Mentale problemen? Dat is je vraag?quote:Op vrijdag 28 juli 2023 23:36 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Maar goed, daar gaat het topic niet over. Het gaat over snijden en dat soort dingen.
Ik vraag mij af wat de onderliggende gedachte is van mensen om zichzelf te verminken.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 23:38 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Mentale problemen? Dat is je vraag?
Nee, ik denk dat ze opeens zo een jeuk hebben dat ze een mesje pakken en zichzelf gaan snijden. Daarom.
Ja, daar gaat vast een heel rationeel proces aan vooraf.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 23:40 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat de onderliggende gedachte is van mensen om zichzelf te verminken.
Er zijn meerdere redenen.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 23:40 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat de onderliggende gedachte is van mensen om zichzelf te verminken.
De redenen die ik heb gehoord lopen uiteen van "om iets te voelen" naar "hekel aan zichzelf".quote:Op vrijdag 28 juli 2023 23:27 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Waarom doen mensen aan self harm/automutilatie? Mentale problemen? Aandacht?
Of dan voel ik me beter :’(quote:Op zaterdag 29 juli 2023 07:06 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De redenen die ik heb gehoord lopen uiteen van "om iets te voelen" naar "hekel aan zichzelf".
Je bent me voorquote:Op zaterdag 29 juli 2023 08:29 schreef Speedfight het volgende:
De beschrijving dat "de fysieke pijn een afleiding kan zijn van de ondraaglijke mentale pijn" heb ik wel eens gehoord.
Eens. En zelfs als t voor aandacht is, is het wel een teken dat ze om hulp vragen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 10:59 schreef Lenny77 het volgende:
Maar aandacht denk ik wel als laatste reden. Ze verstoppen het en doen het op plaatsten waar het niet snel zichtbaar zal zijn voor een ander.
Idd, niet zo van: kijk mij eens lekker stoerrr en edgy zijn. Niemand zal snel in zijn eigen huid snijden voor de ooeeehs en aaahhssquote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:20 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Eens. En zelfs als t voor aandacht is, is het wel een teken dat ze om hulp vragen.
Volgens mij klopt dit als een bus.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 08:29 schreef Speedfight het volgende:
De beschrijving dat "de fysieke pijn een afleiding kan zijn van de ondraaglijke mentale pijn" heb ik wel eens gehoord.
Waarom zouden mensen die al hulp hebben, zichzelf dan nog verwonden?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:23 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dit als een bus.
Misschien ook voor het stukje hulpvraag te kunnen beantwoorden.
Wil je hulp krijg je dat niet altijd heel snel of makkelijk in Nederland. Ga je jezelf verwonden vergroot dat mogelijk de kans (in gedachten van deze mensen).
Ik ben er ook nog hequote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:53 schreef summer2bird het volgende:
Ik wil straks wel even serieus antwoorden als dit topic nog open is en normaal loopt
Dus te vergelijken met jezelf lamzuipen o.i.d?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:23 schreef Discombobulate het volgende:
Omdat fysieke pijn beter te handelen is dan mentale pijn. Hoe groter de mentale pijn, hoe ernstiger de self harm. Het is denk ik gewoon afleiding. Even je hoofd naar wat anders.
Kan me er goed ook wel wat bij voorstellen eerlijk gezegd.
Er zijn veel tegensprekende bronnen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:06 schreef MatthijsDJ het volgende:
Je was toch zon top zelfonderzoekert. Genoeg te vinden over dit onderwerp.
Al blijft het bij jouw afwachten wat de echte reden voor dit topic is...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |