abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210255536
Zit je tegenwoordig niet met zijn tweeen op cel?
Alleen dat al pfff.

Verder is vrijheid ontnemen het ergste wat er is. Dus als je denk ik langer dan een jaar moet zitten ga je ook gek worden vrees ik
  Miss 200.000.000! zaterdag 12 augustus 2023 @ 08:10:25 #27
367000 roos94
pi_210255678
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 07:16 schreef Ponsai het volgende:

Verder is vrijheid ontnemen het ergste wat er is.
Zit liever in de cel dan dat ik ALS krijg of het syndroom van Usher.
pi_210255708
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 08:10 schreef roos94 het volgende:

[..]
Zit liever in de cel dan dat ik ALS krijg of het syndroom van Usher.
Heb je wat uitgevreten?
Ivm je interesse in de bak?
  Miss 200.000.000! zaterdag 12 augustus 2023 @ 08:28:07 #29
367000 roos94
pi_210255778
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 08:17 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Heb je wat uitgevreten?
Ivm je interesse in de bak?
Nee ik ben de braafheid zelve.
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:26:26 #30
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210256650
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 08:28 schreef roos94 het volgende:

[..]
Nee ik ben de braafheid zelve.
Jammer, ik hou wel van ondeugende meisjes.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:55:20 #31
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_210256991
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 13:55 schreef SpecialK het volgende:
Maar celstraf in de VS is juist heel erg mensonterend. Ik denk expres om te voorkomen dat deze categorie er "misbruik" van gaat maken.
Dat is (of was vroeger) blijkbaar niet in alle gevangenissen het geval:
quote:
In May 1996, Chicago television news anchor Bill Kurtis received video tapes made at Stateville Correctional Center in 1988 from an anonymous attorney. Showing them publicly for the first time before the Illinois state legislature, Kurtis pointed out the explicit scenes of sex, drug use, and money being passed around by prisoners, who seemingly had no fear of being caught. In the center was Speck, performing oral sex on another inmate, sharing a large quantity of cocaine with another inmate, parading in silk panties, sporting female-like breasts (allegedly grown using smuggled hormone treatments), and boasting: "If they only knew how much fun I was having, they'd turn me loose."
https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Speck
Speck was veroordeeld voor de moord op 8 studentes in een dormitory.
are we infinite or am I alone
pi_210257044
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 07:05 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Als je in de gevangenis zit ben je zelf net zo goed asociaal gajes.
Zeg laat mij erbuiten :(
pi_210257094
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 11:00 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Zeg laat mij erbuiten :(
Sorry papa :'( :'(
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:52:58 #34
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_210257680
Kende iemand die sinds z'n 18de meer tijd in dan buiten de gevangenis (in België) had doorgebracht (hij was toen 54). Die hing in z'n slaapkamer een laken op dat het bed scheidde van de rest van de kamer, was dat blijkbaar zo gewend van steeds een cel te delen, dat ie het nodig had om te kunnen slapen.

Of ie het er naar z'n zin had weet ik niet, hij deed alvast weinig moeite om het te vermijden. Op een dag werd ie opgepakt (vanwege een burenruzie) en geboeid in de combi gezet. Geeft ie de agent die zich omdraaide om uit te stappen een flinke stamp in de rug, wat hem weer 12 maanden cel opleverde. Later zei hij erover: "Ik moest het doen hé. Hij draaide zich met z'n rug naar mij toe, die kans kon ik niet laten liggen, dat moest gewoon." :')
pi_210258008
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 11:05 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Sorry papa :'( :'(
2 Weken niet naar de gladiatoren gevechten voor jou :(
pi_210258055
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 12:15 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
2 Weken niet naar de gladiatoren gevechten voor jou :(
Oh dat is niet erg ik moet niets hebben van geweld. Ik ga liever met mijn vriendje @COVID-19 naar het badhuis waar we elkanders masculine torso's kunnen inzepen.
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:12:54 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_210258638
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 10:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat is (of was vroeger) blijkbaar niet in alle gevangenissen het geval:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Speck
Speck was veroordeeld voor de moord op 8 studentes in een dormitory.
Gevangenissen waar "alles mag" zijn juist de allergevaarlijkste en het meest mensonterend. De gevangenissen waar mensen het minst levend of ongeschonden uit komen. Waar de meeste verkrachtingen plaats vinden en waar bendes elkaar regelmatig kapot steken. Er is geen orde. Je bent voor je het weet ineens iemands vriendinnetje.

Nederlandse gevangenissen opereren niet op die manier. De regels zijn streng en je mag wat je mag en je mag niet wat je niet mag. Je wordt niet onnodig vernederd. Andere gevangenen hebben geen macht over jou. Je hebt je eigen ruimte.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:53:41 #38
492360 COVID-19
Haters make me stronger
pi_210259046
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 12:19 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Oh dat is niet erg ik moet niets hebben van geweld. Ik ga liever met mijn vriendje @:covid-19 naar het badhuis waar we elkanders masculine torso's kunnen inzepen.
Nee liever liefde dan geweld! Ik vind het altijd leuk met jou in het badhuis, ik kijk er nu al weer naar uit om nieuwe geurtjes te kiezen. Dit keer was mijn beurt toch? Ik denk dat ik iets wil met rozen of citrus. Ik bloei echt op, als ik met jou ben. Jouw stevige hand op mijn torso, dat geeft me altijd kracht en zelfvertrouwen.
Op woensdag 19 juli 2023 20:07 schreef Mortaxx het volgende:
stop eens met die kneus te quoten
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 14:44:40 #39
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_210259603
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 13:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Gevangenissen waar "alles mag" zijn juist de allergevaarlijkste en het meest mensonterend. De gevangenissen waar mensen het minst levend of ongeschonden uit komen. Waar de meeste verkrachtingen plaats vinden en waar bendes elkaar regelmatig kapot steken. Er is geen orde. Je bent voor je het weet ineens iemands vriendinnetje.

[..]
Goed punt. Maar ik betwijfel dat ze expres zo'n klimaat zouden creëren of aanmoedigen omdat het mensen zou afschrikken. Volgens het US DoJ zouden private gevangenissen het meest onveilig zijn. Die gevangenissen moeten winst maken, zullen dus zo weinig mogelijk geld uitgeven aan personeel etc.
pi_210259829
Niet zo lang geleden gesproken met iemand die in de gevangenis heeft gezeten (niet zo heel lang, paar maanden. Ernstig genoeg dus).

De beperking van vrijheid was niet leuk. Maar verder kreeg ik niet het idee dat hij er beter uit was gekomen.
Roken, blowen e.d. kon daar gewoon en zeer twijfelachtig gedrag leek juist meer genormaliseerd te zijn naderhand.

Ken hem niet goed genoeg om er veel over te zeggen, maar had vooral het idee dat hij naderhand eerder meer geneigd was tot criminele zaken dan daarvoor.
De uitkomst zal ik niet weten, want ik leef volgens het principe dat als je niet in de problemen wil komen je probleem situaties en mensen zover mogelijk maar beter kan vermijden.
pi_210277508
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 15:08 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Niet zo lang geleden gesproken met iemand die in de gevangenis heeft gezeten (niet zo heel lang, paar maanden. Ernstig genoeg dus).

De beperking van vrijheid was niet leuk. Maar verder kreeg ik niet het idee dat hij er beter uit was gekomen.
Roken, blowen e.d. kon daar gewoon en zeer twijfelachtig gedrag leek juist meer genormaliseerd te zijn naderhand.

Ken hem niet goed genoeg om er veel over te zeggen, maar had vooral het idee dat hij naderhand eerder meer geneigd was tot criminele zaken dan daarvoor.
De uitkomst zal ik niet weten, want ik leef volgens het principe dat als je niet in de problemen wil komen je probleem situaties en mensen zover mogelijk maar beter kan vermijden.
Sorry maar _O- Klinkt als een psychiatrisch ziekenhuis waar iedereen onbewust met elkaar concurreert en er dan nog slechter uitkomt dan dat die erin ging.

Sowieso lijkt de gevangenis me maar niks. Als je medische hulp nodig hebt bij bijvoorbeeld anorexia, hoe ga je die daar op de juiste manier krijgen?
pi_210283501
Schrijf je in als asielzoeker. Binnen de kortste keren gratis huis, eten, alles gratis en nog geld toe.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_210283829
Ik ben op bezoek geweest bij iemand die in voorarrest/23-uurs afzondering zat (dus 1 uur luchten/uit de cel), en hoewel dat in Kopenhagen was, denk ik dat de omstandigheden daar redelijk gelijk zijn aan die in Nederland. Wat mij enorm beklemde, was het besef dat je niet weg kon. Logisch, het was tenslotte een gevangenis, maar ik was nooit eerder zo dicht bij die realiteit geweest. Ik begon er bijna van te hyperventileren en wilde het liefst zo snel mogelijk weg, naar buiten.

Wat ik weet is dat het een angstige ervaring was, omdat de mede-gedetineerden agressief waren (en steeds heftige gevechten hadden op de buitenplaats, wat te zien was uit het raampje in de cel). Mijn kennis ging dus per definitie niet naar buiten. Precies op de dag dat ik er op bezoek was, was er een rookverbod ingesteld in de gevangenis. Grote woede, er klonk overal geschreeuw en gestamp. Later die avond - hoorde ik achteraf - had een gevangene uit protest brand gesticht in zijn cel, en dat was voor de overige gevangenen heel beangstigend, want de cel zat op slot, terwijl het brandalarm loeide en niemand zichzelf in veiligheid kon brengen.

Verder kon je er inderdaad een PlayStation huren en tv kijken. Er kon 'geknutseld' worden (had niemand behoefte aan) en natuurlijk was sporten een optie, maar daarvoor gold ook: gevaarlijk, veel agressieve types, dus liever niet. Ook liever niet douchen, om die reden (de douches waren op de gang). Dit speelde zich allemaal af op de voorarrest-afdeling, misschien was het in de grote gevangenis anders.

Eindconclusie: het is zeer beklemmend om opgesloten te zitten, veel beklemmender dan je beseft als je in vrijheid leeft. Je kunt ook niet zelf kiezen wat je eet, hoe je je dag doorbrengt, hoe lang je slaapt, met wie je afspreekt, kortom: het woord 'beperking' is veelomvattend.
  maandag 14 augustus 2023 @ 18:00:27 #45
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210284399
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 16:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
Schrijf je in als asielzoeker. Binnen de kortste keren gratis huis, eten, alles gratis en nog geld toe.
Oh gelukkig. Het sprookje is weer genoemd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')