Na de grote nederlaag van de PvdA (na kabinet-Rutte II) kwam ze gewoon terug als Kamervoorzitter, bij gebrek aan tegenkandidaten? Het betekent dat Kamerleden na vier jaar toch van mening veranderd zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2023 18:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jemig, ze zat in een demissionair cabinet met de PvdA die verloor na de tussentijdse verkiezing, manoman.
Ken je geschiedenis, in kabinet Rutte !! zat de Pvdaquote:Op maandag 7 augustus 2023 21:45 schreef TomWaits het volgende:
[..]
Na de grote nederlaag van de PvdA (na kabinet-Rutte II) kwam ze gewoon terug als Kamervoorzitter?
Welke boeven?quote:Op maandag 7 augustus 2023 22:00 schreef H0D3NPYL het volgende:
Ga boeven vangen ipv deze kneus meer aandacht geven
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-ambtenaar-a4143909quote:Bij besprekingen kan Arib ambtenaren vernederen in het bijzijn van collega’s of bezoek van buiten. Ze horen haar dan dingen zeggen als: ‘Jij snapt er echt niets van’. Of: ‘Ik hoef niet te horen wat jij vindt.’ Ze zien hoe ze mensen manipuleert en tegen elkaar opzet. ‘Dit mag je absoluut niet met de griffier bespreken.’ Ze horen haar praten over collega’s: ‘Die is niet capabel.’ Of: ‘Die speelt onder één hoedje met die.’ Ze zien hoe collega’s worden buitengesloten, als Arib ze net voor een vergadering wegstuurt. ‘Jij hoeft hier niet bij te zijn.’ Het komt voor dat ze een stoel laat weghalen om tegen een ongewenste ambtenaar te zeggen: ‘Er is geen plek voor je.’
(...)
Met regelmaat staan mensen die een afspraak met haar hebben tevergeefs voor haar deur te wachten. Of ze verschuift die ter plekke met een uur. Secretaresses worden er horendol van, als ze het al bij haar volhouden. De eerste secretaresse die voor haar werkt, zit er al een tijdje: ze heeft drie Kamervoorzitters gediend, Arib is de vierde. Ze houdt het nog geen half jaar vol en vertrekt aangeslagen.
Ook dat is een bekend patroon. In de tijd vóór haar voorzitterschap, als Kamerlid voor de PvdA, draait Arib er zoveel ondersteunend personeel doorheen dat de ondernemingsraad van de partij zich uitspreekt tegen haar kandidatuur als fractiesecretaris. Tevergeefs, Arib wordt gekozen.
Er speelde meer.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:29 schreef luxerobots het volgende:
Net heb ik de uitzending nog even afgekeken. Ik denk dat Arib een hele lastige geweest is op de werkvloer. Ik bedoel, je kunt toch gewoon vertellen wat er ongeveer gebeurd is? Wat haar mentaliteit op het werk is? En wanneer ze streng is voor mensen?
Maar ze geeft niets toe. Doet alsof ze geen fouten maakt. En dan vergelijkt ze zich ook nog met de aardbevingsslachtoffers uit Groningen.
Nog even een paar stukjes uit het uitgebreide NRC-artikel over haar functioneren achter de schermen:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-ambtenaar-a4143909
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door svann op 11-08-2023 18:20:51 ]
Er waren dus mensen die zich niet in de klachten herkenden, en er waren mensen die dat wel konden. En dat was vooral de dagelijkse leiding:quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 18:14 schreef svann het volgende:
[..]
Er speelde meer.
Arib moest het ambtelijk apparaat reorganiseren.
Volgens dit onderzoeksartikel was er vooral strijd met het managementteam hiervan en herkennen de 20 hierover gesproken ambtenaren de klachten niet.
Dat betekent dus niet dat er geen klachten waren.quote:De klachten over mogelijk grensoverschrijdend gedrag lijken evenwel niet herkend te worden door de bronnen van de Volkskrant en ook niet door de collega’s om hen heen. In hun beleving heeft vooral de voormalige ambtelijke leiding een probleem met Arib. Die leiding bestaat uit het zeskoppige managementteam dat onlangs is opgestapt en dat eerder heeft verklaard last te hebben gehad van Aribs gedrag. Arib zou in de ogen van deze ambtelijke top een ‘sociaal onveilige werksfeer’ hebben gecreëerd.
Het lijkt me vooral dat de ambtenaren anoniem willen blijven omdat ze vrezen voor hun baan. Niet omdat het onderzoekbureau nou zo'n onveilige sfeer creëert.quote:O ja, door de onveilige sfeer die het onderzoeksbureau creëert willen die ambtenaren anoniem blijven.
Wat ik hiervan vind is dat Arib dit soort gedrag ook in het openbaar als voorzitter deed. Afhameren van gelul met een venijnig grappig sausje, zeker deed ze dat bij vele politici, ze stuurde oa de kletskous Baudet en Wilders weg van de microfoon meerdere malen en hun tegenstanders vonden het prachtig. In mijn ogen deed ze gewoon wat haar functie was, de 2de kamer leiden als voorzitter en ambtenaren op hun sodemieter geven als ze hun werk niet goed hadden voorbereid.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:29 schreef luxerobots het volgende:
Net heb ik de uitzending nog even afgekeken. Ik denk dat Arib een hele lastige geweest is op de werkvloer. Ik bedoel, je kunt toch gewoon vertellen wat er ongeveer gebeurd is? Wat haar mentaliteit op het werk is? En wanneer ze streng is voor mensen?
Maar ze geeft niets toe. Doet alsof ze geen fouten maakt. En dan vergelijkt ze zich ook nog met de aardbevingsslachtoffers uit Groningen.
Nog even een paar stukjes uit het uitgebreide NRC-artikel over haar functioneren achter de schermen:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-ambtenaar-a4143909
Wat weet jij daar nou van? Was je er bij als ze ambtenaren op hun sodemieter gaf?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 20:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat ik hiervan vind is dat Arib dit soort gedrag ook in het openbaar als voorzitter deed. Afhameren van gelul met een venijnig grappig sausje, zeker deed ze dat bij vele politici, ze stuurde oa de kletskous Baudet en Wilders weg van de microfoon meerdere malen en hun tegenstanders vonden het prachtig. In mijn ogen deed ze gewoon wat haar functie was, de 2de kamer leiden als voorzitter en ambtenaren op hun sodemieter geven als ze hun werk niet goed hadden voorbereid.
Nou Sodemieters, leuke nickname btw, ik refereer naar het openbaar gedrag van Arib als voorzitter van de tweede kamer. Zij lijkt mij juist een regeltjesmens en geen roddeltante.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 20:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat weet jij daar nou van? Was je er bij als ze ambtenaren op hun sodemieter gaf?
Je had het juist over haar gedrag achter de schermen. Je zei dat ze gewoon deed wat haar functie was, toen ze ambtenaren op hun sodemieter gaf.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 20:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou Sodemieters, leuke nickname btw, ik refereer naar het openbaar gedrag van Arib als voorzitter van de tweede kamer. Zij lijkt mij juist een regeltjesmens en geen roddeltante.
Politici gebruiken de camera's en microfoons om aandacht te genereren, en daarbij trad Arib op als scheidsrechter, dat deed ze goed, dat vonden de meeste mensen ook.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 20:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat ik hiervan vind is dat Arib dit soort gedrag ook in het openbaar als voorzitter deed. Afhameren van gelul met een venijnig grappig sausje, zeker deed ze dat bij vele politici, ze stuurde oa de kletskous Baudet en Wilders weg van de microfoon meerdere malen en hun tegenstanders vonden het prachtig. In mijn ogen deed ze gewoon wat haar functie was, de 2de kamer leiden als voorzitter en ambtenaren op hun sodemieter geven als ze hun werk niet goed hadden voorbereid.
Van wie wel dan? En in hoeverre achter welke schermen? Zonder een publiekelijke camera op de kop of ook in huiselijke kring?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Politici gebruiken de camera's en microfoons om aandacht te genereren, en daarbij trad Arib op als scheidsrechter, dat deed ze goed, dat vonden de meeste mensen ook.
Als kijker denk je dan Arib te kennen, maar het zegt niet zo veel over hoe ze achter de schermen was.
Stel je eens voor, hopen op meer diepgang?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:04 schreef golfer het volgende:
Ben wel benieuwd naar die kinderboekenschrijfster van morgenavond.
Ken haar totaal niet.
Geen idee. Ik ga het zonder (voor)oordelen bekijken.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:08 schreef Firuze60 het volgende:
Stel je eens voor, hopen op meer diepgang?
Ik heb haar heel kort (en niet heel goed) persoonlijk gekend in mijn studietijd. Ik vond haar erg aardig en erg slim, maar ben haar ook snel uit het oog verloren.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:04 schreef golfer het volgende:
Ken haar totaal niet.
Ik heb haar wel eens gehoord als columnist bij Vroege Vogels op NPO Radio 1. Anders had ik het ook totaal niet geweten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:04 schreef golfer het volgende:
Ken haar totaal niet.
Volgens meerdere bronnen was Arib nogal een pittige tante als de camera's niet op haar gericht stonden. Dit door collega's af te branden en buiten te sluiten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:00 schreef Firuze60 het volgende:
Van wie wel dan? En in hoeverre achter welke schermen? Zonder een publiekelijke camera op de kop of ook in huiselijke kring?
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens meerdere bronnen was Arib nogal een pittige tante als de camera's niet op haar gericht stonden. Dit door collega's af te branden en buiten te sluiten.
Onder bejubeld kamervoorzitter Khadija Arib knakte de ene na de andere ambtenaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |