest.

- Thai zijn veelal Chinees en hebben een ander geloof en hiermee andere instelling ten opzichte van het leven. Ook zij willen, moeten van hun geloof goed zijn, volgens hun regels leven. Ben je nou helemaal mislukt, dan maakt het niet veel uit wat je dan nog doet. Je bent toch verdoemd. Bv. een zus zit diep in de prostitutie en gaat daar niet uit want zij is toch al verdoemd en ze wil niet dat andere vrouwen van haar familie dat ook worden.

-Vreemd gaan in het huwelijk wordt in beide landen niet gewaardeerd. Echter gebeurt dat toch, zal de Filipina vanuit haar geloof en denken dat eerder accepteren, doen alsof haar neus bloedt, of haar man vergeven. Veel machtige mannen en rijken hebben gewoon een echtgenote, en een vaste minnares. Dat weet de echtgenote wel maar daar heb je het dan niet over, MITS hij uitstekend voor zijn gezin blijft zorgen. Vaak heeft hij met de minnares ook kinderen, en daar moet hij natuurlijk ook goed voor zorgen.
De Thai vrouw accepteert dat veel minder. Zelfs in een bar, heb je ooit een gekozen dan zullen de andere vrouwen schroom hebben nog naar jou te komen, uit solidariteit en "dat doe je niet fatsoensnormen".

Maar ga je vreemd als je gehuwd bent met een Thaise vrouw, die zijn daar veel bozer en hebben vooral veel gewelddadigere reacties. Zie mijn anecdote ...
Anecdote, ik sprak een oude bekende die in Thailand woonde en daar getrouwd was. Effe bijpraten. Ik had het gerucht al gehoord en dat werd dus toen door diegene bevestigd. Hij was vreemd gegaan en zijn vrouw had toen hij sliep een stuk van zijn penis afgesneden, en door het raam op straat gegooid. Voor de honden. Hap slok. en weg was die (want men had kunnen proberen dat stuk er weer aan te zetten). Zo, daar schrok ik wel even van. Dus ik informeer belangstellend; maar kan je wel nog een stijve krijgen? Antwoord, alleen een halve stijve.
Neen, dat is me te link. Ik ga nooit vreemd, maar zeg nooit nooit. Je weet maar nooit!

Maar ik zeg er weer direct erbij, dit is zwaar veralgemeniseren. Maar waar de klok luidt hangt ook een klepel en een bonte koe met een vlekje werpt men in de put! Een gewaarschuwd man telt voor twee!

Count your blessings mensen, mannen. En gebruik die blessings dan ook. Hier of elders !!!!! Denk daar maar goed over na!

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 01-09-2023 15:14:23 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:00:31 #104
450228 LeesFoknl
pi_210499404
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:28 schreef matigeuser het volgende:
Een kameraad zei ooit ... mmmph, vrouwen en vertrouwen ... het enige dat dat doet is rijmen op elkaar
pi_210499555
Ik denk dat het beste is gewoon afwachten en misschien kom je per toeval je vrouw van je dromen wel tegen. Als je echt opzoek gaat zal een relatie niet heel lang duren omdat het uiteindelijk toch niet klikt.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_210511552
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:56 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Schrijf je in bij een goede datingsite.
En dan bedoel ik niet die zooi zoals Tinder.
Dit.

Ik beproef ergens ook dat TS geen geduld heeft voor een datingsapp.
Hij wil binnen een dag al iemand "fixen" en die moet aan een eisenlijst voldoen van heb ik me jou daar.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_210511923
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 19:06 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]
Dit.

Ik beproef ergens ook dat TS geen geduld heeft voor een datingsapp.
Hij wil binnen een dag al iemand "fixen" en die moet aan een eisenlijst voldoen van heb ik me jou daar.
Beetje zoals een vrouw
  maandag 4 september 2023 @ 10:11:13 #108
450228 LeesFoknl
pi_210528327
Het is echt niet als in de cliché's dat de Aziatische vrouwen als je thuiskomt van je werk vragen " hi dear, what do you want? Whiskey, thea or me ..."
Maar als ze weten dat jij dat leuk of prettig zou vinden, dan doen ze dat gewoon. Waarom niet? Weinig moeite om je partner een plezier te doen (als ie daarom zou vragen).

Toch anders dan het gros van de vrouwen in de West Europese landen.
  maandag 4 september 2023 @ 11:28:14 #109
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_210528828
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 19:43 schreef Geerd het volgende:

[..]
Beetje zoals een vrouw
Hey :{w
Wat een onzin :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210528855
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:28 schreef matigeuser het volgende:
Dit. Dat is net zoiets als er op rekenen dat de VVD je als bijstandstrekker een extraatje komt geven in een envelop aan de deur.
pi_210529053
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:11 schreef LeesFoknl het volgende:
Het is echt niet als in de cliché's dat de Aziatische vrouwen als je thuiskomt van je werk vragen " hi dear, what do you want? Whiskey, thea or me ..."
Maar als ze weten dat jij dat leuk of prettig zou vinden, dan doen ze dat gewoon. Waarom niet? Weinig moeite om je partner een plezier te doen (als ie daarom zou vragen).

Nou nee hoor, dat heet gewoon van elkaar houden

Ook die Aziatische vrouw gaat echt niet zomaar dingen tegen haar zin in doen. Die haar echt tegen staan. Geen enkele normale man zou dat willen of vragen van haar.

De ander een plezier doen, blij worden van iets liefs of leuks doen voor de ander heet gewoon liefde.
Mensen zoals jij die zeggen Europese vrouwen doen dat niet hebben gewoon geen Europese vrouw gevonden die goed bij ze paste. Jij hebt een gepaste dame gevonden die ver weg geboren is. Die van je houdt en graag ziet dat je blij bent. Net zoals jij haar graag blij ziet en daar wat mee doet.

Dat noemen we gewoon een gezonde relatie, geven en nemen, wederzijds.
Zacht zijn over de kleine gebreken en gelukkig worden van de blijdschap van de ander. Wat over hebben voor elkaar, maar vooral fijn samen zijn.
pi_210529111
Maar ik zie het steeds vaker, mensen die claimen op zoek te zijn naar een partner terwijl ze eigenlijk een reddingsboei bedoelen. Ik denk dat dat een pijnpunt is dat te veel genegeerd word. Niemand op de relatiemarkt heeft voor ogen om als hulpverlener op te treden dat heeft vaak rampzalige gevolgen.
pi_210530685
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 15:00 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
Een kameraad zei ooit ... mmmph, vrouwen en vertrouwen ... het enige dat dat doet is rijmen op elkaar
En ik neem aan dat jouw repliek “ok incel” was?
  maandag 4 september 2023 @ 16:35:34 #114
450228 LeesFoknl
pi_210531282
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 15:32 schreef Intint het volgende:

[..]
En ik neem aan dat jouw repliek “ok incel” was?
Nee, waarom zou ik? Die man was 28 jaar getrouwd. Dus geen incel..
pi_210531665
quote:
15s.gif Op maandag 4 september 2023 11:28 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Hey :{w
Wat een onzin :')
~O> ~O> ~O> ~O> ~O> ~O>
Als die maar 35cm is zeker
  maandag 4 september 2023 @ 17:25:47 #116
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_210531671
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 17:23 schreef Geerd het volgende:

[..]
~O> ~O> ~O> ~O> ~O> ~O>
Als die maar 35cm is zeker
Grapjas :wtf:
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210531979
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:11 schreef LeesFoknl het volgende:

Je zou elkaar eigenlijk een plezier moeten doen, en dat zou natuurlijk moeten gaan. Uit liefde.

Eigenlijk zonder dat je het uit hoeft te spreken.
pi_210538684
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 11:56 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nou nee hoor, dat heet gewoon van elkaar houden

Ook die Aziatische vrouw gaat echt niet zomaar dingen tegen haar zin in doen. Die haar echt tegen staan. Geen enkele normale man zou dat willen of vragen van haar.

De ander een plezier doen, blij worden van iets liefs of leuks doen voor de ander heet gewoon liefde.
Mensen zoals jij die zeggen Europese vrouwen doen dat niet hebben gewoon geen Europese vrouw gevonden die goed bij ze paste. Jij hebt een gepaste dame gevonden die ver weg geboren is. Die van je houdt en graag ziet dat je blij bent. Net zoals jij haar graag blij ziet en daar wat mee doet.

Dat noemen we gewoon een gezonde relatie, geven en nemen, wederzijds.
Zacht zijn over de kleine gebreken en gelukkig worden van de blijdschap van de ander. Wat over hebben voor elkaar, maar vooral fijn samen zijn.
In onder andere Aziatische culturen (Thais, Indonesisch, Hindoestaans/Indiaas) is meer de gewoonte dat de man/het gezin verzorgd wordt.

Niet dat ze zijn broek aan trekken, maar bij thuis komt wordt hem bijvoorbeeld gevraagd of hij wat wil drinken, of hij honger heeft. Vaak hebben ze geen probleem ook het huis aan kant te doen voor hem (en hun gezin). Kan/wil de man koken is dat geen probleem hoor, maar er wordt aan geleerd iemand beleefd wat aan te bieden, ook als ze in de relatie zitten. Antwoord je als man beleefd "Dank je, maar ik pak over een paar minuten zelf het biertje waar ik zin in heb", is dat geen probleem.

Uiteraard wordt niet over grenzen gegaan, het huis schoonmaken willen ze best doen indien ze dat willen, het betekent niet dat ze vanzelf sprekend je poepgat schoon likken.

Nederlandse vrouwen doen ook wel een drankje in schenken, maar eenmaal in de relatie is dat minder een gewoonte. "Gebruik je eigen poten, kan je zelf toch wel?". Dan gebeurt dit meer in de dating fase als je date voor de eerste paar keren bij je thuis komt. En over huishouden worden meer afspraken gemaakt.
Dat kan je ook prima bij Aziatische vrouwen doen, soms protesteren ze nog wat voor de vorm ("Ik ben van huis uit gewend dat ik dat doe, thuis deed ik dat ook samen met mijn moeder zo lang ze het kon") maar is het oprecht vanuit jou dan kunnen ze daar tevreden mee zijn (tenzij je huishoud vaardigheden beneden peil zijn).

Dus kortom, Aziatische vrouwen zijn geen slavinnen nee, maar zijn wel meer opgevoed met het idee te zorgen voor het gezin. Als kind al moeten de meisjes helpen in het huishouden en als volwassene zetten ze dit dan voort. Uiteraard zijn er individuele verschillen, er zijn vast ook Aziatische meiden die hier bij hun ouders hebben geprotesteerd maar dat is meer uitzonderlijk daar.
Betekent niet dat ze een slavin van zich zelf zijn zoals sommige mensen hier in Nederland denken, ook zij willen gewoon in hun waarde gelaten worden...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 5 september 2023 @ 15:09:28 #119
450228 LeesFoknl
pi_210539828
Ja, maar ... er is een maartje .... als zij van de wat beter gesitueerden is, dan kan ze best een zeer verwend nest zijn. Voor 5 euro per dag en twee borden rijst per dag met heel weinig vlees en groente erbij heb je een maid dag en nacht. Sommigen maken er gewoon misbruik van! Vaker is zo een maid of jaja (kindermeisje) een deel van de familie.
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:10:57 #120
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210862730
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:42 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Ik merk toch wel dat ik behoefte begin te krijgen aan een langdurige relatie. De meiden die ik in het verleden wou fixen waren bezet of hadden geen interesse. In dating-apps heb ik ook niet echt interesse gezien het tijdverspilling is en onnatuurlijk. Ik vind het vervelend om te zien dat mensen om mij heen al wel een relatie hebben met iemand. Ik zou graag een levenspartner willen hebben waarmee ik mijn liefde kan delen en voor support in moeilijke tijden. Het is hinderlijk dat ik een van de weinigen ben in mijn omgeving die nog geen relatie heeft.
Dat snap ik

ik hoef niemand te fixen
ik heb kennissen

en anders ga je met vakantie naar Thailand als je wilt fixen , wel veel geld meenemen
https://www.dateinasia.com/apochie

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 07-10-2023 16:02:09 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')