abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 augustus 2023 @ 18:39:50 #226
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210458299
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 17:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Angela de Jong heeft zich al eerder volstrekt belachelijk gemaakt met een column over Zomergasten (toen Hans Klok te gast was), dus ik ben enerzijds benieuwd wat ze deze keer voor onzin verkondigt, maar hecht anderzijds natuurlijk geen enkele waarde aan haar mening.
En opnieuw maakt ze zichzelf in deze column belachelijk en schrijft ze dat ze al snel afgehaakt was en gezapt heeft naar B&B vol liefde, kasteelvrouwe Emmy en Het Spaanse Dorp Zarra.

Dat is ook, denk ik, meer het niveau dat Angela de Jong wel snapt en gelukkig voor haar kan ze vanaf vandaag ook weer verder kijken naar pulpTV als Chateau Meiland.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator maandag 28 augustus 2023 @ 18:51:57 #227
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210458406
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik niet. Het is zo'n typisch modieus verhaal waarbij alles teruggaat tot het totslaafmakingsverleden, door witten uiteraard, of racisme anderzins. Waarbij alleen iemand die ook zwart is als voorbeeld kan dienen, en waarbij je je uitsluitend laat inspireren door de Amerikaanse toestanden. Huidskleur als alomvattend en alles bepalend, via gezwam in de ruimte over machtsstructuren en nog meer inhoudsloze begrippen, en daarom komt het ook steeds terug. Ik ben mijn onschuld al lang kwitj, ik kan daar echt niet meer naar luisteren en denken dat het slechts om inspiratiebronnen gaat, en dat was ook overduidelijk niet zo.
Nu je het zegt dat zat inderdaad allemaal in krumping, martial arts uit Kill Bill, de graffiti en scratchen in wildstyles, techno uit detroid en het verzopen dorp waar haar oma gewoond heeft, denk dat ze daar totaal geen inspiratie uit haalt maar het alleen maar gebruikt om een woke boodschap op npo te ventileren.

Eigenlijk belachelijk dat ze niet gewoon blanke voorbeelden van inspiratie gekozen heeft, Russisch ballet en een Shakespeare voorstelling met sir Patrick steward dat had in haar geval veel meer hout gesneden.

:{w
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210458516
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Er was echt helemaal niks anders op de treurbuis. Ik was zo geirriteerd, ik dacht ik ga nog liever Studio Voetbal kijken maar daar buitelde iedereen over elkaar heen om de groepsverkrachting van de Spaanse voetbalster te veroordelen. Ik kijk op Twitter en "NPO kennis", ja dat bestaat, zal weleens even uitleggen hoe het slavernijverleden doorwerkt in de huidige tijd, alsof dat een feit is. Ik zet net radio1 aan en een of andere druif mag onweersproken vertellen dat het in Nederland eigenlijk erger is met het racisme dan in de VS om mensen naar de Martin Luther King lezing, of all people, te lokken. Rot godverdomme eens een keer op met je racistsiche haatpropaganda
Misschien kun je samen met de moeder van de voorzitter van de Spaanse bond in hongerstaking gaan tegen al dit onrecht.
pi_210458762
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 13:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Jamal Ouariachi heeft een mooi draadje op X gemaakt met wat er mis is met deze aflevering/vrouw.
Ik heb (eerder vandaag) z'n tweets gelezen en ik vind het een lul. En dan heb ik niet eens Zomergasten gezien.
Somebody that I used to know
pi_210458764
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 17:39 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, dat vond ze niet. Ze grapten daar juist over. Ze begon er overigens zelf over, niet Theo.
Om mij kwam het wel zo over iig.

Ze begon over d'r kinderen (double bullet??), en toen zei Theo ter verduidelijking:
"Jouw man is een witte Nederlander" en toen vroeg hij waarom ze lachte
- "Omdat jij iets te blij keek" En maakte Theo er meteen een grapje van dat hij ook nog kans had.
Alida vond niet dat Theo zo keek, maar meer keek van "...oh maar dat is interessant" en ging ze door over haar dochters (nadat Theo had gezegd dat ie niet altijd controle over z'n expressie had).

Tja met "interessant" kun je een hoop bedoelen, maar ik vond het (af en toe) geen fijn sfeertje aan tafel.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_210458867
quote:
88s.gif Op maandag 28 augustus 2023 18:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Nu je het zegt dat zat inderdaad allemaal in krumping, martial arts uit Kill Bill, de graffiti en scratchen in wildstyles, techno uit detroid en het verzopen dorp waar haar oma gewoond heeft, denk dat ze daar totaal geen inspiratie uit haalt maar het alleen maar gebruikt om een woke boodschap op npo te ventileren.

Eigenlijk belachelijk dat ze niet gewoon blanke voorbeelden van inspiratie gekozen heeft, Russisch ballet en een Shakespeare voorstelling met sir Patrick steward dat had in haar geval veel meer hout gesneden.

quote:
88s.gif Op maandag 28 augustus 2023 18:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is niet dat ik denk dat het niet authentiek is. Ik vrees dat zij echt zo denkt, en dat is een ideologische stroming die al ouder is dan woke, maar wel een waarbij huidskleur alomvattend is. Dan komt dus bijna elk fragment terug naar de totslaafmakerij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210458932
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 19:33 schreef Loohcs het volgende:

[..]
Om mij kwam het wel zo over iig.

Ze begon over d'r kinderen (double bullet??), en toen zei Theo ter verduidelijking:
"Jouw man is een witte Nederlander" en toen vroeg hij waarom ze lachte
- "Omdat jij iets te blij keek" En maakte Theo er meteen een grapje van dat hij ook nog kans had.
Alida vond niet dat Theo zo keek, maar meer keek van "...oh maar dat is interessant" en ging ze door over haar dochters (nadat Theo had gezegd dat ie niet altijd controle over z'n expressie had).

Tja met "interessant" kun je een hoop bedoelen, maar ik vond het (af en toe) geen fijn sfeertje aan tafel.
Double blooded. En zoals ik al zei, ze grapten erover. Uit haar woorden en haar lach bleek allerminst dat ze vond dat Theo verkeerd keek. Dat is jouw invulling.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2023 19:52:23 ]
pi_210459005
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 18:39 schreef golfer het volgende:

[..]
En opnieuw maakt ze zichzelf in deze column belachelijk en schrijft ze dat ze al snel afgehaakt was en gezapt heeft naar B&B vol liefde, kasteelvrouwe Emmy en Het Spaanse Dorp Zarra.

Dat is ook, denk ik, meer het niveau dat Angela de Jong wel snapt en gelukkig voor haar kan ze vanaf vandaag ook weer verder kijken naar pulpTV als Chateau Meiland.
Destijds, bij Hans Klok, schreef ze dat ook: dat ze normaal gesproken niet naar dat hoogdravende, elitaire programma keek, maar vanwege Hans Klok een uitzondering maakte. Vervolgens vond ze het onbestaanbaar dat Janine Abbring met geen woord gerept had over het toch zeer hardnekkige gerucht dat Klok seks gehad zou hebben met Gordon.
pi_210459666
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 19:50 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Double blooded. En zoals ik al zei, ze grapten erover. Uit haar woorden en haar lach bleek allerminst dat ze vond dat Theo verkeerd keek. Dat is jouw invulling.
Sowieso imho handiger als ze dan echt zegt wat ze bedoelt met "TE blij kijken" en "oh..maar-dat-is-interessant blik" (zwarte vrouw met witte man...daar ging 't toch over?). Alsof Theo daar verbaasd over zou zijn volgens haar, maar goed ik zal er wel weer te veel achter zoeken
pi_210459706
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:49 schreef Loohcs het volgende:

[..]
Sowieso imho handiger als ze dan echt zegt wat ze bedoelt met "TE blij kijken" en "oh..maar-dat-is-interessant blik" (zwarte vrouw met witte man...daar ging 't toch over?). Alsof Theo daar verbaasd over zou zijn volgens haar, maar goed ik zal er wel weer te veel achter zoeken
Het was allemaal superongemakkelijk en dat was vooral de schuld van Alida. Als jij bij elke luchtige of relativerende opmerking kiest voor de strenge en afkeurende blik dan is dat je eigen keuze maar wel een die je leven ongelofelijk complex gaat maken.
pi_210460135
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:49 schreef Loohcs het volgende:

[..]
Dat is toch duidelijk? Zij valt kennelijk op blanke mannen, Theo is een blanke man, Theo kijkt blij als hij erachter komt dat ze op blanke mannen valt. Theo denkt dus (klaarblijkelijk): dan vindt ze mij misschien ook wel aantrekkelijk.
pi_210460152
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het was allemaal superongemakkelijk en dat was vooral de schuld van Alida. Als jij bij elke luchtige of relativerende opmerking kiest voor de strenge en afkeurende blik dan is dat je eigen keuze maar wel een die je leven ongelofelijk complex gaat maken.
Heb je dat stukje wel gezien? Ze was verbaasd, moest erom lachen. Geen afkeuring te bekennen.
  Moderator maandag 28 augustus 2023 @ 22:15:09 #238
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210460706
Al met al een leuk seizoen, ik gun Theo wel een tweede seizoen :Y hij geeft de gasten veel ruimte dat geef rustige tv. Het heeft iets kabbelends maar is niet vervelend, tv met adem ruimte. Wel fijn in de huidige haastige tendens.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210461104
quote:
88s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Al met al een leuk seizoen, ik gun Theo wel een tweede seizoen :Y hij geeft de gasten veel ruimte dat geef rustige tv. Het heeft iets kabbelends maar is niet vervelend, tv met adem ruimte. Wel fijn in de huidige haastige tendens.
Ja, vind ik ook! Al ga ik de aflevering van gisteren niet terugkijken. Ik kan niet zo goed tegen privilegeroepers.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210461672
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, vind ik ook! Al ga ik de aflevering van gisteren niet terugkijken. Ik kan niet zo goed tegen privilegeroepers.
Ontken je dan dat het bestaat? Mij lijkt na de toeslagenaffaire, de (weliswaar onbedoelde) discriminatie bij DUO en de andere recente voorbeelden van institutioneel racisme vrij duidelijk dat er wel zoiets bestaat als wit privilege.
pi_210461754
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 00:14 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ontken je dan dat het bestaat? Mij lijkt na de toeslagenaffaire, de (weliswaar onbedoelde) discriminatie bij DUO en de andere recente voorbeelden van institutioneel racisme vrij duidelijk dat er wel zoiets bestaat als wit privilege.
Jij hebt gelijk natuurlijk. Maar het is voor veel witte mensen moeilijk te beseffen omdat het een ver van hun bed show is. Ze worden er toch niet mee geconfronteerd, dus doen ze er alles aan om te roepen dat het echt heus niet zo is en dat je gewoon heel hard moet werken want dan kom je er wel.

Maar uit alles blijkt (inderdaad jouw voorbeelden, onderzoeken etc) dat we niet allemaal gelijke kansen hebben/krijgen.
pi_210462463
quote:
88s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Theo deed het goed inderdaad, met oprechte interesse in zijn gasten.
Ik vind Theo ook een hele lieve man.
pi_210467110
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 00:14 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, dat ontken ik niet. Het is meer dat het een benadering is waar ik als existentialist wat moeite mee heb. Als je benadeeld bent, hoef je nog geen slachtoffer te zijn. Ik vind het - voor het individu - constructiever om te kijken naar welke kansen je wel hebt en hoe je daar het beste van kunt maken, om je 'geworpenheid in het bestaan' te accepteren en daar verantwoordelijkheid voor te nemen terwijl je er strikt genomen geen verantwoordelijkheid voor hebt.

En voor systemen is het van essentieel belang om te kijken of (soms goedbedoelde) mechanismen tot een vorm van structurele uitsluiting leiden. Het onderwijs is daar een goed voorbeeld van en dat interesseert me zeker. Er zijn talloze manieren waarop we mensen uit goede bedoelingen verder benadelen. Maar ik moet ook zeggen dat ik uit ervaring heb gemerkt dat correctieve mechanismen vaak een perverterende werking hebben en dat dat ook weer gekmakend is. Er lijkt een wisselwerking te zijn tussen hoeveel je (extra) voor een ander doet en diens eigen motivatie en inzet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210467925
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, dat ontken ik niet. Het is meer dat het een benadering is waar ik als existentialist wat moeite mee heb. Als je benadeeld bent, hoef je nog geen slachtoffer te zijn. Ik vind het - voor het individu - constructiever om te kijken naar welke kansen je wel hebt en hoe je daar het beste van kunt maken, om je 'geworpenheid in het bestaan' te accepteren en daar verantwoordelijkheid voor te nemen terwijl je er strikt genomen geen verantwoordelijkheid voor hebt.
Die twee benaderingen kunnen dan naast elkaar bestaan, toch? Ze sluiten elkaar niet uit. Je kunt erkennen dat wit privilege bestaat, maar je hoeft je geen slachtofferrol aan te meten. Je hebt niet gekeken, maar ik vond niet dat zij zich als slachtoffer opstelde. Ze benoemde wit privilege eerder als een gegeven, een realiteit waarin haar kinderen opgroeien. Al vond ze wel dat herstelbetalingen vanwege het slavernijverleden 'een goed begin' zouden zijn.

Ik vond het wat dat betreft af en toe een onbevredigend gesprek. Bijvoorbeeld toen ze Theo Maassen vroeg of hij zich schuldig voelde. Hij zei van niet, maar daar stopte het. Het werd niet echt duidelijk of ze vond dat hij zich (als witte man) wel schuldig zou moeten voelen (en zo ja waarom). Theo vroeg niet door, zij sprak zich niet duidelijk uit en zo bleef het een beetje aan de oppervlakte.
pi_210494027
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 21:31 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is toch duidelijk? Zij valt kennelijk op blanke mannen, Theo is een blanke man, Theo kijkt blij als hij erachter komt dat ze op blanke mannen valt. Theo denkt dus (klaarblijkelijk): dan vindt ze mij misschien ook wel aantrekkelijk.
Maar dat ontkent ze zelf: "nee zo keek je niet" maar goed ik zal de ironie of zo wel gemist hebben

Blijft toch staan dat ik 't moeilijk vind, al die 'identiteitspolitiek'. Als je buiten die groep staat als witte Nederlander mag je het wel met ze eens zijn, maar als je 't niet (geheel) met ze eens bent mag dat eigenlijk niet omdat je het niet ervaren kan hebben.

En veel wordt dan teruggebracht tot het slavernijverleden. Zelfs de toonladder is van de witte overheerser. Of als je bij wijze van spreken een kapsel of kleding niet mooi vindt kan er gezegd worden dat die manier van haren vlechten/aankleden een manier van communiceren was tussen tot slaaf gemaakte op de plantages. Dus dan mag er om die reden ook nooit iets negatiefs en/of grappigs over gezegd worden.

En alle woorden moeten gewogen worden (of aangepast). Ook dat double blooded wat ik niet goed verstond of zij niet duidelijk uitsprak Vroeger mocht dat nog halfbloed zijn, maar dat was te negatief. Volgens mij zijn allebei de termen niet correct als het erop aan komt. Niet half en niet dubbel: gewoon de helft van papa en de helft van mama (ff simpel gezegd)

Huidige problemen met foute algoritmes en discriminatie moeten natuurlijk worden aangepakt. Dat is - zonder het slavernijverleden er telkens bij te betrekken - al lastig genoeg imho. Is gevaarlijk om te zeggen, maar als witte mensen zich zo zouden 'organiseren' en o.a. zeggen dat wit het nieuwe goud is, zou dat toch wel als fout/racistisch bestempeld worden.

Theo vroeg ook iets in de trant van of het niet iets minder krachtig kan, omdat je wel mensen mee moet krijgen als je iets wil bereiken (vreedzame samenleving). Maar de nadruk ging toch weer op dat het pijn ging doen.
  donderdag 31 augustus 2023 @ 23:37:37 #246
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210494198
Ik ben benieuwd of Theo het nog een volgend seizoen gaat doen.

Wat mij betreft wel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 februari 2024 @ 20:14:35 #247
862 Arcee
Look closer
pi_212487834
quote:
Cameraman Van Hoytema wint Bafta

De Nederlandse cameraman Hoyte van
Hoytema heeft een Bafta gewonnen voor
zijn camerawerk in Oppenheimer,de film
van regisseur Christopher Nolan over de
natuurkundige die meewerkte aan het
ontwikkelen van de atoombom.

De Bafta's zijn de belangrijkste Britse
filmprijzen.Oppenheimer is dit jaar de
grote favoriet.De prijsuitreiking is
vanavond in The Royal Festival Hall in
Londen.

Van Hoytema (52) was drie keer eerder
genomineerd voor een Bafta (zoals in
2018 voor Dunkirk,ook van Christopher
Nolan),maar won de prijs nog nooit.Hij
kan volgende maand ook een Oscar winnen
voor zijn bijdrage aan Oppenheimer.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_212714179
Wat jammer. Heel de ophef gemist gelukkig. Wat een sneu gedoe weer zeg. Dat verdient Theo niet van dat gezeik in de privé.
  woensdag 6 maart 2024 @ 11:57:09 #250
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212714256
Klote roddelpers.

,,Met pijn in mijn hart trek ik me voor dit seizoen terug als presentator van Zomergasten. Vooral pijnlijk omdat er geen vakinhoudelijke reden is, maar valse berichten uit de roddelpers de oorzaak zijn”, laat Maassen weten.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')