quote:
Op vrijdag 1 september 2023 13:47 schreef TAmaru het volgende:[..]
Haha ja inderdaad nog de hanen, honden en het verkeer vergeten te noemen. Ik vond het nogal overdonderend hoor, terwijl ik in mijn hele leven al een jaar in allerlei Zuidoost-Aziatische landen heb doorgebracht. Al met al kreeg ik wel het gevoel "ik weet niet of ik hier nog terug wil komen". De politieke situatie op de Filipijnen is wel een extra reden daarvoor.
Wat voor vervelende trekjes hebben Thaise vrouwen dan volgens jou? Toen ik met een Filipina was, hadden we het ook vaak over leven in Thailand. Zij wou ook niet terug naar de Filipijnen, maar samen in Thailand een vakantiehuis kopen zag ze wel zitten. De familie was ook bijzonder aardig, hoewel ze erg conservatief waren en er dus eerst vrees bestond dat ze me niet gingen accepteren; uiteindelijk bleek dat helemaal geen probleem.
Mijn ervaring, en van de meeste niet Filipijnse mannen die ik ken, is het gevaar vooral dat de hele familie denkt dat jij, volgens de Filipijnse denkwijze, rijk bent en nu bij de familie hoort en dus de hele familie financieel hoort te ondersteunen.
Vervelende trekjes van Thai vrouwen? Naar wat ik gehoord heb van vooral Nederlandse mannen, vrienden met een Thaise vrouw, of met een Nederlandse vrouw maar wel 12 jaren in Pataya gewoond te hebben is ..
- Pas op, als je een mooie Thaise vrouw ziet is het in 99% van de gevallen een katoi. (dus een "bewerkte" man. Maar dit kan goed als grap bedoeld zijn, en in Pataya zal dat meer voorkomen dan elders in het land. Nogmaals, ik ben er nooit geweest.
- Thai zijn veelal Chinees en hebben een ander geloof en hiermee andere instelling ten opzichte van het leven. Ook zij willen, moeten van hun geloof goed zijn, volgens hun regels leven. Ben je nou helemaal mislukt, dan maakt het niet veel uit wat je dan nog doet. Je bent toch verdoemd. Bv. een zus zit diep in de prostitutie en gaat daar niet uit want zij is toch al verdoemd en ze wil niet dat andere vrouwen van haar familie dat ook worden.
-Vreemd gaan in het huwelijk wordt in beide landen niet gewaardeerd. Echter gebeurt dat toch, zal de Filipina vanuit haar geloof en denken dat eerder accepteren, doen alsof haar neus bloedt, of haar man vergeven. Veel machtige mannen en rijken hebben gewoon een echtgenote, en een vaste minnares. Dat weet de echtgenote wel maar daar heb je het dan niet over, MITS hij uitstekend voor zijn gezin blijft zorgen. Vaak heeft hij met de minnares ook kinderen, en daar moet hij natuurlijk ook goed voor zorgen.
De Thai vrouw accepteert dat veel minder. Zelfs in een bar, heb je ooit een gekozen dan zullen de andere vrouwen schroom hebben nog naar jou te komen, uit solidariteit en "dat doe je niet fatsoensnormen".
Maar ga je vreemd als je gehuwd bent met een Thaise vrouw, die zijn daar veel bozer en hebben vooral veel gewelddadigere reacties. Zie mijn anecdote ...
Anecdote, ik sprak een oude bekende die in Thailand woonde en daar getrouwd was. Effe bijpraten. Ik had het gerucht al gehoord en dat werd dus toen door diegene bevestigd. Hij was vreemd gegaan en zijn vrouw had toen hij sliep een stuk van zijn penis afgesneden, en door het raam op straat gegooid. Voor de honden. Hap slok. en weg was die (want men had kunnen proberen dat stuk er weer aan te zetten). Zo, daar schrok ik wel even van. Dus ik informeer belangstellend; maar kan je wel nog een stijve krijgen? Antwoord, alleen een halve stijve.
Neen, dat is me te link. Ik ga nooit vreemd, maar zeg nooit nooit. Je weet maar nooit!
Maar ik zeg er weer direct erbij, dit is zwaar veralgemeniseren. Maar waar de klok luidt hangt ook een klepel en een bonte koe met een vlekje werpt men in de put! Een gewaarschuwd man telt voor twee!
Count your blessings mensen, mannen. En gebruik die blessings dan ook. Hier of elders !!!!! Denk daar maar goed over na!
[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 01-09-2023 15:14:23 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!