De huizenprijzen zijn ook gewoon bizar, een starter kan geen kant op. Wij zijn ook wel huisjes aan het kijken in buitenland, maar in sommige landen en plaatsen onbetaalbaar.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 14:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
We hebben deze woning een kleine 2 jaar geleden gekocht, en sindsdien zijn de huizenprijzen met 15% gestegen, gezien de locatie en de afstand tot het historische centrum, wat slechts 15 minuutjes lopen is, kunnen wij rekenen op 20% stijging. En dat is dan zonder de upgrades van keuken en badkamer, wat ook tot waardestijging leidt. Absolute insanity.
Geen wonder dat we hier dit jaar alleen al meerdere demonstraties over die prijsstijgingen hebben gehad, op een gemiddeld Portugees salaris zul je nooit een woning in een stad kunnen kopen.
Ja daar zou ik wel een keer willen kijken, inspiratie opdoenquote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Even gekeken op Google.
Dat is mooi!
Alleen dan is je huis haast een toonzaal...quote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:05 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Ja daar zou ik wel een keer willen kijken, inspiratie opdoen
Ach het is nu al een soort jachtcafe,quote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Alleen dan is je huis haast een toonzaal...
Al moet ik zeggen dat ik geen gevoel voor stijl heb
quote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:08 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Ach het is nu al een soort jachtcafe,
Ja, overal is het zo, als je in een beetje stad wilt wonen. Als ik hier bv naar een of ander hamlet in de bergen in het oosten ga kijken zie ik vrijstaande huizen met 5 slaapkamers en een enorme tuin met fruitbomen etc voor soms nog geen 90k. Maar wil je in een gehucht van 10 huizen zonder enige voorzieningen, behalve misschien 1 winkeltje/koffietentje wonen? Ik in iedere geval niet.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:04 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
De huizenprijzen zijn ook gewoon bizar, een starter kan geen kant op. Wij zijn ook wel huisjes aan het kijken in buitenland, maar in sommige landen en plaatsen onbetaalbaar.
Wanneer het over huizen gaat, graaf ik mezelf in, als een struisvogel. Ik probeer vast te houden aan de hoop dat het me nog ooit gaat lukken.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:04 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
De huizenprijzen zijn ook gewoon bizar, een starter kan geen kant op. Wij zijn ook wel huisjes aan het kijken in buitenland, maar in sommige landen en plaatsen onbetaalbaar.
Wij zijn dan wel een beetje achteraf aan het kijken, maar wil wel met een kwartier rijden bij de winkel zijn.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, overal is het zo, als je in een beetje stad wilt wonen. Als ik hier bv naar een of ander hamlet in de bergen in het oosten ga kijken zie ik vrijstaande huizen met 5 slaapkamers en een enorme tuin met fruitbomen etc voor soms nog geen 90k. Maar wil je in een gehucht van 10 huizen zonder enige voorzieningen, behalve misschien 1 winkeltje/koffietentje wonen? Ik in iedere geval niet.
Er moet gewoon een reset komen, want we kunnen niet verwachten dat jongeren tot hun 40e bij hun ouders blijven wonen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:17 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Wanneer het over huizen gaat, graaf ik mezelf in, als een struisvogel. Ik probeer vast te houden aan de hoop dat het me nog ooit gaat lukken.
Nou hoop tegen die tijd mijn dochter toch te kunnen helpen aan een huis, gelukkig zijn ze hier in Assen wel flink aan het bouwen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:17 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Wanneer het over huizen gaat, graaf ik mezelf in, als een struisvogel. Ik probeer vast te houden aan de hoop dat het me nog ooit gaat lukken.
De toekomst, maak me er wel zorgen om.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Er moet gewoon een reset komen, want we kunnen niet verwachten dat jongeren tot hun 40e bij hun ouders blijven wonen.
Nog even los van het feit dat je salaris niet voldoende zou zijn voor een hypotheek van ¤1000 p/m, maar wel genoeg voor een private huur van ¤1500 p/m
Ik ook. Heb 2 nichtjes van 13 en 16 jaar en tbh zie ik het somber voor ze in...quote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:30 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
De toekomst, maak me er wel zorgen om.
Flatje in Delfzijlquote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:48 schreef Barbusse het volgende:
En dan te bedenken dat mijn ouders een groot huis met drie grote slaapkamers, enorme zolder, enorme tuin en grote vrijstaande garage konden kopen op het salaris van een automonteur
Een automonteur verdient in NL nu gemiddeld ¤2400 p/m bruto. Wat koop je daarvoor?
Hele economie staat op puffen dus die reset die komt welquote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Er moet gewoon een reset komen, want we kunnen niet verwachten dat jongeren tot hun 40e bij hun ouders blijven wonen.
Nog even los van het feit dat je salaris niet voldoende zou zijn voor een hypotheek van ¤1000 p/m, maar wel genoeg voor een private huur van ¤1500 p/m
Ik slaap nog liever in een kartonnen doos onder een brugquote:
quote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:58 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Nou ben blij dat ik zo'n verschrikkelijke buurvrouw had anders had ik nooit de stap gezet om dit te kopen. misschien als ik over anderhalf jaar haar nog een bedank kaartje stuur
Ja kom nog wel eens bij een buurman daar en die wist mij de laatste keer te vertellen dat ze ze al ruzie had met het gehele pleintje. Dat is zo een die overal last van heeft, de eerste nacht dat ik hier sliep had ik de honden meegenomen. Toen ik spullen bij dat huis weer kwam ophalen stoof ze naar buiten al gillend dat ze de gehele nacht mijn honden had horen blaffen, met diezelfde rotgang vloog ze ook weer naar binnen toen ik terug brulde dat ik dat knap vond gezien ze 4 km verderop zaten. Dat is zo'n vrouw die het best bovenin Zweden achteraf kan wonen. lekker rustig en alleenquote:
Bizarquote:Op donderdag 10 augustus 2023 16:07 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Ja kom nog wel eens bij een buurman daar en die wist mij de laatste keer te vertellen dat ze ze al ruzie had met het gehele pleintje. Dat is zo een die overal last van heeft, de eerste nacht dat ik hier sliep had ik de honden meegenomen. Toen ik spullen bij dat huis weer kwam ophalen stoof ze naar buiten al gillend dat ze de gehele nacht mijn honden had horen blaffen, met diezelfde rotgang vloog ze ook weer naar binnen toen ik terug brulde dat ik dat knap vond gezien ze 4 km verderop zaten. Dat is zo'n vrouw die het best bovenin Zweden achteraf kan wonen. lekker rustig en alleen
Ik wil geen kinderen om deze reden.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ook. Heb 2 nichtjes van 13 en 16 jaar en tbh zie ik het somber voor ze in...
Jijquote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:50 schreef Tegan het volgende:
Vandaag wel bijzonder, belde IT mij, hoe ik een software-probleem van een collega had opgelost want ze hadden nog meer meldingen met hetzelfde probleem. En hadden mijn collega na 30 minuten aan de balie weggestuurd zonder oplossing
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |