abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210995293
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 09:27 schreef Lospedrosa het volgende:
D
[..]
Die laatste foto, een hoofd van een 45 jarige in de kleding van een 17 jarig schoolmeisje _O-
[ afbeelding ]
Hier in groot formaat:

1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210996284
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 13:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hier in groot formaat:

[ afbeelding ]
Zou zomaar een sneak preview van een OnlyFans pagina kunnen zijn. Ik weet niet of je dat wilt als je serieus genomen (pun intented) wilt worden, in corporate :')
pi_210996402
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 23:21 schreef Viv het volgende:

[..]
Die jurk! Haar zwarte onderbroek schijnt er doorheen. Geen high class hoer dus. :X
[..]
Haha dit:
[..]
:{
Ze heeft een beste achterbumper in die jurk :9~
pi_210996515
quote:
19s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:08 schreef manny het volgende:
We halen de witte draadjes voor ze van de mandarijn.
We brengen ze met de auto als het regent.
We troosten ze met snoep bij onrecht en verdriet.

Later vertellen we dat ze een schop onder de kont nodig hebben.
Dat ze ergens moeite voor moeten doen.
Dat het nou eenmaal niet vanzelf gaat.

Moeite doen.

Zelf kiezen we ook liever voor makkelijk.

Beter die collega ontwijken dan hem aanspreken.
Beter vreemdgaan dan je gevoelens uiten.
Beter vitaminepilletjes dan een appel snijden.

Moeite doen.

Die reactie eronder van alexander van aken :')

quote:
Mijn moeder zei altijd. “Ik zal, ik wil en ik moet”. Daarmee toonde ze haar daadkracht aan me. Verder vertelde ze me “alexander, weet jij wat je naam betekent? Dat is “hij die zijn vijand verdrijft en zijn kudde beschermt”. woorden hebben altijd impact gehad. Mijn stiefvader met de looks en karaktertrek van Chuck Norris zei: “ga maar fietsen naar school”. (Ruim 32km per dag).
  woensdag 18 oktober 2023 @ 15:41:47 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210996673
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:58 schreef Grotehengst het volgende:

[..]
Zou zomaar een sneak preview van een OnlyFans pagina kunnen zijn. Ik weet niet of je dat wilt als je serieus genomen (pun intented) wilt worden, in corporate :')
Prima foto ja, voor OnlyFans idd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 16:58:09 #256
269689 crew  Viv
pi_210997432
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 15:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Prima witte laarzen ook, voor in een schmutzige striptent.
pi_210997883
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 15:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Zo’n plork?
Vakman pur sang
pi_210998019
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:58 schreef Viv het volgende:

[..]
Prima witte laarzen ook, voor in een schmutzige striptent.
Ik las dat ze door camperlife maar 3 paar schoenen heeft gehouden. Als je dan DEZE besluit te houden.....
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:14:15 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210998193
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:58 schreef Grotehengst het volgende:

[..]
Ik las dat ze door camperlife maar 3 paar schoenen heeft gehouden. Als je dan DEZE besluit te houden.....
Wel slim, beetje schoenen om mee bij te verdienen, als de primaire zaken 'nog' niet voorspoedig lopen
  Manager PR/Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 18:17:05 #260
269689 crew  Viv
pi_210998236
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Wel slim, beetje schoenen om mee bij te verdienen, als de primaire zaken 'nog' niet voorspoedig lopen
Er was ooit een campagne met de slogan "Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid". 8-)

Het doel was om meer vrouwen voor opleidingen en werk te laten kiezen, maar okay.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:25:23 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210998312
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:17 schreef Viv het volgende:

[..]
Er was ooit een campagne met de slogan "Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid". 8-)

Het doel was om meer vrouwen voor opleidingen en werk te laten kiezen, maar okay.
Moet zeggen dat ik vreselijk veel mensen ken inmiddels die behoorlijke scheppen geld binnen harken met allerhande kutbedrijfjes en nutteloze kloteproducten. Die doen het zonder opleidingen daartoe in financieel opzicht beter dan de goed opgeleiden in mijn omgeving. Bizar bizar
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:33:25 #262
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210998380
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:17 schreef Viv het volgende:

[..]

Werk is werk. Met je kont schudden heeft altijd al geld opgeleverd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210999865
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Recruiter vind zichzelf onmisbaar en stelt retorische vraag.
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_ios

Maar de topreageerder stelt DE vraag “waarom toch die foto van jezelf eronder?” Helaas geen reactie.

En qua inhoud. In ons bedrijf heb ik duizenden euro’s aan dure headhunters en recruiters uitgegeven. Vd mensen die kwamen is 80% binnen een jaar weer weg. De mensen die ik nodig had hebben of zelf gesolliciteerd of zijn een relatie van een bestaande collega, of hebben we zelf in onze kring overgehaald.
En degene die we (dik) betaalde was echt een dure vooraanstaande headhunter in ons vakgebied.
Ok spannend, op bovenstaande post, met narcisten foto, komt een antwoord op het WAAROM?

Eerst een man die vergelijkt vrouwen met bedrijfspanden:
quote:
Tja Ronnie Bartelings. Fysieke uitstraling trekt toch aan. Ik draai daar niet om heen als nuchtere noordeling, Nomi F. is een knappe verschijning en toch zakelijk een net verhaal. Als je 'the beauty and the brains' hebt, waarom zou je dit dan niet laten zien?

Ik wil mensen niet perse vergelijken met bedrijfspanden, maar je ziet ook dat de een op een betere locatie staat dan de ander en het onderhoud meer serieus nemen.

Ik vind dat vrouwen best hun charmes en looks mogen gebruiken voor zakelijk gewin, als alle partijen maar integer kunnen gedragen en handelen. Helaas gaat dat vanuit beide kanten wel eens fout.
Goed onderhoud, daar draait het om!

En de postster zelf legt het nu uit:
quote:
Hé Ronnie Bartelings, Goed dat je het vraagt! De reden dat ik een foto van mezelf erbij plaats, heeft te maken dat ik mijn eigen 'merk' ben. Mijn uiterlijk wordt op deze manier onbewust gekoppeld aan de dienst die ik aanbied, wat voor herkenning zorgt. Mensen werken samen met mensen, en zo weten onbekende wie ik ben 😁
Als onbekenden me aanspreken met “Hé” zeg ik altijd: “heb ik vroeger met je geknikkerd ofzo?”
Vakman pur sang
pi_210999883
Hmmm je eigen merk zijn, en je uiterlijk koppelen aan de dienst die je aanbiedt. 🤔
Vakman pur sang
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 oktober 2023 @ 20:24:50 #265
284411 crew  heywoodu
pi_211000071
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Mijn uiterlijk wordt op deze manier onbewust gekoppeld aan de dienst die ik aanbied, wat voor herkenning zorgt. Mensen werken samen met mensen, en zo weten onbekende wie ik ben
Ik heb hier vijf minuten naar zitten staren, maar heb de daadwerkelijke inhoud van dit gereutel nog niet gevonden :'(

Maar ik herken het verder wel. Collega's zijn mensen waar je mee werkt. Dan wil je wel dat je er mee kan werken, en dat kan door te zorgen dat mensen je kennen. Collega's. Het is belangrijk dat je kunt werken met mensen waar je mee moet werken, en iedereen heeft zijn eigen kenmerken. Dat maakt ons mensen. Collega's.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211000129
quote:
9s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik heb hier vijf minuten naar zitten staren, maar heb de daadwerkelijke inhoud van dit gereutel nog niet gevonden :'(

Maar ik herken het verder wel. Collega's zijn mensen waar je mee werkt. Dan wil je wel dat je er mee kan werken, en dat kan door te zorgen dat mensen je kennen. Collega's. Het is belangrijk dat je kunt werken met mensen waar je mee moet werken, en iedereen heeft zijn eigen kenmerken. Dat maakt ons mensen. Collega's.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel wat spelvouten toevoegen.
Ik werk met veel ‘onbekende’

Sorry alvast voor de vrouwonvriendelijke benadering. Ik blijf bij de mening dat Recruitement het nieuwe hoereren is. (Zowel voor mannen als vrouwen).

Want in welk vak is een fullbody foto ook belangrijk? Ben jij zelf je “merk”.
En is je uiterlijk belangrijk bij de “dienst” die je aanbiedt?

SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door Lospedrosa op 18-10-2023 20:45:58 ]
Vakman pur sang
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:34:55 #267
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_211000237
quote:
Mijn uiterlijk wordt op deze manier onbewust gekoppeld aan de dienst
Onbewust? Die foto er bewust bij zetten zorgt er toch bewust voor dat mensen je bewust gaan herkennen?

Verder zou ik liever een lelijke recruiter hebben die me een geweldige positie kan binnen loodsen dan een knappe muts met goeie tetten die mijn CV verneukt voor ze hem naar een bedrijf stuurt wat geen werk voor me heeft :{
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_211001103
Ene Richard Helmus - Manager bij VGZ

quote:
Beste netwerk/workplace friends. Afgelopen weekend zou een ontspannen weekend samen met mijn vrouw in de mooie Belgische Ardennen moeten worden. Helaas dacht een beschonken automobilist daar anders over en werd ik fietsend op een fietsstrook met hoge snelheid aangereden. Ik heb veel geluk gehad... Dankzij de Belgische hulpverleners inclusief traumahelikopter/arts die mij snel en adequaat geholpen heeft. Lig behoorlijk in de kreukels met hoofdletsel, botbreuken, gebit schade en vele kneuzingen en schaafwonden. Komende periode dus even geen workplace management maar volledige focus op fysieke en mentale recovery. Dus voor de komende periode 'out of office/workplace'. But i'll be back and see you soon ☺.
Dat je er iets over post, ok…. wil ik nog wel in meegaan. Maar dat je bovenstaand verhaal dan vervolgens gaat ondersteunen met foto’s hoe je na het ongeluk de ambulance in wordt geladen en hoe je met een nekbrace in het ziekenhuis aan de monitoren ligt……. Ik heb er maar één woord voor: :')
U MAD?
pi_211001165
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 13:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hier in groot formaat:

[ afbeelding ]
Booooh
U MAD?
pi_211003166
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Hmmm je eigen merk zijn, en je uiterlijk koppelen aan de dienst die je aanbiedt. 🤔
Het kenmerk van een goede prostituee.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:23:04 #271
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_211003190
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 21:40 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat je er iets over post, ok…. wil ik nog wel in meegaan. Maar dat je bovenstaand verhaal dan vervolgens gaat ondersteunen met foto’s hoe je na het ongeluk de ambulance in wordt geladen en hoe je met een nekbrace in het ziekenhuis aan de monitoren ligt……. Ik heb er maar één woord voor: :')
Dit heeft echt helemaal niks op linkedin te zoeken. Dat je het post op Facebook voor de aandacht, ok, maar verder, hou je prive zaken voor jezelf.
  Manager PR/Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 07:24:12 #272
269689 crew  Viv
pi_211003195
quote:
[..]
Not to mention het irritante gebruik van English en Nederlands door elkaar. :(
pi_211003243
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:23 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dit heeft echt helemaal niks op linkedin te zoeken. Dat je het post op Facebook voor de aandacht, ok, maar verder, hou je prive zaken voor jezelf.
Nouja, ik ben van mening dat je op Linkedin ook je connecties kan informeren over je langere afwezigheid. Maar dan op een zakelijke manier. En niet op deze schreeuwerige aandachtszoekende wijze zoals bij deze manier. ‘Kijk mij eens zielig zijn’.
U MAD?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 oktober 2023 @ 07:40:26 #274
284411 crew  heywoodu
pi_211003249
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:39 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Nouja, ik ben van mening dat je op Linkedin ook je connecties kan informeren over je afwezigheid. Maar dan op een zakelijke manier. En niet op deze schreeuwerige aandachtszoekende wijze.
Maar je afwezigheid is toch eigenlijk alleen van belang voor mensen die al collega's zijn (die dat dan ongetwijfeld via de reguliere kanalen binnen je werk horen) of waar je al regelmatig contact mee hebt (die dat dus vanzelf zien in je out-of-office)? :@
  Manager PR/Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 07:46:51 #275
269689 crew  Viv
pi_211003279
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar je afwezigheid is toch eigenlijk alleen van belang voor mensen die al collega's zijn (die dat dan ongetwijfeld via de reguliere kanalen binnen je werk horen) of waar je al regelmatig contact mee hebt (die dat dus vanzelf zien in je out-of-office)? :@
Ja, maar wat als mensen je minder vaak zien posten op LinkedIn? Dan denken ze misschien dat het zakelijk niet goed gaat, en dat is natuurlijk funest voor je persoonlijke brand.

:')
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 oktober 2023 @ 07:47:18 #276
284411 crew  heywoodu
pi_211003284
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:46 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, maar wat als mensen je minder vaak zien posten op LinkedIn? Dan denken ze misschien dat het zakelijk niet goed gaat, en dat is natuurlijk funest voor je persoonlijke brand.

:')
Dan heb je duidelijk niet genoeg full-body foto's van jezelf online gezet.
  Manager PR/Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 07:48:17 #277
269689 crew  Viv
pi_211003288
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
:D
pi_211003328
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja dat woord bedacht ik. Hoe moet je het in Nl noemen, een foto van het hele lichaam. Das te lang. :P

Een griet gaf als uitleg over de fullbody foto, ja want dan ben ik herkenbaar.
Maar daarvoor is toch je profielfoto, die niet voor niks alleen je gezicht is.

Het duurt niet lang meer en we krijgen fullbody bikini foto’s op LinkedIn.
Waarom? Omdat fit-vrouwen, homo’s en zweefcoaches LI heerlijk vinden, want het is (nog) een beschermde omgeving om te hoereren.
Je post puur voor de aandacht, maar bij kritiek kijkt je baas, je klanten en de hele goegemeente mee.

[ Bericht 16% gewijzigd door Lospedrosa op 19-10-2023 08:16:18 ]
Vakman pur sang
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 oktober 2023 @ 07:59:50 #279
284411 crew  heywoodu
pi_211003333
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat woord bedacht ik. Hoe moet je het in Nl noemen, een foto van het hele lichaam. Das te lang. :P

Een griet gaf als uitleg over de fullbody foto, ja want dan ben ik herkenbaar.
Maar daarvoor is toch je profielfoto, die niet voor niks alleen je gezicht is.
Ik heb op mijn profielfoto gewoon een licht hangbuikje over mijn Speedo, niks mis mee. Nooit recruiters aan de virtuele deur gehad :)
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:06:09 #280
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_211003350
quote:

[..]
Blijkbaar niet als LinkedIn het "raam" is van je "beroep".
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:06:51 #281
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_211003352
quote:
9s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik heb op mijn profielfoto gewoon een licht hangbuikje over mijn Speedo, niks mis mee. Nooit recruiters aan de virtuele deur gehad :)
_O-
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:08:16 #282
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_211003360
Met die Speedo laat je meteen zien dat jij staat voor kwaliteit. Het is altijd slim om zo'n subtiele hints in je zakelijke netwerk op LI te droppen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 oktober 2023 @ 08:10:11 #283
284411 crew  heywoodu
pi_211003368
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:08 schreef daNpy het volgende:
Met die Speedo laat je meteen zien dat jij staat voor kwaliteit. Het is altijd slim om zo'n subtiele hints in je zakelijke netwerk op LI te droppen.
Ook toont het dat ik mij bloot durf te geven, erg belangrijk in de onderlinge relaties. Buiten dat geeft de ongemakkelijke strakheid van de Speedo aan dat ik overal strak bovenop zit, geen gemiste deadlines bij mij dus!
pi_211003403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ook toont het dat ik mij bloot durf te geven, erg belangrijk in de onderlinge relaties. Buiten dat geeft de ongemakkelijke strakheid van de Speedo aan dat ik overal strak bovenop zit, geen gemiste deadlines bij mij dus!
Je toont mannelijkheid en daadkracht
Vakman pur sang
pi_211003553
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 15:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ze heeft een beste achterbumper in die jurk :9~
Ik zie alleen een voorkant?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:56:27 #286
80382 manny
30 is best veel
pi_211003649
Op zich niet zo veel mis mee als je er leuk / zelfverzekerd uitziet om dat ook in te zetten. Man of vrouw. Laten we eerlijk zijn; dat is hoe de wereld werkt.

Wat in mijn beleving wel wat raar oogt in dit soort posts is de totale mismatch tussen de foto en het (meestal wanstaltige) verhaal erboven of het type foto dat gebruikt wordt in combinatie met een "zakelijk" platform.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:19:20 #287
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_211003783
quote:
19s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:56 schreef manny het volgende:
Op zich niet zo veel mis mee als je er leuk / zelfverzekerd uitziet om dat ook in te zetten. Man of vrouw. Laten we eerlijk zijn; dat is hoe de wereld werkt.

Wat in mijn beleving wel wat raar oogt in dit soort posts is de totale mismatch tussen de foto en het (meestal wanstaltige) verhaal erboven of het type foto dat gebruikt wordt in combinatie met een "zakelijk" platform.
Sex sells, ook op LinkedIn. Er is (bijna) niemand die er iets van gaat zeggen, want de kans is enorm groot dat je zélf afgaat in je zakelijke netwerk.
pi_211003961
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:19 schreef daNpy het volgende:

[..]
Sex sells, ook op LinkedIn. Er is (bijna) niemand die er iets van gaat zeggen, want de kans is enorm groot dat je zélf afgaat in je zakelijke netwerk.
Er iets van zeggen is 1, maar iemand inhuren die zich zo profileert....
pi_211004017
quote:

[..]
Mjah inderdaad, in het geval van deze pannenkoek was dat denk ik wel voldoende geweest, hij doet kantorenbeheer of zoiets. Maar als je een eigen zaak hebt kan dat wel handig zijn zo’n medium.
U MAD?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:50:12 #290
80382 manny
30 is best veel
pi_211005135
quote:

[..]

Er is (bijna) niemand die er iets van gaat zeggen, want de kans is enorm groot dat je zélf afgaat in je zakelijke netwerk.

Klopt. Dat is een hele gevaarlijke route.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_211006158
quote:
En daarom gaan mensen er ook in mee en is er nagenoeg geen enkel kritische opmerking te vinden. Daarom is LinkedIn zo weird. Niemand zegt kritische dingen op overduidelijke onzin of verzonnen berichten van gebruikers.
pi_211006647
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 13:57 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
En daarom gaan mensen er ook in mee en is er nagenoeg geen enkel kritische opmerking te vinden. Daarom is LinkedIn zo weird. Niemand zegt kritische dingen op overduidelijke onzin of verzonnen berichten van gebruikers.
Die verandering is nabij !
Vakman pur sang
pi_211012818
Ik kwam deze "toevallig" tegen.

quote:
Titel: Hoe een Originele Post op FOK! Mijn Carrière Weer in de Juiste Richting Duwde

Beste LinkedIn-connecties,

Ik wil graag een persoonlijke ervaring met jullie delen die mijn carrière een onverwachte wending heeft gegeven en me heeft laten realiseren dat kansen soms uit de meest onverwachte hoeken komen. Het begon allemaal met een simpele, maar originele post op het FOK! forum - een forum dat in eerste instantie geen verband houdt met mijn professionele ambities.

In 2020 bevonden we ons allemaal in een uitdagende periode vanwege de wereldwijde pandemie. Ik was een beetje vastgelopen in mijn carrière en worstelde om mijn volgende professionele stappen te bepalen. Tijdens deze periode begon ik actiever deel te nemen aan online communities om contact te houden met anderen en afleiding te vinden van de dagelijkse stress.

FOK! is een Nederlands online forum waar mensen over diverse onderwerpen praten. Eén dag besloot ik een creatieve en humoristische post te plaatsen in een van de threads die mijn aandacht trokken. Ik had nooit gedacht dat dit eenvoudige moment van lichtzinnigheid zo'n impact zou hebben.

Mijn post werd al snel opgepikt door andere forumleden, en het gesprek dat volgde, bracht me in contact met mensen die ik anders nooit had ontmoet. Een van deze contacten bleek een professional te zijn in mijn vakgebied. We raakten in gesprek en begonnen ideeën uit te wisselen, en voordat ik het wist, had ik een serieuze carrièrekans voor me liggen.

Die kans heeft me niet alleen een nieuwe baan opgeleverd, maar heeft me ook geholpen om mijn passies en talenten op een geheel nieuwe manier te benutten. Het toonde aan dat het delen van mijn persoonlijkheid en interesses, zelfs buiten de professionele context, me uiteindelijk kon helpen om mijn carrière nieuw leven in te blazen.

Dus wat heb ik geleerd van deze ervaring? Soms moeten we onszelf toestaan om uit onze comfortzones te treden, zelfs in online communities, waar we misschien niet verwachten zakelijke kansen te vinden. Het delen van onze passies en persoonlijkheden kan onverwachte deuren openen en ons in contact brengen met mensen die onze carrière een nieuwe impuls kunnen geven.

Ik wil mijn verhaal delen om anderen aan te moedigen open te staan voor nieuwe ervaringen en kansen, en om te laten zien dat succes soms begint met een eenvoudige, originele post op een forum. Wie weet wat er op je wacht als je een beetje moed toont en jezelf durft te laten zien, zelfs in de meest onwaarschijnlijke plaatsen.

Heb jij ooit onverwachte kansen ontdekt via online communities of sociale media? Ik hoor graag jullie verhalen in de reacties!

#Carrière #OnlineCommunities #Kansen #FOK! #PersoonlijkeGroei
pi_211024271
quote:
Groei verder dan je ouders.

Ik ben aan het herstellen van een chronisch virus.
Een virus wat er voor zorgde dat ik geen succes zou hebben en dat ik eigenlijk heel mijn leven al droeg.

Het virus had de volgende kenmerken:
-Ik zou blijven zoeken;
-Ik zou altijd junior blijven, terwijl jij allang een senior was;
-Ik zou niet om hulp vragen;
-Als jij mij aansprak op mijn symptomen zou ik symptoom bevestigend reageren.

Sinds enige tijd beschik ik over een antidotum.

Het is mijn macht in combinatie met alles wat ik al had.

-De macht om te buigen voor wat er was;
-De macht om mijn eigen weg te gaan;
-De macht om vol in mijn bekken te staan en te dansen met het leven;
-De macht van eros, de macht van het spel;
-De macht van wat ik voelde ook vol mee mag doen op ons podium;
-De macht om verder te groeien dan mijn ouders;
-De macht om mijn hart te vervullen.

Deze week was mijn papa even bij me thuis. Toen we afscheid namen merkte hij op dat ik was gegroeid. Ik wilde feiten en vroeg mijn vrouw om streepjes te trekken aan de binnenkant van de jassenkast.

Het is millimeterwerk maar ik ben hem voorbij.

“Wat staat er in jou paspoort?” Ik antwoord vanuit het stromend antidotum en schrijf; “word groter dan je ouders”.

Jij vraagt de stift en vult aan; “kan nog groeien”. Weinig woorden voor een grote permissie.

En natuurlijk staat er 1.83 in mijn paspoort. Net zoals bij jou pap.

Voor jou, voor opa, voor alle mannen.

Proost ik op ons succes. Op mijn succes.

To create my own way ♾ help you to find yours
Maak me wat zorgen om die jongen. :{
Vakman pur sang
pi_211024301
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 23:34 schreef devzero het volgende:
Ik kwam deze "toevallig" tegen.
[..]

:D
-nee-
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:05:39 #296
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_211024645
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:25 schreef Molo het volgende:

[..]
Moet zeggen dat ik vreselijk veel mensen ken inmiddels die behoorlijke scheppen geld binnen harken met allerhande kutbedrijfjes en nutteloze kloteproducten. Die doen het zonder opleidingen daartoe in financieel opzicht beter dan de goed opgeleiden in mijn omgeving. Bizar bizar
Het is echt niet makkelijk om rijk te worden van een nutteloos kloteproduct. Dat lijkt soms wel als je filmpjes op Youtube ziet, maar dat is natuurlijk maar een deel van het verhaal. Hoeveel mensen met een mislukte business staan er tegenover iedere succesvolle? En hoe weet je dat de persoon echt zo succesvol is als deze pretendeert te zijn? Het is echt niet makkelijk om veel geld te verdienen met een kutbedrijfje of nutteloze kloteproducten. En al zeker niet om dit structureel te blijven doen.
  Manager PR/Moderator zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:05:45 #297
269689 crew  Viv
pi_211024648
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 23:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maak me wat zorgen om die jongen. :{

What the fuck is:
quote:
De macht om vol in mijn bekken te staan
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 01:00:06 #298
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_211025026
quote:
[..]
Dat hij erover post op LinkedIn is al kut.
pi_211051074
quote:
Zomaar een dag

Hiep hiep, hoeraaah! 71 jaar werd mijn moeder vandaag. Dit vierden we in ‘De Zandstroom’, het ontmoetingscentrum voor mensen met een haperend brein. Hier voelt mijn moeder zich gezien, gehoord en gewaardeerd. Thuis.

Woensdag, zomaar een dag. Maar op De Zandstroom geldt een ander tijdsbesef; het hier en nu. En soms komt er ineens een herinnering voorbij. Meestal ontroerend. Maar daar staan ze niet te lang bij stil. De positieve gevoelswaarde is het allerbelangrijkste bij De Zandstroom.

Maaike Draijer, een van de vaste teamleden van oprichtster Leontine Trijber, maakt er altijd een spektakel van. De wijze waarop zij ieder clublid bij de groep betrekt, is magisch. Wat een talent! 💖

Mijn moeder: “Thier, ik merk dat ik steeds vergeetachtiger wordt. Vraag mij niet wat ik gisteren gegeten heb.” Ik: “Hoe erg is dat mama? Heb je wel lekker gegeten?” Zij: “Ik vond het eigenlijk iets te pittig. Ik vind dat ‘ze’ daar wel rekening mee mogen houden.” (Is dit Alzheimer, of gewoon ouderdom? 😅)

Een dag op De Zandstroom is nooit zomaar een dag. Maar altijd een feest.

Kom ook eens sfeer proeven bij dit kleurrijke, innovatieve centrum. ‘Zandstroom-Open’ vindt iedere laatste woensdag van de maand plaats. Iedereen is er van harte welkom!

#zorgbalans
#hethaperendebrein
#ontmoetingscentrumdezandstroom
https://www.linkedin.com/posts/activity-7120473966112043008-n3uJ

Gauw op LinkedIn plaatsen dat je moeder jarig is.
Corporate translator
pi_211055056
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 01:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Dat hij erover post op LinkedIn is al kut.
Klopt, maar ik kan me er nog een heeeeeel klein beetje bij voorstellen
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')