abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 13:56:55 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
  Forum Admin vrijdag 28 juli 2023 @ 13:58:18 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210069218
Als je naar het stemgedrag kijkt maak ik me niet zo'n zorgen, alleen Trump als persoon/potus kan vervelend worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 14:06:00 #3
3928 Ulx
pi_210069324
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 13:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je naar het stemgedrag kijkt maak ik me niet zo'n zorgen, alleen Trump als persoon/potus kan vervelend worden.
Trump is niet echt een winnaarstype, die zie ik niet nog een keer president worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210069337
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 13:53 schreef theguyver het volgende:

[..]

Enige wat echt toet in het eten kan gooien zijn de verkiezingen in de VS.
Ik denk dat dat wel wat meevalt.

Donald Trump says Europe is 'getting away with murder' by not providing more aid to Ukraine

Trump doet continue rare uitspraken, en is een beetje een blaaskaak, maar het buitenlands beleid wordt niet door hem persoonlijk gemaakt, maar door vele, vele adviseurs. En iedereen kan zien dat deze oorlog een buitenkansje is om rusland (min of meer bondgenoot van China) voor vele jaren uit te schakelen.

Financieel gezien spendeert de VS iets van 2% van hun defensie budget om rusland, het russische leger, en hun wapenindustrie compleet te slopen. Dat is idioot goedkoop.

En ondertussen wordt de VS wapenindustrie schatrijk. Wat denk je dat de VS wapen lobby gaat doen als Trump president wordt.

Dat wordt de Moeder aller Lobbyies :') :') :') :') :')
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 14:16:27 #5
3928 Ulx
pi_210069484
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:06 schreef oheng het volgende:

En ondertussen wordt de VS wapenindustrie schatrijk.

Is dat wel zo? De enige die ik echt grote orders heb zien plaatsen in de VS-sinds de inval- is volgens mij Polen met die HIMARS order. Oekraine zelf lijkt eerder voor Duitse en Zweedse spullen te kiezen. Rheinmetall bouwt er een tankfabriek. Er zijn gesprekken over de CV90.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 14:24:52 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210069640
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Is dat wel zo? De enige die ik echt grote orders heb zien plaatsen in de VS-sinds de inval- is volgens mij Polen met die HIMARS order. Oekraine zelf lijkt eerder voor Duitse en Zweedse spullen te kiezen. Rheinmetall bouwt er een tankfabriek. Er zijn gesprekken over de CV90.
Deels waar maar er is nu ook algemene nieuwe druk op geld te pompen in wapen ontwikkeling. Niet perse voor Oekraine maar omdat veel zaken veranderen na deze oorlog. Zo komt de nadruk veel meer te legen op drones en ook Amerikaanse bedrijven springen daar al op in.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210069689
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Heel Europa is zich aan het herbewapenen. En nummer 2 op de wapenexport lijst (rusland) is weg.
En waar wordt het grote geld verdiend? Vliegtuigen. En in Europa is er sinds 24 februari 2023 ineens grote haast met het kopen van F-35's. Zie bijv Tsjechie, Griekenland, of Duitsland.

En reken maar dat de VS wapen industrie op dit moment bezig is met het ontwikkelen van een anti-drone wapen, en bezig is met een lobby om de ontwikkeling te financieren. :D
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 14:30:04 #8
3928 Ulx
pi_210069718
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Deels waar maar er is nu ook algemene nieuwe druk op geld te pompen in wapen ontwikkeling. Niet perse voor Oekraine maar omdat veel zaken veranderen na deze oorlog. Zo komt de nadruk veel meer te legen op drones en ook Amerikaanse bedrijven springen daar al op in.
Okay, maar dat is dus niet alleen "de Amerikaanse wapenlobby". En zo super hightech zijn die FPV-kamikazedrones nou ook weer niet.
pi_210069812
Munitie draait op volle toeren in de VS.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 14:37:01 #10
3928 Ulx
pi_210069838
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:28 schreef oheng het volgende:

[..]
Heel Europa is zich aan het herbewapenen. En nummer 2 op de wapenexport lijst (rusland) is weg.
En waar wordt het grote geld verdiend? Vliegtuigen. En in Europa is er sinds 24 februari 2023 ineens grote haast met het kopen van F-35's. Zie bijv Tsjechie, Griekenland, of Duitsland.
Oude vliegtuigen moeten worden vervangen. Dit zat er gewoon aan te komen. Nederland koopt nu ook wat extra.

Duitsland is een beetje ander verhaal. Ze hadden een toestel nodig waarmee ze mee konden doen aan nuclear sharing, de Gripen viel af want Zweden wil niet hun toestellen daarvoor worden ingezet, de Rafale viel af want dat zou betekenen dat de VS Franse wapengegevens zou kunnen reverse-engineeren en Frankrijk zal echt nooit een atoombom aan Duitsland geven, En dan heb je de Typhoon, maar die is ook niet gecertificeerd om B-61's af te gooien. Dus werd het of de F-35, of uit Nuclear Sharing.
pi_210069843
volgens mij zijn tanks en vliegtuigen helemaal niet zo interessant meer komende oorlogen, alles gaat om drones draaien :Y
hardcoholic
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 14:38:33 #12
3928 Ulx
pi_210069868
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:37 schreef Ferdii het volgende:
volgens mij zijn tanks en vliegtuigen helemaal niet zo interessant meer komende oorlogen, alles gaat om drones draaien :Y
Nee, kamikaze drones zijn een toevoeging. Maar je kunt er geen gebied mee bevrijden.
pi_210069914
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, kamikaze drones zijn een toevoeging. Maar je kunt er geen gebied mee bevrijden.
met kamikaze drones noem je 1 ding, maar die dingen zijn nog zoveel door te ontwikkelen van automatisch schietend dmv warmte camera's, AI, bewegings sensoren, anti jamming etc

je hoeft niet perse een gebied te bevrijden als de vijand continue bestookt wordt met drone aanvallen zodat het helemaal niet mogelijk is om in een bezet gebied te lopen. zeker voor de prijs van een reguliere drone in vergelijking met die van een tank
hardcoholic
pi_210069917
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:37 schreef Ferdii het volgende:
Ik zie ook niet in wat het voordeel is van een mannetje in een vliegtuig t.o.v. een mannetje die het vliegtuig veilig bestuurt in een bunker 100-en kilometers verderop. Om nog maar te zwijgen over de kosten. Bemande vliegtuigen zijn extreem duur.

Tanks zijn wel een beetje een ander verhaal, maar ook daarvoor geldt: waarom niet op afstand bestuurbaar?
pi_210069978
https://twitter.com/markito0171/status/1684835743586287616
Gezellige lijst van de Russen. (200 is de Russische term voor KIA).
pi_210070108
Ik betwijfel het.

Het menselijk lichaam is de meest veelzijdige tool die er is. Zolang alles goed gaat kun je prima op afstand werken maar als er iets uit de pas gaat lopen moeten er toch al snel mensenhanden aan te pas komen.

Al zal dat bij drones minder snel het geval zijn. Die donderen gewoon omlaag, met inzittenden of zonder. Maar een landbased verkennings voertuig wat in een greppel komt te zitten, zal meestal toch echt wat menselijke hulp moeten hebben.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210070114
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:46 schreef ipa84 het volgende:
https://twitter.com/markito0171/status/1684835743586287616
Gezellige lijst van de Russen. (200 is de Russische term voor KIA).
Dat is de 247 VDV regiment.

Trouwens, wtf is Liveuamap aan het doen. Volgens die kaart zit Oekraine al bijna in TokMak. Dat kan niet kloppen. Ik ga wel even wat bronnen checken nu.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 14:57:25 #18
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210070128
Mooi tijdsverloop van hoe de Koreaanse oorlog is verlopen en hoe de Ukrainse oorlog waarschijnlijk zal eindigen
- NoordKorea was in het begin heel dichtbij de overwinning totdat de VS en de UN troepen te hulp kwamen
- Daarna was ZuidKorea dichtbij de overwinning totdat China te hulp kwam
- De rest van de oorlog blijft een gelijkspel waarbij er zich rond de huidige grens afspeelt
- het is zo 2 jaar doorgegaan totdat de VS het beeindigen van de oorlog afdwong door geen wapens meer te leveren
- Beide partijen konden niet winnen, ZK had beter materiaal en troepen maar NK had dankzij China een oneindige voorraad manschappen
- Op een gegeven moment vochten er 1,5 miljoen soldaten uit China mee maar met een bevolking van 583 miljoen kunnen ze makkelijk nog eens 100 miljoen er tegenaan gooien. En dan is er nog de USSR die hetzelfde kan doen.

Rusland gaat hetzelfde trucje doen, ze hebben met een bevolking van 140 miljoen nog makkelijk 10 miljoen conscripts die ze er tegenaan kunnen gooien om het gelijkspel te houden totdat het Westen het opgeeft en Ukraine dwingt de oorlog te beeindigen. En dan houden ze Crimea en Donbas hopen ze.

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 28-07-2023 19:34:39 ]
pi_210070137
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:55 schreef BlackLining het volgende:
Ik betwijfel het.

Het menselijk lichaam is de meest veelzijdige tool die er is. Zolang alles goed gaat kun je prima op afstand werken maar als er iets uit de pas gaat lopen moeten er toch al snel mensenhanden aan te pas komen.

Al zal dat bij drones minder snel het geval zijn. Die donderen gewoon omlaag, met inzittenden of zonder. Maar een landbased verkennings voertuig wat in een greppel komt te zitten, zal meestal toch echt wat menselijke hulp moeten hebben.
Ja maar dan komt het kosten plaatje erbij kijken (denk aan opleiding van piloten). En de verliezen in mensenlevens. Een drone verliezen is niet zo erg. Een piloot verliezen die vervolgens achter een pickup door de straten wordt gesleept is een stuk erger.
pi_210070150
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:56 schreef oheng het volgende:

[..]
Dat is de 247 VDV regiment.

Trouwens, wtf is Liveuamap aan het doen. Volgens die kaart zit Oekraine al bijna in TokMak. Dat kan niet kloppen. Ik ga wel even wat bronnen checken nu.
Op twitter melden verschillende accounts dat ze door de drakentanden lijn al zijn gebroken. Maar meestal lopen die live maps een paar dagen achter.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 15:00:32 #21
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210070162
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Okay, maar dat is dus niet alleen "de Amerikaanse wapenlobby". En zo super hightech zijn die FPV-kamikazedrones nou ook weer niet.
Bedoel niet drones zelf, maar dit soort zaken:

Niet alleen de amerikaanse industrie nee
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210070202
twitter

twitter

[ Bericht 30% gewijzigd door Slayage op 28-07-2023 15:14:03 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210070519
Reden dat Zuid-Afrika Rusland steunt terwijl VS en Europa eigenlijk veel meer voor het land hebben betekend: Een lucratieve mijn, samenwerking daarin met Rus (Vekselberg), partijfinanciering van de regerende partij.

https://edition.cnn.com/2(...)-intl-cmd/index.html
  vrijdag 28 juli 2023 @ 15:43:44 #24
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210070531
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 13:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat was al maanden duidelijk. Volgens mij zijn ze nu wel met die tank aan het trainen in Duitsland.

En daar zijn ze nu al 70(!) dagen mee bezig.

In before: maar het is allemaal zo moei-lijk, en als westerlingen het niet sneller kunnen dan x, incl. riant wachten op niks, heel veel pauzes en koffie zuipen, dan kunnen hun dat ook niet!

Ook een leuke: maar on-der-houd is moei-lijk: who gives a fuck, leo's worden ook elders onderhouden. Tussen wat polen aangeschaft heeft, en wat de VS aanhoud in DE, en wat er nu van de VS in polen/baltische staten aanwezig is, is er meer dan zat capaciteit om die dingen te onderhouden.
&lt;signature here&gt;.
pi_210070541
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')