Dit ja.quote:Op maandag 7 augustus 2023 12:55 schreef mascara-klodder het volgende:
Benieuwd hoe ze het huis gaan aantreffen als de 'tijdelijke' bewoner inderdaad opgerot is
Rotquote:Op maandag 7 augustus 2023 12:55 schreef mascara-klodder het volgende:
Benieuwd hoe ze het huis gaan aantreffen als de 'tijdelijke' bewoner inderdaad opgerot is
Ja, een expat.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:26 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Nooit geweten dat je iemand anders tijdelijk in je sociale huurhuis kan laten wonen en zelf naar het buitenland mag. En inderdaad, een tolk nodig hebben, dan weet je weer genoeg.
Wel weer rare overwegingen erbij. Het kan met de termijnen om op te rotten te maken hebben, maar de rechter lijkt hier toch weer een belangenafweging te maken terwijl dat helemaal niet aan de orde is.quote:Op maandag 7 augustus 2023 12:57 schreef gianni61 het volgende:
Goed om te zien dat de rechter niet mee gaat in die onzin van die "oppasser"
Tokkie taal ditquote:Op maandag 7 augustus 2023 14:40 schreef junkiesietze het volgende:
Ik was me hier toch een partij eigen rechter gaan spelen, mijn huis, mijn kinderen staan er ingeschreven, heeeeeel gauw oppleuren uit mn huis nou.
Je kan met alles aantonen dat het jou huis is, dus wat doet de politie als je zegt dat je een inbreker op heterdaad hebt gepakt in je huis?
Dan zou je eerder denken aan huren in de vrije sector. Zeker met de bedragen waarover gesproken wordt, 3000 hier,quote:
De huur is ¤ 624,73 per maand volgens het artikel. Dus inderdaad onder de sociale huurgrens.quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:03 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Dan zou je eerder denken aan huren in de vrije sector. Zeker met de bedragen waarover gesproken wordt, 3000 hier,
3.635 daar[ook al is niet bewezen dat het betaald is, iig van de oppasser.]
Het verhaal zou nog interessanter worden als één van beide partijen ook nog een uitkering krijgt.
Betreft het een expat in dit geval? Dat kan ik uit het bericht niet opmaken, maar wellicht is er een andere bron.quote:
Valt wel mee toch, 2 weken is normaal en de rechter heeft de route dwarsligging ook afgedekt.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wel weer rare overwegingen erbij. Het kan met de termijnen om op te rotten te maken hebben, maar de rechter lijkt hier toch weer een belangenafweging te maken terwijl dat helemaal niet aan de orde is.
quote:Het belang van [gedaagde 1] c.s. daartegenover gesteld is onvoldoende.
..
De kantonrechter ziet aanleiding de ontruimingstermijn vast te stellen op de gebruikelijke termijn van 14 dagen als hierna te melden
...
welke ontruiming zo nodig door de deurwaarder bewerkstelligd kan worden met behulp van de sterke arm conform het in artikel 555 e.v. jo. 444 Rv bepaalde;
Best kut dat je dan als verhuurder deze situatie aantreft. Doe je netjes alles volgens de regels en je geeft daadwerkelijk een passende huurprijs, wordt je nog zo genaaid.quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De huur is ¤ 624,73 per maand volgens het artikel. Dus inderdaad onder de sociale huurgrens.
Vraag me af wie dat was en hoe ze die gevonden hebben.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:48 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Niet zo dom om een huisoppasser te nemen
Denk dat die oorspronkelijke huurder nog wel meer problemen gaat krijgen. Die blijft verantwoordelijk voor de woning en de staat hier van. Grote kans dat er nog wat verrassingen zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Best kut dat je dan als verhuurder deze situatie aantreft. Doe je netjes alles volgens de regels en je geeft daadwerkelijk een passende huurprijs, wordt je nog zo genaaid.
Laat ik het zo zeggen: deze huurder mag van geluk spreken dat deze plek uberhaupt te krijgen was zonder (in Amsterdam) 10 jaar te hoeven wachten op een sociale huurwoning, of zonder 1700 per maand neer te leggen. En dan zo misbruik ervan maken.
En een derde partij is wel altijd betrouwbaar?quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Best kut dat je dan als verhuurder deze situatie aantreft. Doe je netjes alles volgens de regels en je geeft daadwerkelijk een passende huurprijs, wordt je nog zo genaaid.
Laat ik het zo zeggen: deze huurder mag van geluk spreken dat deze plek uberhaupt te krijgen was zonder (in Amsterdam) 10 jaar te hoeven wachten op een sociale huurwoning, of zonder 1700 per maand neer te leggen. En dan zo misbruik ervan maken.
Ik verhuur mijn huis alleen nog maar via derde partijen die alles dicht timmeren met contracten, foto's vooraf maken en duidelijkheid stellen over wie welke schade/reparatie moet betalen. Zelfs kennissen kan je niet vertrouwen als het op geldzaken aankomt.
Die hebben een reden om hun goede naam/reviews te behouden, dus tot nu toe is dat nooit een probleem geweest. Het kost alleen veel geld dus je houdt zelf minder over. Maar dat heb ik er wel voor over om minder stress te hebben.quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:48 schreef Inbox het volgende:
[..]
En een derde partij is wel altijd betrouwbaar?
Nee, doe mij die kennis dan maar.
Ik vind het wel schrijnend dat je zo'n bedrijf meer vertrouwd dan je eigen kennissen eigenlijk, maar ik snap je punt.quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die hebben een reden om hun goede naam/reviews te behouden, dus tot nu toe is dat nooit een probleem geweest. Het kost alleen veel geld dus je houdt zelf minder over. Maar dat heb ik er wel voor over om minder stress te hebben.
En als ze het niet 'verhuurd' hadden had je geklaagd dat er tijdens woningnood een huis twee jaar leeg stond neem ik aan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:55 schreef de_boswachter het volgende:
Je huis hoereren aan onbekendenVerdien je dit dan zeg pfff
Nee, want het is toch zijn huis?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 14:15 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En als ze het niet 'verhuurd' hadden had je geklaagd dat er tijdens woningnood een huis twee jaar leeg stond neem ik aan.
Jij was natuurlijk als stoere Rambo het huis binnen gestormd gewapend met een Kalasjnikov en had hem al schietend het huis uit gejaagd.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:40 schreef junkiesietze het volgende:
Ik was me hier toch een partij eigen rechter gaan spelen, mijn huis, mijn kinderen staan er ingeschreven, heeeeeel gauw oppleuren uit mn huis nou.
Een kort geding is volgens mij een voorlopige beslissing in een civiele zaak met een spoedeisend belang die of een voorlopige voorziening doet, of anticipeert op de uitspraak in de bodemprocedure.quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:40 schreef PirE het volgende:
[..]
Valt wel mee toch, 2 weken is normaal en de rechter heeft de route dwarsligging ook afgedekt.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |