abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210210933
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 11:55 schreef de_boswachter het volgende:
Je huis hoereren aan onbekenden :') Verdien je dit dan zeg pfff
En als ze het niet 'verhuurd' hadden had je geklaagd dat er tijdens woningnood een huis twee jaar leeg stond neem ik aan.
pi_210211430
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 14:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]
En als ze het niet 'verhuurd' hadden had je geklaagd dat er tijdens woningnood een huis twee jaar leeg stond neem ik aan.
Nee, want het is toch zijn huis?
U MAD?
pi_210213125
quote:
15s.gif Op maandag 7 augustus 2023 14:40 schreef junkiesietze het volgende:
Ik was me hier toch een partij eigen rechter gaan spelen, mijn huis, mijn kinderen staan er ingeschreven, heeeeeel gauw oppleuren uit mn huis nou.
Jij was natuurlijk als stoere Rambo het huis binnen gestormd gewapend met een Kalasjnikov en had hem al schietend het huis uit gejaagd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_210213209
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 15:40 schreef PirE het volgende:

[..]
Valt wel mee toch, 2 weken is normaal en de rechter heeft de route dwarsligging ook afgedekt.
[..]

Een kort geding is volgens mij een voorlopige beslissing in een civiele zaak met een spoedeisend belang die of een voorlopige voorziening doet, of anticipeert op de uitspraak in de bodemprocedure.

Uiteraard heeft eiser een spoedeisend belang. De rechter doet geen voorlopige voorziening maar anticipeert op wat de uitstsrpaak in de bodemprocedure zou zijn. Die wijst de eis dus gewoon toe op basis van de huurovereenkomst tussen de drie partijen.

Ik zie dan niet waarom de situatie van de rechthebbende op het woongenot er nog toe doet. Hoezo moet het belang van de rechtmatige huurder gewogen worden tegen dat van de onrechtmatige bewoner? Meestal geeft het recht de rechter helemaal geen belangenafweging om te maken, maar ze doen dat zo ontzettend graag want het is machtstoeeigening. Ipv gewoon de wet te volgen, kan zo'n rechter dan het wegingsproces dat de wetgever al heeft gedaan, zelf doen.

Twee weken is niet abnormaal inderdaad. Maar hoezo heeft de situatie van de rechtmatige huurder daar wat mee te maken?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')