abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210143347
quote:
Droneverbod rond Rode Plein in Moskou

Rond het Rode Plein in Moskou zijn bordjes verschenen die voorbijgangers wijzen op het een droneverbod dat daar geldt. Personen die zich er niet aan houden riskeren een boete van omgerekend ongeveer 500 euro, bedrijven kunnen een boete krijgen van ongeveer 3000 euro.

De Nederlandse ambassadeur heeft een foto van zo'n bordje op Twitter gezet. "Ondertussen zijn onze gps en ook onze verkeerapps geregeld verstoord, zodat we niet meer weten waar we heengaan."

Vermoedelijk is de verstoring van het gps-signaal het werk van het Russische leger. Dat probeert te voorkomen dat drones die Oekraïne naar Moskou stuurt, hun doel treffen.

NOS
pi_210143412
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:44 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

NOS
Alsof Oekraïne zich iets aantrekt van een bord :')
  donderdag 3 augustus 2023 @ 12:52:16 #4
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210143441
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 11:26 schreef Ulx het volgende: [ twitter ] Lekker puh!
https://en.wikipedia.org/(...)ies_List?wprov=sfla1 Noorwegen zat er toch al bij? Of zijn ze nu een supervriendelijke staat jegens Rusland :P
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_210143459
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Alsof Oekraïne zich iets aantrekt van een bord :')
denk meer dat het voor (semi) prof drone vliegers en grapjassen bedoeld is
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210143507
Alsof iemand het in zijn hoofd zou halen daar nog een drone te laten opstijgen, terwijl als je een blanco papier op het Rode Plein omhoog houdt, je al in een busje verdwijnt.

En alsof Rusland überhaupt een verbodsbord moet ophangen om iemand te kunnen beboeten of arresteren.
pi_210143511
quote:
10s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Frankrijk steunt Oekraïne al lange tijd actief (ook met veel wapens). Het artikel waar ik naar verwees komt uit februari, dus ook dat is niks nieuws. Denk dus inderdaad dat je wat gemist hebt ;).
Ben aan vakantie toe geloof ik.. -O-
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_210143530
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:53 schreef Bensel het volgende:

[..]
denk meer dat het voor (semi) prof drone vliegers en grapjassen bedoeld is
Zouden er mensen een drone oplaten aan het Rode Plein? Toeristen zijn er in ieder geval amper meer.
pi_210143537
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
Alsof iemand het in zijn hoofd zou halen daar nog een drone te laten opstijgen, terwijl als je een blanco papier op het Rode Plein omhoog houdt, je al in een busje verdwijnt.

En alsof Rusland überhaupt een verbodsbord moet ophangen om iemand te kunnen beboeten of arresteren.
Beetje drone kan je natuurlijk van een flink eind verderop laten opstijgen. Zeker als je naar de wat duurdere semi-prof modellen van een DJI gaat.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_210143557
quote:
89s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:57 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ben aan vakantie toe geloof ik.. -O-
In het begin zat Macron wel op de lijn van de realpolitik. Alleen op een bepaald moment kwamen de Fransen erachter dat zoiets alleen werkt als de tegenpartij rationeel handelt en voor rede vatbaar is, maar dat is met Rusland eenvoudigweg niet het geval.
pi_210143564
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:59 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Beetje drone kan je natuurlijk van een flink eind verderop laten opstijgen. Zeker als je naar de wat duurdere semi-prof modellen van een DJI gaat.
Dat kan, maar des te duurder des te liever je dat ding nog ziet vliegen, in plaats van dat het ding
1300 meter verderop achter zes wolkenkrabbers vliegt.

Tenzij je er een bom aanhangt natuurlijk, in dat geval een uitstekende strategie
pi_210143676
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 13:01 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dat kan, maar des te duurder des te liever je dat ding nog ziet vliegen, in plaats van dat het ding
1300 meter verderop achter zes wolkenkrabbers vliegt.

Tenzij je er een bom aanhangt natuurlijk, in dat geval een uitstekende strategie

I rest my case :). Alleen qua inzet is dat nu handiger aan het front dan midden in Moskou..
pi_210143888
En die nieuwe DJI modelletjes kunnen geloof ik ook op zicht vliegen.

Als je het landingspunt op een doek tekent en je verschuift dat doek dertig meter, landen die dingen keurig 30 meter verderop.

De techniek is er gewoon, en in zelfbouw drones moet dat ook kunnen als je een beetje high res satellietbeelden van de omgeving hebt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210144517
quote:
Approximately 10,749 civilians have been killed and 15,599 have been wounded in Ukraine since Russia invaded the country in February 2022, according to Ukraine’s War Crimes Department in the Prosecutor General's Office.

The death toll includes 499 children, Yuriy Belousov, the head of the War Crimes Department of Ukraine's Prosecutor General's Office, said in an interview with the news agency Interfax-Ukraine.

Once Ukraine’s occupied territories are liberated, the number of those killed is expected to "increase many times,” he said.

“I think that there will be tens of thousands of dead in Mariupol alone,” Belousov said.

The figures of the Prosecutor General's Office are similar to those of international organizations like the United Nations, he added.
CNN
pi_210144770
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:24 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
CNN
Liberation Russia style... :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_210144798
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Liberation Russia style... :{
Om verdrietig van te worden -O-
pi_210144823
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 12:52 schreef theguyver het volgende:

[..]
https://en.wikipedia.org/(...)ies_List?wprov=sfla1 Noorwegen zat er toch al bij? Of zijn ze nu een supervriendelijke staat jegens Rusland :P
Ze hebben twee lijsten, een lijst met unfriendly countries en een lijst unfriendly actions.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 14:54:28 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210144829
quote:

[..]
CNN
De burgemeester van Mariupol zei vorig jaar dat er minimaal 25.000 doden zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 3 augustus 2023 @ 15:12:31 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210145062
Interessante analyse van diplomatie met Rusland
quote:
"Wij zijn Russen en we kunnen ons niet vergissen." Hoe diplomaten hun invloed op Poetin verloren en de oorlog niet stopten

Waarom slaagde diplomatie er niet in de Russische invasie van Oekraïne te stoppen en een ineenstorting van de betrekkingen tussen het Westen en Rusland te voorkomen?

Een van de redenen is het optreden van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken. Diplomaten hebben jarenlang hun geloofwaardigheid binnen het machtssysteem verloren, in een poging het Kremlin een plezier te doen. Als gevolg hiervan veranderden ze in propagandisten en 'robots' die de positie van Vladimir Poetin niet konden beïnvloeden.

Diezelfde raakte er gaandeweg van overtuigd dat bruut geweld en ultimatums hem beter dienen dan communicatie in parlementaire termen aan de onderhandelingstafel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210145077
quote:

[..]
CNN
Gelukkig dat de Russen logistiek niet in staat zijn gebleken om op industriele schaal te gaan uitroeien. De wil was en is er absoluut.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 15:20:27 #21
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210145130
quote:
9s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 14:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De burgemeester van Mariupol zei vorig jaar dat er minimaal 25.000 doden zijn.
Het klinkt ook wel heel laag, dat aantal.
pi_210145165
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 13:30 schreef BlackLining het volgende:
En die nieuwe DJI modelletjes kunnen geloof ik ook op zicht vliegen.

Als je het landingspunt op een doek tekent en je verschuift dat doek dertig meter, landen die dingen keurig 30 meter verderop.

De techniek is er gewoon, en in zelfbouw drones moet dat ook kunnen als je een beetje high res satellietbeelden van de omgeving hebt.
Jup, alleen heb ik geleerd dat hem in het zicht houden beter is.

Iets met flinke wind en een drone die besloot een noodlanding te doen tussen een trein station en een doorgaande weg...
pi_210145200
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:14 schreef Confetti het volgende:

[..]
Gelukkig dat de Russen logistiek niet in staat zijn gebleken om op industriele schaal te gaan uitroeien. De wil was en is er absoluut.
In het verleden hebben ze al meermaals bewezen niet te besodemieterd te zijn om miljoenen mensen te laten verhongeren (Holodomor) of de complete bovenlaag van een samenleving te vermoorden (Katyn).
  Overall beste user 2022 donderdag 3 augustus 2023 @ 15:31:37 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210145255
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210145298
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Een van hun Patriot systemen dekking laten bieden dan maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')