abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 7 augustus 2023 @ 20:49:51 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_210203468

quote:
Blablabla met Schaap is een Nederlands televisieprogramma van RTL Nederland dat uitgezonden wordt door RTL 4. Het programma is daarnaast ook online via streamingdienst Videoland te bekijken. De presentatie van het programma is in handen van Elise Schaap.[1]

Het programma wordt twee keer in de week, op donderdag- en vrijdagavond, uitgezonden en wordt geproduceerd door productiebedrijf Herriemakers.

In het programma gaat presentatrice Elise Schaap iedere aflevering de uitdaging aan om haarzelf een nieuw dialect aan te leren. Schaap spreekt in de desbetreffende plaats af met een of meerdere bekende Nederlanders die daar vandaan komen om haar tips te geven. Op een later moment spreekt Schaap met een andere bekende helper af die met haar dieper op het dialect ingaat en haar klaar probeert te stomen. Hierna krijgt Schaap enkele dagen buiten de camera om de tijd om zich verder in het dialect te verdiepen.

Vervolgens gaat ze de test aan door op een bepaalde locatie undercover te gaan om met verschillende lokale mensen het gesprek aan te gaan, met als doel om te kijken of de lokale mensen doorhebben dat ze niet van oorsprong dat dialect spreekt.

Afl. Uitzenddatum Dialect Bekende helpers Undercoverlocatie Kijkcijfers
1 27 juli 2023 Venloos Chantal Janzen, Huub Stapel, Hadewych Minis, Lex Uiting Banketbakkerij 871.000
2 28 juli 2023 Volendams Simon Keizer, Geraldine Kemper, Gary Veerman, Jan Keizer, Anny Schilder Concert 876.000[2]
3 3 augustus 2023 Haags Samantha Steenwijk, Anna Drijver, Sjaak Bral, Bert van Leeuwen Taxi 732.000
4 4 augustus 2023 Twents Daphne Bunskoek, Eddy Zoëy, Ellen Peeters, Harrie Scholtmeijer, Leonie ter Braak Damesboetiek 723.000
5 10 augustus 2023 Stad-Utrechts Tineke Schouten, Claudia de Breij, Koos Marsman, Martin van Doorn Stadsgids op de gracht n.n.b.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Blablabla_met_Schaap
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 7 augustus 2023 @ 20:50:16 #2
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_210203476
Ik heef net die van utreg gekeken, was wel grappig :D
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_210204347
sorry, ik vind Eline Schaap heel erg leuk, maar in dit programma helemaal niet. Suf.
  maandag 7 augustus 2023 @ 21:46:15 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210204638
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 21:29 schreef Firuze60 het volgende:
sorry, ik vind Eline Schaap heel erg leuk, maar in dit programma helemaal niet. Suf.
Je vindt haar zo leuk dat je niet eens haar naam kent?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_210204668
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Je vindt haar zo leuk dat je niet eens haar naam kent?
Sorry, Elise dan lord vetineus.
  maandag 7 augustus 2023 @ 21:51:29 #6
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210204718
Ushi & Van Dijk 2.0, maar dan totaal niet leuk.
Alles is in scene gezet, geen tekst of gezichtsuitdrukking van Elise is spontaan.
Logisch dat er pas na 4 van de 5 afleveringen een topic over geopend wordt…
pi_210204818
Nooit gezien, maar het klinkt kut.

Bij een buitenlander die al jaren Nederlands spreekt hoor je zelfs altijd nog dat ze hier niet zijn opgegroeid (Maxima bv), dus hoe wil je een fucking dialect dat in een paar dagen is ingestudeerd geloofwaardig laten overkomen?

Compleet kansloos natuurlijk.
pi_210278042
Hartstikke saai. Er gebeurt niks. Er is geen format. Leeg programma. En eindigt ook nog eens met een anti-climax, dus je kijkt voor saus. Werkt nergens naartoe.
Hotapnyc
pi_210278067
Tot aan de typetjes was het best “onderhoudend”, maar de typetjes waren veelal een flop en voor de kijker nauwelijks interessant. Ach ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_210485254
Na 2 uitzendingen niet meer gekeken. Elise is een leuke vrouw en ik kan best om haar lachen maar dit format vind ik inhoudsloos en ronduit slecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')