abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210229286

[ Bericht 79% gewijzigd door MadMaster op 09-08-2023 20:24:03 ]
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210229305
Borrelplank(je) voor de visite vanavond gemaakt, maar misschien heb ik een beetje overdreven :P >:)

woensdag 9 augustus 2023 @ 19:58:32 #3
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210229470
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 17:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb een prachtig doorregen Procureur 3 dagen in een marinade gehad, die is nu langzaam aan het garen in de oven (Sinds 15:00 uur tot 19:00), daarbij een rozemarijn jus, aardappel gratin en gesmoorde courgette als warme groente.
Het was goddelijk, vlees was boterzacht want zeer doorregen. uit ca 700 gram kwam een kopje vet gesmolten.
pi_210230545
1 sandwich bacon kip
1 gevulde koek
Salade van koude aardappels, paprika, courgette, bulgur
2 kleine kippenpoten
1 bosbessen muffin
1 icey skyr
Paar maltesers
pi_210230582
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 19:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Borrelplank(je) voor de visite vanavond gemaakt, maar misschien heb ik een beetje overdreven :P >:)

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit hoor, ik heb alleen een beetje het gevoel dat er heel veel uit tapas bakjes van de super komt :P

Wel mooi opgemaakt in elk geval, daar ben ik dan weer niet zo goed in.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2023 21:02:26 ]
pi_210231344
quote:

[ afbeelding ]
Prachtig! Dat gaat vast goed komen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_210231393
Ik at vanavond gepofte zoete aardappel met zure room en bieslook, gekookte wortelen en een visschnitzel.
pi_210231583

Pasta (orechiette) met een (voor mijn doen vlugge) ragu-eske saus met varkensgehakt en restjes die op moesten (oude tomaten, selderij blad)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_210232206
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:02 schreef PS. het volgende:

[..]
Ziet er goed uit hoor, ik heb alleen een beetje het gevoel dat er heel veel uit tapas bakjes van de super komt :P

Wel mooi opgemaakt in elk geval, daar ben ik dan weer niet zo goed in.
Nee, alles vers, geen voor opgemaakte bakjes. Het komt wel van de supermarkt hoor, maar niet in tapas-vorm. Alles als losse ingrediënten.

In de wraps zit: 1. gerookte zalm, kruidenroomkaas, verse bieslook en verse platte peterselie. 2. Zelfgemaakte pesto, gebakken kip (eerste simpel gemarineerd met ketjap, lepeltje sambal, knoflook, zout / peper), bieslook en peterselie).

Eiervulling zoals standaard recept; eigeel, mayonaise, kerriepoeder, mosterd en bieslook.

De rest is gewoon losse dingen.

Heeft gesmaakt ^O^

[ Bericht 6% gewijzigd door Stoorzendert op 09-08-2023 23:28:37 ]
pi_210232476
quote:

[ afbeelding ]
Volgende keer verplicht eerst bij mij langskomen. :9~
pi_210232537
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:02 schreef PS. het volgende:

Het zou leuk zijn als jij in CUL ook eens positief zou reageren. Geen kotssmileys en niet altijd zo negatief doen.
En misschien ook eens in dit topic ipv commentaar op anderen leveren posten wat jij zelf zoal kookt en eet?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210232543
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:09 schreef golfer het volgende:

[..]
Het zou leuk zijn als jij in CUL ook eens positief zou reageren. Geen kotssmileys en niet altijd zo negatief doen.
En misschien ook eens in dit topic ipv commentaar op anderen leveren posten wat jij zelf zoal kookt en eet?
Bemoei je er niet mee
pi_210232549
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:10 schreef PS. het volgende:

Bemoei je er niet mee
Ga er eens inhoudelijk op in?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210232576
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:09 schreef golfer het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:10 schreef PS. het volgende:

[..]
Bemoei je er niet mee
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:11 schreef golfer het volgende:

[..]
Ga er eens inhoudelijk op in?
We kunnen het hier ook gewoon 'CULINAIR' houden ;) De vraag mag gesteld worden en de vraag is beantwoord ;)

Al heeft @golfer wel een punt (denk ik), gerechtjes graag @PS. ! :P
pi_210232577
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 19:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het was goddelijk, vlees was boterzacht want zeer doorregen. uit ca 700 gram kwam een kopje vet gesmolten.
"Gemarmerd", zeggen de slagers altijd. En dat zijn altijd de beste stukjes. ^O^
Ik sta meestal al die bakjes in de supermarkt te sorteren, om die er tussen uit te halen.
pi_210232656
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:17 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
[..]
[..]
We kunnen het hier ook gewoon 'CULINAIR' houden ;) De vraag mag gesteld worden en de vraag is beantwoord ;)

Al heeft @:golfer wel een punt (denk ik), gerechtjes graag @:PS. ! :P
Ik ben tergend slecht in foto's maken. Heb het een paar keer geprobeerd, maar dat ziet er al helemaal niet uit.

Vandaar mijn compliment juist richting jou :)
pi_210236204
Gisterenavond wat tapas in dorp: kip kroketjes, een "Marinero" dat is een soepstengel in een rondje met huzarensalade en een ansjovis. Verder een broodje secreto en wat patatas bravas.

Vanavond rendang of smoor (met boemboe uit zakje van de toko) en gestoomde rijst. Komkommer en ui peper zoetzuur erbij en denk wat kroepoek.
pi_210236817

Zelfde broodje als gisteren.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_210238179
Ik had een chocomel en een blauwe bessen muffin
pi_210238678
Straks: voor mij 2 gebakken lamsboutspiezen en voor B. 2 ibericovarkenspiezen van onze traiteurdorpsslager. Daarbij een oosterse salade. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_210239148
Vanavond, Grolsch bier, broodjes bockwurst met mayo, ketchup, gebakken ui en augurk,
en ik heb een paar kaasjes gehaald (emmenthaler, st paulin en camembert)
Weekend *O* w/ B:)B
pi_210239187
quote:
88s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 16:50 schreef golfer het volgende:
Straks: voor mij 2 gebakken lamsboutspiezen en voor B. 2 ibericovarkenspiezen van onze traiteurdorpsslager. Daarbij een oosterse salade. :9

:9~ :Y)
pi_210240004
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 23:17 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Eiervulling zoals standaard recept; eigeel, mayonaise, kerriepoeder, mosterd en bieslook.

Heeft gesmaakt ^O^
Tipje voor de volgende keer, bij je filled eggs, naast mayo ook een dikke klont ekte boter erdoor heen. Geeft structuur, met mayo wordt het vaak moeilijk opspuiten, en smaak, want ekte boter :9 Tevens paar drupjes woeste saus (worchestershire) in je beslag.
Goed lang mixen en laten opstijven in de koeling. En als je helemaal culi wil doen, gehakte ( verse) peterselie erdoorheen. En dan als garnering een heel klein stukje tomaat, van die veels-te-dure kleintjes bij de veels-te-dure-supermarkt-die-niet-op-de-kleintjes-let 8-)
pi_210240165
Club sandwich kip met van alles en nog wat, in een leuk restaurant in het mooie Dwingeloo. Met boerenfriet. Skuumkoppe 0,0 erbij. Vanmorgen ook nog wortel walnoot taart met slagroom. Wel wat teveel calorietjes als ik alles optel, maar ik heb 50 km gefietst. Dus het mag. En daarom neem ik nu ook nog 2 glaasjes rode wijn terwijl ik in de tuin mijn kippen bewonder. :s)
pi_210240350
Terug van een bezoekje aan de zuiderburen. Wat een weer was het zeg O+
Lunch gedeeld; grote friet, bamiblok, cervela en bicky burger.
Friet was jammer, had gehoopt op echte Vlaamse gebakken in reuzel maar dit was eerder wat droog.
Bij de verkeerde gegaan helaas, haalt het lang niet bij 'onze' verse patattekes.

Hier wilde ik dolgraag heen, zeker na de frituurfiasco (snacks waren wel prima overigens. Bami eindelijk een blok, hier heb je alleen maar schijven en die vind ik toch minder smeuïg).
Want hier hebben ze de echte Amerikaanse koeken, die nog half rauw zijn van binnen. Ben er gek op maar hier zijn ze niet te vinden. Koekela begon er vroeger mee maar door klachten van ons Hollanders dat ze niet gebakken waren hebben ze ze gewijzigd }:|

1 voor 4,5 euro en 6 voor 17 dus tja, dan weet ik het wel :P

Niet op m'n nagel letten, sorry, maar hier zie je hoe de echte koeken horen te zijn. Na deze foto brak er ook een stukje van af. Deze (m&m) kwam echt net uit de oven dus zacht en heet :9~

Toe nog ijs met cookie dough en karamel :')

Was hier zo blij mee! En nog een paar koeken voor komende dagen over O+

Sorry dat dit een review is geworden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')