Vaak wordt het als "pitch" aangeduid. In dit geval "pitch up" omdat het sneller/hoger is. Je hebt ook pitch down voor het tegenovergestelde effect, dat kom je ook veel tegen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 14:23 schreef Naomi1 het volgende:
en heeft dat een naam? het effect is wel een soort van in zeg maar.
Jawel hoor, Vader Abraham deed dat al in zijn smurfenlied.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 14:30 schreef Naomi1 het volgende:
ik weet niet precies wel nummer, nummers maar het lijkt haast wel een vorm van plagiaat.
Dat 10 tallen jaren betwijvel ik, volgens mij is het meer iets van de laatste jaren, 5-10 of zo.
Gewoon een kwestie van hoeveel je het versnelt.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 14:46 schreef Naomi1 het volgende:
ik associeer het daar niet mee, in het smurfenlied is het verstaanbaar waardoor het toch als stem te herkennen is, dat is bij mijn fragment niet het geval.
https://vocalremover.org/pitchquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 14:13 schreef Naomi1 het volgende:
Ik kom het wel vaker tegen, of iets soortgelijks, maar wat is het? een muziekinstrument, een geluidseffect? heeft het een naam? gewoon een geluid dat hip is??
http://sndup.net/bwxw
Wat jij wel of niet betwijfeld is niet van invloed op de realiteit. Het bestaat al vl langer dan 5 a 10 jaar.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 14:30 schreef Naomi1 het volgende:
Dat 10 tallen jaren betwijvel ik, volgens mij is het meer iets van de laatste jaren, 5-10 of zo.
Oke, dan weet je nu hoe het zitquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 14:56 schreef Naomi1 het volgende:
Reactie Robert Dorn:
Hee
Vocal chops:)
Wordt inderdaad wel met enige regelmaat gebruikt in moderne producties.
Wat ze doen: ze knippen een klein stukje uit een vocal opname (een stukje eruit gehakt, vandaar de naam chop) dat wordt vaak een octaaf omhoog gepitcht, soms ook een octaaf omlaag, om het als een effect te laten klinken .
Groetjes!
Robert
Het is een andere toepassing van hetzelfde effect.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 15:15 schreef Naomi1 het volgende:
maar dan is dat van die vader abraham toch wat anders, want dat is geen sample maar een hele tekst (dus geen vocal shop, wel gepitchts)
Soms is het ook maar zo simpelquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een andere toepassing van hetzelfde effect.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |