Lil Kleine mag dan afgekickt zijn van de drugs, drinken doet hij nog graag. Hij wil geen ideale schoonzoon worden. ,,Als ik zeg dat ik stop met drinken, dan lieg ik.”![?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp]()
De artiest, wiens echte naam Jorik Scholten is, gaf maandagavond voor het eerst in twee jaar een televisie-interview. Aan tafel bij Renze zegt hij al enige tijd geen drugs meer te gebruiken. Hij heeft na de mishandeling van zijn inmiddels ex-vriendin Jaimie Vaes een maand in een afkickkliniek gezeten in Thailand en heeft nog elke maand zogeheten middelencontroles bij de reclassering. Wel drinkt hij weer. ,,Het is wel met vuur spelen, want als je een drankje drinkt, denk je ook eerder aan gebruiken. Maar ik ben er wel trots op dat ik kan drinken zonder ernaar te verlangen.”
Buiten de giftige relatie met Jaimie kijkt hij wel met plezier terug op het ‘snuiven en zuipen’, zoals ook te zien is in de documentaire over zijn leven die nu op Videoland staat. ,,Weet je hoeveel leuke momenten ik heb meegemaakt? Weet je hoeveel leuke feestjes ik heb meegemaakt in mijn carrière? Met drank en drugs was niet alles kut, zeker niet”, zegt Lil Kleine.
‘Ideale schoonzoon’
In de kliniek heeft hij geprobeerd af te kicken van de alcohol via het twaalfstappenplan. Dat heeft hij niet afgemaakt, vertelt Kleine. ,,Het is heel intens. Je kunt dat alleen afmaken als je er klaar voor bent. Ik ben er misschien nog niet klaar voor”, zegt hij. ,,Ik hoef geen ideale schoonzoon te worden, ik wil mijzelf blijven. Als ik zeg dat ik stop met drinken, dan lieg ik tegen jou.”
In de docu is te zien dat manager Breghje Kommers ingrijpt en zegt dat hij toch weer te vaak dronken is. Als Renze Klamer hem vraagt of drinken niet botst met het idee dat zoontje Lío op nummer 1 staat, reageert Scholten kribbig. ,,Wat heeft het voor probleem opgeleverd dan? Een rare vraag om te zeggen: je zoon of je drankje. Als ik met mijn zoontje ben, ben ik niet aan het drinken nee.”
Kleine komt in het interview ook terug op een opmerking die hij maakte in zijn documentaire dat mishandeling ‘in een relatie kan gebeuren’. De 29-jarige artiest noemt zijn opmerking nu ‘misplaatst’.
,,Als je in een relatie zit die één en al giftig is, en waar aan beide kanten mensen fout zijn, en waarin aan beide kanten mensen gebruiken en drinken, dan gebeuren er gauw verkeerde dingen”, zegt Scholten. Hij doelt hier concreet op het incident waarbij hij zijn toenmalige vriendin Jaimie Vaes aan haar haren uit een auto sleepte: ,,Ik had dit anders moeten zeggen. Je moet ervoor zorgen dat je het nooit zover laat komen. Je moet eigenlijk gewoon weglopen op zo'n moment.”
‘Ben daar niet trots op’
De zanger beklemtoonde bij Renze nogmaals dat ‘er nooit een hoofd tussen de deur is gestopt’. ,,Dat staat ook in haar verklaring, dus dat kan ik zeggen. Ik heb haar de auto uit getrokken. Dat wordt als mishandeling gezien en daarvoor sta ik terecht.” Lil Kleine zegt heel veel spijt hiervan te hebben, ‘zonder een maar’. ,,Ik zou willen dat mijn zoontje en Nederland weten dat ik daar spijt van heb. Het lijkt me voor de hand liggend dat ik daar niet trots op ben.”
De driedelige documentaire staat nu op Amazon Prime. Daarin is ook te zien dat hij 3 miljoen euro moet terugbetalen aan platenmaatschappij Sony.
Video in de link.
https://www.ad.nl/show/li(...)n-met-vuur~a1a21d3a/
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !