SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Trump is niet echt een winnaarstype, die zie ik niet nog een keer president worden.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je naar het stemgedrag kijkt maak ik me niet zo'n zorgen, alleen Trump als persoon/potus kan vervelend worden.
Ik denk dat dat wel wat meevalt.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Enige wat echt toet in het eten kan gooien zijn de verkiezingen in de VS.
Is dat wel zo? De enige die ik echt grote orders heb zien plaatsen in de VS-sinds de inval- is volgens mij Polen met die HIMARS order. Oekraine zelf lijkt eerder voor Duitse en Zweedse spullen te kiezen. Rheinmetall bouwt er een tankfabriek. Er zijn gesprekken over de CV90.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:06 schreef oheng het volgende:
En ondertussen wordt de VS wapenindustrie schatrijk.
Deels waar maar er is nu ook algemene nieuwe druk op geld te pompen in wapen ontwikkeling. Niet perse voor Oekraine maar omdat veel zaken veranderen na deze oorlog. Zo komt de nadruk veel meer te legen op drones en ook Amerikaanse bedrijven springen daar al op in.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is dat wel zo? De enige die ik echt grote orders heb zien plaatsen in de VS-sinds de inval- is volgens mij Polen met die HIMARS order. Oekraine zelf lijkt eerder voor Duitse en Zweedse spullen te kiezen. Rheinmetall bouwt er een tankfabriek. Er zijn gesprekken over de CV90.
Heel Europa is zich aan het herbewapenen. En nummer 2 op de wapenexport lijst (rusland) is weg.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is dat wel zo? De enige die ik echt grote orders heb zien plaatsen in de VS-sinds de inval- is volgens mij Polen met die HIMARS order. Oekraine zelf lijkt eerder voor Duitse en Zweedse spullen te kiezen. Rheinmetall bouwt er een tankfabriek. Er zijn gesprekken over de CV90.
Okay, maar dat is dus niet alleen "de Amerikaanse wapenlobby". En zo super hightech zijn die FPV-kamikazedrones nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Deels waar maar er is nu ook algemene nieuwe druk op geld te pompen in wapen ontwikkeling. Niet perse voor Oekraine maar omdat veel zaken veranderen na deze oorlog. Zo komt de nadruk veel meer te legen op drones en ook Amerikaanse bedrijven springen daar al op in.
Oude vliegtuigen moeten worden vervangen. Dit zat er gewoon aan te komen. Nederland koopt nu ook wat extra.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Heel Europa is zich aan het herbewapenen. En nummer 2 op de wapenexport lijst (rusland) is weg.
En waar wordt het grote geld verdiend? Vliegtuigen. En in Europa is er sinds 24 februari 2023 ineens grote haast met het kopen van F-35's. Zie bijv Tsjechie, Griekenland, of Duitsland.
Nee, kamikaze drones zijn een toevoeging. Maar je kunt er geen gebied mee bevrijden.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:37 schreef Ferdii het volgende:
volgens mij zijn tanks en vliegtuigen helemaal niet zo interessant meer komende oorlogen, alles gaat om drones draaien
met kamikaze drones noem je 1 ding, maar die dingen zijn nog zoveel door te ontwikkelen van automatisch schietend dmv warmte camera's, AI, bewegings sensoren, anti jamming etcquote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, kamikaze drones zijn een toevoeging. Maar je kunt er geen gebied mee bevrijden.
Ik zie ook niet in wat het voordeel is van een mannetje in een vliegtuig t.o.v. een mannetje die het vliegtuig veilig bestuurt in een bunker 100-en kilometers verderop. Om nog maar te zwijgen over de kosten. Bemande vliegtuigen zijn extreem duur.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:37 schreef Ferdii het volgende:
volgens mij zijn tanks en vliegtuigen helemaal niet zo interessant meer komende oorlogen, alles gaat om drones draaien
Dat is de 247 VDV regiment.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:46 schreef ipa84 het volgende:
https://twitter.com/markito0171/status/1684835743586287616
Gezellige lijst van de Russen. (200 is de Russische term voor KIA).
Ja maar dan komt het kosten plaatje erbij kijken (denk aan opleiding van piloten). En de verliezen in mensenlevens. Een drone verliezen is niet zo erg. Een piloot verliezen die vervolgens achter een pickup door de straten wordt gesleept is een stuk erger.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:55 schreef BlackLining het volgende:
Ik betwijfel het.
Het menselijk lichaam is de meest veelzijdige tool die er is. Zolang alles goed gaat kun je prima op afstand werken maar als er iets uit de pas gaat lopen moeten er toch al snel mensenhanden aan te pas komen.
Al zal dat bij drones minder snel het geval zijn. Die donderen gewoon omlaag, met inzittenden of zonder. Maar een landbased verkennings voertuig wat in een greppel komt te zitten, zal meestal toch echt wat menselijke hulp moeten hebben.
Op twitter melden verschillende accounts dat ze door de drakentanden lijn al zijn gebroken. Maar meestal lopen die live maps een paar dagen achter.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:56 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat is de 247 VDV regiment.
Trouwens, wtf is Liveuamap aan het doen. Volgens die kaart zit Oekraine al bijna in TokMak. Dat kan niet kloppen. Ik ga wel even wat bronnen checken nu.
Bedoel niet drones zelf, maar dit soort zaken:quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Okay, maar dat is dus niet alleen "de Amerikaanse wapenlobby". En zo super hightech zijn die FPV-kamikazedrones nou ook weer niet.
En daar zijn ze nu al 70(!) dagen mee bezig.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat was al maanden duidelijk. Volgens mij zijn ze nu wel met die tank aan het trainen in Duitsland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |